Vývojáři na PS3 mohou využít dalších 70MB paměti
novinka•středa 24. února 2010•Martin Šmíd•

Zdroj: Konzolista.cz
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Reklama

novinka
Hra Gran Turismo 7 je pro Sony obrovský úspěch, má více než dva miliony aktivních hráčů
novinka
První trailer na film The Odyssey režiséra Christophera Nolana
novinka
Hororová akce Cronos: The New Dawn dostane začátkem příštího roku lehčí obtížnost
novinka
Další Zelda by mohla mít některé prvky spin-offu Hyrule Warriors: Age of Imprisonment
novinka
Her ze série Octopath Traveler se prodalo 6 milionů kopií
recenze
Sleep Awake
novinka
Gears of War: E-Day je nejambicióznější hra studia The Coalition
fórum
Think before you sleep
novinka
Hra Avatar: Frontiers of Pandora dostala rozšíření From the Ashes, podívejte se na launch trailer
novinka
Oznámena akční RPG hra GACHIAKUTA: The Game
Komentáře (38)
Na xboxu není žádná hra full HD, neutáhl by to.
tak to je určitě zajímavý a omluva, jestli jsem někoho mystifikoval... měl jsem za to, že GT běží doopravdy ve Full HD ... a jak to bude s plnou? Bude ta už ve Full HD, nebo stejnej trik? a poslední věc, jak je to tedy u xka. To že se značej na krabici hry jako full hd i když ve full hd nativně nejdou ale pouze upscalingem, to vím, ale jsou teda nějaký, který opravdu běžej ve Full HD nativně? a nemyslím tím nějaký arkády z xlive... u pska totiž vím pouze o Wipeoutu a Ridge Raceru... alespoň myslím nu a taky jsem počítal s tím GT, který ale jak vidím si zatím na full hd jen hraje. Na druhou stranu oproti Forze 3 je vidět dost patrnej rozdíl v rozlišení, alespoň podle mýho oka.
No právě, upscalovaný, pro to tam je i psané, což právě u boxu asi nebude, ale můžu se mýlit.
P.S. Zřejmě by to měl poznat ten, kdo má fullhd telku, já mám jen hd. i když je otázka, zda by to oko poznalo, přece jen hra není reálný záznam, je to "kresba".
U filmu či videa z kamery už by to mělo být vidět více.
Na PS3 je i hodně her, který maj na obale 1080p upscalovaný. Viz. GT5 Prologue, který se tak tváří, běží ve skutečnosti na nějakých hybridních 1400x1080, s tim, že se zbytek pixelů uměle vyžene převodem. Takže pokud člověk nemá k dispozici nějakou laboratoř, tak to těžko zjistí.
Tím si nejsem jistý, podle mne to dělá hlavně ps3. Pokud se budeš řídit informacemi na obale hry, tak tím tuplem.
vonKrup73: Stejně jako PS3, i Xbox většinu her upscaluje do většího rozlišení. Je to převod, takže kvalita nikdy nebude taková, jako když hra běží nativně ve FullHD.
Nechci se do toho montovat, jsem laik, ale proč mi všechny hry na boxu fíčí 1080p a na ps3 snad ani jedna, jen 720p.
to je hezky argument :) ok, PS3 je lepsi
ne ze bych ho nemel rad, ale zase se mi nelibi jak se shazuje Xbox...
tak to je jasný... nejde srovnávat exkluzivní věc od sony se exkluzivkou od ms... S čím chceš porovnávat motorstorm? I kdyby si něco našel, tak to přeci nejde škatulkovat pár efektama... Nejblíž k porovnatelnosti je opravdu jedině snad ta Forza s GT prolouge, ale jenom díky tomu, že se bude porovnávat zrovna to, co se komu hodí... komplexně to srovnat prostě nejde. Co se týče výkonu konzole tak asi nejlíp je vidět, že psko přes to, že hra jde ve 1080p v 60fps oproti Forze s 720p v 60fps dokáže navíc ještě utáhnout 16 aut na trati oproti osmi u Forzy. V tomhle bych možná hledal nějakej větší výkon pska.
filom3n: dyť sem psal že každá má jinčí architekturu....a ps3 ji má díky těmhlenc vymoženostem viditelně složitější no ne? :-)
to je taky dost rozdil 64/128 to mas fakt, omlouvam se za to 3,2, kazdoadne proc teda hry na PS3 vypadaji stejne nez na Xboxu a nevypadaji o tolik lepsi, kdyz ma jednou takovy vykon? nevidel sem forzu to je fakt, treba killzone a GT5 Prologue vypadaji uzasne to se musi nechat ale treba motorstorm (moje nejoblibenejsi auta) taky setri v engine kde se da, treba vybuchy a trava a spousta dalsich detailu jsou jen sprity, proc uz teda nejsou delany nejakym 3d treba jak stromy, nebo ty vybuchy nejakym particle systemem kdyz to ma takovy vykon... rikam ze sou stejne vykonny, jde o to na co byl ten test napsany, 7 jater z PS3 je rychlejsi nez 3jatra v Xboxu to je snad jasny... :) kazdopadne nechci zadnou valku konzoli, proto furt pisu ze sou na tom ve finale nastejno... pusupa
nu tak ten tekkenuv odkaz to asi osvětlil, proč přesto, že hlavní paměť XDR u pska, která je taktovaná na 3,2GHz má téměř stejnou propustnost, jako ta u xka se 700MHz... jelikož je tam uvedeno u ps paměti 64bit a u xboxu 128bit a to zřejmě kompenzuje tu ztrátu v případě taktu pamětí... jestli to správně chápu je to něco jako sběrnice u grafických karet a tam to dělá opravdu velké rozdíly. Nebo-li ve výsledku jsou obě konzole v tomhle případě téměř rovnocenný a jde jen o to, že na každou se musí trochu jinak, ale výsledku lze dosáhnout stejného.
Nicméně na stejném odkazu je vidět CPU GFLOPS a ten je u ps3 někde jinde. (218/115 ... ps/xko)
tekken: noooo to je vono já to nemohl najít :D
kdyz postavis test pro PS3 a pustis ho na Xboxu upraveny je jasny ze to nebude mit vyhodu pro xBox, stejne to jde udelat i naopak...
to je jedno, konzole jsou podle mne plnohodnotny obe dve
No tak lidi... link
to máš pravdu ;) ale prostě výkonem je natom líp ps3 ;) víc bych to neřešil :-)
Mird@:
vem si to že ramky u PS3 maj propustnost 25gb za sekundu jo :) a u xbox360 22,5gb za sekundu ... na to jak sakra nataktovanou ramku to ma to zas není takovej rozdíl :) a tohle je hlavní ta propustnost dat to určuje výkon víš , nikoliv frekvence ... to není jako u procesoru :) ... A tohle je Fatk kterej nepopřeš
PS1 ani PS2 nikdy nebyla konzole o velké RAM, PS3 nevyjímaje. A já si myslím, že 70 MB je znát a rozhodně to přijde vhod. Víc bych to neřešil, protože železo v PS3 už nikdo nezmění
ale dyť ti to říkám :-) má svou Vram 256 mb na 700mhz a má svou XDR ram na 3.2 ghz ;) xbox má svou 512 mb ram sdílenou s grafikou která frčí na 500mhz...myslim že na tu výtěžnost výkonu právě v tomhle ohledu vede ps3 nemyslíš ? ať si xbox má grafiku s 512 mb ale jag se všude píše sdílená s ramkou....to nedá takovej vysokej tok dat jako právě u ps3 stim taktem xdr ramky na 3.2 ghz
Graphics processing unit
Main article: RSX 'Reality Synthesizer'
The graphics processing unit, according to Nvidia, is based on the NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture. The GPU makes use of 256MB GDDR3 RAM clocked at 550 MHz with an effective transmission rate of 1.4 GHz [3] and up to 224MB of the 3.2 GHz XDR main memory via the CPU (480MB max).
Tady je to jasně napsany že to patří ke grafické kartě , podle mě to pracuje jen s grafikou a tudiž to není RAM ale nějaká Paměti ke grafice ... přeci jenom ramky maj přístup i k procesoru a ke grafice ne ... nikoliv jen ke grafice :)
nu tak třeba takový DDR5 v grafických kartách zvládá bez problému třeba 5GHz. Pokud ta XDR Ram byla v době vývoje něco jako prototyp právě těhle pamětí, který jsou dneska sice ještě pořád drahý, ale už hodně rozšířený, tak není problém, aby běžely na tak vysoký frekvenci. Navíc je to i přímo na tom odkazu specific, kterej sem dal FENIX, že opravdu ta jedna polovina běží na 700MHz což jsou ty DDR3, ale ta XDR část na 3,2GHz....
taky si pamatuju, že při vydání PS3 se hodně mluvilo o tom, jak je právě ta jedna část XDR neskutečně drahá a neporovnatelně výkonější, než právě ty DDR3.
tvrdim někde že má ps3 512 mb ram ? :D
jinak cituji jeden článek s jiného herního webu ;) ''PlayStation 3 má pro systém samostatnou XDR RAM, 256 MB velkou, pracující na stejné frekvenci jako procesor Cell, tj. 3,2 GHz (propustnost 25,6 GB/s). To je důležité zejména s ohledem na fakt, že takto nevznikají žádné prodlevy v latencích mezi CPU a RAM, což je jedno ze skrytých tajemství architektury PS3. Drahé paměti RAMBUS XDR jsou vlastně jediné, které jsou v současné době takových frekvencí schopny, takže nebylo na výběr. Grafický čip má k dispozici samostatnou paměť typu GDDR3 o velikosti 256 MB a frekvenci 700 MHz (1400 MHz efektivně). ''
Mird@: ty chceš řícz že ma PS3 512 RAMky tak to seš první na světě když všichni tvrdí že PS3 ma pouhých 256 :)
link
já zapoměl dodat že ps3 má Vram 256 mb na těch 700mhz a má ještě XDRram 256mb na takt 3.2 ghz ;) teď je to správně :-)
no dobře neberu ti to...jen ti říkám kdyby měli udělat tu hru na výkony obou konzolí myslim že poražený bude xbox :-) xbox je na uplně jiný architektuře....je to spíš pc...ps3 má prostě uplně jinou architekturu... procesor ma ps3 silnější netvrď že ne....stou ramkou je to sporný páč xbox má sice víc ale sdílí jí....ps3 má svou jag Vram tag XDR ram.....a grafika je to samý jag ta paměť....nehledě nato že gpu v ps3 má dokonce o 50mhz větší takt :D :D a nesdílí se stou pamětí jak říkám...složitější na programing...ale ve finále to podle toho vypadá ;) říkej co chceš...ale v pc a těhlech kravinách se orientuju už dýl...(a sestavil sem už několik desítek pc na zakázku ;) )
Fenix:nene architekturou jsou si uuuplně jiné :-)
kde jsi to vycetl? takova ramka neexistuje ktera by bezela na takove frekvenci... ani na serveru za 100.000 proc si myslis ze by to umela skatule za 8k??? ty jsi dobry, navic kdyz se podivam na hry na PS3 a Xbox360 tak mezi nimi neni podle meho zadny propastny rozdil aby nekdo rikal ze je jedna lepsi nez druha, konzole jsou to rovnocenne, kdyby jsi to srovnaval s Wii tak nereknu, tam je propastny rozdil a pak se da hovorit o vyssim vykonu. Podle toho co konole xbox360 a PS3 umi je to stejny, taky umim na PC s AMD pustit test ktery vyjde lip nez na Intelu a naopak, tyhle testy jsou ucelovy a pro mne absolutne bezpredmetny.
Pleteš si to , v PS 3 je VRAM DDR3 taktovana na 700mhz mam takoveh dojem sice je to Vramka tak že ma jinou architekturu jak klasická DDR a je výkonější ale její frekvence nejsou 3200mhz... ještě před chvíly jsem na to koukal 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
sice ma propustost 25gb za sekundu což je pěkný ale neběží na tak vysokých taktech viz tabulka s HW specifikacema PS3 link
Edit : Xbox360 ramky
512MB GDDR3 RAM (na 700 Mhz) s propustností až 22.4 GB/s na memory interface a 21.6GB/s na FSB.
Společně s 3jadrovým IBM procesorem který s hyperTraidingem umí pracovat jako šestijádrovej procesor .... Tudiž se vyrovnáva PS3 7jadrovému procesoru jak taktem tak počtem instrukcí které zvláda zpracovat na jednou ... Xko šest instrukcí v jeden okamžik , PS3 s Cellem sedum ... zas takovej rozdíl to není co :) a podle mě obě konzole jsou si hodně podobné .)
nejní stejně výkonná :-) zavítej na ňáký weby kde se tim zaobíraj a maj tam udělaný ty tabulky a celkově to srovnávaj viz.tiscali (sou tam lofásci ale vtohmle maj pravdu) a jinak nepletu si procesor s RAMkou...jen říkám jag to je....ramka v ps3 má svůj takt..ale ona běží na taktu cellu což je 3.2 ghz ....a nejní sdílená jako u xboxu s grafickou kartou.....a tušim že ps3 má celkovej odhadovanej výkon na 2TFLOP xbox tušim jen 1TFLOP nevim přesně a je mě to fuck jen říkám že kdyžby měli stejný tvůrci hry udělat na výkon ps3 hru...a pag tu samou hru dělat na výkon xboxu zkus si typnout která gameska by vypadala líp ;) sice se to nestane...ale kdyby to někoho napadlo tag si myslim že to xboxová verze nebude ;)
tak pridam opet trochu faktu o ps3
PS3 vyrabi pro sony asus - coz myslim vypovida sve, protoze maji vse perfektne odladene a plne funkcni coz se neda rict napriklad o aceru.
procesor jede na 3,2 GHz
pameti jsou XDR DRAM - bezi na 400 MHz. 600 MHz, 800 MHz
nesmis si plest RAM A PROCESOR...
:) pusu
PS3 je stejne vykonna jako Xbox ale mam ji radsi ...