Vydá Sony hru Horizon Zero Dawn a další své exkluzivity pro PC?
novinka•čtvrtek 16. ledna 2020•Martin Šmíd•

Zdroj: SCEE
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
fórum
Think before you sleep
Komentáře (267)
Jimmyjed: a není to jedno na čem to vyjde? Jde přece o to, jestli to bude dobrá hra, ne?
@Michal Spurný: ty brďo nestraš 🙈
Tak kdyz budou hry prvni roky vychazet i na oldgen, tak nemusi byt problem docilit na nextgenu 4K/60fps a mozna nekde i 120fps. U ciste nextgen her, kde se bude vse znacne posouvat, tam uz to tak snadne asi nebude a proto nam pak budou opet cpat Pro verze nextgenu. :-)
Že by aj The Last of Us Part II prichádzal na PC? link link
Mě to je nějak jedno, na konzoli budu hrát stále. Tolik Peněz za herní PC nedám. A jestli to skutečně na ten počítač vyjde je pouze otázka času než se na internetu objeví nějaký CRACK který hru znehodnotí a sony z toho bude mít akorát prd.
Celkove je to tady marne
Az vyde PlayStation 5 bude opet č.1 a co by chteli PC master od konzole je kazdemu putna ...Sony exklu. hry prinesly stejne nejhezci graficke zpracovani a kvalitu hry samotne ... Tady ty mudrovacky o fps jsou uzasne ...Zapnu si Horizon Zero Dawn ktery jede 30fps a nevidim problem . DF kdyz hru testovali a ta hra bezi paradne , ostatne tu je na to i clanek kde Kachlo uvadi jak dobre se hra hraje ... Furt zalezi nejvic jak se k tomu postavi vyvojari a otom to cele je ...
PS: Ze uz ted jsou hry 4K 60fps jsem tu psal tez a taky nechapu proc by to nemohla zvladnout nova generace ...
@mnaca: děkuji, ale pouze jsi potvrdil, že PS5 má hw podporu RT. Nikde pořád nevidím, že by někdo ze sony tvrdil, že s tím budeš hrát AAA hry ve 4K/60. Z toho plyne, že celou tuhle debatu zřejmě vedeš zbytečně
edit: co se týče 4K/120, tak už současné konzole zvládají některé hry ve 4K/60 (FIFA, NBA, atd), nevidím důvod proč by minimálně 3x výkonnější konzole nemohla dát tyto hry ve 4K/120. Samozřejmě snad nikdo nemůže čekat, že tak pojede všechno. Navíc se i Phil vyjádřil k tomu, že hlavním cílem nextgenu je u nich framerate link a jejich cílem je 4K/60. Na PS5 to bude podobné.
Nejak nechapu tady ty placky co ze tu sony naslibovala ze hry pojedou 60 fps na ps4 asi vam vubec nedochazi ze tohle si urcujou vyvojari proste uprednostnujou graficke pozlatko pred fps jednoduche jak fackaVsechny hry by klidne mohly jet 60fps ale vypadaly by hur To samy bude na ps5 bud 60 fps a nebo 30 a hezci grafika jednoduche tak to vzdy bylo je a bude zacnete používat mozek nekteri co tu vyplodi je opravdu na povazenou
Prej 120fps Já myslím, že se pojede 4k 30fps, někdy ani to 4k ne. Výkon se bude ždímat na grafice, pochybuji, že bude 4k 60fps standardem, natož pak něco více. Upřímně mi to nevadí. 30fps na konzoli není 30fps na PC. Nevím proč ale na PC je většina her ve 30fps nehratelných, respektive mě u nich 30 snímků obtěžuje a chce to alespoň 60 jestli to souvisí se synchronizací obrazu...ale dost se tam dostavuje i imput lag do ovládání, kdežto 30 stabilních snímků na konzoli mi vůbec nevadí, jsou jaksi lépe synchronizované s obrazem a ovládáním...
Čekáte toho od PS5 strašně moc. 120 fps? 120 maximálně pro VR, při osekaném vizuálu a třeba 1080p u PSVR, a 1440p u PSVR 2.
Jinak se dle mého bude tlačit standard 4K, a velké AAA hry budou mít při všech těch pokročilých vizuálních parádičkách klasicky 30 fps jako doteď. 4K/60 fps indie a MP zaměřené hry.
Zaujimave video na Youtube je posledny Wolfeinstein. RTX 2060Super 4k/60 s Raytracingom a DLSS. Obraz je ostrejsi pri pouziti tejto technologie ako ked je renderovany priamo v 4k. Zaujimava technologia. Zrejme nieco podobne bude aj v novych konzoliach a tym padom bude aj 4k/60 a aj Raytracing.
jarda...no ono jak si to vezmeš. Prakticky ale nelžou, protože 4K konzole na výstupu dá.....ale už neříkají jak toho dosáhnou :-) .....tuším nikde třeba Jim Ryan nezmínil, že se bude hrát v nativním 4K. Všechno je to takový hodně velký slovíčkaření jak ze strany Sony tak MS. Jim třeba přímo řekl, že hry se budou moci "vykreslovat v 4K 120fps", ale nepadla nikde slova o vykreslování v nativu. Vše ostatní už hodil pak na vývojáře s dovětkem, že je čistě na nich, jak s tím naloží. V nativu bych viděl pouze ty menší hry na PSN, ale ty větší budou všechny rvaný skrz hodně dobře funkční checkerboarding z nižšího rozlišení na 4k na 100%. Rozdíl bude oproti ostrosti v nativu minimální i barevnostně to bude OK. Jde o to taky z jakýho nejbližšího nižšího rozlišení budou upscaleovat.......Je to prostě logický a musíme to tak brát, konzole je levnej kus HW a musí z ní nějakým způsobem dostat kloudný obraz a tohle je jediná možnost. Jestli bude pak následně možnost mít u některých her i 120fps, tak to záleží opravdu jen na vývojářích a typu hry.
jináč sry, za ten nástřel na tebe. Některý lidi mají vnímání obrazu jiné a tento pokročilý upscaling mohou poznat ...tak to nebere ode mě jako něco zlýho a jako útok na tvojí osobu, myslel jsem to v kontextu toho, že obyč hráč tohle prostě nebude nijak detekovat.
@mnaca: “Důvod, proč se tu řeší sestavy je to, ŽE SONY TVRDÍ, ŽE JEJICH PS5 ZVLÁDNE RT S 4K60FPS” - máš nějaký odkaz, kde sony toto tvrdí? Sleduji jejich oznámení ohledně PS5 celkem pozorně a nic takového jsem nečetl.
Johnyital: Samozřejmě, že se sem tam najde zprasena hra, která někomu dělá problémy, ale jako celek už to zdaleka není jako dřív. Prostě sednes, nainstalujes hru stejně jak na konzoli, vezmeš gamepad do ruky a hraješ Jako bonus si můžeš pohrát s grafickým nastavením, pokud chces 🙂
Kdyz se vypne motion blur u wipeoutu, tak je to nativní 4k 60 fps a je to pastva pro oči :) je možné to na tom odzkoušet, zapnout motion a jede přepočet, ale asi to bude z většího rozlišení jak 1440p...
Uprime je mi to taky jedno, jen mi vadi, ze to prezentuji jako 4k, podle me je to trochu klamani zakaznika, ikdyz nepozna rozdil. Ja osobne pokud pujde vybrat, tak urcite fps hry pojedu 1080p a 120fps, nez 4k a 60fps a single mi staci 60fps a pokud to pojede 4k budu rad
Mnaca..... Jjj jsem na tom uplne stejne. Spis je dulezity stabilni(i vyssi) framerate a ostatni veci ktere si popsal, nez nekonecna honba za rozlisenim, kor kdyz se to da castecne resit timto pokrocilym upscalingem.
Mirasov: my máme unifikovanou výzbroj a přesto pořád určité problémy jsou.A mám věřit, že v tom moři různých typů, různě odladěných, sestavených a různě zdatně obsluhovaných je všechno nynaný, jo?No tak jo.Tak asi u WT, když si čtu třeba brekot myšáků, tak jsou to myšáci z úplně jinýho světa. Asi paraelního.
Lidi, jo jo i na konzoli je sem tam nedodělek.. Většinou je to ale multiplatforma, u které vývojáři uz musí právě řešit tak jako čistě u PC her spoustu konfigurací, ale jestli jste dobře četli, ja věřím že ano, tak jste si mohli všimnout, že zminuji.. A to SONY studia umí velmi dobře,ano ne cituji sam sebe.. Ale jako příklad to snad postačí.Exkluzivní hry, ostatně je jim i Horizon Zero Dawn jsou na tom co se kvality obrazu týče, a fps mnohem lépe nez ty hry, co vychazi na všechny platformy.Třeba případ Forza Horizon 4..na Xboxu to šlapalo skvěle, ale na PC se řešilo že to vubec neni ideální. Batman arkham Knight.. Ano multiplatforma, ale kde běžela lépe? Ano na konzolích. Těch případů je nesčetněkrát více, těch lepších případů na konzolích nežli- na PC.. Je to stará pravda, netřeba se o tom dohadovat. A zmiňované Kingdom Come, hele tam si prostě vývojáři ukousli příliš velké sousto, ta hra byla špatná jak na konzoli, tak na PC... Teda technicky. To nebyl dobrý příklad..
Mnaca..... Ano je fo tak, poznas to pouze vedle sebe a to jen z urcite vzdalenosti a znovu opakuji je to minimalni rozdil a drtiva vetsina uzivatelu to resit nebude. Na tohle se tesim, az bude Horizon na PC a bude se to porovnavat... ....tady se do toho opreli kluci z Eurogameru a myslim slusne to tu porovnavaji a palec nahoru za to link
Kosta.... V pohode, je potreba urcite funkce konzole zduraznit. Tohle spousta lidi vubec nevi, tak proc se o tehle super funkci nezminit
RobotCZ : Pekne napsane a vysvetlene ...Ostatne u Horizon Zero Dawn to funguje na jednicku ... A takove rozliseni bohate staci vzdyt to vypada paradne ...nova generace k tomu prihodi fps , grafiku a fyziku a nextgen je na svete ...
Kostej: ty jsi blb vyjmenuješ exkluzivní hry, který nemůžeš porovnávat s PC, fakt guma... proto jsem asi logicky napsal multiplatformní hry, kde ty optimalizace na konzole jsou hrozný ve většině případů
@RobotCZ: lol jak muzes vedet co poznam a co ne 😂 poznam na tom rozdil mezi 4k na BR a 4k v ripu, kterej ma mensi bitrate, ale asi si muj ocar a vis lip nez ja co poznam a co ne :D
Lagzz..... Ja nerikam, ze neni rozdil videt. Ten tu bude vzdy, ale je tak minimalni, ze to drtiva skupina hracu nepozna a resit to nebude. Nikdo nebude koukat na 55" TV z metru a hledat tam rozdily.
Jarda85... Ze 3m na 65" nepoznas vubec nic a uz vubec ne takto prevedenou hru.....zase tak dobre oko nemas, ver tomu ze ne. Zabredni vic do technologie checkerboardingu a pak se zpetne zamysli nad tim, co jsi za blbinu napsal.
120 fps na dopočítáváný 4K? Panove s prominutím, ale tady se někdo posral v kině . Budeme všichni rádi, když se stane standardem FHD/60 fps nebo 4K/30 fps bez propadu. Těch 120 tak u nejakejch hříček, 2D hopsaček a podobnejch.
Johnyital: žádný peripetie už dneska takřka nejsou ;-)
@RobotCZ: jako koukam na 65" ze 3m, verim, ze rozdil poznam ;)
Ale no tak chlapci, stále řešíte rozlišení, víte vlastně jak to třeba funguje u PS4 pro? Trochu to osvětlým a pak sami pochopíte o co tu vlastně běží a ta honba za nativním 4k je vlastně skoro nepodstatná.
Opravdu běžný uživatel nemá šanci rozeznat nativní 4K proti "checkerboardingu" který produkuje PS4 pro. Ano je pár lidí se sokolým zrakem(lidi co se tomuto věnují na vyšší technické úrovni), jsou schopni detekovat nějaké opravdu minimální rozdíly mezi nativním 4k a "checkerboardingem" u PS4 Pro.
Co je vlastně ten checkerboarding:
Checkerboarding je vlastně takový zajímavý způsob jak převést hru z nižšího nativního rozlišení až na rozlišení 4k. PS4 pro to dělá takto: Obraz je vykreslený tzv.šachovnicově z nižšího rozlišení(tzv.checkerboarding - je vykreslený každý druhý pixel link ) až do rozlišení 1800p, pixely co se nevykreslý se dopočítávají a výsledný obraz je zvětšen na rozlišení 2160p (4k). Toto je případ i zde zmiňovaného Horizonu link , link ......první hra kde tato technika byla uvedena v praxi byla hra Rainbow six siege. Byla provedena ukázka porovnání v Days gone s Markem Cernym a vysledný obraz byl natolik totožný, že ze vzdálenosti 3stop nebyl poznat rozdíl mezi nativním 4k a 4k "checkerboardingovaným" link
Tímto dokáže i levná konzole se slabým HW produkovat slušný obraz hry i v rozlišení 4k. Samozřejmostí bude tato technika 100% u nových konzolí PS5 a XseX. Obě firmy Sony i MS oznámily u konzolí podporu hraní 4k 120FPS to tak je. V nativním 4k to ve 120fps žádná nová konzole nezvládne a buďme realisti, ale pomocí chekerboardingu z nějakého nižšího?...takto 100% ano..........díky této technice je to reálné.......
co z toho vyplývá, nehońte se zbytečně za nativním 4k, které nebude drtivá skupina zvást schopná obrazově rozeznat s hrou s checkerbordingem převedenou do 4k.....Radujte se z těch 120FPS. Jestli každá hra bude mít tuto podporu, tak je to TOHLE TA NEJ ZPRÁVA.....a ne žádný rozlišení....holt je to ale blbý v tom, že kdo má 60Hz nativní panel u TV tak má smůlu a musí chtě nechtě pro TV s nativním 120Hz panelem...njn :-(
Mě je ve výsledku jedno jak to vlastně na konzolích pojede, spíš mě štvou ty marketingové kecy a kecy plejek jak je to ten největší top co člověk může mít a ještě za zlomek ceny pc :D Uvidím až to vyjde, jsem na to opravdu zvědav, jak xbox tak PS :D