Volitelná disková mechanika nového modelu konzole PlayStation 5 vyžaduje připojení k internetu

Za nutnost připojení k internetu při párování mechaniky s konzoli PlayStation 5 pravděpodobně může paragraf 1201 zákona Digital Millennium Copyright Act, podle něhož je nezákonné obcházet technologická opatření, která kontrolují přístup k dílu chráněnému autorskými právy. Tím se v tomto případě myslí firmware diskové jednotky. Aby se zabránilo pirátství, používají společnosti Sony a Microsoft speciální metodu párování. Ta zajišťuje, že každá konzole může pracovat pouze s konkrétní diskovou mechanikou, která k ní byla přidělena. To znamená, že uživatel nemůže diskovou jednotku vyměňovat, ani v případě, kdy mu odejde.














Komentáře (34)
Nejak v tom neviem nájsť problém. Ak kúpim novú mechaniku a aby som ju mohol spárovať s PS5 potrebujem pár sekundové pripojenie internetu, ktorý aj tak je nepretržite pripojený ku konzole, tak ja s tým problém nemám. Je to ochrana proti pirateniu a to je jedna z krás konzoloveho hrania.
Na tento účel sa dá už aj cez mobil pripojiť konzola na net, na tu chvíľu .. Takže za mňa to je super voľba, palec hore 👍
tak sony nesklamalo. konečne dobrý nápad a oni ho takto doseru.
@Acemax67: A co za debila si koupí digitální konzoli s tím, že si potom chce od někoho půjčovat krabičky?
Nikdy nepochopím co má PS komunita proti internetu 😁
Každej žije na chatě v pohraničí uprostřed hustého lesa kde střídá lov zvěře s hraním pavouka?
@Ľudovít Kabát gbv7: to dělá ale jenom ps5. Monstrum X dáš do offline režimu a jedeš si hry z gejmpássku i bez netu.
Tu sa zas vytvára nejaký problém, kde žiadny problém nie je... Jednoducho si tá mechanika pri prvom zapojení, resp. konkrétna PS5ka pingne na server, overí si svoje veci a ideš..
Neviem ci ste si to vsimli, ale bez internetu nezaonete uz skoro ziadnu hru. Ta konzola je v podstate online. Ked ides zapat hru bez netu alebo len vytiahnes kabel ci nejde ti doma net, napise ze nemas pristup k obsahu a licencii, ze to nevie skontrolovat licencie a nespustis nic.
Vždyť to tak bylo vždycky, akorat to běžný uživatel nevěděl, protože neviděl dovnitř
Ja nevím, čemu se všichni diví a některý komentáře jsou, že snad někdo přečetl jen nadpis. Je uveden důvod, proč tomu tak je, asi to momentálně nejde jinak. A jedná se jen pri prvním zapojení.
@Ex-SOLDIER: To už samozřejmě možné je, zatím tedy jen dobrovolné, ale aplikace na vzájemné si potvrzení, že oba souhlasí se souloží, existuje i u nás. 🙂
Za chvíli se budeme muset připojit k internetu až dojde na párování se svou drahou polovičkou.
@Acemax67: podle me to pujde. Jde jen o to, ze kdyz se to pripoji k novemu psku, probehne jen overeni, ze je to original mechanika
Tak to párování si udělá konzole sama ne. V pozadí a ani o tom nemusíte vědět ne :)
Takže když budu chtít někomu, kdo má PS5 Digital pujčit hru na disku i s mechanikou, tak to jako nepůjde? Totoki octup!!:D
Vsetko v poriadku az na toto "uživatel nemůže diskovou jednotku vyměňovat, ani v případě, kdy mu odejde"
To by mali nejak poriesit, ze ked sa mi mechanika pokazi, zrusim registraciu/sparovanie s konzolou.
@menzes2.0: tady nejde o problém ale o to ze to je strašná píčovina a smrdí to zas šmírovanim/sběrem dat/a ovčím chlivkem než technickou nutností.:)
Když bude konzole uvedena do továrního stavu, tak bude muset člověk znovu připojit tu mechaniku k internetu? 🤔
Já myslel ze už je Jimbo pryč :)
ja v tom nevidim sebemensi problem :D vzdyt internet ma dneska snad kazdej :D nehlede na to ze to clovek bude potrebovat na prvni sparovani a pak uz ne…problem nula nula nic.
@🎥mistrjakub🎥: přesně, já jsem třeba internet dávno ze všech zařízení odinstaloval a je mi líp 😀
Spárování mechaniky s konzolí pomocí ID klíče měl už xbox 360 v roce 2005.
Nejlepsi je, ze si na to stezuji lidi na NETU
@Jakub Andreas: Pro jednorázové spárování mechaniky a konzole vadí, pro dlouhodobé hraní Forzy nikoliv. 😅
Internet má už snad každý a kdo ne, může na chvíli udělat hotspot z mobilu, případně si půjčit mobil od kamaráda. 😅
@PigPen: Očividně par místních a nebo nemají peníze na internet. 🤷
Konzole od Sony mají id hw mechaniky spárován s id hw konzole už fakt dlouho (a světe dive se, MS to má, nebo minimálně měl, úplně stejně) z důvodu eliminace potenciálních pirátských aktivit uživatelů. Jen to až doteď nikdo nemusel nijak řešit, protože to konzole měly nastaveny už z výroby. Maximálně v případě, že se pokoušel o DIY opravu nefunkční konzole a zjistil, že mechanika z jedné konzole nefunguje ve druhé😁.
S novou revizí PS5, kdy se obě součástky od sebe fyzicky oddělily, to při dodatečném propojení ani jinak vyřešit nejde, než online komunikací se servery.
@Heymi9615: Iggymu bys to musel sdělit světelnými signály 😃
@Iggy: Ještě jednu pro méně chápavé, mechanika se připojí a spáruje s konzolí, to vyžaduje připojení k internetu kvůli ověření. Dále už pak připojení vyžadováno nebude.
Už teď jsem zvědavý co za specialitu vymyslí na PS6 😁🤦♂️
Masakr... 😁 Mechanika vyžadující připojení k internetu... 😁DDD. To je ještě větší bizár než Series S... :-D
@Banan: Tak je to jen při prvním párování s konzolí, ne?