Konzolista.cz

Valve oznámilo Steam Machine i nový Steam Controller

novinkastředa 12. listopadu 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Valve oznámilo Steam Machine i nový Steam Controller
Společnost Valve dnes oznámila hned tři nové zajímavé produkty. Protože jsou docela zajímavé, rozhodli jsme se o nich informovat. Prvním je Steam Machine, což je menší počítač od Valve, který má šestinásobný výkon oproti Steam Decku, přičemž díky zabudovanému Steamu bude možné se přihlásit ke svému účtu a hned začít hrát oblíbené AAA hry jako Black Myth Wukong nebo Cyberpunk 2077. Podle informací z oficiální stránky bude Steam Machine poháněn hardwarem od AMD, přičemž slibuje 4K rozlišení, podporu 60 fps i technologie FSR. Prodávat by se měl ve dvou modelech – 512 GB a 2TB. Ceny oznámeny nebyly.
  • Procesor - Napůl vlastní CPU AMD Zen 4 6c/12t, až 4,8 GHz, spotřeba 30 W
  • Grafická karta - Napůl vlastní GPU AMD RDNA3 28CU, maximální trvalá frekvence 2,45 GHz, spotřeba 110 W
  • Paměť RAM - 16GB DDR5 RAM + 8GB GDDR6 VRAM
  • Napájení - Interní napájecí zdroj, střídavý proud 110–240 V
  • Úložiště - Dva modely s odlišnou velikostí úložiště: 512GB NVMe SSD a 2TB NVMe SSD - Oba modely disponují slotem pro vysokorychlostní microSD kartu
  • Připojení - Wi-Fi - 2×2 Wi-Fi 6E
  • Bluetooth - Vyhrazená Bluetooth 5.3 anténa
  • Steam Controller - Zabudovaný 2,4GHz bezdrátový adaptér ovladače Steam Controller
  • DisplayPort 1.4 - Až 4K při 240 Hz nebo 8K při 60 Hz, Podpora technologií HDR, FreeSync a propojení Daisy Chain
  • HDMI 2.0 - Až 4K při 120 Hz, Podpora technologií HDR, FreeSync a CEC
  • USB - 2 USB-A 3.2 Gen 1 porty na přední straně, 2 vysokorychlostní USB-A 2.0 porty na zadní straně, 1 USB-C 3.2 Gen 2 port na zadní straně
  • Internet - Gigabitový ethernet
  • LED lišta - 17 odděleně nastavitelných RGB LED diod informujících o stavu systému
  • Rozměry - 152 mm na výšku (148 mm bez nožiček), 156 mm na šířku a 162,4 mm do hloubky
  • Hmotnost - 2,6 kg
  • Operační systém - SteamOS 3 (založený na distribuci Arch Linux)
  • Pracovní prostředí - KDE Plasma

Dále Valve oznámila nový Steam Controller, který se může pyšnit magnetickými páčkami, haptiku i úchopové senzory. Posledním novým zařízením je pak VR Headset Steam Frame, který má LCD displej s rozlišením 2160×216 pixelů a obnovovací frekvencí od 72 do 144 Hz. 

YouTube video: YouTube video player

Zdroj: Valve
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (77)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Hashut

@Robitus Nejoptimističtější odhady jsou 500$, ale tomu nevěřím. Byl bych zvědavý, co by to mohlo udělat s trhem, ale tak levné to spíš nebude. Hodně se mluví o rozpětí 700-800$, což je asi reálnější. Ale nikdo nevíme, jak má Steam vymyšlenou strategii. Z teoretické ceny toho železa se pravdu nedozvíme. Nezbývá než čekat 🤔

Robitus
Robitus #DoYouMissMe?:-D

Zatím to vypadá na 800USD za základní model....:-(

BossKingCZ
BossKingCZ #BossKingCZ

Jsem zvědavý, jak nastaví cenovky.

lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵

Steam machine k TV kdyz se mi nebude chtit zapinat velke PC, a Frame konecne zalepi diru po Indexu. Ja jsem spokojen. Valve jede ❤️

alfasamecnewversion

Nerozumím tomu, že základna hráčů na PS3 byla poloviční co dnes a šlo to. Dneska je hraní více mainstream a najednou to nejde. Ještě před 20 lety na základce jsem poslouchal, že kdo hraje hry je magor a nikdy z něj nic nebude.

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

Penize jsou hlavni problem, neni to tak dlouho co o tom hovoril Kojima, ze vlastni technologie je obrovsky nakladna, vyzaduje to mnoho casu a vyvojaru.

Hashut
👍3

@ΛNĐ3RLΛ Nebo je nikdo nění ochotný náležitě zaplatit. Vydavatel raději koupí licenci na UE5.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍3

@alfasamecnewversion Ona ne, že by je nezajímala optimalizace, oni vlastně ani nevědí, jak správně optimalizovat. Jeden insider na Twitteru tvrdí, že mladá generace vývojářů je "odkojena" na UE a Unity, kde odpadá nutnost dlouze a náročně "low-level" kódovat, tudíž i optimalizovat. Proto už dnes ani nevznikají nové in-house enginy a vše se jede na UE. Je to do jisté míry otázka peněz, ale stejně tak do jisté míry chybí mozky, kteří opravdu vědí, jak každičký řádek kódu přizpůsobit co nejefektivnějšímu využití.

Dnešní vývojáři her jsou často specialisté na tooling, gameplay scripting, shadery, AI apod., ale málokdo rozumí např. rendering pipeline, spravování paměti, multithreadingu či optimalizaci na úrovni CPU/GPU cache.

Dřív enginy psali nadšenci, kteří chtěli dokázat, že to zvládnou líp než ostatní (John Carmack, Tim Sweeney, Crytek). Dnes už nikdo takový neexistuje...

alfasamecnewversion
👍1

@SuSty Máš pravdu, bohužel nevím kde nastala chyba, že v těch studiích pracují čím dál horší vývojáři a absolutně je nějaká optimalizace nezajímá. Ty to pak doma musíš přebít PC, které by mělo tahat hry na 4K 80-90FPS a místo toho ti to jede na 40 a musíš to dopočítávat framgenem

sTV

Xboxu jsem se zbavil a tohle by byla pro mě zajímavá alternativa, jen by to chtělo víc výkonu..

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt

@alfasamecnewversion áno pravdu máš v tom, že mohlo to mat uzastne možnosti a navyšovať výkon. Miesto toho to dosiahlo väčšiu lenivosť vyvojarov a vo veľa peipadoch miesto optimalizácie si to uľahčili a odporúčajú upscalle. Pekný príklad je take Life is strange: true colors na switch kde rátali pomaly každý pixel aby tam tu hru dostali a je to šialene ako to vyzeralo na 0.15 tflops. Na switchi obecne ukázali aké zázraky vedia robiť v optimalizácii podaktory. Ale keď konzolka preda 150mil kusov. Tak sa cesta dá nájsť.

G
G #🏮いただきます🏮
👍1

@Hashut takhle to nějak vnímám. Valve(Steam) je velkovývařovna, tak proč to neprostírat na nějakej low/mid class nádobí. Třeba to bude flop, třeba top. Mi se ta krychle líbí takhle zkraje, ale až testy ukážou

alfasamecnewversion

Upscale je největší zlo téhle doby. Hry jsou čím dál hnusnější a náročnější na výkon. Uncharted 3 na PS3 jelo na 256mb vram a jak to luxusně vypadalo

Hashut

Trochu jsme odbočili. Vlastníci PS5 Pro asi nebudou hlavní cílovka. Spíš to bude zajímavé pro vlastníky starších PC nebo alternativa ke konzoli pro někoho, kdo ještě žádnou herní mašinu doma nemá.

gauntl3t
gauntl3t # GTVR

PSSR "dozreje" až bude výkon pri najnovších hrách s RT global illumination aspoň v tých 1250p (4k balanced). To je ale problém každého upscaleru, hlavne s UE5 hrami ktoré majú už od základu zlý image quality pri renderingu napr. vlasov aj v natívnom rozlíšení, nieto pri extrémoch ako je upscale z 900 do 4k.

Starky
Starky #NaughtyGod

Tak PS5 Pro je samozrejme jen pocatek, PSSR ma jeste mouchy a obcas dela problemy, ale uz ted dokaze podat i skvele vysledky. Tyhle technologie jsou nikdy nekoncici vyvoj, v case se to bude stale zlepsovat, na tu jarni verzi jsem zvedav.

Hashut

@Starky No ale já to pochopil tak, že SONY si objednalo HW, do kterého začlenilo nějaký svůj chip. Takže odchylka na straně HW je cílené rozhodnutí SONY a ne něco vynuceného tím, že jde o konzoli. Bohužel nám asi nikdo nevysvětlí, proč se tak rozhodli. Ale z PSSR je handicap Pročka a až se dostane na dnešní úroveň FSR (pokud se jim to povede), tak bude pravděpodobně FSR zase o krok dál. Uvidíme, jak se bude PSSR dařit v dlouhodobém horizontu, ale pravděpodobně dozraje až v PS6 a Pročko bude jen takové vývojové stadium.

Starky
Starky #NaughtyGod

@Hashut: Cerny mluvil o tom, ze je ten HW konzole stale ponekud odlisny, ma sva specifika a proto je lepsi mit svou verzi, kde mohou implementovat vlastni ficury, ktere zohledni jejich potreby.

Zafata

Taky tomu nerozumím ta technologie tu je a teď už ve verzi FSR4 jede perfektně a oni začnou dělat to samé a jsou v plenkách

Hashut

@Starky Tak jasně že PSSR využívá AMD knowhow a SONY na tom nedělá úplně odděleně, ale proč chtít nějakou proprietální odbočku, když by bylo mnohem efektivnější prostě použít FSR?

Starky
Starky #NaughtyGod

Sony na PSSR nepracuje samo, delaj na tom prave s AMD, PSSR bude v zakladu postavena prave na FSR. Jinak Bloober uz na SH2 nedelaj a v Konami pry cekaj prave na novou verzi PSSR, ta by mela prijit behem jara. Testovaci verze uz pry na PS funguje. S vyvojem pomahaj nektera studia, mezi nima je Insomniac, Polyphony Digital nebo i Remedy

Hashut

@Kainé Nejsem si moc jistý, proč trvali na PSSR místo adopce FSR. Asi chtějí stavět na vlastní technologii, kterou pak použijou i ve své elektronice. Jenže náklady na vývoj jsou podle mně tak trochu průser, protože vedle AMD a nVidie budou vždycky trpaslík. Aby to nedopadlo jako s Cellem v PS3. To bylo na papíře super železo, ale ten výkon z něj většina vývojářů nedokázala dostat.

Kainé
Kainé #A2

@Hashut CPU to mělo mít jednoznačně lepší, ale za mě je pořád větší nešvar nezvládnuté PSSR a mizerná kontrola kvality. Stačilo by mít v PS5 Pro povinně implantované VRR a 40FPS a měl bys po většině problémech v rámci výkonu a mít možnost vypnout PSSR.

@Zafata doufám, že se to stane a Sony to bude tlačit podporu i do starších her. Rád bych to viděl v DD2, Silent Hill 2 a dalších, kde PSSR moc dobře nefunguje.

Hashut

@Zafata Taky je otázka, jestli tě zajímají jen blockbustery, nebo si chceš vybírat. Na Steamu vychází téměř dvacetkrát víc her než třeba na PSku. Tuna jsou samozřejmě ptákoviny, ale nikdy nevíš, co se ti zrovna trefí do noty 😁

Hashut

@Kainé Fajn konzole by to byla, kdyby se nesoustředili jen na upgrade GPU. Čistě grafický výkon má PS5 Pro jednoznačně vyšší. Ale proč proboha nechali původní CPU, které je v té konzoli jasný bottleneck? Jasně, že je lepší než XSX ve většině her. Ale podle papírových předpokladů by měla XSX zadupat do země, což se až na vyjímky neděje zase tak často a v takové míře.

Zafata
👍1

@Kainé ja doufám,že se dočkáme toho “FSR4” teda upraveného do PSSR. Jinak to bude ostuda.

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt

@Hashut ako určite toto zariadenie je pre ľudí s knižnicou na pc…tým že to je steam-machine- tak samozrejme default pôjde o knižnicu steamu (pokial to niekto nebude modovat) a teda budú vedieť ísť s cenou ozaj nízko, nakoľko následne budú očakávať nákupy cez ich store. A ozaj veľa ľudí má na pc slušnú knižnicu, online zadarmo, plus hry sú za nižšie ceny, takto to znie dosť fajn. Pre ľudí, co proste nechceli dávať pc na tv lebo konfortom sa to konzole nevyrovná. Ale ako vieme steamdeck je super odladeny a nepotrebuje žiadne ďalšie zásahy, proste to zapnes a funguje to, ro iste bude aj tu. Pc knižnica na tv bez problémov windowsu.

Ako určite má bude zaujímať ako sa to s tým zariadením vyhynie.

Kainé
Kainé #A2

@Hashut ale no tak, PS5 Pro překoná XSX v 99% hrách. A není teoretický výkonnější, je výkonnější. Se podívej třeba na ten obří rozdíl v Ninja Gaiden 4 z poslední doby.

PS5 Pro brzdí mizerná kontrola kvality od Sony a absolutně nezvládnuté PSSR, jinak by to byla fajn konzole.

Zafata
👍1

Já jsem za to sakra rád. Ta knihovna je obrovská a hlavně si nastavím co chci u hry rozlišení atd. Hry levnější , bez placeného MP a rodinné sdílení 6 hráčů je proste top.

Hashut

@🎥MistrJakub🎥 Takže to bylo uvítání mezi lowendem? To mě od tebe opravdu překvapuje 😁