Tom Henderson přišel s prvními informacemi o konzoli PlayStation 5 Pro

Informace o konzoli PlayStation 5 Pro od Toma Hendersona
- Vykreslování je o 45% rychlejší než u PS5
- Výkon u Ray-tracingu je 2-3x vyšší
- Konzole má mít 33,5 Teraflops
- Podpora PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) upscaling/antialiasingové řešení
- Podpora rozlišení až 8K
- Vlastní architektura strojového učení
- Hardware využívající umělou inteligenci
Sony zatím tyto podrobnosti nepotvrdila a ani se k nim nevyjádřila. Podle předchozích spekulací by konzole PlayStation 5 Pro měla vyjít na podzim letošního roku.

Komentáře (92)
@Robitus: full RT? Jebe ti?
@Jakub Andreas: Prášečky.
Nervíčky? 😈
Komentář byl uzamčen
Příspěvek porušuje pravidla komunity.
Uz se tesim az tady vyjde clanek ze sony omezuje vyrobu VR. Tedy jestli se to tu objevi. For the players woleeee.
@A2: Ono to bude necelý 3m, ale nevadí mi to. U stolu mám 32 monitor a po delší době mě z něho bolí hlava.
Star Wars: Jedi Survivor je zvláštní případ. Ta hra celkově vypadá špatně na nižších rozlišení i v native. Hrál jsem na Xboxu, na PC to kupovat nebudu kvůli příšerný optimalizaci. Každopádně máš pravdu, že jsem zkoušel hry bez vegetace, kde by teoreticky mohl nastat problém. I tak si myslím, že Full HD na 4K upscale na podobný technologii jako DLSS bude pořád vypadat líp než to, co na konzolích vidíme dneska a většina lidí to prostě tolik neřeší.
@mnaca: To je slušná výbava. Ptal jsem se, protože mám starší 1440p monitor, kde všechno pod 1440p rozlišení vypadá příšerně, ale na tý televizi mi to přijde v pohodě. Já si myslím, že lidi, kteří tyhle rozdíly řeší jsou stejně převážně na PC. Pro většinu hráčů na konzolích by upscale z Full HD na 4K měl být úplně v pohodě, pokud ta technologie bude dobrá. Ze 720p na 4K (což vidíme na konzolích teď) prostě dobrej obraz neuděláš ani s DLSS.
Tizen můžu potvrdit na S95B, že je otřesnej a pomalej od prvního dne. Apple TV aplikace a Netflix běží o trochu líp než Disney +, ale celkově navigace i nastavení jsou hrůza. Aspoň tam teda nejsou všude reklamy. Sony televize tuším pořád mají jenom 2x HDMI 2.1. porty.
@mnaca: já mám taky s92c a běží to plynule 🍻 žádný zasek zatím, ale mám ji jen pár měsíců.
@mnaca: tohle je ale budoucnost TV a streamovaní, všude reklamy, doporučení co máš sledovat apod. To není ani chyba Samsungu. Něco podobného mám u C1 i G2. Taky je to pomalé, neintuitivní apod.
link
Tady je o tom pěkné video.
Právě i proto, že mám televizi za 50+, tak nebudu používá něco tak šíleného jako WebOS a užiji si komfort s Apple TV. Pokud máš na iPhone, tak musíš mít i na neomezená data 😉.
@Hektorus-522: Upscaling sleduj hlavně v pohybu a u vegetace, zapni si třeba poslední SW a řekni mě, že nevidíš artefakty při upscalingu z FH. Jinak tři metry na 55 4K? Tak to sedíš dvakrát dále, než bys měl.... To se nedivím, že ti to jedno...
@mnaca: asi blba tv, u me slape tizen super, jedu vse na appky od o2tv, pres streamingove apps az po xbox cloud, a vse pohoda…
Mnohem rychlejsi nez zalagovany android.
Nejstrasidelnejsi zazitek byl o2 tv box s androidem, naprosta katastrofa…
@mnaca: jen to ne
@mnaca: Apple TV?
Snáď si nemyslíte že ps5 pro bude mať 33 Tflops 🙂nie je šanca že pro bude výkonnejšia ako rtx 4070 napríklad . Veľmi pochybujem že by v tejto dobe Sony dotovala taký hardvér, veď už aj všetko púšťajú na Pc kvôli väčším ziskom nakoľko PS komunita sa nezväčsuje a náklady sú vysoké .
Tých 16 Tflops je reálnych plus keby sa Sony priblíži kvalitou DLSS bola by to super konzola .
@Hektorus-522: kdyby jsi hral dele, tak ty rozdily nevnimas vubec
@mnaca: Tizen v novejsim Samsungu QLED 65” mi beha super, rozhodne to neni zadny totalni odpad, ale pouzitelny system, behem mesice jsem restartoval jednou… Mam ale vyssi radu. Od zari cca 3x, nevypinam nikdy zasuvky…
@Eyjafjallajökull: 5-6 herních webů a jedním z nich je Sector, druhý Windows Central, třetí GameSpot (má již velkou tradici v hejtování Sony minimálně od dob PS4) a zbytek tweety od Sony haters na X/Twitteru...
Jo jo, to moc dobře známé tyhle ty "přehledy", z kterých se v 95 % případů vyklubaly fake news a tendenční články. 🙂 Sector je pak úplně to největší bulvární dno, kterým se zde může ohánět jen předpojatý fanboy konkurence. 😄
Mimochodem, vím, že jsi mulťák. Když tě Konzolista tolik irituje a poskytuje neúplné informace, proč sem ještě lezeš? Co tě sem tolik táhne, pokud to není kvalita článků? 🙂
@Bloodporn: Podľa nového leaku PS5 Pro verzia nebude až o toľko výkonnejšia, ako to bolo v prípade PS4 Pro. Totiž má mať len o 45% rýchlejší rendering ako PS5. Teda z 10 Tflops by skočila približne na 16 Tflops. Síce uvádzať sa bude cez 33 Tflops, ale je to dual issue rendering, a teda reálny výkon je približne polovičný. To nám viac menej aj potvrdzuje predchádzajúci leak. - sector
výkon ukáže čas, ale pokud tam nechají stejný procesor i ram, tak z toho logicky nic extra cool nevypadne
nemůžu za to že místní redaktoři dávají do článků neúplné informace z toho co se objeví jinde, všiml jsem si toho už mnohokrát, tento web je v podstatě kopie vgc + pár věcí odjinud, pokud chceš mít nějaký denní přehled, doporučuju navštívit aspoň 5-6 herních webů, pak ti neuteče to co tady chybí :)
@mnaca: Můžu se zeptat na čem hraješ (televize/monitor)? Schválně jsem na počítači zapnul Control a Dead Space a porovnával jsem native vs DLSS u Dead Space i FSR 2. Hraju na 55" Samsung S95B, vyčistil jsem si brýle a stoupnul si pár centimetrů od televize (normálně hraju na vzdálenost asi 3m). Při upsacalu z 1080p na 4K vidím i na vzdálenost několika centimetrů jen minimální rozdíl v ostrosti obrazu. Možná, že kdybych hrál dýl, tak si začnu všímat nějakých drobných problémů, ale pořád to bude vypadat líp než na současných konzolích.
Upscale z Full HD na 4K funguje dobře, problém jsou spíš nižší rozlišení, nebo méně kvalitní formy upscalingu. Resi 4 a FF7 Rebirth v Performance režimu obě tuším běží na celkem vysoký rozlišení kolem 1440p, problém je právě použitá forma AA/Upscalingu.
@mnaca: tak třeba u Returnal si spousty lidí tady myslela , že ta hra běží v nativním 4K při 60FPS. Realita byla FullHD do 1440p a následně checkboardem do 4K. Takže ta hra je upscalovaná dvakrát, když to zjednoduším. To samé bylo u FF XVI, většinou jsem skončil s nálepkou "hejtr". Takže buď přes růžové brýle nevidí mazanici, nebo prostě sedí daleko.
@mnaca: hlavně ty technologie jako DLSS/FSR nevznikly, aby se upscalovalo z tak nízkého rozlišení. Původní myšlenka byla opravdu těch 1440p a více a hlavně u her, která běží 60FPS, aby se karty lépe dostávaly k 120FPS.
Ta myšlenka byla skvělá, ovšem jako vždy se to zvrtlo. Takže se upscaluje z FH do 4K při 30FPS 😁.
Jinak spousta lidí opravdu nepozná rozdíl mezi upscalovaným FH do 4K a 4K, tomu bych i věřil, zdejší diskuze jsou mi svědkem, protože sedí daleko od televize na 4K, nebo mají prostě malou TV na tu vzdálenost. Pokud máš dobrou vzdálenost, tak úplně v pohodě poznáš 1440p, já mám vyzkoušeno, že nepoznám 1800p od nativního.
@Brusle🛼: bylo, ovšem na světě je spousty chudších lidí, co je rádo, že naspořilo na PS5, pokud bys ukončil tak brzy generaci, tak by to marketingově nebyl moc dobrý tah.
Nebylo by lepsi udelat rovnou ps6? Pac tohle dopadne zas jak Pro verze predchozi generace... na papire hrozna supa, no realita byla takova, ze tam vetsina her lepe bezela a vypadala o neco lepe. Ani ne vsechny. Rozdily zanedbatelne.
No tak snad aspon ten MS prijde s necim uplne novym, jak se spekulovalo.
Vypadá to na slušnej upgrade, ale myslím, že to stejně trochu přeceňujete. Výkon bude odpovídat dnešní mid-range grafický kartě (TFLOPSse blíží dnešní RX 7700XT, která má 35 TFLOPS - FP32) a CPU zůstane na stejný architektuře, možná přidají menší boost frekvencí. Největší neznámá je ten upscaling. FSR2 bylo do PS5 implementovaný až zpětně a část vývojářů ho nemůže, nebo neumí využít (Resi 4, FF7 Rebirth). PSSR by snad mělo být jednoduší do her implementovat a s machine-learningem by mělo vypadat výrazně líp, hlavně u nižších rozlišení. Předpokládám, že náročnější hry by mohly upscalovat z 1080p na 4K (DLSS performance mode), což na na 4K televizi většina lidí nerozlíší od nativního 4K.
Cena 16-18K? Tipuju, že Sony tímhle produktem bude mířít hlavně na hardcore hráče, kteří už PS5 mají, ale chtějí upgradovat. Na PC je upgrade po 4 letech běžná věc.
@Jakub Andreas: 🤣🤣🤣 kam jede a komu pukají?
S tou nabídkou her do budoucna můžou pukat maximálně současným majitelům PS5.
Tenhle rok dostane Sony hrozně na prdel, ten Microsoft to totálně převálcuje
@QaiGonJinn12: To je hodně mimo 😬
@menzes2.0: Tvoje máma je CGI trailer.
Samozřejmě GTA6 bude minimálně technicky absolutní videoherní vrchol na dalších pár let. Jsem myslel, že o tom se tady snad nemusíme ani bavit...
@QaiGonJinn12: Touhle logikou by prumerny vek hrace na Swisti musel byt kolem sesti let. Pritom realita je takova, ze na tom hraji akorat sami stari uchylaci, vid Zafe? :D
@sova655: jak ta hra neskutecne vypada ? ty si uz mel moznost videt nejaky inside záběry z gameplaye ??? nebo to vazne soudíš podle CGI traileru ?
Snad se tentokrát trefí s designem samotné konzole. Do třetice všeho dobrého.
@sova655: Gta Jo. Kolik je ti let? Zakladka co?
Jestli to bude mít hyper trading tak to bude mít 33x2 TeraFlops = takže ps5 pro bude mít 66 TeraFlops. Ale procesor bude jen Zen 2. Asi počkám na PS 6. Stejně na tom hraju jen Warzone
Já to asi chci 😀