Konzolista.cz

Tiskovka s představením Project Morpheus

novinkastředa 26. března 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Tiskovka s představením Project Morpheus
Jak určitě víte, Sony na GDC představila headset pro virtuální realitu, který se pracovně jmenuje Project Morpheus. Tisková konference na GDC neměla živé vysílání, navíc bylo zakázáno ji natáčet. Naštěstí o ni nepřijdeme, protože Sony ji dnes uvolnila na svém youtube kanálu, takže se na ni může každý podívat. Má zhruba hodinu, přičemž hlavní slovo bude mít Shuhei Yoshida, prezident, prezident Sony Computer Entertainment World Wide Studios. Tiskovka nejen představí Project Morpheus, ale bylo ukázáno i několik technologických ukázek, třeba za pomocí záběrů s God of War. Na celou tiskovou konferenci se můžete podívat níže v novince, kde přikládáme i tiskovou zprávu ohledně Project Morpheus.
Společnost Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) informovala o vývoji „Projektu Morpheus“ (Morpheus) − systému virtuální reality (VR), který pozvedne hraní na platformě PlayStation®4 (PS4™) na vyšší úroveň a představuje budoucnost herního odvětví. Společnost SCE bude ve vývoji projektu Morpheus pokračovat, aby jej v budoucnu mohla nabídnout na komerčním trhu.

„Ve společnosti SCE považujeme inovace za příležitost k realizaci našeho poslání posouvat hranice herních možností dopředu“, říká Shuhei Yoshida, prezident divize SCE Worldwide Studios. „Projekt Morpheus je nejnovějším příkladem inovací ve společnosti SCE a jsme připraveni pokračovat ve vývoji tohoto projektu a též her, které budou zpřístupněny jako součást soupravy vývojářských nástrojů pro tvůrce obsahu.“

Morpheus umožňuje vývojářům vytvářet pocitové zážitky navozující realitu, kdy hráči získají pocit, že jsou fyzicky přítomni ve virtuálním světě hrané hry. Přítomnost je jako okno do jiného světa, které u hráčů zvyšuje emoce z herních zážitků. Morpheus disponuje náhlavní soupravou s displejem a plynule spolupracuje s kamerou PlayStation®Camera, čímž poskytuje jedinečné zážitky virtuální reality přímo před očima hráče. Inerciální senzory vestavěné do náhlavní soupravy a kamera PlayStation®Camera přesně sledují orientaci hlavy, aby se podle otáčení hlavy hráče přirozeně a intuitivně otáčel i obraz virtuálního světa v reálném čase. U podporovaných her může hráč navíc využít pohybový ovladač PlayStation Move (PS Move) pro pohyb předmětů, jako je například meč. Morpheus zobrazí ruce hráče i s mečem, takže hráč získá pocit skutečného fyzického boje s mečem v ruce proti nepřátelům ve virtuálním světě.

Morpheus využívá unikátní 3D audio technologii vyvinutou společností SCE. Kromě zvuků přicházejících zepředu, zezadu, zleva a zprava dokáže Morpheus vytvářet stereoskopické zvuky, které jsou slyšet zespodu a nad hráčem (například zvuk kroků na schodech pod hráčem nebo hluk motorů vrtulníků létajících nad hlavou). Zvuk zní tak, že hráč slyší změnu v reálném čase přesně podle momentální orientace hlavy, což vytváří dokonale realistické zvukové prostředí v působivém 360stupňovém virtuálním světě.

Ve spolupráci s kamerou PlayStation Camera, bezdrátovým ovladačem pro PS4 a pohybovým ovladačem PS Move bude Morpheus hráčům poskytovat působivé převratné zážitky při zábavě na platformě PS4. To vše díky znalostem a zkušenostem společnosti SCE v klíčových oblastech virtuální reality, včetně zobrazovací techniky/optiky, zvuku, sledování, ovládání, snadného používání a obsahu.

Vývojáři budou mít možnost vytvářet obsahy pro projekt Morpheus na PS4, platformě, které se prodalo více než 6 milionů kusů již po 3 a půl měsících od jejího uvedení na trh, přičemž neustále prokazuje svůj silný potenciál. V současnosti jsou ve vývoji i specializované softwarové vývojářské nástroje (SDK) pro projekt Morpheus, které budou k dispozici po svém dokončení.

Technické údaje prototypu „Projektu Morpheus“
Komponenty - Procesorová jednotka, náhlavní souprava
Displej - LCD
Rozměr panelu - 5 palců
Rozlišení zobrazovacího panelu - 1920 × 1080 (RGB) (960 × 1080 (RGB) pro každé oko)
Zorné pole - 90 stupňů
Senzory - Akcelerometr, gyroskop
Propojovací rozhraní - HDMI + USB
Funkce - 3D zvuk, přístup k sociálním sítím
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (8)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
jarda85
jarda85 #PS4

tak určitě to bude lepší než nějaká blbá 3D TV. akorát si myslím že z toho bude zachvilku bolet hlava.

Readdy_B
Readdy_B #GAME OVER

já když dám dým, tak už to tak mám dávno[s6]

ale vážně, včera jsem četl, že za 300 USD je OculusRift bez FullHD displejů, Morpheus s FullHD by teď stál 1000 USD, takže prý se cena tají a bude se u sériových kusů stlačovat dolů. Na první předváděčce všichni tleskali, kromě zástupce Oculusu[s6]

PS: asi si PSmůvy ještě nechám, ale VR už jsem zažil před 20ti lety a žádnej šlágr to nebyl, takže uvidíme...

PS2: Pachter opět ruluje:) link

lopataQ7
lopataQ7 #lopataQ7
👍1

tunings: nedávno psali že by cena měla být do 300 doláčů s kamerou a 250 bez, což je masakr !!

Tunings
Tunings #PS5+Switch+SD
👍1

Ty kráso, to je nářez!!![s16] Jsem zvědav na cenu, doufám, že to ale nebude něak předražený...[s10]

ApsidalTill
ApsidalTill #One/U/PS4
👍1
👎1

Shut Up and Take My Money

CRU5T
👍3

Atari už není... Smiřte se s tím... Tohle kupuju na podporu sony... A je mi jedno kdo s VR nakonec prorazí na trh, hlavně ať je z VR masová záležitost... konečně...

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni
👍1

Chci holo palubu jako ve star treku tohle je jak ze středověku. Stejná blbost jako Occulusbook (oculus rift) novej název co to koupil Facebook.

Tvůrci oculus rift už ho prodali Facebooku protože věděli že ta blbost nefunguje jak má.

Kira_Sakuya
👎6
👍1

tohle mne fakt nebere... jsem naštvaný na sony, že když ps3 měla 3d hry, tak jsem čekal, že u ps4 bude 3d každá... ale není a tohle mne neláká... raději bych 3d hry na tv:(

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články