Technický rozbor demoverze Resident Evil Village

- Resident Evil Village je jednou z herní, která využívá ray-tracing pro globální nasvícení. Capcom v minulém týdnu oznámil, že v RT režimu poběží v rozlišení 4K při 45fps. Realita ale tak jednoduchá není. Resident Evil Village se i v tomto režimu zobrazení snaží o zasáhnutí 60fps, a dokonce se mu to daří docela dobře, ale pak jsou momenty, kdy framerate klesne pod 50fps. Vývojáři se zřejmě chtěli oznámením trochu pojistit kvůli propadům frameratu, aby je pak za to novináři a hráči nekritizovali.
- PlayStation 4 Pro verze má dva režimy zobrazení. V jednom hra běží skrze 4K Checkerboard renderovací techniku kolem 40fps a druhém v 1080p při stabilních 60fps.
- Anizotropní filtrování je u PlayStation 5 verze daleko lepší.
- Stíny se zdají být u všech verzí hry stejné
- Velký rozdíl je u nahrávacích časů. Zatímco u PlayStation 4 verze trvají nahrávací obrazovky 30-45 vteřin, u PlayStation 5 verze to jsou necelé 2 vteřiny. Nahrání na nové konzoli je tak prakticky okamžité. Je třeba nutné dodat, že Capcom v posledních měsících úzce spolupracoval se Sony, aby RE Engine dokázal maximálně těžit z rychlého disku konzole PlayStation 5.
- PlayStation 4 a PlayStation 5 konzole používají pro dosažení 4K rozlišení Checkerboard renderovací techniku. U konzole PlayStation 5 se vychází z vyššího základního rozlišení.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (33)
Někomu přijde nelogické že nerozbije dvířka pěsti,asi tento člověk nepoužívá klíče a dveře otevírá kamenem nebo tou pěsti.Me by zajímalo jestli tento rádoby hráč by uvítal kdyby si koupil hru za 2 tácy,postava by dostala kill a už by si ji nikdy nezahral,když realita tak se vším všudy.
@godycz: .. Resi 4 pre GC sa povazuje za vzor "filmovej" hernej grafiky, uplne spickove vyuzitie toho HW a uzasna grafika. Resi 1-2-3 to robia rovnakym sposobom ale pre PS1. Dnes sa Resi Village urobil primarne pre PS4 s cielom dostat hru na 60 fps a viac pre planovanu VR verziu /ktora sa urcite planuje/. Technicke a art spracovanie Resident Village je velmi solidne, je to urcite vyssi standard. Nativna PS5 hra s dostatocnym budgetom a vyvojarskym casom bude minimalne v tejto kvalite - link
residen evil byl nekdy o grafice ?@effa: rika ti neco vyraz SPOILER ? kde je moderator ?
No pro mě osobně na PS5 demo docela grafická bída oproti prvnímu demuČekal sem teda víc
Hrál jsem demo jak na PS5 tak i na staré PS4. Tady není vůbec pochyb o tom, že na PS5 je to pastva pro oči, ale i na PS4 to není vůbec špatné. A že se tam snaží o 60 fps, tak za to má Capcom můj obdiv. Demo sem si fakt užil a ta půlhodina utekla jak nic.
@Effa: Resident evil se někdy tvářil jako reálná hra?😀
Jak to demo funguje ? Nebo spis nefunguje ? Ono bylo jen přes víkend ? Já ho včera stáhnul , dneska pustil a nemůžu ho hrát .
Ray-Tracing je tady i jinde zásadní technologií, pokud se má světlo chovat dynamicky správně. Dosud jsem neviděl hru, kde by RT vedl k horším výsledkům. Dobrým příkladem je třeba Kingdome Come Deliverenc s RT z posledních dostupných prezentací na YT. Ten les díky tomu dozrál ohromující realističnosti, doporučuji se podívat. Sílu RT u REVillage ukáží interiéry, kde je mnoho materiálů s různým odrazem světla. Vypadá to skvěle a těším se na celý ten příběh 👍
@ChuligaN_cz: o to nejde ze me hra nuti tohle delat ale jak. Treba v nioh me proste sralo kdyz u dveri ktere vypadaji ze se rozpadnou kdyz kychnu a je u nich ze se nedaji otevrit z tehle strany. To same tady. Proc ten druhy kus neni treba za zeleznou mrizi aby to ze si ho nevezmes hned melo opodstatneni. Dalsi vec, ty si vyrobis leceni, naboje do brokovncie ale rumpal aby si vytahl kybl ze studny udelat neumis. Nelogicke chovani postav snad asi fakt nema ani smysl resit tam je to uplne mimo. Proste kdyz se ta hra tvari ze je hrozne moc realna a pak tam jsou krabice se zlutou barvou ktera uplne bije do oci aby to hrac naaahodou neprehlednul. Ta hra si drzi spoustu zastaralych mechanismu na ktere se u jinych znacek nadava a tady se to chvali.
Odehráno na PS4 Pro a co vám budu říkat, spokojenej 🙂 Technickej stav zdá se být zmáknutej a to mě překvapuje, protože ještě celkem nedávno nám Capcom tvrdil, že nebude možné hru vydat na konzole starší generace 🥴 Všechno jde když se chce.
@Cardys: "Opet hra brzdena ps4 a xs Jsem zvedavej na Returnal i kdyz je to prvogeneracni, ale only ps5 titul." .. Capcom nevahal ani sekundu nad tym, aby to robil primarne ako PS4 hru .. mas vonku cez 100 mega konzol, pri 2.5% penetracii mas len na PS4ke predanych 2.5 mega kopii, plus xboxy, PS5, PC a uz sa tesia na dobre predaje .. Resi7 je niekde nad 8M.
.. ad Returnal. Tam ide primarne o funkcnu fun gameplay, typicka AA hra, fps bude minimalne 60ka a grafika akurat aby neurazila, ziadne velke vizualne ani technologicke zazraky necekajte. Bloodborne je niekde uplne inde /hlavne dizajn obludiek a architektura prostredia/.
45 fps je moc krasny
@Cardys: nevim kde vidis ze nas brzdi stare konzole-precti si clanek jeste jednou a koukni se v kolika fps a rozliseni jednotlive konzole tuhle hru davaji,nebo mas pocit ze na PS5 kde bude hra v 4k a 60fps nas PS4 nejak brzdi???:-)))
Opet hra brzdena ps4 a xs :( Jsem zvedavej na Returnal i kdyz je to prvogeneracni, ale only ps5 titul.
Nerozbije skříňku kamenem, ale musí najít šroubovák.... Dobře. Ale tohle je u 95% her, proto jsou to hry. Kolikrát kvůli malému zábradlíčku obcházíte půl lokace. Kvůli malé průrvě musíte projít třeba i celou hru. Jak podivné. Je divné, že tam jsou rádoby vlkodlaci, vždyť to je víc nelogické ne? Proboha, je to jenom HRA, ne nějaký simulátor, nemusí být vše logické ne? Důležité je se bavit a to mi hra zatím splňuje bezezbytku ...
@dj.cody: no on tam v podstatě není mimo rozlišení a RT, který skoro taky není vidět..
to bylo keců, jak to bude čistě nextgen hra, protože by jí oldgen brzdil...
Nevidím grafický rozdíl mezi ps4 a ps5 .
Predobjednano demo super a na PS5 lahudka.....
Demo mně utvrdilo že předobjednávka byla jistota.Nádherná grafika a výborný zvuk ve spojení s temnou a děsivou atmosférou dokáže zvýšit můj srdeční tep 😁 Ovládání po vypnutí akcelerace výborné.Včerejší demo jsem si moc užíval a nemůžu se dočkat data vydání.
@Effa: S tvým pohledem na hru bude lepší se na hraní vysrat 😆 Jestli ti vadí že hra nutí hráče najít něco aby někde mohl něco odemknout tak nevím jestli z hraní můžeš mít radost.Vždyť je super že hráč prozkoumává všechno možné aby našel čím by určitou věc otevřel a získal něco navíc.Je to hra a ne realita aby jsi prokopal dveře a byl za dvacet minut v cíli.
Hrál jsem s za mě spokojenost. Vypadá a hraje se to velmi dobře. Přeji hře úspěch a hráčům primnou zábavu ale Day One kupovat nebudu, je tu prome pár jiných her.
@Effa: Souhlas, nechápu z čeho jsou všichni tak vystřelení
Tak zase budu asi jediny ale cekal jsem vic. Opet pouze najdi dve casti, jedna je blizko, druha nelogicky uplne jinde. Neumim otevrit mala dvirka pesti takze potrebuju sehnat sperhak (tak urcite v te situaci bych tu skrinku neromrdal prvnim kamenem), nelogicke chovani postav (vazne si do ukrytu pustim nekoho kdo je pokousany?), sebevrazda pani na konci pak uplnej bizzar. Hlavni postava ma dikci jako dement, evidentne nahravano aniz by videl scenu. Za mne hodne velke zklamani, a prevlada pocit ze RE je vycpela znacka ktera opet neprinesla nic noveho.
@Guru44: .. VRR je variabilny refresh rate, teda dynamicka vertikalna synchronizacia v zavislosti od poctu snimkov obrazu, to ti nezlepsi rozlisenie hry, iba pocitovo zlepsi plynulost hry, ak sa snimkovanie mierne odchyluje do optimalnej cielovej hodnoty. Napriklad mas cielovku 60fps a kolisanie je v intervale 50-60fps.
.. VRS alias variabilny shader rate je funkcia na, kt. sa asi pytas. Casti obrazu su renderovane v nizsej kvalite, ak sa nachadzaju podla odhadu mimo hlavneho zorneho pohladu hraca alebo vo vhodnom kontrastnom, albedo pasme. VRS moze zlepsit framerate.
... VRR aj VRS spolu s RT su obsiahnute v RDNA2 GPU architekture, ktorej derivaty ma Xbox aj PS5. Vsetkych funkcii naraz sa skoro dockas aj v PS5 hrach.
Taky super, na PS4 fat spokojenost, objednáno a myslím že na ps5 vy měl bejt update gratis, takže pak si to dám znovu až jednou bude nová krabice pod tv
Demo bolo dost pekne a vyskusal som si oba mody na PS5. Uprimne, radsej RT OFF pri cistych 60fps. NA grafike sa nic nemeni, akurat nieco je miestami bledsie a nieco tmavsie. Fakt smiesne rozdiely nato, aby mi to malo brat nejakych 10fps dole. Radsej 4k 60fps RT Off. Inac hru beriem day one.
Demo na ps4 dohrano a z me strany jenom chvala. Bohuzel si, ale budu muset pockat, protoze tenhle klenot si chci vychutnat az na ps5.. takze tak konec 2022
@gauntl3t: Měl a nastavil jsem output na headset. Za mě nejlepší zvuk na Playstationu zatím Demon's Souls Remake. Hraju se Sony WH1000XM3.
.. PS5 RT efekty sa pravdepodobne tykaju reflexii a jednoduchej /1-2 bounce/ GI. Grafika je level dobre vyzerajucej PS4 triedy, pocasie a denna doba su staticke co ulahcuje situacie pre GPU. Sneh tiez nie je dynamicky teselovany. Zakladna PS4 sa snazi o 60fps v 900p. V dalsom kole ma prist Castle demo, interiery. Neskor aj demo pre Xbox a Stadia - link
@Hektorus-522: mal si zapnutý ten virtual surround? Za mňa na Platinach rovnako ako v predošlom deme je zvuk asi jeden z najlepších čo som kedy počul.
Ať sníží trochu to rozlišení u ray-tracing modu a bude to v pohodě.