Team Ninja: V NiOh jsme znovu našli svoji identitu

novinka  35
Martin Šmíd, 23. 1. 2017 0:28
V předchozích dnech vývojáři ze studia Team Ninja dokončili akční RPG hru NiOh, která vypadá hodně nadějně. Ostatně preview dojmy jsou nadšené, a blahem chrochtají i fanoušci sérií Dark Souls a Ninja Gaiden. Zdá se totiž, že tato brutální akce s velkým důrazem na japonskou mytologii je návratem studia Team Ninja ke svým kořenům a trochu zašlé slávě, což ostatně vývojáři sami přiznávají. Ti dokonce zachází tak daleko, že říkají, že znovu nalezli svoji identitu, kterou v předchozích letech ztratili. Za vše mohl hlavně požadavek na daleko přístupnější akční hry, které by mohly oslovit daleko větší počet hráčů. Jak ale víme, kvalitou Ninja Gaiden 3 zrovna neoslnil, fanoušci na něj chtějí raději zapomenout, a následný Yaiba: Ninja Gaiden Z mnozí považují spíše za vtip. Režisér NiOh, Tom Lee, přiznal v rozhovoru pro magazín Gamespot, že to byly těžké časy pro Team Ninja, protože ne úplně chápali, co po nich vlastně vydavatel chce. „Cítili jsme, že jsme se ztratili. To nebylo to, čím jsme. Máme velmi konkrétní představu o hraní her, takže bylo těžké se v této době přizpůsobit,“ říká Lee. „Během této doby jsme udělali řadu špatných rozhodnutí, a snažili se přizpůsobit hratelnost požadavkům. Jednoduše jsme se ztratili,“ dodává. Pak ale zaznamenala obrovský úspěch hra Dark Souls, která nastartovala velký zájem o podobné hardcore akční RPGčka, a právě v tuto dobu dostali vývojáři možnost pracovat na hře NiOh. Ta byla původně oznámena už v roce 2005, přičemž šlo o vysněný projekt spoluzakladatele Koei, Kuo Shibusawa, přičemž mělo jít o akční RPGčko, v němž byl v hlavní roli samuraj s bílými vlasy. Příběh se pak měl odehrávat v roce 1600. První verze ale nenaplnila vizi, což vedlo následně ne ke zrušení, ale k přehazování projektu mezi několika studii. Jednu dobu se dokonce uvažovalo, že půjde spíše o akci ve stylu Dynasty Warriors série, ale nakonec i tato verze byla zamítnuta. Pak ale v roce 2010 na scénu přišlo studio Team Ninja, které mělo nejprve výhrady k vizi o akční hře se spíše západním hrdinou v japonském prostředí. Následně ale vývojáři pochopili, že v tomto se skrývá obrovský potenciál. Naplno se vývoj zatím poslední verze, kterou známe dnes, rozběhl v roce 2012, a jak Lee vzpomíná, vzali hru i proto, protože věřili, že jde o skvělou příležitost znovu navázat na první dva díly Ninja Gaiden série a najít svoji identitu. NiOh přitom nemá jen vykrádat Souls sérii, ale už z bojového systému je patrné, že vývojáři hodně čerpali právě z Ninja Gaiden série, která obsahovala vždy brutální souboje s protivníky a nejrůznější děsivé pasti. „Během vývoje jsme si museli připomenout, že jsme Japonci, a že musíme vytvořit hru, která respektuje naše tradice a naše kořeny,“ říká Lee s tím, že jsou na NiOh hodně hrdí. NiOh vyjde 9. února exkluzivně pro konzoli PlayStation 4.



Zdroj: Gamespot

NiOh

ps4
Sony Interactive Entertainment, Team Ninja
Datum vydání hry:
8. 2. 2017
KARTA HRY
9/10

Komentáře