Larian Studios chce být i do budoucna nezávislé, majitel studia je zprávami o akvizici polichocen

Swen Vincke, generální ředitel Larian Studios, nyní v rozhovoru pro Bloomberg řekl, že ačkoliv je polichocen zprávami o možné akvizici, i nadále chtějí zůstat nezávislí. Hlavně z toho důvodu, aby mohl sám ovlivňovat to, jakým směrem se studio vydá a jaké hry bude vyvíjet. Pokud by Larian Studios někdo koupil, mohl by následně omezovat tvůrčí rozhodnutí ve prospěch maximalizace zisku. To ale Swen Vincke nechce. Ten v současnosti i se svoji manželkou vlastní většinu akcií Larian Studios.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (22)
@stillalive: jakkoliv souhlasím s první částí tvýho příspěvku, tak na tom konci jsi úplně mimo. Diablo jen nepůsobí jako akční rubačka viděná seshora, ono takový prostě je. Je to akční RPG a to věčný srovnávání s BG3, který je klasický poctivý RPG, je prostě nesmysl. Já si rád zahraju oboje a Larianu přeju velkej úspěch, ale tohle je podobný jako bys srovnával Remnant 2 s Call of Duty. V obojím jsou bouchačky, ale to je tak asi všechno
Dnes na steame 800 000 hráčov. Ak vyjde PS5 verzia kto vie koľko hráčov to bude hrať. Škoda že aj Sony alebo MS nezverejňujú čísla ako Valve, bolo by zaujímavé porovnať akej hre sa darí na rôznych platformách.
Přeji jim zasloužený úspěch za poctivou práci a poctivé tvůrčí záměry, které umí dotáhnout. Lariani jsou takovým tím poctivcem mezi lháři a podvodníky, už samotná existence někoho takového ukazuje a odhaluje v kontrastu své oponenty v jejich pravém, zkaženém světle, proto oponenti, kterých se to nejvíce dotýká, se ohrazují. Určitě se to netýká třebas plošinovek, nebo FPS her obecně, týká se to především těch, kteří taky dělají otevřené světy a taky dělají RPG systémy do svých her, totiž v kontrastu s BG3 působí takový několika set milionový Asasín jako trochu odflaknutá hračka, která spíš hezky vypadá, ale obsah je recyklát a ke všemu průměrný. Dokud nepřišli hry jako Red Dead Redemption 2, Elden Ring, Death Stranding, byli otevřené světy opakující se, nafouknutou nudou. Od doby, co ty hry jsou, mají ostatní tak trochu problém dostát aspoň z poloviny podobných kvalit. Já všem, kteří přišli dělat opravdu hry, poctivě, opravdu zážitky na které se nezapomíná a které jsou nenahraditelné, přeji ať si jim daří a těm, kteří fňukají, přeji více sebereflexe a více pracovat. On někdo zase ukázal, že to fakticky jde. Já osobně tuto úroveň kvality považuji za přijatelný standard do budoucna, který pomůže vylepšit AI a to co produkují jako na běžícím páse velké společnosti, to sorry, to je přístup ještě za dob PS3 a XBOX 360, kdy teprve se formovali už více méně otevřené světy, které místama kvalitativně se blížili propracovanějším hrám s cílem na jasně definované "uzavřené" lokace. Dneska už ten výpočetní výkon na to je, teď už to je o tom, kdo tvoří hry a kdo účelově čistě zisky. Larian by měli svou nezávislost bránit a chránit do posledního dechu, protože to co předvádí Tencent, který nic netvoří, jen nakupuje tvrdou práci jiných a následně ruší nakoupená studia pro zcela nerealistická očekávání. Každý kdo se vyhne těmto byznysmenům bez špetky citu pro tvůrčí kvality, bude mít teď a v budoucnu totálně navrh. Hráči když nějakou hru opravdu chtějí, tak většinou potřebné prostředky na vývoj se vždy vyberou, protože rádi vývojáře podpoří. Je to lepší cesta, než tyhle obchodní kotrmelce. Od doby co Kojima odešel z Konami a s ním ti nejtalentovanější, Konami nevyprodukovala už nic, o co by stálo zavadit svou pozorností. Proto se na remake třetího MGS netěším, protože bez klíčových původních lidí stojících za vývojem originálu to zkrátka nemůže dopadnout dobře, pokud na tom nepracují alespoň jiní, podobně seberealizovaní tvůrci plus s dohledem otce myšlenky. Jediné co, tak to bude mít pokročilejší grafické zpracování, ale bude vystihovat tu atmosféru, kterou buduje každý detail v původním originálnu a jejich vzájemné velmi jemné sladění? Rád se nechám překvapit. Nicméně chtěl jsem tím jen na jiném příkladu demonstrovat určitou kostru a esenci toho, co produkuje nadčasové hry, umělecká díla a co produkuje bezduchý recyklát, který dokáže přežít jenom tak, že ho příští rok nahradí vyleštěnější recyklát. Vše je o jednotlivcích a jejich záměrech a ambicích. Larian jsou ti chytřejší. Jsem zvědav co teď poleze z Quantic Dream, páč do doby, kdy se ve studiu dělalo to co sami chtěli, nikdo nemluvil o tom že by chtěl dělat Star Wars hru, že je to jejich sen, to všechno najednou až po tom, co se nechali koupit nenažranci z Číny. Už dělají rovnou na několika projektech, což bývá u většiny studií, až na vzácné případy, začátkem problémů, nedotažených projektů a následného rozpadu původní sestavy studia. Je to vždycky jako přes kopírák. Fokus na jednu věc je králem mezi všemi tvůrčími pokusy dělat vícero různých projektů zároveň. Jsem nesmírně rád, že Larian vydali svou hru krátce po vydání Diablo IV, po tom co Blizzard předvádí za arogantní jednání a opět a zřejmě už zastydlou hrabivost, si zasluhují tvrdý pád na zem, umocněný poctivou prací lidí v Larian. Už jsme o tom diskutovali na streamu BGIII, že už od pouhého pohledu, DIV působí většinu času jako rubačka nahlížená z vrchu a vedle toho BGIII jako strategický, komplexní RPG gameplay. A viděli jste rozhovor s těmi třemi hlavami vývoje, kde měli reagovat na všechnu tu nespokojenost hráčů? Za celou dobu tam jen seděli, mlčeli, tvářili se na přesdržku a mluvil za ně ten třetí, nevím teď jméno. No kdo to viděl, ví.
Za seba im mozem zavidiet. Robia to co ich bavi a rozhoduju sami nad hrou ktoru ked vydaju a ludom sa paci, vedia ze to urobili tak ako chceli. Ja sice zarobim dost penazi, zial nie sposobom, ktory ma naplna
@dr_chaos: ale vies ze 30 % je malo na rozhodnuti, kam ma firma smerovat. Teraz mozu byt radi ze zoberu zisky.
@BadExHuman22: ale ze velice pekne si to napisal
@dr_chaos: ne asi, klasická ženská. I když má nejmenší podíl, stejně bude nejvíc remcat😂
@ArgE: tak ten podíl Tencentu je minoritní, ti je sbírají své zisky a do ničeho ani mluvit nemůžou, za to Swenova manželka 😃
Ty vole Swene nekecej, 8% studia má tvoje manželka a 30% Číňani 😂
Tohle je potřeba podpořit, dal jsem předobjednávku. Nezávislost tomuhle studiu fakt sluší, snad to tak zůstane
Doufám že to tak i zůstane. Stačilo, že inXile a Obsidian jim padlo do chřtánu. Ale prodeje teď budou asi brutální, tak to nemají zapotřebí. Go Swen!
Jen ať zůstanou nezávislí, to bude záruka dalších kvalitních her. Všichni víme, jak to dopadlo, když EA sežrala BioWare, které tehdy mělo na triku jedny z nejlepších RPG. Nerad bych, aby se toto opakovalo.
@Viribusunitis89: Ne ale Larian podepsal s překladatelským týmem smlouvu a bude tam prostě dodaná formou patche. To samé se stalo u Divinity Original Sin 2. Tam je ale za mě čeština dost špatná. Hrál jsem to s ní asi do poloviny a pak jsem stejně přepnul do angličtiny. Věřím ale, že tady to bude lepší.
@A2: ty finanční prostředky jsou jenom taková výmluva aby se nemuseli snažit tak moc. Protože buďto nechtějí nebo jim studio nedá čas a prostředky aby zkoušeli něco jiného a nového.
@Darth_Štófi: čeština na konzolích? To tam půjde přidat zapomocí módu jako ve Skyrim a Fallout 4? 🤔
@MarcusChef: tak to by mě zajímaly ty "obrovské finační prostředky" oproti jiným AAA projektům. To mi připomíná ten shitstorm po vydání Elden Ring od tvůrců Horizona a dalších ptákovin.
@A2: Nikdo, jen několik vývojářů z Blizzardu, Obisidanu a dalších studií na twitteru debatovali, že do budoucna by hráči neměli čekat, že RPG hry budou do budoucna mít stejný rozsah a možnosti jako BG3. BG3 nebude dle nich standard, protože Larian měl na vytvoření obrovské finanční prostředky, spoustu času, mohl čerpat zpětnou vazbu z EA a také si do hry dát, co chtěl.
kdo nadává proboha?
@BadExHuman22: Fakt nadávají jo? Nějaký odkaz?
Jedno z nejlepších studií na světě. Ukázkový přístup k zákazníkovi. A ještě za delixe edici chtějí to co si běžně vydavatel řekne za základ. Těším se až uvidím češtinu od fanoušků i na konzolích
No ale 30% tam ma stejne Tencent 😀🤦🏽♂️
Jen ať zůstanou nezávislý. Takhle se mají dělat hry a vést studio. Naprosto chápu proč hodně vývojářů nadává na úspěch Baldurs Gate 3, jelikož hráči konečně vidí hru která má bohatý herní svět i s tak velkou rozhlou spolu s úžasnou grafikou. Takže logicky Ubi, EA a spol. budou nadávat protože po dlouhé době budou muset opravdu začít makat a nedělat velké světy s málo questama (bůh ví jestli se vůbec nad tím zamysli). Fandím Larian a ani bych nechtěl aby byli pod někým, ať zůstanou tak jak jsou.