Strauss Zelnick: Dávat nové hry do předplatného není pro nás finančně únosné


recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
fórum
Think before you sleep
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
Komentáře (24)
sony i v uzávěrkách operuje v oblasti předplatného jen s pojmem ps plus, takže do toho nejspíš počítá oba produkty, koneckonců od tohoto měsíce to bude jediné předplatné od sony
@mnaca: a proč bych nemohl, oboje je to předplatné za podobné peníze, GP obsahuje v sobě i gold, pointa je v tom že MS v je v anglii už pár měsíců jednička na trhu konzol, což se v linku víceméně potvrdilo
30 mega to má za dolar 1 měsíc, pak už platí 10-15 dolarů za měsíc, průměr bude kolem 13 dolarů ( 40% lidí podle zprávy platí nejdražší ultimate verzi) takže mi to při 30 milionech * 13dolarů vychází na příjem 390 mega dolarů za měsíc, nevidím důvod aby to neutáhlo AAA hry D1 a ještě nesypalo slušný zisk k tomu
mimochodem v anglii má GP + live gold předplaceno v součtu skoro o milion lidí víc než má předplaceno ps plus link mi tu jistí bublináři tvrdili, že na mobilu nikdo dospělý nehraje, pro anglii to asi neplatí :D, tam na mobilu hraje nejvíc dospělých (37%) viz link, pochybuji že jinde to bude jinak :D
@Starky: Kor když těch 30 Mega to ma za dolar Vejvar jak prase
Phil zase otočí jak zjistí že to nemá smysl
@Hashut: A umíš počítat ty? Ty rozděluješ výdělky mezi zaměstnance, ale opomínáš, že se musí platit i hromada jiných věcí....
@Beast of Yharnam: Pointa je taková, že by se to s přehledem zaplatilo i v předplatném, pokud by o to mělo 2K zájem. Je to reakce na Metal Lorda, který tvrdí opak. Ale pokud bych to bral obecně, tak je titul jako GTA samozřejmě ve specifické situaci a velmi pravděpodobně se 2K vyplatí klasický prodej mnohem víc. Díky síle GTA jako značky se během prvního měsíce prodá prakticky stejně tolik, kolik by měli stažení v předplatném, takže víc lidí by do onlinu asi nedostali. A protože žádné "své" předplatné na rozdíl od MS nebo Ubi nemají, tak nalákání nových hráčů do takové služby pro ně nemá žádnou hodnotu.
@Metal Lord: Umíš počítat? Znovu opakuju - GTA vydělalo jen za rok 2020 přes 900m$. To znamená přes 20mld korun. Rockstar má aktuálně přes 2000 zaměstnanců, takže pokud by celá firma dělala jen na GTA Online na plný úvazek, každý z nich by vydělal za rok 10 milionů. Chápěš jak šílená je to suma? Máš opravdu pocit, že podpora GTA Online spolkne byť jen desetinu z té částky?
tak samozdrejme to si muze dovolit ubisoft,ea nebo ten microsoft kteri davji prednost kvantite nad kvalitou.
@Hashut: No jenže musíš koukat na to, že těch 260mil je za vývoj....ale jelikož to stále má online podporu kvůli GTA Online, stále updaty, nový obsah do onlinu, tak k tomu vývoji za ty roky je třeba stále nějaký den dolar připočítávat. Nemluvě o tom, že tohle je pro ně v podstatě jediná pravidelná dojná kráva, ze který se musí platit i zaměstnanci. :D
@Metal Lord: Při tom, kolik rejžujou z GTA Online, by se jim to úplně s přehledem zaplatilo. Jen za rok 2020 vydělalo GTA přes 900m$ Jasně že část je pořád ještě z prodejů základní hry, ale drtivá většina z těch příjmů jde z GTA online. Akorát jsou to kolenovrti a prostě chtějí i ty prachy za 10 let starou hru. Platby za live service jsou jim málo :D
Je to naprosto pochopitelné....pokud třetí strana, jako třeba Rockstar, vyvíjí hru, která i s marketingem spolkne 260mil dolarů za vývoj, tak si nemůže dovolit něco fouknout na D1.
Tvrdí se, že Microsoft nasypal do Halo Infinite 500mil za ty léta vývoje. Mají výhodu, že ty peníze naženou jinde, protože z GP by se jim tohle vrátit nedokázalo.
Tak teď už vím proč Sony plánuje tolik live service her , nacpe je do ps+ Day 1 a z mikrotransakci budou platit vývoj a velký AAA kousky si myslím třeba po roce.
@Acemax67: Ubi a EA mají podobnou službu. DO svých prémiových služeb dávají nové hry Day One.
MS ze svých her udělal live service gears, halo, forza, ms flight sim, ( v gears 5 mám koupené black steel skiny, které dohromady stály jak hra lol) singl AAA dosud nevydal žádnou až jim schválí activision tak asi nebudou mít nouzi o další miliony z mikrotransakcí v cod, overwatch, diablo atp.
Zato mít předplatné na virtuální měnu a další kraviny pro 10 let starou hru se vyplatí 😄
U tech online her by to mozna smysl davalo, takove hry potrebuji co nejvice hracu a to pokud mozno hned. Ale ja mam takovy pocit, ze ani tam to Sony Day1 neudela.
@xxEliteXX: To asi jo. Tim spis je asi jasne, jake hry od Sony (bude jich minimalne 12 behem tri let) pujdou do PS+ Day1:)
Veď to je snáď každému jasné, alebo to je len verejné tajomstvo že to vo formáte GP nemôže dlhodobo fungovať. Teda určite nie v rámci AAA hier s gigantickými rozpočtami. Na čo by sa mali aj vývojari snažiť keď tak či tak im skončí hra v prvý deň namiesto predajov v predplatnom. Kde je potom nejaká súťaž a snaha sa zlepšiť, predať svoj produkt. Toto je dlhodobo slepá ulička, zatiaľ silne dotovaná kvôli konkurenčnému boju. Lebo nebyť GP s čím by mohla "vždy tretia" konkurencia vlastne súperiť.
@Starky: Myslim ze to jeste dela Ubisoft.
@xxEliteXX: Přesně. Aby tam Sony hodila Horizon Forbidden West, GT 7 a chystaný God of War Ragnarok, které mají obrovské rozpočty na vyvoj, to se tím předplatnym nemůže prostě zaplatit.
Nějak se ta Philova pohádka o super výhodném GP pro všechny strany začíná bortit
Ekonomicky to proste smysl nedava, proto to taky nikdo krom MS nedela. Nedavno psal na twitteru Layden, ze by PS+ muselo mit predplaceno nasobne vice lidi, nez kolik jich ted ma GP na Xku. Proste 30 milionu predplatitelu, je podle nej jednoduse malo a vydavani day one se nevyplati. Ty hry by pak Sony musela nejak orezat, nekde usetrit a kvalita by sla dolu.
Naprosto souhlasím. Kdyby Microsoft měl každý rok tolik skvělých exkluzivit co má Sony, tak pochybuji o tom, že by je tam v den vydání dávali. Ale oni mají velky hov... takže pro ně to asi tak velký problém není.