Sony všem prodlouží PlayStation Plus o 5 dnů

Tvoje reakce na článek
Galerie
























recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
fórum
Think before you sleep
novinka
Leonovi S. Kennedymu bude patřit zhruba polovina hry Resident Evil Requiem
Komentáře (138)
h4nator: ja na to koukal, je to globalni ochrana na urovni paterni site, ani tato ochrana neni neomezena. Uvadi tam max. kapacitu 2,3 Tb, ale jestli to chapu dobre, tak nikoliv na jeden konkretni utok v miste a case, ale celkovou globalni co dokazi filtrovat a pro vsechny sve klienty, takze je otazkou, jake dosahujou praktickych vysledku. DDOS utoky jsou dneska vynosny byznys, spousta spolecnosti radsi zaplati vypalne, aby se jim vyhly. Kdyby se naslo skutecne efektivni reseni, bylo by tohle vymyceno, ale neni. Na male ryby a amatery to staci, proti velkym utokum te to neochrani.
h4nator: ale tady je zásadní problém, že firma teda vezme x mega dolarů a udělá opatření proti DDOS útoku, aby tihle pračuráci došli za měsíc s jinačím útokem a začne to nanovo i když se stejně nemají šanci se ubránit, tak místo aby investovali vydělané peníze do her, tak je musí investovat do protiopatření proti útoku, který může ale nemusí dojít. Jak sám píšeš, otázkou je cena řešení.
Stinky: Co se tyce posledniho prispevku, nejsme ve sporu. Samozrejme, ze hlavni vinik jsou ony deti z LS (jestli ne vekem, tak alespon dusevni vyzralosti), kterym dal nekdo do ruky zapalky. Moje kritika se tykala toho, ze Sony zacala protipozarni opatreni instalovat az v momente, kdy cely dum temer lehl popelem - pricemz o riziku vedela; a jeste pak delali mrtveho brouka.
eeeee: Procti si odkazy, ktere jsem posilal nahore, aby melo smysl vest debatu. Konkretne tam nabizi pater na ochranu site na urovni rychlosti Tbps (pro porovnani NIX, coz je hlavni cesky uzel internetu ma radove prenosy kolem 100-200Gbps). Prenosy v radech Tbps nema ani Sony. Ta zarizeni umeji i heuristiku na zaklade whitelistu, tj. nauci se patterny normalniho provozu a zbytek zahodi.
Jiste, jde udelat i vetsi utok, ale je to o proporcich. Konkretnimu utoku se da vzdy zabranit za tim si stojim, protoze mnozstvi utocicich pocitacu je vzdy omezene. Otazkou je pouze cena toho reseni, zda nepresahne potencialni skody.
Kachlo omlouvám se za slovník, který teď použiji.
h4nator: Pokud budeš mít hezkou sestru a soused aby dokázal tvému tatínkovi, že ji špatně hlídá proti znásilnění, ji znásilní, tak půjdeš a nadáš tatínkovi, nebo půjdeš, urveš sousedovi čuráka a narveš mu ho do krku? Ty firmy poskytují nějaké služby a ty služby fungují do doby, než se banda pračuráku rozhodne, že ty firmy to mají špatně zabezpečené proti nějakému útoku a ten útok provedou. Ale to co udělali, je trestný čin a není to normální. Takže místo toho aby ty firmy investovaly do nových technologií, her atd, tak musí investovat do zabezpečení, místo toho, aby desítky milionů hráčů, měli dvacet parádních her za rok, jich mají jen patnáct, jelikož skupinka jedinců, kolik jich je, deset, dvacet, padesát, si myslí, že jsou něco víc. I kdyby byla Sony natolik neschopná firma, že to co opraví jiní za den, dělá Sony týden, tak to nemění nic na faktu, že je Sony objetí stejně jako ty a spoustu dalších.
Prijde mi, ze o tom prave moc nevis. DDOS neni konkretni typ utoku, ale obecny typ, jehoz cilem je znepristupnit online sluzbu. Toho muze byt dosazeno ruznymi konkretnimi utoky o jejichz povaze nemuzes nic rict predem, tudiz ani jestli je nebo neni sofistikovany. Muze to byt primitivni utok hrubou silou, ale take na dosud neznamou zranitelnost, nebo slabinu systemu. Dneska jsou tyto utoky kombiovane a rozhodne neplati, ze tisice pocitacu dela to same, utoky jsou maskovane, dynamicky se meni a snazi se filtry zmast. Mohou je zmast natolik, ze naopak zacnou blokovat bezny provoz. Filtry nejsou zazracny vselek, aktualizuji se podobne jako antiviry na zname hrozmy, navic se operativne prizpusobuji v dohledovem centru podle parametru aktualniho utoku. Konektivitu ti utok samozrejme zahltit muze, pokud si ochranu zajistujes sam na svem pripojeni, pokud probiha na paterni siti , tak uz zaprve neni v tvych rukou, ale tveho providera a je to na nem co zmuze (a ukaz mi, nekoho, kdo garantuje oddolnost proti jakemukoliv DDOS utoku) a za druhe lze zahltit konektivitu nebo kapacitu dotycnych filtru. Tvrzeni, ze DDOS utoku se da vzdy zabranit je na urovni tvrzeni, ze jde sestravit stroj s neomezenym vykonem, coz nejde a kdyby sel, tak ti vznikne paradox, ze stroj s neomezenym vykonem se bude snazit pretizit stroj s neomezenym vykonem, v nejlepsim pripade se tyto stroje navzajem eliminuji a tim opet dojde k odepreni sluzby, protoze uz na nic dalsiho nebude zbyvat vykon (v podstate jsme na urovni principu perpetum mobile), jenze protoze vytvorit pozadavek je mnohem levnejsi zalezitost nez ho zpracovat, jsou ochranci vzdy k nevyhode. Jak technicke, tak ekonomicke. I kdyby spolecnosti veskery svuj prijem investovaly do ochrany, ta nikdy nebude stoprocentni a navic by to zahy tyto spolecnosti privedlo ke krachu. Lide by se meli smirit se skutecnosti, ze stoprocentni ochrana nikdy nebyla, neni a nebude a to nejen v pripade DDOS utoku, to je univerzalni princip.
Tak predevsim na DDOS utoku toho moc sofistikovaneho neni. Jen tisice pocitacu dela to same. A da se samozrejme zabranit utokum i velkeho rozsahu, ne jen utoku z par pocitacu pocitacu; pokud na to mas prostredky, coz korporace rozsahu Sony maji.
Teoreticky se da branit i utoku 1/3 pocitacu zapojenych k internetu, samozrejme za astronomickou cenu, proto to nikdo na takovy utok dimenzovat nebude. Jestli te to zajima, tak si o tom neco dohledej. Napr. opravdu ti to nezahlti konektivitu do internetu, protoze ten provoz je prave odparan nez se dostane k tobe. Krabice, ktera ten provoz filtruji jsou pak specializovane zarizeni, takze podle naprogramovanych vzoru dokazou rychle zahodit provoz od utocicich pocitacu diky opakujicimu se vzoru v IP paketech. Jeste je to samozrejme v cloudu. A prave protoze nejsem manazer, tak o tom snad neco vim :)
Ale to byla jen jedna cast. To, ze Sony delala mrtveho brouka, jako ostatne pri velkem utoku na PSN tusim v r.2011, to jim neodpare.
h4nator: branit utoku s nejakou mirou ucinnosti je neco jako byt trochu tehotna. Tomu utoku se bud zabranit da nebo neda, neni nic mezi tim. Slabym nebo amaterskym utokum se zabranit da, protoze na nektere typicke druhy utoku zpusob ochrany existuje. V principu jde o to rozpoznat utocny poadavek a odfiltrovat ho, aby se nedostal k serveru. Klicovym prvkem je mohutnost utoku, pokud je tak mohutny, ze zahlti samotne ochrane prostredky nebo zahlti celou konektivitu, nepomuze ti ani svecena voda. A vzhledem k tomu, ze bezpecnostni experti predpokladaji, ze 1/3 pocitacu pripojenych k netu je soucasti nejakeho bootnetu a Lizard Squad se chlubi dokonce tim, ze ma pod kontrolou paterni prvky, tak si o ochrane proti silnemu sofistikovanemu utoku muzes nechat tak akorat zdat.
Ano, existuji firmy ktere ochrany proti DDOS poskytuji a nepochybuj o tom, ze jak u Sony, tak Microsoftu nespolupracuji s bezpecnostnimi experty. Zadna z techto spolecnosti ti neda garanci, ze dokaze za vsech okolnosti zabranit znepristupneni tvych sluzeb, protoze vsichni vi, ze to neni mozne. Jo, nejakej pepa z horni dolni, ktery si z warezu stahnul nejaky program na DDOS utoky te asi nepolozi, na to je to dobry, ale to neni to hlavni nebezpeci. Trosku na me pusobis jako manager, ktery si mysli, ze kdyz koupi nejake bezpecnostni reseni treti strany, je za vodou. Ten manager teda za vodou je, protoze tim predevsim chrani svou vlastni prdel, ale tim to tak zhruba konci. Je to stejne jako s koupi bezpecnostnich dveri, at jsou jakkoliv drahe, vsechny oddolaji jen utoku do urcite sily a pak podlehnou.
Stinky: Zrovna Sony a Ubisoft nejsou zadne IT firmy a neni duvod, aby si na tohle platily odborniky. Mohou si jednoduse koupit reseni od treti strany, ktera ty odborniky ma, udela jim analyzu a adekvatni reseni navrhne a implementuje. Nepisu, ze s prstem v nose, ale da se tomu da branit s nejakou mirou ucinnosti. A jak pisu vyse, Sony zjevne uz neco o svatcich kutila jako nouzove reseni. Jo a Ubisoft ty servery vypnul, aniz by byl pod nejakym utokem :)
eeeee: Takove firmy uz davno existuji; navic se to samozrejme neda delat na kolene bez kapitalu v radech milionu. Ale Staci chvilku hledat na google a takove firmy najdes, napr. link nebo link
h4nator: jestli si mylis, ze mohutnemu DDOS utoku jde zabranit a dokonce vis jak realne na to, zaloz si firmu a poskytuj spolecnostem ochranu, bude z tebe jeden z nejbohatsich lidi na svete, protoze DDOS utoky zpusobuji po celem svete ohromne skody v miliardach dolaru a kdo jim dovede predejit, ten se bude mit primo pohadkove.
h4nator: je zvláštní, že firmy jako Sony, MS, Ubisoft a další. pod tímhle útokem padnou a vzápětí se na netu objeví hromada odborníků, kteří těmhle útokům dokáží zabránit s prstem v nose a je s podivem, že ty hloupé firmy, tyhle odborníky nezaměstnají a dál kolabují[s6]
Nebudu resit ted odskodneni, ale samotne vanoce s PSN. Kdyz nekdo neco dela blbe, je treba to zkritizovat a dat to dostatecne najevo, necht si z toho dotycny vezme ponauceni.
1. Sony temer vubec nekomunikovala o tomhle vypadku. Proste mlceni, jenom na twitru informace o tom, ze na "tom" pracuji. Oficialni zpravu vydali na blogu az 29.12., v EU regionu to bylo az pote, co to skoro funguvalo. Jako platici zakaznik snad mam pravo vedet, proc nejde PSN.
2. O tom moznem utoku Sony vedela dopredu a nepripravila se. Prosim vsechny, kteri tvrdi, ze DDOS utoku se neda branit, aby si o tom neco precetli a neopakovali to stale dokola. Dukazem budiz vicemene i kauza nastavani MTU v konzolich, coz je dusledkem chyby v nastaveni edge routru pri nasazovani anti-DDOS reseni (pro zajemce: jde o to, ze MTU se snizi diky GRE IP tunelu, jimz se od poskytovatele pripojeni posila ocisteny provoz).
3. Neposuzujte dopad pouze podle sebe. Nekteri dostali k Vanocum novou konzoli, nemohli si na ni aktivovat ani PSN a tudiz nemaji zadnych pet dni navic, kdy chteli hrat online a nemohli (a kupon koupeny meli, nesel vsak aktivovat)
Sony samozrejme neni jenom ta nejhorsi, dokonce jsou i jini, o kterych se tu vubec nepise, napr. Ubisoft, ktery proste natvrdo vypnul behem vanocnich svatku servery pro AC Unity a jeste ani o poslednim vikendu nebezely. Spousta hracu tu hru dostalo pod stromecek a cast hry proste nejde. Ale nejde argumentovat stylem, Ubi je jeste horsi nez Sony. Me se nelibi ani jedno.
squereenix: obavam se, ze to nikdo nevi, nejspis ani samotni Lizard Squads. Velikost utoku se meri za prve casem, za druhe rozsahem a za treti mohutnosti. DDOS utok zpravidla probiha tak , ze se generuje spousta pozadavku na online sluzbu, pricemz vygenerovat pozadavek je velmi jednoduche. V pripade webovych stranek je to pozadavek na zobrazeni stranky. Vyhovet takovemu pozadavku je narocny proces. Server musi vytvorit proces, ktery obsluhu zaridi, alokuje se kvuli tomu ram, vytvari spojeni s databazi a tak dale, nejakou dobu to trva a server ma kapacitu obslouzit jen omezeny pocet pozadavku soucasne. Pozadavek na stranku ani nemusi cekat na jeji poslani zpet, necha otevrene sitove pripojeni, ukonci se a okamzite generuje dasli pozadavek. Timto zpusobem i jeden slaby stroj muze zahltit velmi silny server. Muzes se proti tomu trochu branit tak, ze si hlidas, aby z jedne IP adresy nechodilo prilis mnoho pozadavku v rychlem sledu, takze je filtrujes pres nejakou branu. Proto se DDOS utok vede z mnoha stroju z celeho sveta, nebo muzes mit hacknuty nejaky paterni prvek a podstrkavat mu falesne zpetne adresy a tak dale, to uz je silne variabilni, vysvetluji spis princip. Misto serveru se pak muzes snazit pokusit zahltit branu, tim opet znepristupnis server. Problem je v tom, ze obslouzit pozadavek je vzdy narocnejsi nez ho vytvorit a to i kdyz ta obsluha pozadavku ma za ukol jen rozpoznat, ze se jedna o falesny (utocny) pozadavek. Stejnym zpusobem muzes utocit na jakoukoliv server, nejen webovy. Nebo ani nemusis utocit na server, ale muzes se pokusit utocit na infrastrukturni prvky. Treba otevrit a drzet otevrenou velkou spoustu sitovych spojeni, kazde spojeny si vyzada trochu pameti a kdyz jich takhle otevres dostatecne mnozstvi, tak driv nebo pozdeji nejaky sitovy prvek selze a prestane prijimat dalsi pozadavky. V tomhle smeru je TCP/IP protokol dost problematicky, protoze utocnik ty spojeni nemusi drzet otevrene na sve strane, muze je klidne uzavrit tak, ze o tom druha strana nevi a na ni jsou pak takoveto neaktivni spojeni drzeny do timeoutu, ktery byva dlouhy ve vterinach az desitkach vterin a za tu dobu muzes vygenerovat neskutecnou spoustu novych a novych spojeni. Pocet vygenerovanych pozadavku za vterinu predstavuje mohutnost utoku. Datovy tok techto pozadavku byl udajne 1,2 TB/sec, tedy nejvetsi v historii a Lizard Squads se chlubili, za maji pod kontrolou paterni prvky internetove infrastruktury. Rozsah utoku pak predstavuje pocet cilu na ktere utocis a zpusobu utoku, ktere lze kombinovat.
squereenix: Tak psali to na více webech, tak to asi nějak změřit jde.
Mitsu CZ: A to tě nenapadlo, že by to chtěla třeba i Sony, aby ten výpadek byl co nejmenší, že to třeba nešlo rychleji?
Mitsu: ale oni přece zkrátili ten výpadek na minimum, nebo máš jako pocit, že tam 4 dny chlastali a pak si řekli dost a jen nahodili spínač, ono by možná bylo dobré i vědět, jak velký byl útok na Sony a jak velký byl na MS, ale to vás nezajímá. Je ale zvláštní, že navzdory tomu, jak zde neustále píšete, že je PSN naprosto tragická služba, oproti Live, hry ve Store předražený, oproti MS, multifunkce na PS4 o proti XO nestojí za nic, exklusivní hry na PS4 proti XO tragedie a jen se vám na PS4 práší, a dalších tisíc blablabla, se ty nůžky mezi PS4 a XO pořád rozevírají a rozevírají, tak čím to asi je, že by byl svět plný Sony oveček co tomu nerozumí?[s6]
Me by fakt zajimalo, do koho by jste kopali, kdyby tady nebyla SONY a PlayStation, protože nektery tady, co ze sebe dokažou vypotit, je nehoraznost, nadavat, že jim zničila vanoce, jen kvuli tomu, že nejaci zmrdove položili PSN dolu a žadat zato odškodne, treba mesic predplatne, plnou hru atd... vždyt SONY je ta, ktera prišla o penize, když byla napadena DDoS utokem a ne vy! [s3] To, že nam SONY dala 5dnu navic, to je docela slušnej revanž a že nam dali 10% na celkovej nakup, tak to je hodne slušny a tou slevou pride o dalši penize a neni to jeji povinnost a presto se rozhodli a bez nejakych dlouhych uvahach, okamžite 1.1. 2015 oznamili +5dni + 10% slevu. Ja se musim pridat k eeeee, taky kupuju kredity o 20% levnejši, čili 1000kreditu za 800kč a tim padem ta cena her jde dolu. Co se jedna PSN vypadku, MITSU, prište, až se neco stane a ja doufam, že ne, osobne pro tebe udelam video, kde zas tady budete brečet a ja si budu hrat bez problemu, ja nemam duvod lhat, že mi to jde, když mi to nejde. Když to skutečne nejde, tak reknu, že nejde a nebudu lhat. Od MS tady nikdo nikdy žadnou kompezaci nedostal, aspon jsem neslyšel a SONY nabidne odškodneni i když to neni jeji povinnost a furt budete nadavat, že to nestači a jak s nama SONY vyj*bava, no ostatne bych tady skutečne nekterym doporučil radej čumet blbe do zdi, než se tady vyjadrovat a zamyslet se, kde vznikl problem, proč to tak dlouho trva, srovnat si fakta sam pro sebe v palici a pak tady prijit a vyblejt ze sebe neco, co bude davat aspon kousek smysl. Kdo nato nema penize a nelibi se mu, tak at se hranim na konzolich nezabyva, poridte si PC za 40tisic a mužete si warezovat kolik chcete, jestli se vam PS4 nelibi, 10k je v tomto pro vas moc a mate pocit, že vas SONY taha za fusekle, lže, šidi a co vim co ješte.
Marcel: aha, ty jsi takovy mesias. Ale spis to vypada, ze jsi tu hlavne od toho, abys otravoval hrace s Vitou a nutil jim hry na mobil, ktere je nezajimaji :-). Je to vtipne kdyz nejvestsi mistni hater Vity tvrdi, ze Vitu neresi, jak rikam ty a realita je jako ohen a voda :-).
Mitsu: a k cemu bys chtel asi dojit? Sony sve zakazniky odskodnila, Microsoft ne. Nekomu to lezi v zaludku, tak se to snazi poplivat, to je cele.
Vypadky PSN byly individualni, tykaly se jen nekterych zarizeni a byly ruzne dlouhe. Ze je hlupak ten, kdo kritizuje bozskou Sony je nesmysl, za lhare jsi neprimo oznacoval lidi, ktery nemeli vypadek PSN dlouhy tak jako ty a ignorant ten, kdo na fakta odpovida, to me nezajima bez ohledu k jeho vztahu k jednotlivym platformam. Jo, take doufam, ze priste cas vyplnis necim uzitecnejsim, nez hejtovanim.
eeeee já jsem tu od toho abych lidem řekl co na telefon mají a nemají kupovat, ostatně denně těchto lidí na můj web dorazí přes 2000 :). Vitu neřeším, zaostává šíleně :D...ale chápu musel si to něco jakože vytáhnout a jakože se mi chlapácky vysmát aby ses utěšil. Jak malé díte.
Makinaki: pokud nejsi "nejaky nazor", tak se ten citovany text netyka tebe.
Squereenix: vidis, dalsi clovek, ktery na fakta reaguje jako pstros na nabezpeci a tvrdi "me nezajima". :-)
eeeee: po přečtení první věty ani zbytek nečtu, protože mě nezajímá. Jen ti něco zacituju z tvého předchozího příspěvku.
"squereenix: nejaky ne, jen ten hloupy, evidentne zaujaty a ignorujici fakta. Kdyz nekdo tvrdi, ze Sony 360 dnu hracum sere do huby, tak proste je zaujaty..."
Makinaky: nikde jsem nenapsal, ze jsi hloupy, to v prvni rade. I kdyz se tedy divim, ze si nekdo kupuje zbozi od firmy o ktere si mysli, ze mu 360 dni v roce sere do huby a moc chytre mi to neprijde, kdyz mas vyber z mnoha alternativ. Co mi vadi je nesmyslna zaujatost a ignorovani faktu.
Na rozdil od hateru Sony si myslim, ze jsem dost nad veci a objektivni a rozhodne tu Sony nesrdickuju. Sony neni zadny svatousek, ma za sebou radu chybnych kroku a spatnych rozhodnuti a treba ke koupi PS4 me osobne jeste nepresvedcila. Kdybych ji mel neco vycist tak treba nesplney slib Drive Club na PS+, nedostatecnou aktualizaci firmware v PS4, ktery dodnes neumi v multimediich ani to, co uz umela PS3 a tak dale. Ale na druhou stranu Sony take dela dobre kroky a velmi vyznamne, jako ze prekazila Microsoftu plany na zavedeni online DRM, protoze se jednoznacne postvila proti tomu. Pozitivni je, ze Sony investuje do vyvoje spousty vlastnich her a podporuje nejen konzumni komercni trhaky, ale i daleko riskantnejsi tvorbu. A mezi jeji pozitiva patri i to, jak se stavi ke svym zakaznikum a ze nevaha je odskodnit za nedostupnost sluzby k cemuz se konkurence jaksi nema. A vadi mi, kdyz je takova dobra vule ocernovana a znevazovana xboty a podobnou pakazi, protoze ferovy pristup firem je potreba ocenovat pozitivne.
silb: nevidim duvod.
mitsu: ano, uz jsi mnohokrat naznacil, ze jsi ignorant a fakta te nezajimaji, budu si to pamatovat, nemusis me na to upozornovat v kazdem prispevku. Nebudu zkoumat to procento i kdyz si myslim, ze sis ho prave vycucal z prstu. Je klidne mozne, ze v pripade PS4 her vychazi ceny casteji o neco vyse, zvlaste jestlize ignorujes kupony, ktere cenu her podstatne zvyhodnuji. Ale rozhodne to tak neni vzdy a evidentne je mozno nakoupit vyhodne i na PSN, k tomu si pricti mnohem lepsi PS+ hry zdarma, takze ktera platforma ma vyhodnejsi nabidku neni v zadnem pripade jednoznacne. V kazdem pripade je hloupost delat unahlene zavery na zaklade jedne konkretni slevy jedne hry.
Ano, tve tvrzeni, ze PSN pres vanoce slo, protoze jsi hral na Vite indiany je vskutku omezene, doufam ze se mi nesnazis neco takoveho prisoudit, protoze ja jsem nic takoveho netvrdil.
Marcel: co se tyce zakriveneho pohledu na realitu, tak se obavam, ze ty se svym slavnym tvrzenim, ze na Vitu nevychazeji zadne hry, ktere je v ocividnem rozporu s realitou link bohuzel vubec nevis, co to realita je. Realita je takova, ze jsi hracum na vite nutil udajne mnohem lepsi hry na mobilu, na ktere jsi ty sam na google play nadaval, jak jsou spatne a ze jde o ztratu penez. Tekze ty si bez laskave nafackovat a neplet se mezi velky, dokud se na tvou ostudu nezapomene :-).
eeeee Proč bych měl být hloupý? Jen kvůli tomu, že mám jiný názor a pohled na věc než ty? Snažíš se tu prezentovat jako moudrý, fakta znalý, světoběžník. Ale pravda je pravda je někde úplně jinde viď? SONY[s7]
squereenix: jelikož používám výhradně elektroniku od Sony, tak sám vím nejlíp, jak dokáže být Sony zparchantělá firma, která má své mouchy a ty mouchy jsou dost často tří kilové, ale to jak tu někteří lžete, to je fakt síla. Když tu čte člověk co lidi jako Mitsu a spol píše o funkčnosti PSN, tak musí mít pocit, že je daleko pravděpodobnější vyhrát první ve sportce, než narazit na funkční PSN. Útok na Sony byl už podruhé o moc silnější, než na MS, aspoň všude se to píše, ale to vám nevadí, tu mlet to stejný pořád dokola. Live je o něco lepší jak PSN, ale PSN není ani zdaleka tak mizerný jak děláte.
Mitsu bojuješ s větrným mlýnem :D eeeee má VŽDY neprůstřelná fakta a na míru zakřivený pohled na realitu [s6]
Makinaky, spis jak se chova k zakaznikum. Sony jen lže a lže, ale to ponyultras nejak obhaji, takže cajk [s6]
eeeee, ty nekomu tvrď, ze je zaujatej[s6][s6][s6]
squereenix: nejaky ne, jen ten hloupy, evidentne zaujaty a ignorujici fakta. Kdyz nekdo tvrdi, ze Sony 360 dnu hracum sere do huby, tak proste je zaujaty, kdyz tvrdi, ze psn je predrazeny chvili po te, co prokazu, ze cenove rozdily jsou individualni a v prubehu casu se meni tu pro jednu nebo pro druhou platformu, tak proste je ignorant. A kdyz na to nekdo dokaze reagovat jen odpovedi, to me nezajima, tak co chces vic resit?
Rád hraju hry na konzoli od Sony, ale už nerad se dívám jak se Sony chová k té konzoli, na které hraju hry. Když si myslím, že by to šlo lépe.
Makinaky: shrnul jsi tak akorat hate od sony hateru :-).
Takže si to pěkně shrneme. PSN store je předražený, služby podprůměrné, technické zázemí slabé. 360 dní v roce Vám Sony s prominutím sere do huby, ale stačí 5 dní mazání medu kolem huby a 95% zdejšího osazenstva je z toho v sedmém nebi.
A to vlastním PS4,PS3,PSP. Konzoli od MS jsem nikdy nevlastnil.