Sony vidí budoucnost hraní na PlayStationu, cloudu, PC a mobilech













novinka
Intergalactic: The Heretic Prophet je plánován na polovinu roku 2027, vývojáři měli v posledních týdnech pracovat přesčasy
novinka
Starfield má v příštím roce dostat velký update s řadou vylepšení, plánovat se má i vydání pro PS5 a Switch 2
novinka
Sony se dohodla s Tencentem, hra Light of Motiram byla odstraněna z herních obchodů
novinka
Akce S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl dnes dostává slíbený velký update Stories Untold
novinka
Závodní hra GRID Legends: Deluxe Edition míří na konzoli Nintendo Switch 2
novinka
Na květen příštího roku je plánováno temné fantasy akční RPG The Relic: First Guardian
novinka
Hra PowerWash Simulator 2 dostane příští rok rozšíření Adventure Time Pack
novinka
Bandai Namco se rozhodlo prodat své studio Limbic Entertainment
novinka
Hra Tom Clancy's The Division dostala na PS5 update s podporou 60 fps
novinka
Fallout 5 bude počítat s událostmi ze seriálu
Komentáře (54)
@mnaca: jestli je počet předplatitelů 30M, tak to docela masivní rozšíření je, už je to víc masivní než Xbox Series... 🙂
Zajímalo by mě, jak je reálne použitelný ten prostřední tarif, a taky jakou má kvalitu grafiky, protože FULL HD nic neříká a rozhodně nic negarantuje (viz. FULL HD videa na youtube). Nezkoušel jsi?
@Uzbek: Cloud konzole je blbost, když jsou appky do TV / funguje to přes prohlížeč, tablety, telefony...
Kvalita toho Xbox Cloudu je strašidelná, a aby si člověk koupil HW za prachy a pak na tom měl takovou špatnou kvalitu? A nebo asi si připlácel za lepší kvalitu? Takže platil HW + gamepass + kvalitnější streaming? Zase ne moc reálné.
Takže HW Cloud XBOX moc nevidím.
To že bude jen cloud se řeší poslední 2 generace. Proč myslíte že dodnes MS tu cloud konzolku nevydal....
Nikdo by to nechtěl
Ta cloud generace se teprve vychovává a když na to někdy dojde tak na to asi taky seru. Ale osobně si myslím že my se toho nedožijem. Teda ti kterým je 15 asi jo ale my co máme 30+ uz asi ne. Kolik nás čeká generaci ještě dokud budem schopný hrát 2 - 3 🤣🤣
Takze vlastne už Playstation nebudem potrebovať. Competetive games si dám ako doteraz vždy na pc, čo vyjde natívne si zahrám v čo najlepšej možnej kvalite tiež na pc. A čo tam zatiaľ nebude si zatiaľ môžem zahrat z cloudu ( na dakom singleplayer to bude asi jedno).
Playstation som kupoval kvôli exkluzivkam čo som sa nemoho hrať nikde inde, ale keď to už neplatí tak další nechcem/nepotrebujem.
az se bude hrat jenom zkrs Cloud,tak skončím s hranim nadobro…protoze hrani z cloudu pro me postrádá “duši” a je mi to proste cizi.Radsi přestanu v tom nejlepším :)
To jsou zase předpoklady, dokud nebude všude na světě rychlej internet, krabicovky tu budou, já mám 80procent her krabicovek, než bych stáhl 100gb tak je zítra.
@Vilja Dézi: No nepřestanu žejo. Co mi zbyde než to přijmout. Ale každopádně to u mně spíš skončí tím jaké ty hry jsou. Už teď z valné většiny hraju spiš starší hry a novinkám dávám čím dál míň šanci.
Až budou datové toky v běžné domácí síti zvládat streaming bez komprese, tudíž obrovské množství dat, až pak bude cloudové hraní mainstreamovou záležitostí zcela nahrazující spouštění softwaru na výpočetním zařízení doma. Jak se bude zrychlovat a zvětšovat objem dat možných přenést po internetové síti, tak se bude cloudové hraní stávat zcela normální asi jako když člověk prostě zapne televizi. Pořád je to komprimované. Pořád je nejlepší variantou mít solidní železo a nechat to na něm, ať to přepočte a pošle po kabelu rovnou do monitoru. Hraní na mobilu je v současnosti určitě technicky proveditelnější skrze streaming, než nativně na výpočetních možnostech mobilu. Jenže za pár let bude technologie výroby elektrotechniky zase dál, zase levnější, energeticky úspornější, hrubý výpočetní výkon dnešních konzolí bude do deseti let možné zmenšit a uchladit ve velikosti dnešních mobilů. Pokud nechcípneme potupně vlastní blbostí. Pořád je však ve hře AI, která podle mě může technologický, ale i celkově vědecký vývoj akcelerovat.
@Flash: myslím, že dobrý příklad je třeba Rusko.. 140 milionů lidí a MS tam zastavil služby, netuším zda se to dotklo i knihovny her, ale např. takové tanky si bez VPN na konzoli nezahrají
Už zase? To se nepoučili?
Proč PS portál nemá cloud když je to budoucnost?
@mnaca: Ja mám dojem ze se zcela pořád úplně nechápeme a již by šlo o začarovaný kruh diskuzí. Každopádně každému co jeho jest a užívej co ti vyhovuje. S mírou, nebo s Láďou, jak chceš 🙂
A2- Jo Ja i na sobě vnímám určitou rozpolcenost a určitě to není tak ze ignorují vše kromě fyzických věci, kdepak.
@Flash: @mnaca: Každý máte částečně pravdu alespoň v rámci mého vidění.
Já si myslím, že pořád lze využít filmový průmysl ke srovnání. Ten se dostal díky streamu do slušných sraček, to že WB šlo konceptem zároveň na stream a do kin, zapříčinilo brutální ztráty, to vedlo ke kompletní změně a návratu do kin a upozaděni streamu. Dokonce se filmy rovnou ničily kvůli odpisům z daní. Nedávno hlásil problémy Paramount, pokud ty služby využíváte, tak asi víte, že na Netflixu se objevil Yellowstone či Yellowjacket. To samé Disney+, ten prodělává na streamu taky dost, objevují se filmy z D+ na Netflixu. Max x seriálů zařízlo, dokonce ani vlastní seriály nejde sledovat(Vychování vlky např.), také chtějí svoje seriály prodávat Netflixu.
Jinak mnaca má pravdu, že hru pořád kupuješ na Steamu, takže i když GeForce Now odpadne, tak máš pořád jistotu, že hru máš alespoň na Steamu. Já třeba mám slušenu kolekci filmů na iTunes, je to pohodlnější, i když kvalita se diskům nevyrovná, tak prostě nemám doma místo, abych sbíral disky.
Samozřejmě pak máme technikálie, ono se pořád bavíme o videu, ovšem audio je taky důležité, kolik dostáváme aktuálně z Dolby Atmos přes iTunes? Nějakých 770Kb/s, což je několikanásobně méně než z disku. Kolik dostaneme přes GeFororce Now? Tipnu si ještě méně než přes iTunes. Na co pak řešit kvalitní audio sestavu, když tam pošleme komprimovaný audio?
Můj čistě subjektivní pohled je takový, že Sony na to nemá prostředky MS, aby tuhle budoucnost byli schopni provést, naopak by měli sledovat cestu Nintenda.
@mnaca: ano to jde teď, ale až ty hry budou jen stream a služba only tak si koupi hw domu nepomůžeš. Proto zavčasu varuji :)
Hele firem v historii u kterých si lidi mysleli ze nemůžou nikdy skončit už bylo.
Další věc je snadná ovlivnitelnost hry ve službě. Vznikne nějaká politická situace, trend a tak a prostě ti tu hru odeberou jelikož nebude sedět do momentální ideologie a image firmy. Atd atd atd.
Bohužel z mého pohledu je to velmi naivní pohled na věc. Ja za těch skoro 60 let co jsem na světě zažil vzestupy a pády mnoha věci a jaksi za takto poměrně dlouhý časový úsek v tom vidím jistou opakující se tendenci. A za sebe můžu s klidem prohlásit ze věci co mám nebo obnovuji napevno doma zatím vykazáli jednoznačně nejdelší bezproblémovou životnost. Ale ono dokud si člověk k tomu nedojde sám tak je těžký něco resit. :)
A vítězem budoucnosti, se svymi exkluzivitami na fyzickych nosičích, je opět Nintendo. 😍
@Flash: Není. I když postihne např výpadek v datacentru Nvidie v Německu, na který se v Česku momentálně připojujeme, tak se automaticky se přihlásí na jiný. Tohle už je dávno vyřešené. 🙂
@mnaca: jsi závislý na té mašine jinde. Co na tom je těžké pochopit ? Až ji vypnou skončil jsi. Nevíš ze on-line věci mají jepičí život? Stačí nějaký pokles v něčem, průšvih, další covid, nová lepší konkurence a desítky dalších důvodu co třetí strany muže postihnout a proste jsi dohrál.
@Flash: Platím 539 Kč měsíčně GFN, propojený Ubisoft, Microsoft, Steam a Epic účet a nepřijdu si jakkoliv omezený nabídkou. Ba naopak. Šlape to skvěle, brzy se zprovozní datacentrum v Polsku odkud by to mohlo fungovat ještě o chlup lépe. Win win hlavně pro hráče.
Z velkých vydavatelů chybí v podstatě jen Sony, ale i to se už čoskoro změní.
@mnaca: protože to jde ruku v ruce. A i stream je závislost a možná omezenost třetí služby.
Sluzbicky+stream = horší hry
Nenechte se zblbnout, chtějí aby jste si zvykli a tlačí vás do toho link o. Pro ně výhoda, pro hráče problémy a omezenost bez možnosti výběru.
@Iggy: A jak vyřeší packet loss? Ty to taky vidíš jak Hurvínek válku, sorry jako... Packet loss má za následek propustnost sítě a je to hlavní problém při přenášení informací ze serveru do konečného bodu. Navíc si troufám tvrdit, že tento problém se nepodaří nikdy zcela vymýtit, takže ne, už jen z tohodle důvodu nemůžou mít všichni stejné podmínky, protože v tomhle případě zasahuje vyšší moc, kterou nemůžeš nějak ovlivnit.
Za Covidu jsem sledoval online tournamenty pravidelně a snad ani u jednoho se nestalo, že by nebyl problém s připojením a hráči nemuseli match opakovat.
to se budou v esportech přetaktovávat síťovky :D
@Iggy: Přesunul za předpokladu, že by s tím hráči souhlasili. A že jsou hráči citliví na kolikrát byť jen nepodstatné změny, nám historie již taky dokázala mnohokrát. Cloud v offline tournamentech pak nedává absolutně žádný smysl.
@ΛNĐ3RLΛ: no vždyť, e-sport by se celý přesunul na cloud... Jinak by to nemělo smysl. Už teď nemají všichni stejné podmínky, protože mají různé periferie, různou konektivitu - někdo jede 144fps, někdo 120 fps. V rámci cloudu by všichni v rámci e-sportu jeli na stejné FPS, tedy když budou mít takový zobrazovač.
Vlastně by se toho moc dle mého nezměnilo, jen by ta startovací čára pro všechny byla jinde.
@mnaca: no, nezapomínej ovšem, jak prodělečné je aktuálně streamování pro Disney, Paramount či Max.
@Iggy: Co by se změnilo? No především to, že právě díky nativnímu zobrazení bys měl konkurenční výhodu, kterou by rázem, logicky, chtěli všichni. Pokud mě hraní kompetetivních her něco naučilo, tak to je fakt, že každý se v rámci pravidel snaží vždy najít nějakou výhodu nad protivníkem. V CS:GO to je například rozlišení a poměr stran na monitoru.
Navíc, fakt si myslíš, že by se například takové tournamenty v halách provozovali z cloudu? Zkus se trochu zamyslet...
Edit: Sám jsi teď popsal jádro problému - "přibližně stejné podmínky".
Jenom za poslední rok se toho stalo tolik nečekaného pro mnoho přechytralých současníků, že by jeden řekl, že by jste se na ty predikce už mohli vysrat. Pravidelně je budoucnost vždy lehce jiná, říká potom historie.
@ΛNĐ3RLΛ: co by se změnilo? Nic, už teď rozhodují periferie a kvalita linky, to by vlastně zůstalo, jen by se jelo přes Cloud. Všichni by měli přibližně stejné podmínky.
No, pokud za dalších 10 let bude žít i e-sport, tak si myslím, že cloud bude stále jen taková bokovka, protože fyziku neobejdeš žádnou oklikou... Příjem obrazu ze vzdáleného serveru bude mít vždy větší latenci, jak z HW, co máš před nosem, ledaže bys měl ten server přímo za domem, což asi nehrozí...