Konzolista.cz

Sony vidí budoucnost hraní na PlayStationu, cloudu, PC a mobilech

novinkaúterý 23. ledna 2024Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Sony vidí budoucnost hraní na PlayStationu, cloudu, PC a mobilech
Generální ředitel Sony, Kenichiro Yoshida, nedávno poskytl rozhovor, během něhož se nemohlo vyhnout otázkám na PlayStation. Není se čemu divit, když je PlayStation naprosto klíčovou divizí celé Sony. Jedna z otázek mířila třeba na budoucnost PlayStationu a hraní celkově. „Hraní bude všudypřítomné, kde je k dispozici výpočetní technika. Uživatelé budou moci hrát bez problémů své oblíbené hry, budou si moci zvolit, kde je budou hrát. Zatímco PlayStation zůstane naším hlavním produktem, rozšíříme naše herní zážitky na PC, mobilní zařízení a cloud,“ řekl Kenichiro Yoshida k budoucnosti hraní s tím, že v současnosti moc času na hraní nemá, ale těší se, až si bude moci zahrát akci Marvel’s Spider-Man 2. Dalo by se říci, že podle této odpovědi bude Sony mít dost podobnou strategii, jakou v současnosti razí Microsoft s Xboxem. Dále se zmínil i o herním předplatném, k němuž přistupují zatím jinak než konkurence, a zřejmě tak budou i do budoucna. „Máme vyváženou hybridní službu v rámci PlayStation Network, takže existuje předplatné i platba za obsah,“ dodal.
Zdroj: PSU
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (54)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Iggy

@mnaca: jestli je počet předplatitelů 30M, tak to docela masivní rozšíření je, už je to víc masivní než Xbox Series... 🙂

Zajímalo by mě, jak je reálne použitelný ten prostřední tarif, a taky jakou má kvalitu grafiky, protože FULL HD nic neříká a rozhodně nic negarantuje (viz. FULL HD videa na youtube). Nezkoušel jsi?

Iggy

@Uzbek: Cloud konzole je blbost, když jsou appky do TV / funguje to přes prohlížeč, tablety, telefony...

Kvalita toho Xbox Cloudu je strašidelná, a aby si člověk koupil HW za prachy a pak na tom měl takovou špatnou kvalitu? A nebo asi si připlácel za lepší kvalitu? Takže platil HW + gamepass + kvalitnější streaming? Zase ne moc reálné.

Takže HW Cloud XBOX moc nevidím.

Uzbek

To že bude jen cloud se řeší poslední 2 generace. Proč myslíte že dodnes MS tu cloud konzolku nevydal....

Nikdo by to nechtěl

Ta cloud generace se teprve vychovává a když na to někdy dojde tak na to asi taky seru. Ale osobně si myslím že my se toho nedožijem. Teda ti kterým je 15 asi jo ale my co máme 30+ uz asi ne. Kolik nás čeká generaci ještě dokud budem schopný hrát 2 - 3 🤣🤣

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt
👍1

Takze vlastne už Playstation nebudem potrebovať. Competetive games si dám ako doteraz vždy na pc, čo vyjde natívne si zahrám v čo najlepšej možnej kvalite tiež na pc. A čo tam zatiaľ nebude si zatiaľ môžem zahrat z cloudu ( na dakom singleplayer to bude asi jedno).

Playstation som kupoval kvôli exkluzivkam čo som sa nemoho hrať nikde inde, ale keď to už neplatí tak další nechcem/nepotrebujem.

menzes2.0
👍2

az se bude hrat jenom zkrs Cloud,tak skončím s hranim nadobro…protoze hrani z cloudu pro me postrádá “duši” a je mi to proste cizi.Radsi přestanu v tom nejlepším :)

arnold

To jsou zase předpoklady, dokud nebude všude na světě rychlej internet, krabicovky tu budou, já mám 80procent her krabicovek, než bych stáhl 100gb tak je zítra.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍3
❤️1

@Vilja Dézi: No nepřestanu žejo. Co mi zbyde než to přijmout. Ale každopádně to u mně spíš skončí tím jaké ty hry jsou. Už teď z valné většiny hraju spiš starší hry a novinkám dávám čím dál míň šanci.

stillalive

Až budou datové toky v běžné domácí síti zvládat streaming bez komprese, tudíž obrovské množství dat, až pak bude cloudové hraní mainstreamovou záležitostí zcela nahrazující spouštění softwaru na výpočetním zařízení doma. Jak se bude zrychlovat a zvětšovat objem dat možných přenést po internetové síti, tak se bude cloudové hraní stávat zcela normální asi jako když člověk prostě zapne televizi. Pořád je to komprimované. Pořád je nejlepší variantou mít solidní železo a nechat to na něm, ať to přepočte a pošle po kabelu rovnou do monitoru. Hraní na mobilu je v současnosti určitě technicky proveditelnější skrze streaming, než nativně na výpočetních možnostech mobilu. Jenže za pár let bude technologie výroby elektrotechniky zase dál, zase levnější, energeticky úspornější, hrubý výpočetní výkon dnešních konzolí bude do deseti let možné zmenšit a uchladit ve velikosti dnešních mobilů. Pokud nechcípneme potupně vlastní blbostí. Pořád je však ve hře AI, která podle mě může technologický, ale i celkově vědecký vývoj akcelerovat.

sergej781
sergej781 #Krabičky
👍1

@Flash: myslím, že dobrý příklad je třeba Rusko.. 140 milionů lidí a MS tam zastavil služby, netuším zda se to dotklo i knihovny her, ale např. takové tanky si bez VPN na konzoli nezahrají

VenoM

Už zase? To se nepoučili?

Uzbek

Proč PS portál nemá cloud když je to budoucnost?

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍2

@mnaca: Ja mám dojem ze se zcela pořád úplně nechápeme a již by šlo o začarovaný kruh diskuzí. Každopádně každému co jeho jest a užívej co ti vyhovuje. S mírou, nebo s Láďou, jak chceš 🙂

A2- Jo Ja i na sobě vnímám určitou rozpolcenost a určitě to není tak ze ignorují vše kromě fyzických věci, kdepak.

Kainé
Kainé #A2
👍5

@Flash: @mnaca: Každý máte částečně pravdu alespoň v rámci mého vidění.

Já si myslím, že pořád lze využít filmový průmysl ke srovnání. Ten se dostal díky streamu do slušných sraček, to že WB šlo konceptem zároveň na stream a do kin, zapříčinilo brutální ztráty, to vedlo ke kompletní změně a návratu do kin a upozaděni streamu. Dokonce se filmy rovnou ničily kvůli odpisům z daní. Nedávno hlásil problémy Paramount, pokud ty služby využíváte, tak asi víte, že na Netflixu se objevil Yellowstone či Yellowjacket. To samé Disney+, ten prodělává na streamu taky dost, objevují se filmy z D+ na Netflixu. Max x seriálů zařízlo, dokonce ani vlastní seriály nejde sledovat(Vychování vlky např.), také chtějí svoje seriály prodávat Netflixu.

Jinak mnaca má pravdu, že hru pořád kupuješ na Steamu, takže i když GeForce Now odpadne, tak máš pořád jistotu, že hru máš alespoň na Steamu. Já třeba mám slušenu kolekci filmů na iTunes, je to pohodlnější, i když kvalita se diskům nevyrovná, tak prostě nemám doma místo, abych sbíral disky.

Samozřejmě pak máme technikálie, ono se pořád bavíme o videu, ovšem audio je taky důležité, kolik dostáváme aktuálně z Dolby Atmos přes iTunes? Nějakých 770Kb/s, což je několikanásobně méně než z disku. Kolik dostaneme přes GeFororce Now? Tipnu si ještě méně než přes iTunes. Na co pak řešit kvalitní audio sestavu, když tam pošleme komprimovaný audio?

Můj čistě subjektivní pohled je takový, že Sony na to nemá prostředky MS, aby tuhle budoucnost byli schopni provést, naopak by měli sledovat cestu Nintenda.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍3

@mnaca: ano to jde teď, ale až ty hry budou jen stream a služba only tak si koupi hw domu nepomůžeš. Proto zavčasu varuji :)

Hele firem v historii u kterých si lidi mysleli ze nemůžou nikdy skončit už bylo.

Další věc je snadná ovlivnitelnost hry ve službě. Vznikne nějaká politická situace, trend a tak a prostě ti tu hru odeberou jelikož nebude sedět do momentální ideologie a image firmy. Atd atd atd.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍3
❤️1

Bohužel z mého pohledu je to velmi naivní pohled na věc. Ja za těch skoro 60 let co jsem na světě zažil vzestupy a pády mnoha věci a jaksi za takto poměrně dlouhý časový úsek v tom vidím jistou opakující se tendenci. A za sebe můžu s klidem prohlásit ze věci co mám nebo obnovuji napevno doma zatím vykazáli jednoznačně nejdelší bezproblémovou životnost. Ale ono dokud si člověk k tomu nedojde sám tak je těžký něco resit. :)

buk va
buk va #Král Talismanu
👍3

A vítězem budoucnosti, se svymi exkluzivitami na fyzickych nosičích, je opět Nintendo. 😍

Pan Nestranný
Pan Nestranný #GeForce Now ❤️
👍1

@Flash: Není. I když postihne např výpadek v datacentru Nvidie v Německu, na který se v Česku momentálně připojujeme, tak se automaticky se přihlásí na jiný. Tohle už je dávno vyřešené. 🙂

Flash
Flash #Jrpg/rpg

@mnaca: jsi závislý na té mašine jinde. Co na tom je těžké pochopit ? Až ji vypnou skončil jsi. Nevíš ze on-line věci mají jepičí život? Stačí nějaký pokles v něčem, průšvih, další covid, nová lepší konkurence a desítky dalších důvodu co třetí strany muže postihnout a proste jsi dohrál.

Pan Nestranný
Pan Nestranný #GeForce Now ❤️

@Flash: Platím 539 Kč měsíčně GFN, propojený Ubisoft, Microsoft, Steam a Epic účet a nepřijdu si jakkoliv omezený nabídkou. Ba naopak. Šlape to skvěle, brzy se zprovozní datacentrum v Polsku odkud by to mohlo fungovat ještě o chlup lépe. Win win hlavně pro hráče.

Z velkých vydavatelů chybí v podstatě jen Sony, ale i to se už čoskoro změní.

Flash
Flash #Jrpg/rpg

@mnaca: protože to jde ruku v ruce. A i stream je závislost a možná omezenost třetí služby.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍7
❤️1

Sluzbicky+stream = horší hry

Nenechte se zblbnout, chtějí aby jste si zvykli a tlačí vás do toho link o. Pro ně výhoda, pro hráče problémy a omezenost bez možnosti výběru.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@Iggy: A jak vyřeší packet loss? Ty to taky vidíš jak Hurvínek válku, sorry jako... Packet loss má za následek propustnost sítě a je to hlavní problém při přenášení informací ze serveru do konečného bodu. Navíc si troufám tvrdit, že tento problém se nepodaří nikdy zcela vymýtit, takže ne, už jen z tohodle důvodu nemůžou mít všichni stejné podmínky, protože v tomhle případě zasahuje vyšší moc, kterou nemůžeš nějak ovlivnit.

Za Covidu jsem sledoval online tournamenty pravidelně a snad ani u jednoho se nestalo, že by nebyl problém s připojením a hráči nemuseli match opakovat.

blUe cUnts

to se budou v esportech přetaktovávat síťovky :D

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@Iggy: Přesunul za předpokladu, že by s tím hráči souhlasili. A že jsou hráči citliví na kolikrát byť jen nepodstatné změny, nám historie již taky dokázala mnohokrát. Cloud v offline tournamentech pak nedává absolutně žádný smysl.

Iggy

@ΛNĐ3RLΛ: no vždyť, e-sport by se celý přesunul na cloud... Jinak by to nemělo smysl. Už teď nemají všichni stejné podmínky, protože mají různé periferie, různou konektivitu - někdo jede 144fps, někdo 120 fps. V rámci cloudu by všichni v rámci e-sportu jeli na stejné FPS, tedy když budou mít takový zobrazovač.

Vlastně by se toho moc dle mého nezměnilo, jen by ta startovací čára pro všechny byla jinde.

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: no, nezapomínej ovšem, jak prodělečné je aktuálně streamování pro Disney, Paramount či Max.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@Iggy: Co by se změnilo? No především to, že právě díky nativnímu zobrazení bys měl konkurenční výhodu, kterou by rázem, logicky, chtěli všichni. Pokud mě hraní kompetetivních her něco naučilo, tak to je fakt, že každý se v rámci pravidel snaží vždy najít nějakou výhodu nad protivníkem. V CS:GO to je například rozlišení a poměr stran na monitoru.

Navíc, fakt si myslíš, že by se například takové tournamenty v halách provozovali z cloudu? Zkus se trochu zamyslet...

Edit: Sám jsi teď popsal jádro problému - "přibližně stejné podmínky".

johnyital
johnyital #Au Rat

Jenom za poslední rok se toho stalo tolik nečekaného pro mnoho přechytralých současníků, že by jeden řekl, že by jste se na ty predikce už mohli vysrat. Pravidelně je budoucnost vždy lehce jiná, říká potom historie.

Iggy

@ΛNĐ3RLΛ: co by se změnilo? Nic, už teď rozhodují periferie a kvalita linky, to by vlastně zůstalo, jen by se jelo přes Cloud. Všichni by měli přibližně stejné podmínky.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍7

No, pokud za dalších 10 let bude žít i e-sport, tak si myslím, že cloud bude stále jen taková bokovka, protože fyziku neobejdeš žádnou oklikou... Příjem obrazu ze vzdáleného serveru bude mít vždy větší latenci, jak z HW, co máš před nosem, ledaže bys měl ten server přímo za domem, což asi nehrozí...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články