Konzolista.cz

Sony možná časem přinese na PlayStation 5 i hry z konzole PlayStation 3

novinkasobota 2. dubna 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Sony možná časem přinese na PlayStation 5 i hry z konzole PlayStation 3
Tento týden Sony oznámila svoji novou nabídku předplatného PlayStation Plus, jehož nejdražší verze nabízí přístup k více než 340 klasickým hrám z konzolí PlayStation, PlayStation 2 a PSP. Navíc v zemích, kde je dostupná streamovací služba PlayStation Now, budou k dispozici přes stream i hry z konzole PlayStation 3. Trochu zklamáním pro hráče bylo, že nebude nativní podpora pro hry z konzole PlayStation 3, ale co není, může v budoucnu být. Jeff Grubb ze serveru Venturebeat přišel s informací, že podle jeho několika zdrojů by mohla Sony pracovat na emulaci PlayStation 3 her na konzoli PlayStation 5, ale může to ještě nějaký čas trvat. Proto nyní nebyla oznámena. Každopádně nejde o oficiální potvrzení, a je nutné si počkat na případné oznámení ze strany Sony. Určitě by alespoň částečná kompatibilita potěšila, protože na konzoli PlayStation 3 vyšla celá řada fantastických her, ať už jde o série Motorstorm, Resistance, Killzone, Dead Space a další. Jde i o jedinou platformu, kde je možné si zahrát Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Tyto hry navíc běžely už v HD rozlišení, takže se na nich zub času tolik nepodepsal.
Zdroj: videogameschronicle.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (43)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
RobotCZ
RobotCZ #Dukla Jihlava

No ty bláho M O T O R S T O R M !!!!!!!....jestli znovu spustí online hraní týhle hry, tak si snad pro PS5 ku osobně do JRC dojdu a budu tam od rána stát frontu.....těch her je samozřejmě víc včetně Killzone s božím gunplayem + Resistance bych zase oprášil a určitě bych se vnořil i do Lair.....100% je z čeho vybírat a byla by to pecka. Nemluvě o těch hrách z PS2, to je prostě splněný sen.

Amano Takashi
👎1

@qqq: to já také, stejně jako na ps2 a i ps1

qqq
👍1

U nás na PS3 pořád hrajem.

Amano Takashi
👎1

@Mirasov: těch her tam bylo zase více .. viz třeba MGS 4, GT 5, until dawn, heavy rain, ratchet atd .. o multiplatformách ani nemluvě .. sice to byl slabší line up než na ps1 a ps2,ale i tak to byla slušná konzole - která má i dnes co nabídnout ( pro toho kdo ty hry nehrál)

Mirasov

Ono není moc her na PS3, o který by člověk stal, až na pár exkluzivit, který neproběhly remasterama.. Když jsem tenkrát pořídil PS3, čekal jsem WOW a dostal jsem grafiku horší jak x360 a šílený FPS. Zahrál jsem si jen God of Wary a Uncharted, jinak se na to prášilo..

kaigr

Motorstorm je uplne nah*vno kdyz nejedou servry a ta hra byla predevsim o onlinu, kampan byla jen aby si clovek osvojil zaklady jizdy a posbiral auta, ale je fakt ze ve 2 byl coop super

Amano Takashi
👎1

na ps3 - tam bylo spousty skvělých her ... par jich mám také ve sbírce, když to půjde hrát na ps5, jen dobře .. když ne, nevadí .. ps3 stále funguje

Kár3l
Kár3l ##playstation

Dal bych resistanc

Spoock
Spoock #geek
👎1

@Deyw: Dualshock 3 je jeden z nejhůře zpracovaných ofiko ovladačů, které jsem kdy držel, strašné šidítko

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák

Mě hlavně mrzí že spousta her tak upadla zcela do zapomnění, protože u nas není legální způsob jak si je zahrát. Jedině koupit konzoli z bazaru

Deyw
Deyw #Deyw
👍2

Hele ja mam PS3 a jediny co si tam lousknu jsou stary flaky ktery na xsx nejsou - killzone,gowka,mgs4 :) dost me laka i par her na ps vita, rad zavzpominam, ale kdybych mohl vzpominat skrze ps5 tak by to bylo bozi - prece jen ten ovladac na ps5 je daleko prijemnejsi nez dualshock3

godycz
godycz #katana-san

naprosto jste to shrnuli, je to tak. do puntiku. pobavila me veta: dnesni konzole PC, nintendo MOBIL. protoze to v gruntu tak je.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍1

@Polux: Já vím ze cesta zpět nevede. To by se v tom muselo pokracovat od te doby před xx lety. Proste si myslím kdyby se pokračovalo a podařilo by se to, bylo by to teď dal než je. Měli by jsme lepší fyziku, Ai, grafiku, komplexnost. Věci co se dnes musí tlačit hrubým výkonem protože to je nejsnazší by fungovali skoro zadarmo atd. Zároveň je možné ze kdyby se pokračovalo na bázi unikátního hw PS by už nemusela existovat. Ale já se až do konce života budu tvarit ze by to tak bylo lepší a vyšlo by to :D

Polux
Polux #Modří už vědí.
👍1

@Flash: Já rozumím tomu, proč po tom někdo volá, ale dnes je prostě úplně jiná doba a co fungovalo před 15 a více lety už v současné době nedává smysl prakticky ze žádného hlediska - konzole existují primárně z důvodu ceny a unifikovaného hw. Cokoliv nestandardního cenu jen zvyšuje a konkurenceschopnost naopak snižuje a jak Sony, tak MS, nemá žádný jiný segment trhu, kde by to využili v rámci high class, na kterém by se zahojili na ztrátách z konzolového trhu.

Takže si nemyslím, že to v případě Sony bylo o jp/us vedení, to byl tehdy nevyhnutelný krok. Pokud se nepletu, tak s vývojem PS4 se začalo snad už v 2008 , tj. v době, kdy měli PS divizi v pevných rukou Japonci, a imho už v té době lidi v Sony věděli, že jinak, než se přiklonit k x86(-64), to nepůjde. Ostatně, stejně to vyhodnotil i MS a to s generací X360 slavil obrovský úspěch, multiplatformy na něm běžely lépe, než na PS3, atd.

Co se týká úspěchu jednotlivých PS generací, tak je to imho o tom, že u PS4 a PS5 se jich dosáhlo právě proto, že ten switch k x86(-64) Sony provedla - mohla si dovolit nižší cenu konzole, nemusela ji obrovsky dotovat, tím pádem mohla prachy investovat do vývoje her, odpadla potřeba přesvědčovat vývojáře, aby programovali na její platformu, odpadla potřeba je masivně supportovat díky "friendly" architektuře, atd.

Ale samozřejmě jsou v tom i nějaké "pasti". Kdyby ten rozhodný krok, kam přejít u PS4/X1 dělali v Sony/MS o nějakých pár let později, možná by si vybrali spíše arm, než x86(-64), tak jako Nintendo u Switche (nebo samotná Sony u PS Vity), protože ten potenciál, jak ukazuje Apple u M1, poměru výkonu/spotřeby/modulárnosti/ceny je tam neuvěřitelný. Teď už musejí držet x86(-64), pokud nechtějí udělat další breakdown, i kdyby jim jiná architektura vyhovovala více. Ale pořád by to bylo o tom, že stavějí na nějakém existujícím základu a nevymýšlejí celou architekturu od začátku do konce. Tahle doba je prostě pryč.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák
👍1

Apple s M1 procesorem ukazuje že vlastní řesení dává smysl a nemusí být ani drahé. Navíc ARM je dnes už taky zajetá architektura (jestli to vůbec je architektura) že by nebylo uplně od vrci příští konzole udělat na něm. Ta energetická efektivita je úzasná a jak víme tak ta je u konzoli důležitá

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍2

@Polux: Je to snazsi, rychlejší, levnější a efektivnější, o tom neni pochyb. Ale není v tom nová větev pokroku a preslapuje se na místě. Jediná věc která připomíná starší konzole je system načítání co má PS5. Taky to je jediná věc které jsem detailně věnoval pozornost protože zbytek konzole je proste standard co máme všude. A i to načítání už začínají přebírat pro pc a podobne.Jít těžší cestou ala Cell by taky pro konzole znamenalo vetsi smysl jejich existence protože by byli unikátní a mohli nabízet víc než zbytek konkurence. A tezko říct jak daleko by dnes došla schopnost vývojářů ten cell využívat, klidně mohlo být ze by ta úroveň využití byla dnes už na úrovni dnešního standardu. A myslím si ze by to bylo hodně nad úrovni toho co dnes představuje klasická pc architektura.

Myslím si taky ze kdyby PS měli pořad v rukou Japonci šlo by se cestou pokroku. Americké vedení holt šlo ekonomickou cestou. A nemyslím zrovna ze to je citelný rozdíl když pohledneme na úspěchy ps2 a ps3 vs ps4 a PS5.

Na závěr nepopírám své růžové brýle a určitou tvrdohlavost ale těch výhod současných generaci jsem si vědom také :)

Polux
Polux #Modří už vědí.
👍1

@mnaca: Nejen z pohledu ekonomiky, ale celkově všeho (technologie, developing, support, future-proof řešení, incentivy směrem k vývojářům, sama výroba čipů, atd.). Jistě, novodobý cell by byl pravděpodobně technologická špička, ale her, které by jej naplno využili by bylo naprosté minimum a všechno ostatní okolo by byla prostě kotva. Já jsem taky hw nadšenec, ale byl bych raději, kdyby na x86(-64) přešla Sony už u PS3.

Ty benefity standardizované architektury opravdu dalece převyšují potenciální nevýhody. Kromě toho, Sony i MS se sice vykašlali na své vlastní kompletní řešení a přešli na x86(-64), ale mají na svých SoC spousty (často patentovaných) platform specific fíčur, kterými také posouvají celkový technologický vývoj. Podobně jako v poslední době třeba Apple s armovým M1. A není k tomu potřeba super nákladný vývoj (a následně nákladný long term support) vlastní architektury, který by poté museli určitým způsobem rozředit do prodejní ceny konzole a horkotěžko hledat na trhu místo pro konzoli s cenovkou, co já vím, 800 usd plus.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák
👍2

Ono se zda ze by vývoj mohl směřovat směrem k něčemu co byl Cell, tedy čip který by byl rozdělen na více druhů jednotek, kde by se každa specializovala na něco jiného. M1 je toho důkazem stejně jako rtx jednotky apod. Podle mě to dává smysl než dělat univerzální čipy. Alespoň u těch konzolí

Polux
Polux #Modří už vědí.
👍2

PS3 je/byla skvělá konzole (tak jako všechny od Sony) a taky proto jsem si asi 2 roky zpátky ke své stávající Slimce přikoupil echt novou Super Slim do zásoby pro všechny případy, kterou jsem čistě náhodou objevil na jednom shopu, ale zahodit tehdy PowerPC architekturu a k tomu ještě vysoce unikátní jako byl Cell u PS4 bylo jednoznačně správné rozhodnutí (tak jako u X1).

Cerny to při představení PS4 vysvětloval zcela přesně. Náklady na vývoj her exponenciálně rostou, vývoj na nestandardní architekturu by jej dále prodražoval, plus přinášel vývojářům specifické problémy (a snižoval jejich ochotu na danou platformu vůbec vyvíjet) a Sony pak komplikace při řešení zpětné kompatibility u dalších generací. Pokud by PS4 měla opět kompletně custom SoC, dnes bychom imho opět četli totéž, co u PS3 (komplikované programování, horší zpracování her od 3P, obtížná nebo rovnou nemožná zpětná kompatibilita u PS5 atd.). Teď naopak, teoreticky, nic nebrání tomu, aby pecky z PS4 éry a dalších generací po ní běžely nativně klidně i na PS10 a bc gap z dob PS3 se již nikdy neopakoval.

huby

no já jsem zvědav jaké hry to budou a kdy bude daná služba u nás. Kdyby tam bylo GT4 a pak z PS3 MotorStorm tak to bude super.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák
👍2

Taky se mi stýska po době kdy si ty konzole Sony navrhovalo samo zcela od podlahy. Bylo to něco vzrušujicího. Dneska už se bavime jen o tom kolik trch jader ta grafika bude mit protože už víme že to bude dělat AMD. Já si ale rád zahraju starší hru s ohavnou grafikou. Jen by bylo fajn kdyby to umělo renderovat ve vyšším rozlišení. Grafika kvalitu nedělá. Navíc to ma takové retro kouzlo. Když jsem hral poprve Resident Evil tak mě na tom bavili i to staré předrendsrované prostředí. Zkeatka z toho sálala nostalgie a to i přes to že zrovna RE jsem nikdy před tím nehrál

Mr. Hans
👍1

Jojo, je to úžasný hrát PS3 hry na PS5 v roce 2022...

BossKingCZ
BossKingCZ #BossKingCZ
👍1

No MGS 4 (+1,2,3) bych si nechal líbit v jakékoliv podobě, když už není Konami schopná udělat remake či remaster... bez Kojimy. Dále bych z PS3 bral např. Motorstorm.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍2

@mnaca: Jo presne. Prevleceny PC. Ja chapu ze to je pro vsechny co na tech hrach delaji takhle lepsi. Ale za mne osobne se v tom zastavil ten pokrok a jsem z toho v tomhle smeru dost zklamany. PS2 i PS3 byli naprosto unikatni kusy hardwaru ktere mirili uplne jinam nez je ten dnesni standard. Melo to smer jako by meli treba motory na vodu, nebo jak to rict :)Vzasade porad trcime hardwarove v tom co bylo pred 30ti lety :)

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍3

@mnaca: V tom byl ten problem, ta uzivatelska neprivetivost pro vyvojare. Je to skoda, kdyby se s tim ucili dal, mohlo mozna byt plno veci v dnesnich hrach uplne jinde.Ja si treba kvuli tomu drzim PS3 porad doma, fascinuje me ze je uvnitr vzasade mimozemska technologie, jakoby, haha. A kvuli hram taky samo :)

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍1

@mnaca: Americke letectvo sestavilo z 1760 kusu PS3 super pocitac prave diky super vypocetnimu vykonu CELLu a nizke cene. Dosahli toho sameho jako kdyby meli nechat udelat nekde super pocitac a za zlomkovou cenu :)Bohuzel to pak museli prestat pouzivat, kdyz SONY odstranila ze systemu Linux a nemeli náhradu za vadne jednotky.

Asi to vis, ja jen tak pro zajimavost :)

Osobne si myslim ze CELL v PS3 nikdy zadny vyvojar nevyuzil na 100%. PS3 taky trpela nedostatkem pameti. Mozna kdyby tenkrat mela treba 2 nebo 4GB, deli by se veci, Taky graficka RSX cast nebyla kdovijak vykonna :)

Robin Boleslav
Robin Boleslav #Doctor.Rob

Čekám na to už od vydání PS5... Army of two,Dantes Inferno hmm dal bych si.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák
👍1

Ten zvukovej čip je prý velmi podobný cellu takže ho klidně můžou k emulaci použít. Aspoň část těch SPU jednotek by mohl zvukový čip obstarat

Flash
Flash #Jrpg/rpg

100% emulace PS3 ? No tak to potes koste teda. Akuratne emulovat CELL procesor a RSX grafiku, to by ladily az do konce cyklu PS5 a jeste by to porad nebylo tech 100% :)

Emulator samozrejme existuje ale k tomu aby rozjel vsechny PS3 hry v perfektni kvalite ma fakt daleko.

CELL procesor je totiz mensi dilo mimozemstanu a se svojimi sedmi vypocetnimi SPE jednotkami ktera kazda dela neco jinyho je to nocni mura jak pro programovani tak pro emulaci. A mam i pochybnosti u nekterych PS3 her ze by je PS5 mela vykon utahnout. Stejne jako PS4 nemela vykon utahnout emulaci pro vsechny PS2 hry.

To by mozna meli snazsi zacit do PS5 montovat realny PS3 hardware :)

Ale kdo vi, treba to inzenyri ze Sony zvladnou, nic proti :)

Mr. Hans

Sračka no..