Softwarový inženýr Frostbite enginu vysvětluje kompresní jednotku Kraken PS5

novinka  102
BarackObama, 6. 6. 2020 13:00
Hardwarová dekomprese není něco, co by zaplňovalo novinkové titulky - rozhodně ne tolik jako SSD a 3D audio - ale je to důležitý aspekt hardwaru příští generace, který si zaslouží více pozornosti. Stručně řečeno, s jednotkou věnovanou výhradně dekompresi, budou mít PS5 a Xbox Series X teoreticky procesory, které tak budou mít výkonnostní rezervy, které dovolí vývojářům se zaměřit na jiné věci, jenž by ve skutečnosti mohly vést k velmi zajímavým a pozitivním změnám ve hrách a jejich vývoji.

Yan Chernikov, softwarový inženýr a bývalý vývojář herního enginu Frostbite z DICE se na toto téma nedávno rozpovídal na svém YouTube kanálu, konkrétně pak o komprimační jednotce PS5 s příznačným názvem Kraken.

"Tohle je přesně ten druh pokroku, o němž se domnívám, že PC na něj nebudou moci obecně dosáhnout, protože zde mluvíme o speciálně upraveném hardwaru. Tato jednotka totiž dekompresuje celý hardware. Nedělá to pouze CPU či GPU, doslova zde existuje jednotka zodpovědná za dekompresi tohoto krakovského formátu, který je jako zlib, ale o něco lepší.

(Zlib je softwarová knihovna napsaná Jean-loupem Gaillym a Markem Adlerem. Je to nepostradatelná komponenta softwarových platforem, včetně Linuxu, macOS a iOS pozn. red.)

"To je v podstatě ekvivalent nákupu RED Rocket karty (specializovaná grafická karta, akcelerátor, který zlepšuje transkódování a přehrávání souborů R3D® v různých rozlišeních v reálném čase. Výrazně urychluje překódovací časy pro sekvence statických obrázků pozn. red.), s kterou můžete editovat záběry mnohem rychleji, protože zde máte doslova kartu PCIe, která provádí dekompresi samostatně a vše urychluje. Kraken je tomu velice podobný, jelikož je jak dedikovaný hardware, který zde zastupuje onu dekompresi, která bude díky tomu rychlejší, než co by kdy zvládlo CPU a GPU. Ale taktéž jde o přídavek, který dovolí CPU a GPU se zaměřit na jiné věci, což je vážně super a důvod, proč by mělo být teoreticky na PlayStationu 5 rychlejší dělat určité úkony, které by byly pomalejší na standardním PC. V žádném případě tím ale neříkám: „Wow, všichni by si měli koupit PS5, protože jsou lepší než počítače“. Jsou to odlišné druhy hardwaru", dodává Chernikov.

Obě konzole PS5 a Xbox Series X (BCPack) mají potvrzenou hardwarovou dekompresi, ačkoli podrobnosti zůstávají zatím pod pokličkou. Přesto si díky Chernikovovi můžeme udělat aspoň hrubý obrázek o tom, jak budou konzole nové generace klíčovými prvky pro vývoj nových her a jejich nevídaných možností.

Chernikov také hovořil o dalších aspektech hardwaru příští generace, jako je SSD PS5 a o tom, zda specifikace obou konzolí správně reprezentují to, co mají být schopny zpracovávat. Na celé video se můžete podívat níže. 

Zdroj: YouTube.com

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment
KARTA HRY

Komentáře