Shuhei Yoshida: Zachránil jsem Gran Turismo od neúspěchu

„Bylo to úplně na začátku PlayStationu. Kazunori Yamauchi pracoval na prvním Gran Turismu. Jistě si vzpomínáte, že na obalu bylo napsáno, že jde o pravý simulátor. A víte, já nejsem herní designér, ale producent. Během vývoje mi Kazunori Yamauchi ukázal prototyp Gran Turisma a já byl mezi prvními, kdo si ho zahrál. A abych řekl pravdu, když mluvil o simulaci, myslel to opravdu vážně. Bylo to nesmírně náročné hrát, možná až hodně. Kazunori Yamauchi však zpočátku nebral mé připomínky moc vážně, a proto shromáždil asi 30 hráčů, kteří hru testovali. A přesně jak jsem očekával, všichni se vysekali v první zatáčce, protože hratelnost byla moc obtížná," vzpomíná dnes s úsměvem Yoshida.
„Byl jsem s Yamauchim vzadu v místnosti, najednou se ke mně otočil a řekl, že jsem měl pravdu," dodal s tím, že následně bylo rozhodnuto, že se ustoupí smimulaci a vzniklo Gran Turismo, které si následně zamilovaly miliony hráčů po celém světě. Rád si myslím, že jsem Gran Turismo tehdy zachránil a že jsem se na jeho úspěchu nemálo podílel."
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (9)
@1razzorr: Licence a zkušenosti ze základních okruhů mám v GT7 všechny na zlato, takže představu celkem mám. Online mě v GT7 přestal bavit, protože to jezdí hrozný prasata a výběr týdenních závodů je často hodně slabý. Za mně je to z pohledu fyziky velmi drobný posun od dnes už letitého GTS. Tak snad až vyjde nové GT a nebude omezené verzí na PS4, dočkáme se něčeho lepšího 😎
@Hashut: To ale píšeš teraz o Forze že?
Alebo si hral GT so zapnutými všetkými asistentami a na ľahkú obtiažnosť ako decko?
Samozrejme ak by si skúsil zahrať online a niekde sa posunúť, prípadne zajazdiť okruhy na zlato videl by si kde je fyzika v GT a kde tvoje schopnosti.
Já nerad píšu na váš server mezi komentáře. Je mi přes 40 let, ale tohle byla revoluce. Já přišel ze školy a můj tatí seděl od rána a valil GT(soukromník). Pak už si pamatuji jen Tomb Raider 1, který nás donutil koupit SAVECARD. Krásné vzpomínky. Štve mi jak se tu hádáte, modří a zelení. Užívejte si her, já už to nestíhám, ale rád pozoruji ten pokrok. PS Kachlo tvé recenze mám rád.
@Speedyredy: Z dnešního pohledu by z té doby nic jako simulátor neobstálo. Na PC bylo ještě všechno dělané tak, aby se to dalo hrát i na klávesnici. Pro mě byl první simulátor až GP Legends. To byla najednou úplně jiná liga. Je tedy pravda, že první Gran Turisma si ten podtitul ve srovnání s konkurencí obhájit mohly. Ta ambice se ale postupně vytratila a dnes už je ten podtitul úsměvný.
@nemik 96: U toho Moto GP opravdu stačí držet R2 a ono to zatáčí a brzdí samo...
Simulator arkady....Yoshida je borec playstationu 💙
V té době,byly hry celkově více Hard,ale lidi neremcali a prostě hráli.Nebylo moc z čeho vybírat a když už za to člověk vypálil takové prachy,nerad se vzdával.Nedávno jsem si stáhnul nějaký trial GP 25(Nikdy jsem žádný díl nehrál,jen zvědavost) a to původní nastavení se všemi asistenty je fakt hrůza.Byly chvíle,kdy jsem přemýšlel,jestli to hraji opravdu já nebo to jede a brzdí samo.😂😂Teď valím Forzu a samozřejmě taky nějakou výpomoc mám.Jako starší člověk,se chci hrou bavit a nenervovat se,ale nic přehnaného zrovna tady to jde i bez asistencí.😉
Simulátor, tak jak se to vezme, ono v té době nic tak promakaného snad ani nebylo, možná pamatuji na hru TOCA Touring Cars, kde tedy bylo také dost náročné ovládání.
Ale "simulátor" v podtitulu nechali, protože je nejlepší dát lidem pocit, že hrajou opravdový simulátor. Když to pak zvládne kdejaký jouda, cítí se jako král silnic 🤣