Shuhei Yoshida: Vždy jsem si hraní Ghost of Yōtei užil

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
Komentáře (25)
"Kdysi dávno žil v horách starý ainuský lovec jménem Kamuykar, který každé jaro obětoval medvěda bohům, jak velí tradice. Věřil, že tím udrží rovnováhu mezi světem lidí a duchů. Les mu oplatil oběť vždy pohostinstvím. Měl co jíst, dřevo na oheň, vodu z čistých pramenů.
Jednoho dne však přišli muži z jihu, s podivnou řečí a v lesklých kabátech. Řekli, že les nyní patří císaři a že obřady jsou barbarské. Kamuykar byl nucen odložit luk, přestal zpívat své písně a jeho vesnice ztichla.
Rok nato nepřišlo jaro. Medvědi se drželi dál, řeka vyschla, a nemoc se vkradla všude, kam vkročila lidská noha. Kamuykar v noci tiše zpíval starou píseň o medvědím duchu, ale tentokrát bez ohně, bez tance, jen šeptem, aby ho nikdo neslyšel.
A říká se, že ten zpěv stále putuje lesem, ne jakožto výkřik, avšak jako tiché připomenutí, že hlas, který je umlčen, nezmizí. Jen čeká, až ho někdo znovu uslyší."
Tohle je autorská fikce inspirovaná skutečnými historickými událostmi a tradiční ainuskou kulturou, zejména jejich duchovní vazbou k přírodě a rituálu obětování medvěda (iomante), který byl Japonci v 19. a 20. století zakazován jako "necivilizovaný". Záměrně jsem použil symboliku medvěda jako duchovní most, Kamuykar jako zástupce mizející kultury, a tichý zpěv jako metaforu pro potlačovaný, ale nikdy zcela ztracený hlas Ainů.
Proč to píšu? Protože výběr Hokkaida a rok 1603 pro Ghost of Yotei není vůbec náhodný od Sucker Punch. Opírá se o tehdejší historické napětí mezi Ainy a Japonci, které tehdy sílilo.
V roce 1603 se Iejasu Tokugawa stal šógunem a založil Tokugawský šógunát, který trval až do roku 1868. Tento režim prosazoval silnou centralizaci moci, postupně rozšiřoval vliv Japonska i na severní území, včetně Hokkaida, (tehdy nazývaného Ezo), jež byl v té době ještě z velké části nezávislý a obývaný převážně Ainy, původním etnikem.
Japonci (Wajin) začínají v tomto období kolonizaci Eza poté, co začali intenzivněji obchodovat a zasahovat do života Ainů. Začali si nárokovat území a zakládat obchodní stanice, hlavně v jižní části Hokkaida. Konflikty s místními Ainy byly časté, Japonci navíc prováděli nátlak, kulturní asimilaci a vykořisťování.
Symbolismus hory Yōtei (často přezdívané "Ezo-Fudži") je přímo ikonický pro tohle období. Nachází se v jihozápadním Hokkaidu, tedy v oblasti, kde byly kontakty mezi Japonci a Ainy nejintenzivnější. Je posvátná i z hlediska přírodní spirituality Ainů a její název nese hluboký duchovní význam. Ideální pro příběh, který samozřejmě bude chtít vybarvit Japonce jako Nácky a kolonizátory.
Kolonialismus je teď obecně hodně oblíbené téma u progresivní levice, takže vsadím boty, že příběh bude opět jen další nudnou a v roce 2025 již stokrát viděnou snahou o kulturní poselství a postmoderní plivání jedu na vše, co symbolizuje moderní a technologicky vyspělejší společnost. :)
@czDante92: problém je, že to tak pokaždé není, občas je to vykonstruovaný hate podporující youtubery, aby nakrmili svůj včelí úl, navíc ta kritika je jen u určitých her, u jiných to projde jen s mírnou nebo žádnou kritikou. Takže se z toho stala pokrytecko-fanatická ideologie s podporou lidí s tunelovým viděním. Vidíme to i tady, jaké je to panoptikum a jací myšlenkoví giganti(čest výjimkám) tohle hnutí podporují.
"A jak může mainstream zajímat "horší politicko-historický podtext" když ukázali jen krátky reveal trailer."
Vždyť jo, s tím souhlasím, píši něco podobného, že anti- woke je mainstream, že je zajímá jen to jedno.
@Heymi9615: Tom Cruise ani John Travolta do filmů scientolgoii necpou, protože ještě do nedávno bylo normální nesabotoval svou tvorbu. Z "woke" her za poslední dva roky byl úspěšný snad jen AC Shadows a i ten potřebuje mnohem větší prodeje a navíc podle statistik Steamu na tom něco smrdí.
@Merdis: v epilogu Jin se strejdou potkali vesničana co jim řekl že na pevnině se tvoří armáda loajální Ghostovi připravená bojovat s mongoly a já to pochopil tak že jasnější lákadlo na pokračování neexistuje. Z možností jestli bude Jin na svém ostrově z chatrče sekat bandity nebo vyrazí osobně vykopat posledního mongola z Japonska, doufal sem v tu druhou. Pro ty pomalejší, NEVADÍ MI ŽENA JAKO HLAVNÍ HRDINKA, ale to že nepokračuje příbeh Jina. Když už tak hrát 50/50 za Jina a Yunu když už chceme být genderově vyvážení.
@Kainé: a? Mně se taky lehce protáčejí oči když vidím posté jak někde napíše že je non-buynary jako největší fór týdne, ale nic to nemění na faktu že tomu tak je. A jak může mainstream zajímat "horší politicko-historický podtext" když ukázali jen krátky reveal trailer.
@Heymi9615: A co taková zpěvačka Linkin Park?
@Heymi9615: on to reálný problém je, bohužel jak to bývá, tak jedni fanatici jsou vystřídáni druhými, kteří jsou stejní nebo ještě horší a nakonec se z toho stal hon na čarodejnice.
Jak dole někdo podotkl, že anti woke je mainstream a já s tím naprosto souhlasím, krásně to ukazuje i tahle hra, protože tahle hra může mít daleko horší politicko- historicky podtext než woke, ovšem to mainstream nezajímá.
Mě zajímá zda půjde hrdinka vyslekat. Případně mi zatancuje
@Mike Left: Jinův příběh skončil...stal se Duchem Cušimy...
@Heymi9615: Travolta to jednou zkusil...vyšlo z toho Battlefield Earth :D
Já si nemyslím, že by Tom Criuse, či John Travolta tahali do svých filmů Scientologii. Pokud ano, nevšiml jsem si, nesere mě to a nijak mě to neovlivňuje. Ve hrách, pokud to opravdu nepráská do rypáku a neříká to, že jsou tyhle menšiny VŽDY lepší než jiní lidé, tak to jsem schopný úplně v pohodě tolerovat. Občas jsou hry, filmy, kde mi to vysloveně vadí, ale není nic jednoduššího, než to nehrát/nedívat se na to. Pokud to není moje oblíbená značka. Na druhou stranu je ale pravda, že čeho je moc, toho je příliš. 😆
Jsem na to upřímně zvědavej, ale stejně mi mrzí, že neukončili Jinův příběh, konec k tomu vysloveně vybízel 🥲
Hosi, nenechte si srat na hlavu. Radsi se vyserte na hrani.
Horizonek i GOW, obe vyborny hry sem si uzil. Vagina mi zatim nenarostla. Ale uz mivam halucinace, ze sem lesni šiška a bojuju proti tomu, aby si nas medvedi hromadne strkali do zadku
Yotei jeste risknu. Snad to nebude mit jeste horsi nasledky 🤣
A vy myslíte že se jejich osobní názory a přesvědčení nepromítnou do her na kterých pracují?
Díky myšlení ve stylu "ať si každej dělá co chce, dyť to nikomu neubližuje" tu máme pecky jako Concord.
@argokib: Dobře jsi to napsal.. Je to každého věc co dělá mimo herní život.
Ta paranoia je uz k smichu😂.
Budeme ted googlit a vytahovat, co sou zac vsichni lidi v hernich studiich. Jeste ze se to nedelo pred 10 a vice lety. To by nektery vysinuty jedinci asi nic nehrali.
I kdyby lidi ze studia lezli do kanalu a kourili tam podkanum ocasy, tak je mi to u prdele. Je to jejich vec a jejich zivot.
Takze se nenecham vcucnout do tyhle masinerie, z ktery uz je v podstate mainstream a na hru se neskutecne tesim. Doufam, ze vysoka latka, kterou nasadila Tsushima, bude jeste vyssi.
Kdy se z hracu stali takovy uplakanci co nesnesou zenu v hlavni roli hry,nepomatuju si ze by kdokoli nadaval v devadesatkach ze lara je zena a proc tam radeji neni muz.
Bohuzel tohle ctu u kazde druhe hry jde je hlavni hrdinka zena .
Je me vlastne uplne jedno ze se celi vývojářský tym identifikuje jako autobus dokud jsou schopni udelat normalni hru ve ktere mi nebudou vnucovat ze jsou autobus tak je me to uplne jedno
@arnold: v pohodě já hraju na PS 😅 a ano i tam to bude tragédie.
@Starky: no vidíš, ještě chvíli a možná přijdete na to že když dva dělají totéž, není to nutně totéž.
Tvl vzdyt uz stara Masako lizala pekac sve sluzebne. Mongole si pak mazala na chleba, snadneji jak vsichni samurajove. Kdo se dostal pres tohle, toho myslim novy dil z miry nevyvede. 😀
Ja se na hru moc tesim, Sucker Punch ma tu JP atmosferu zvladnutou mistrovsky.
@Mc.Cumblood: herečka hlavní hrdinky je redikální levicová aktivistka, community manager zase zastánce Sweet Baby Inc., scénárísté před GoY pracovali na ME Andromeda a Veilguardu, ale jasně, je to tím že je ve hře žena.
Ve hře je žena = levicová hra 😁 zajímavý tady...kam se hrabe Vávra 😃
@Tragéd: Pro vás na xboxu to určitě tragédie bude vole.
Už první díl byl tragický tak dvojka bude meh 😒
@Towelie: já myslím že nikdo netvrdí že to bude vyloženě špatná hra, jen poukazují na levičáckou agendu kolem hry.
To jen mistni nerdi komunita na to nadava a za vsim vidi "woke" .Bude to dobra hra❤️
Šuheji, jestli tě Heřmen s ostatníma nutili s roubíkem a připínákem, dvakrát mrkni 🤣🤣🤣🤣🤣
Věřím, že to bude skvěle hratelné.