Shawn Layden věří, že multiplatformní strategie Xboxu by mohla být stejně úspěšná jako strategie společnosti SEGA

Další bývalý zaměstnanec PlayStationu Adam Boyes v rozhovoru pro Gamertag Radio řekl, že u této nové strategie Microsoftu nikdo není obětí, kromě několika hráčů, kteří chtějí, aby hry byly pouze na jejich platformu. Podle Boyese je nyní Xbox poskytovatelem zábavy, nikoliv jen výrobcem a distributorem disků. „Jejich úkolem je dostat neuvěřitelně atraktivní zábavu k co největšímu počtu lidí,“ dodal. Stejně jako jeho kolega ale také přiznává, že bude mít Microsoft daleko těžší prodat hráčům svoji případnou další konzoli.













Komentáře (45)
Ta podobnost se Segou je tam velká...když už MS pouští i své velké tituly na ostatní platformy (Sony/Nintendo) a nezachová si žádné konzolově exklusivní tituly, lidi nebudou mít důvod si Xbox koupit, Jedině že by MS spoléhal na to,že lidi mají za ty roky velkou knihovnu digitálních her kterou nebudou chtít opustit.
Shawn Layden si připravuje půdu pro budoucnost, která ať se to modrému údolí líbí nebo ne, tak prostě je multiplatformní. AAA tituly cenově do budoucna nákladově jen porostou a peníze vládnou světu.
Returnal, jedna z mala her ktere jsem se ignoranstky dlouhou dobu vyhybal a nasledne koupil na dvou platformach a na obou dohral, to je masterpiece a nejlepsi hra teto generace v ramci exkluzivit SONY. Takove hry kdyby SONY tlacila namísto tlustýny a podobných plytkostí. Tak bych možná u té konzolky i zůstal. Prostě originální hra co měla přesah ale zárověn výbornou hratelnost.
Jedna z největších tragédií v herním světě pro mne bylo rozhodnutí SEGY nedělat konzole. A jestli ji bude následovat Microsoft tak jsme v prdeli všichni.
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: Neprijde ti , ze Lara z 1996 je trochu predimenzovana jo 😅.. Fakt nepotrebuju, aby kazda digitalni postavicka mela pas jako vcelka maja a prsa jako Kilimanjaro . Pubertu uz mam za sebou🤣
@argokib: ehm.... a prijde ti, ze ta Lara co te kojila je stejny typ zenskych charakteru, ktery te koji dnes?😬
Utracené miliardy, stagnující počet předplatitelů GP, slepá ulička s day one publishingem, slabé prodeje hw a rozesílání dotazníků vývojářům s prosíkem kvůli bramboře vs konkurence v kómatu, rozšíření herní knihovny bez hnutí prstem a 30 procent z koláče zadarmo. Slovy nejmenovaného klasika - v Sony mají kravaťáci z vývoje posledních pár dnů dobrý pocit😁.
Jak jinak to taky mohlo dopadnout, když se i ultrakonzervativní Sony musela po dalších zlaťácích poohlédnout na PC a to má na konzolích nepoměrně větší uživatelskou základnu než MS (zda se to povedlo je už jiná věc), zatímco tady se vydávaly herní blockbustery "zadarmo" ve službičce a ještě se dost dlouho podporoval způsob, jak si ji obstarat za směšný peníz (z Live Gold na Ultimate) a tak se namísto zlaťáků počítaly počty spuštění.
Ale tak třeba to MS nakonec pomůže. Se sw pro více platforem má dlouhé a bohaté zkušenosti a v jiných segmentech z toho dokáže těžit (crossplatform ekosystém). Pokud se z MS opravdu stane "běžný" vydavatel ala EA nebo Ubisoft a vedle toho sem tam pustí něco (s mikrotransakcemi) do PS Plus, tak tím může vykrývat alespoň tu černou GP díru, když už ne vydělávat obří sumy/zhodnocovat akvizici.
Sony si mezitím střílí vlastňáka s ubohým portem Spoďárovýho mana dvě.
Článek šup a dalšé komentořové žně.😁
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: Proc bych mel nekam utikat. Do ted me portfolio xbox her nezajimalo a nezajima me dal. A kdybych preci jen zatouzil po nejaky zeleny hre, tak na plejaku nejspis bude.
Ja nemam pocit, ze by si se mnou Sony vytirala prdel. Spis sama se sebou. Usila si na sebe livepitchovinama bic a ted se z toho musi oklepat
Herni serie, ktery mam u Sony rad, ty zatim pokracujou. Jeste by se mohlo vratit Uncharted.
A nehledam v kazdy zensky postave propagandu. Sem odkojenej Larou a zensky charaktery mi nevadej.😆
@argokib: nebo si s vama naopak bude vytirat prdel jeste vic nez posledni dva roky, kdyz nemas alternativu kam utect. To te nenapadlo? :)
@mnaca: nebude a jestli Returnal 2 bude tak s dnesni politikou sony se muzes rozloucit se stejnym pojetim :)
@BenjaminL: a me se zas libi, jak to furt popirate ale zatim to tak vzdycky dopadlo. Placeny MP, vydavani exclusivek na PC atd. Taky jste tomu neverili ne, Sony ovce? :)
@Orion: Konkurenceschopny moc nebyl, to je pravda😊. Ale minimalne po akvizickach trochu mohl byt. No, nevyslo jim to.
Citim v kostech ze Sony to zase rozjede. Zadny nervicky z konkurence, ktera uz definitivne odpadla.
MS to nedela protoze chce, ale protoze musi. Vlastni platforma je obri generator zlataku, protoze tam vydelas nejen na svych hrach, ale na absolutne vsem. Sony ma na PS5 celou radu GaaS flopu, presto je to pro ne nejvydelecnejsi generace. Tohle dobre chape i Layden, doporucuji vsechny jeho rozhovory z posledni doby. Uspesna platforma, je schopna prodat treba 1.5 miliardy her za generaci, na uplne kazde mas profit. Pak jsou tam predplatna, DLC a prislusenstvi, vsechno zisk. Tohle si MS dal a dal poskozuje, jeho platformu lide nekupuji. Na druhou stranu, ted maj pod sebou mnoho vyvojaru a znacek, to zveda neuveritelne naklady. Takze udelat ze vseho Xbox, rozhodne muze byt cesta ke spokojenosti, verim ze Phil opet i pribere. :-) Pro Sony jsou aktualni kroky MS, skvela prilezitost dal posilovat znacku PS. Pokud to Nishino a Hulst dobre uchopi, prestanou delat preslapy, tak to PS platforme muze hodne prospet.
Místní ultras se svojí modlou, na které taky není moc co hrát, se bijou do prsou, jak úsměvné 😂
Na druhou stranu jsou tu hry jako ten Astro, Silent Hill 2, Stellar Blade, Wukong..., které sice nemusí být first party, ale určitou exkluzivitu mají a většinou stojí za to.
@BenjaminL: Přesně tak. Oni totiž místní zelení znalci zapomínají, že Sony z těch prodejů Xbox her mají 30%. Smějou se tam teď v Sony stejně jako tehdy v Nintendu, když je tam z MS přijeli koupit😁
@mnaca: No bohužel to souhlasím.
Chtělo by to alespoň ten Bloodborne a Returnal trošku poladit.
@mnaca: Všechno přeci uspět nemusí. Spousta starších exkluzivit, i na ps1,2,3 byla v červených číslech. Třeba Ico, pokud si pamatuju prodal strašně málo. Jde o to, že je to to koření, to něco navíc, co hráče přitáhne, nebo udrží na platformě. A kupuje tam pak hry třetích stran, na kterých platforma primárně a nejvíc vydělává.
@Tragéd: Bohužel, dokud bude šéfem first-party studií Hermen, tak se toho asi moc nezmění, ale já pevně věřím, že i na něj se už vaří voda. :)
za mna plná spokojnost. dodržal phildo svoje slovo. všechno všude a najednou.🤣
@BenjaminL: Sony asi není ta společnost, která nedokáže prodat ani 30 mega ikspoksů no 😬 Rovnou celé plato prášků😆
Se mi líbí jak xbox ovce pořád doufají a opakují, že když něco udělá MS, tak Sony teď musí taky. Ne, nemusí! Playstationu se daří dobře a Sony nenarvala 100 miliard dolarů do akvizic. Stejně jako nikdy nezačala dávat hry day one do službičky, protože to nedávalo ekonomický smysl. Jestli si někdo myslí, že Sony teď začne jakože na oplátku vydávat hry na umírající xbox, tak ať si vezme prášek.
@ΛNĐ3RLΛ: ale otázka pak jak udělají hru zase zábavnou , náklady snížit mohou ale dobrou hru to se jim sotva povede udělat.
V dnešní době je Sony neschopna navrhnout zajímavý svět a i postavy.
Popravdě co se jim podařilo za poslední tři až čtyři roky udělat za zapamatovatelnou hru
kde by sis řekl ok ta mě baví. Ti směřují stylem her Ubisoft.
@mnaca: Oba víme, že Sony může ty náklady zase zredukovat na takvou úroveň, která bude pro ně únosná. Spider-man 2 na Steamu zažil jeden z nejhorších startů pro Sony a ještě k tomu ten port stojí za starou bačkoru.
S tím jak se tam mění vedení teď, očekávám, že i celou tu jejich PC strategií hodlají přehodnotit. 😉
@ΛNĐ3RLΛ: hele za mě jsou exkluzivní hry jen přehypovaný ptákoviny ,ještě za dob PS3 a půlka generace PS4 to docela šlo, že co exkluzivní hra tak kvalitní gamesa ale v dnešní době už to jsou průměrné až podprůměrné hry .
Ha! A pak, ze xbox bude tratit link PS hry na xboxu pres prohlizec😀 v lepsi kvalite jak na ps😬
@mnaca: A další problémy spojené s multiplatformním vydání?
Licence a certifikace, testování a kontrola kvality, úpravy uživatelského rozhraní/UX, více platforem znamená více oprav, aktualizací a potenciálních problémů k opravě, což zvyšuje dlouhodobé náklady.
@Acemax67: nebreč 😀