Konzolista.cz

Shawn Layden se stal členem poradní rady společnosti Streamline Media Group, chce pomoci růst hernímu průmyslu

novinkaúterý 27. července 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Shawn Layden se stal členem poradní rady společnosti Streamline Media Group, chce pomoci růst hernímu průmyslu
Společnost Streamline Media Group dnes oznámila jmenování Shawna Laydena, bývalého šéfa amerického PlayStationu, do své poradní rady. Za úkol bude mít vytvořit globální strategii pro videohry. Společnost Streamline Media Group byla založena v roce 2001 v Nizozemsku a v současnosti má sídlo v Malajsii, přičemž poskytovala podporu během vývoje řady her, mezi nimiž byl Death Stranding, Final Fantasy XV, Outriders, BioShock Infinite a mnohé další. Mezi partnery pak patří třeba Capcom, Square Enix nebo Microsoft. Podle vyjádření Streamline Media Group v současnosti končí druhá epocha her a nyní nastal čas vybudovat udržitelnou strukturu, která má vést k vytvoření udržitelných obchodních modelů, přivést k vývoji her více lidí a samozřejmě rozšířit publikum, které hry hraje. V minulém roce Shawn Layden, vyjádřil obavu ohledně neustále rostoucích nákladů na vývoj her. Ačkoliv jsou hry stále větší, propracovanější a tím pádem dražší, publikum, které je kupuje, je pořád stejně velké. Počet lidí, kteří hráli konzolové a velké hry na konci devadesátých let je totiž stejný, jako tomu je nyní, což je kolem 240-260 milionů. „S každou generací náklady na vývoj konzolových her vzrostly dvakrát. Kdy pro PS4 na konci stály kolem 100 až 150 milionů, takže na konci PS5 cyklu mohou dosáhnout rozpočtů i 200 milionů. Pro mnohé bude v této oblasti obtížné konkurovat,“ říká Layden. Zvyšující se rozpočty podle něj brání rozmanitosti her, protože velké společnosti sázejí jen na osvědčené tituly. Rovněž se kvůli tomu do herního průmyslu dostává čím dál méně vývojářů, kteří nechtějí riskovat. Ať už kvůli finanční náročnosti vývoje her nebo z obav velkých společností, kterým nemohou konkurovat.
Zdroj: gamesindustry.biz
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (9)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Banan

Ať si jdou škubnout s rozrůstající se komunitou na 500 milionů. Pak jim nebude stačit 500mil, ale budou chtít zase o kus víc a takhle pořád dokola.

Plejstik3
Plejstik3 #NEŘEŠ :-)

"Shawn Layden chce pomoci růst hernímu průmyslu.."

No, nechci ani tomuhle pánovi křivdit, ale tak jako i jiní vysoce postavení lidé, i on chce především pomoci růst svému soukromému kontu, co si budeme povídat 😉

No, jsem na (vý)plody jeho budoucí práce opravdu zvědavý. Snad se během následujících let bude moci pochlubit i něčím jiným než jen fotkami na Instagramu nebo Twitteru ukazující rozrůstající se vozový park v jeho vile kdesi v Karibiku 🙂

Plugo All
👍1

Shawn Layden a Shu boli 👉 dvojka 👈

Effavasmanasalamu
👍5

Vrat se do sony!

Kachlo
Kachlo #BOSS

To o té částce bylo zřejmě vytaženo z kontextu a divně formulováno v originálním článku, takže jsem to odstranil do vysvětlení.

SilwerCZ
👍2

To jeste nebyl na konzolistovi..Tady je spousta odborniku na to jak vydelavat…

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum
👎2
👍1

"Lidé si je (konzole) kupují kvůli tomu, aby měli přístup k obsahu"... No jasně, pravda a právě díky službě jako je GP mám na konzoli přístup k obsahu mnohonásobně větší a jednodušší než kdybych si každou jednotlivou hru musel kupovat. Takže co se vlastně Laydenovi nelíbí na strategii Spencera?

Petosk

500 mega x 10eur je 5mld mesacne. Tak urcite su tu fixne naklady ale tak snad 120 mega z toho vyjde mesacne.

Mike Left
Mike Left #Nihil est verum

Sice to ode mně bude znít bláhově a bude to působit jak kdybych řekl, že voda je mokrá, ale zase jen řeší prachy a pořádně nic jinýho😒 Sice se to tváří všelijak, ale hlavně natáhnout co nejvíc lidí ke hrám i když o to třeba za těch X let prostě některý lidi nevzalo, takže cíl je celkem zřejmej.