Režisér Days Gone: Metacritic skóre je pro Sony všechno


Garvin odhalil, že opustil Sony Bend pouhé dny po vydání hry v dubnu 2019. Když se ho Jaffe zeptal, jak reagoval na první vlnu recenzí Days Gone, Garvin odpověděl následovně:
"Těžce jsem to nesl, abych byl upřímný, protože znovu... Toto je realita Sony, skóre Metacritic je pro ně všechno. Pokud jste kreativním ředitelem nějaké franšízy a vaše výsledné skóre vyjde na 70 bodů, nebudete už kreativním ředitelem této franšízy příliš dlouho."
Společnost Sony má za sebou řadu kriticky uznávaných herních hitů, jako jsou Uncharted, The Last of Us, Horizon Zero Dawn, God of War, Marvel's Spider-Man, Dreams a nebo Ghost of Tsushima. Na druhou stranu je zřejmé, že ani vysoké skóre na Metacritic nemusí být pro Sony dostačující. V současné době je pro Sony totiž důležitý i komerční úspěch. Například Gravity Rush 2 od Japan Studia měla průměrné skóre na Metacritic 80, jenže se neprodávala vůbec dobře a proto to byla taky poslední hra, kterou kdy Team Gravity udělal. Japonské studio jako celek bylo v podstatě ukončeno a nyní se zaměří pouze na podporu Asobi Teamu, tvůrců Astro Bot Rescue Mission a Astro's Playroom, jak Sony potvrdila začátkem tohoto měsíce.
Hra Days Gone možná neměla vysoké ohlasy u kritiků (přesto si většina hráčů hru opravdu hodně užila), ale docela dobře se prodávala a podařilo se jí vybudovat si tvrdé jádro fanoušků. To dokazuje následná petice na Change.org, jenž žádá Sony o pokračování. V době psaní článku nasbírala již 32,6 tis. podpisů a dokonce samotný Jeff Ross požádal své následovatele na Twitteru, aby petici podpořili a taggovali ve svých tweetech společně s hlavou SIE Worldwide Studia, Hermenem Hulstem.

Days Gone se podívá na PC platformu již za měsíc. A pokud na ní zaznamená úspěch, mohlo by to přece jen Sony přesvědčit, aby nakonec vyvinula pokračování, čímž uspokojí všechny, kdo touží se znovu podívat do tohoto post-apokalyptického světa hemžícího se hordy zombíků.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (106)
@We love PS4: Pro mě je zase brak Last of us.Nudná kravina.
Takže se to vše odvíjí od produktů kultury, svěží. ^^ Heh...
Tvl kdyby spis dali dalsi dil Split Second! Koukam ze petice budou zase v mode :D
.. technicky nemam s DG ziaden velky problem, je to napr. open world vo vybornej grafike s dynamickou dennu dobou a pocasim, 100% technogicky najlepsia Unreal hra na PS konzole - link - link .. o com moze staticky, tunelovy TLoU 1-2 iba snivat.
.. pri DG sa proste ukazovalo na to, ze ten HERNY zvysok nie je prilis "dynamicky", chytlavy, fun a story, postavy tiez na pulitzera nesahali. Days Gone IP vsak vlastni SONY a je vzdy sanca na jeho ozivenie.
@We love PS4: TLOus je koridorova, Dg je open world. Vidis v tom rozdiel? Samozrejme ze pribeh bude mat rychlejsi spad ked ides stale dalej. Pri Dg nemusis riesit pribehove misie stale za sebou. A ano Dg neni dokonaly ale mna zabavil.
Aktuálne hrám Days Gone nie je to zlá hra ale inšpirácia Last of Us je vidieť na každom kroku herná doba je umelo natiahnuta misie sú dosť generické a príbeh nemá spád na Last of Us 2 sa to nechytá vývojári sú určite talentovaní Ale hra je normálne hratelna až na PS5 na PS4 PRO to hučalo jak sviňa
🤣😂🤣😂
Xbox je odpoved na vsechny otazky. Tech 10 top exkluzivit se da ozelet a nebo si koupit konzoly na konci cyklu za par korun a exkluzivity dohrat. Tak to delam ja.Ale chapu ze ma PS svoje fans a neberu jim to ma to svoje kouzlo ale ja nejsem fanousek solus her ani gow rubacek. Mam rad Last of us a Uncharted jinak me tam nic netahne moc. Ale novemu prumernemu hraci je xbox s gamepassem mnohem otevrenejsi. Gamepass da momentalne sanci rozhodne vice hram nez sony. A to nemluvim o otevrenosti k idie hram a tim zacinajicim studiim. Sony setri na tom co neni tak dulezete. Potrebuji velky hry, svuj gamepass a momentalne dost fusuji do predelavek svoji herni staje na filmy a serialy. A proto naprosto chapu ze hra jako days gone neni to co sony potrebuje. Stejne tak jako draheho Kojimu 😁, nebo zbytecnou ucast na E3. Priority jsou ted jinde a Microsoft z tohi ted těží 😊Real rohlici
@gauntl3t: Jenomže Apex je F2P hra co překvapila i EA
Věřit Meta Skoré je největší blbost když si vytváří další účty nebo schválně hodnotí špatně hru bez hraní
Tvl Sony opět sere na hráče? No ja nevím, kdo doteď čeká na exkluzivní hry A Horizon je podle AC série 😀😀😀
Btw John Garvin se trochu rozpovídal.
link
@Starky: A to je zase pravda. Jak mi Days Gone prislo nic moc a nenapadity, tak ten potencial ve studiu mohl byt. Jen je to takovy 50/50, ze by prisli zase "jenom" s lepsim prumerem. No a 50/50 je asi velkej risk dneska.
@Starky: u ty Guerrily je to dle me ciste zasluha assassin creed sablony co HZD mela..proste lidi maji tenhle typ her radi zatimco fps uz tolik netahnou.
Kazde studio muze vyrust, Naughty Dog taky nebyl hned od pocatku tam kde je ted, to same plati treba o Insomniac. Sony Bend cele roky nedelalo velkou hru a kdyz zacal vyvoj DG, tak tam nebylo ani 50 vyvojaru. Technicky ta hra mela dost problemu, ale nakonec nebyla vubec zla. Sony druhemu dilu asi neveri, ale dalsi sanci Bend presto dostal a kdyz se ponauci z chyb, tak se jeste muzou stat kvalitnim tymem. Kdyz ne, tak to muze byt konec, ale jeste bych je nezatracoval.Dobre to ukazuje Sucker Punch, Ghost je poslal hodne nahoru a druhej dil to studio muze poslat rovnou do prvni ligy, ta hra i vyvoajari na to potencial maj. Guerrilla se snazila roky prosadit s fps za velke penize, aby nakonec uspela v uplne jinem zanru. Nekdy je potreba se k uspechu prokousat.
navic tu jde pekne videt to jejich moto "For the players,, bo jak to je...na hrace serou i kdyz je to svetove okrikovany a vsichni chtej DG2.Ale sony na sony hrace doslova sere...smutny.
jeden by rek,ze tahle generace bude jizda v dobrym slova smyslu...ale zatim to v podani Sony vypada spis na jizdu ze skaly.
@Darth_Štófi: "CoD by byli schopni udělat kdejako týmy. Tady jde jen o značku. Uděláš stejnou hru jako CoD bez jména CoD a můžeš se jít klouzat. " .. celkom to nefunguje, lebo BF reagovalo na COD zmenou hry v style COD a prepadli .. zjavne ked dvaja robia to iste, nie je to to iste, chybaju drobne aj velke nuansy, genius loci, teda ludsky vklad .. je to tazke.
.. Bungie tiez po prechode od HALO ku Destiny nedokazalo vybudovat s Destiny tak epicky obraz ako pri HALO, ktore zas pod inym timom prepada. Je to tazke. V nasledujucej gen konzol stupnu naklady na AAA vyrazne. SONY je opatrne, keby mali istotu, ze na to tim ma, tak zariskuju, oni vsak dobre vedia, ze na to ma malokto. Vid Ubi a ich nekonecne trapenie s Ass seriou, prachy tam pumpuju a uspech je skor na striedacku aj to nie prilis vyrazne a WD ako GTA klon sa nevie presadit vobec, tak ako by chceli, detto Crew ala Forza horizon. Je to tazke.
Jako battle royal to ma v tomhle jednoduchy..verim ze i halo battle royal by se chytil a to by nemusel bejt nejak extra kvalitni.
@Štofi: Apex začal od nuly, bez mena a reputácie.. Pár dní dozadu oslávil 100mega hráčov
Je práve paradox že obe značky, jak Sony tak MS napriek veľkým menám toto nedokázali.
Days Gone je jedna z nej her, které jsem hrál. Že nebude pokračování nechápu, ten konec k tomu přímo vybízí.
CoD by byli schopni udělat kdejako týmy. Tady jde jen o značku. Uděláš stejnou hru jako CoD bez jména CoD a můžeš se jít klouzat.
@joe_zx: preplatil/nepreplati...pokud je na trhu jedina znacka a ty ji chces tak bud preplatis anebo ne..k nejake navratnosti...ta jde daleko za hranice "zivotnosti" lidi kteri o nakupu rozhodovali..
@BonFire: .. long term planovanie. GP ber ako drahu reklamnu kampan, kde palis prachy v peci. Tvorba vlastnych hier je potencial zisku vlastnej blockbuster hry, kt. mozes umiestnit kdekolvek a ziskas miliardy. O to sa snazi SONY. MS malo more casu a penazi urobit z HALO dalsi COD alebo BF ale nedoslo k tomu. Malo dost casu si urobit vlastnu TES. Ale nedoslo ani k tomu. Takze draho nakupuje. A ver mi, ze SONY aj MS by malo velmi rado dev teams schopne zbastlit hry ako COD a spol. SONY s vlastnymi FPS ako Killzone, Resistance tiez nic nedosiahlo. Ubisoft minimalne ide smerom ziskat vlastne GTA, Zeldu, Skyrim a este tam nie su. A ci tam budu - je na otazku.
.. brute force pristup MS, "tak ich kupime" je skor take zufalstvo, ukazuje na to, ze tie hry nevies vytvorit sam ani po 20 rokoch a s neobmedzenym budgetom. Ukazuje to teda na slaby manazment. SONY je vyrazne chudobnejsie a snazi sa o stastnu trefu. Bend nemalo ziadnu sancu. Sledujem ich od zaciatku. SONY im dalo jednu sancu. A koniec. SONY na viac financne nema, duplom teraz ked naliali takmer pol miliardy do Epicu. Zda sa im, ze ide o daleko rentabilnejsiu investiciu ako dalsi DG 2. Aspon v tomto momente.
@Tomik: .. Minecraft ich stal 2.5 miliardy, takze na zaplatenie investicie potrebujes ziskat aspon 3 miliardy naspat /7 rocna inflacia sa rovna 14% plus aspon minimalny 10% profit/. Pri vsetkej ucte MS prisernym sposobom Notcha zbytocne preplatil.
Zdenek stverak ano.. Bez si radši na PC.. Bude to tak lepší.
@joe_zx: tak zrovna Minecraft je výborná investice která se vrátí a bude pouze vydělávat.
.. dalsia otazka. Preco MS, kt. "nema" financny limit radsej vyhodi 10 miliard za doom a minecraft namiesto toho, aby za tu istu sumu postavila 10 novych timov na zelenej luke a urobila si tie hry sama. Uhadnuta odpoved vam zaroven aj povie, preco Bend dalsiu sancu nedostal.
.. /odpoved: skoro "nikto" nevie urobit skutocne dobru hru a je jedno kolko casu a prachov mu date, je jednoduchsie to know-how, konkretnych ludi, teda talenty .. radsej kupit .. z pohladu SONY je Bend malo talentovany, povedzme ze SONY bolo viac pri zdroji a vie viac, kazdopadne rozdiel medzi dobrou a legendarnou hrou je plne na strane ludskych kvalit, nevznika automaticky, ked druholigovemu dizajnerovi date viac penazi ani zo mna sa nestane Top pilot formula 1 ak ma do tej masiny posadite a budete 5 rokov trenovat, ten talent nemam/.
Mě to ani pořádně nebaví dvakrát jsem to zkoušel a po 20 hodinách stejná nuda, nebaví mě ani Assassin a tohle mě přijde stejný, ale jiný názor nikomu neberu... Mě pokračování rozhodně chybět nebude....
Days Gone je kvalitní hra ,ale mela vyjít na jiné konzoli kde by o ní jistě jiný staly. Tohle kdyby byla exlusivka na PC a Xbox by se Sony posralo. Druhý díl nebude ,protože vývojáři jsou už dávno rozpuštěný a pracují na něčem jinem. Mě naposledy bavil MAD MAX z roku 2015 a užil jsem si to na PC v s cz titulky a tohle byla také pecka
@robinhocz: nejde o bulvarni nadpis..je to citace toho co rekl ten typek z bendu primo...ne ze si nekdo v redakci vymyslel bulvarni nadpis..