První várka her s podporou PS5 Pro má používat starší verzi PSSR, to má následné vést k řadě problémů

„U hry, na které pracuji, nám PSSR (jedna z pozdějších verzí, ale ne ta nejaktuálnější) poskytuje mnohem lepší výsledky ve srovnání s TSR a FSR. Očekávám, že v příštích 6-12 měsících bude PSSR v mnohem lepším stavu ve srovnání s původními verzemi, které jsou použity u první várky her,“ dodal.












Komentáře (37)
Kvůli pár neodladěným hrám nemá cenu dělat Halo. Ve Final Fantasy Rebirth to funguje přenádherně a mnohdy kvalitněji než v 30FPS. Jsem rád, že jde o updatovatelný software, který bude jen a jen lepší. Ostatně novým hrám dělané v posledních verzích UE to rozhodně pomůže.
@stillalive: 4k 120fps nativně nehraje na pc nikdo, doslova. Vše je upscaling.
@zellman45: V Horizon FW jsem to teď hledal v nastavení, v jiných jmenovaných hrách tam mají ve volbě nastavení grafiky popis a uvedený PSSR, v Horizontu není specifikováno nic. Tahle hra i Death Stranding podávají vynikající obrazovou kvalitu už na základní PS5, mají na YT o svém Decima enginu hodinové přednášky a popisný rozbor, jak to celé funguje v jednotlivostech. Nedivil bych se, kdyby měli něco vlastního, vzhledem ke kvalitám všech ostatních systémů, které pro engine vyvinuli. Docela bych rád viděl, jaké výsledky by z Decima enginu jiní dostali, kdyby k tomu byl otevřený přístup podobně jako to má UE5, který umí sice parádní věci, ale je příliš náročný. Decima se pořád vyvíjí a současná verze v Horizon hrách mě osobně ukazuje sílu tohoto enginu. V DS2 určitě používají nejaktuálnější nástroje enginu Decima, poněvadž už od počátku vývoje DS s nimi Guerrilla spolupracují především v rámci technologií.
Skandal, pravnici, lzi a bizar, zapalme sidlo Sony!!! :-D Nevim zda je nutne byt takova drama queen. Opravu uz dela i Respawn, podle vseho s tim pomaha Sony. Ta technologie je nova, konzole venku dva tydny, asi se to uplne bez chyb neobejde. Jsou zde dalsi hry, ktere bezi na PRO skvele, tak se da ten Star Wars zatim odlozit.
Horizon Zero Dawn a Forbidden West nevyužívají PSSR tam Guerilla používá svůj upscalovaci systém a je perfektní.Nevim jestli to je součástí Decima enginu nebo nějaký externí který by mohli nasadit i na jiné hry ale byla by to pecka.Třeba Death Stranding 2?
Samozřejmě že to závisí na individuální implementaci konkrétních vývojářů v konkrétní hře, tudíž PSSR, hned po DLSS možná druhou nejlepší upscalovací technologii, odstřelit to kvůli pár nepovedeným implementacím by byl teprve v skutku bizár. U her jako jsou The Last of Us Part I a II, Marvel's Spider-Man 2, Horizon ZD a FW, GT7, FFVII Rebirth, zde je PSSR naopak efektivní a podává excelentní výsledky v obrazové kvalitě při vyšším grafickém nastavení, nebo v Performance cílených na 60, kde je Fidelity buď totožné, nebo lepší, než původně při 30. Spíš mě zajímá, tam kde se jim implementace vůbec nepovedla - Alan Wake II, podle mě dost fail a SH2 jsem ještě nezkoušel na Pro, ale ohlasy jsou zatím jasné, tak mě zajímá jestli to můžou aktualizovat na aktuální verzi PSSR. Úplně všude bych to asi netlačil no. To platí pro všechny upscalovací technologie. Bylo by fajn, kdyby u FF XVI ho naopak použili a udělali jeden režim Pro, jako třeba u TLoU, zvýšit renderovací rozlišení na 1440p, z toho pomocí AKTUÁLNÍ verze PSSR do 4K a při 60fps. Grafiku můžou jinak nechat jak je. Zbavit se FSR všude tam, kde u konkrétních her má tendenci obraz rozsypat na jakýsi zrnitý vizuální dojem. PSSR při kvalitní ipmlementaci podává naopak velmi podobné výsledky, jako novější verze DLSS, které letitým vývojem se konečně dostalo na dostatečně obstojné výsledky. Na PC ve výsledku většina uživatelů dohání všechno upscalingem už docela dlouho. Kdo tam hraje v nativním 4K ve 120fps? Několik ano. Ti všichni ostatní, těch se taková kvalita vůbec netýká. Takže pokud se má grafická úroveň nadále zlepšovat, bude dobré, když během života PS5 Pro se přímo v praxi PSSR vyladí a ještě zlepší s čímž Mark Cerny počítal. Vždyť je PSSR i takto designovaná, aby se učila a konstantně se zlepšovala. Řekl bych že na soudy je příliš brzy. Až bude Pro rok od vydání, přibude dalších pár set her, tak až teprve budu brát jako relevantní nějaké definitivní hodnocení. Nyní jsou výsledky někde výborné, jinde docela špatné, nebo horší. Z ne příliš vysokého počtu her.
@Ashitaka: tak otázka je, co se spraví. Asi nejlepší řešení by bylo se zbavit PSSR a využít vyšší hrubý výkon konzole při dynamickém rozlišení s původním upscalingem. Na PS5 hra běžela v 1620p - 1224p při 30FPS a teď máš 30FPS/ 1080p při úplně stejně nastavených detailech, což znamená, že PSSR možná k tomu všemu špatnému navíc žere mnohem více výkonu než FSR a podobné upscalingy. Dostáváme se do bizarní situace, že chceme zpátky FSR a další upscalingy krom PSSR.
Já třeba čekal od SH2 na PRO mnohem lepší odrazy, lepší kvalitu vlasů, když jsem hru načetl, tak jsem ji raději vypnul a od té doby nezapnul, což je smutné u hry, která je jedna z nejlepších tohoto roku. Nakonec budeme rádi, když to bude vypadat podobně jako na PS5. Naprostý bizár.
@Fenix87CZE: SH běží na UE5.
A proč tam to PSSR dávají když UE 4 je engine z generace ps4 a xbox one. To musí běžet na pročku i bez toho ve 4k
link
Tak Silent Hill 2 evidentně měl PSSR už v sobě od patche 1.04, výsledek je šílený, řekl bych. Máme na Pro menší rozlišení než majitelé původní PS5, protože PSSR neumí dynamické rozlišení. V 60 FPS je 900p, v 30FPS je 1080p. Cesta je to hrát s diskem v původní verzi, vypnout internet, tak si užít vyšší rozlišení a občas i FPS, ale majitelé digitální konzole mají smůlu.
Pro je neskutečný Provar. Tohle zavání falešným marketingem, zajímalo by mě, jestli Sony právníci jsou v pohotovosti.
Asi tak: So basically people are paying $700 to train PSSR so it eventually works correctly on the PS6
Co to je zase za demičkotrol, prostě se vysrali na testing a takhle to vypadá. Facka platícím bez ohledu, že např. TLOU1R běží v xy FPS a 4K. To je jako zvát lidi do luxusního hotelu a pak je nechat zjistit, že hajzli sou zesraný a bufet vyžranej....
@gauntl3t: Jako je pravda ze vtipnejsi nez ty uz nebudu, tak radeji uznam porazku a jen si dal budu uzivat zdejsi modrou gymnastiku 😅🤭
@lagZz: Koralsky z ResetEra nieje od Sony, či? Až budeš chcieť byť zas vtipný, zájdi si radšej prečítať v kľude na toiku celý článok, nie len titulok 😁
A to se vyplatí! 🤣🤣🤣🤣🤦🤦🤦
Nikdy bych neveril ze vyhovorky od SONY proc je PSSR aktualne tragedie jsou vetsi sranda nez ty co postuji plejky jako Gauntlet a spol. 👌😀
Jinak mam to jako Mnaca, taky asi vezmu Switch 2, kterym mozna nahradim Steamdeck kdyz se povede. A na vse ostatni je tady PCMR ❤️😀
@Starky: tak Hello Games sa predviedli s 8k ktoré dosiahli z 2700 na 4320 riadkov a to už je dosť extrém. Mať dve rôzne hry medzi ktorými je rozdiel v nativnom rozlíšení skoro 2000 riadkov (4k) len poukazuje ako veľmi sa prehlbuju medzi štúdiami schopnosti implementovať nové technológie.
Ten Star Wars snad EA brzo opravi. Na to ze je PSSR venku kratce, tak ma uz ted velice dobre vysledky. Je jasne ze se to v case bude zlepsovat, podobne jako treba DLSS.
Tady už to není vtipný ani číst.
@gauntl3t: podívej se na svoje komentáře, kdo tady nezvládá emoce, já ti jenom podávám pomocnou ruku v klidu a míru, byznys je byznys. Na konzoli jsem půjčku ještě nedělal, takže chápej, že to se mnou šije :D.
Takže PSSR je taktéž čistě softwarové řešení, když tomu jdou updatovat verze nebo jako u nVidia karet tam jsou nějaká výpočetní jádra? Jestli jen čistě SW, tak je to trochu zklamání.
@Kainé: ako pokračuješ a strácaš zvyšky sebadostojnosti, začína všetok ten tvoj hejt čo tu celú dobu generuješ dávať zmysel. Vzhľadom na tvoju profesiu ktorá ťa živí by si mal pôsobiť viac vyrovnane a aspoň trochu sa snažiť držať emócie na uzde. Niekoľko rokov s tým evidentne nielen tu zvádzaš tvrdý boj.
@gauntl3t: pokud ses zadlužil kvůli Pro, jsem schopen ti sjednat půjčku, kdyžtak PM, pobavíme se 🙂.
@Kainé: "Nevidím důvod, proč bych měl něco někomu dávat zadarmo..." + tá následná sebaprezentacia naplno vykreslila tvoje mrzacke ego 🤦
@gauntl3t: ano, prodal 😁. Samozřejmě, prodávám vše, jak jsem psal, protože HW nakupuji pravidelně. Nevidím důvod, proč bych měl něco někomu dávat zadarmo.
Nemám potřebu se chlubit, co vydělávám, ale pro tebe udělám výjimku, jsem schopen generovat na pár hodinách za hypotéku větší zisk než je průměrný plat Čecha a Slováka dohromady za celý měsíc a to se nebavím o provizích za nemovitosti. Je sice pravda, že mám vysoké náklady, ale 20 tisíc je nic. Ale jde vidět, že jsem ťukl na hřebíček 🙂 To mě těší. Bez peněz ale máš PS5 Pro 😁. Gratuluji!
@Kainé: "tak koupil z posledních peněz Pro"
Toto je od teba už trochu low level, obzvlášť ak ty sám si sem pár dní dozadu písal jak si PS5 predal v prospech kreditu na PRO...
Moja PS5 už je zabalená v komplet origo balení s novým gamepadom a teší sa na ňu malý synovec pod 🌲
@gauntl3t: Cože?! To jsem jako až třetí, jo? 🥺
@gauntl3t: mnagu uz ani nectu, tam idu vyplody fantazie ako dive 😀
@mnaca: tak koupil z posledních peněz Pro a teď se mu rozpadá svět o nějakém nadstroji, tak se nediv.
Já se tomu můžu jenom smát, protože 20ka je pro mě nic za konzoli, takže už kvůli tomu, že se můžu z pozice vlastníka konzole smát těmto jardům, se mi to vyplatilo 😁.
896p v AW2 při horším výkonu a kvalitě obrazu než na klasické PS5 nebo ve 30FPS s RT odrazy na úrovni brambory, no neber to.
Teď ale vážně, za mě je nejhorší, že oni o tom ví, přesto to projde certifikací. Neskutečný amaterismus.
@mnaca: neber to osobne, len ma pobavilo ako hrdinsky si chcel zdvihnúť morálku v Series X tábore zatiaľ čo samotná nVidia prezentuje že HW ktorý by natívne dal tých 4k/60, neexistuje a bez veľmi agresívneho upscalera to nepôjde. Hneď vedľa je upscaler od Sony už hanebnym kompromisom. Vy dvaja ste tu momentálne najväčší ultras široko ďaleko ✊😆