První dojmy zahraničních novinářů z konzole Xbox Series X

Postřehy zahraničních novinářů ke konzoli Xbox Series X
- Hráči mohou využít 802GB na SSD disku.
- Magazín Ars Technica píše, že jde o nejtišší Xbox, jaký zatím testovali. Na tichý chod upozorňují i weby IGN nebo Gamespot.
- Funkce Quick Resume umožňující rychlé přepínání mezi rozehranými hrami je podle zahraničních magazínů game changer.
- Nový gamepad byl lehce vylepšen, poznáte hlavně na povrchu a u triggerů.
- „Během testování jsme zkusili zapnout znovu Xbox One X a bylo to jako přejít z kabelového internetu zpět na 56K modem. O tolik vylepšuje Xbox Series X zážitek z her, které každý den hrajeme. Vše je lepší,“ stojí v dojmech magazínu The Verge.
- Uživatelské rozhraní je stejné jako na Xbox One, ale je nyní ještě o něco rychlejší.
- Zapnutí konzole Xbox Series X trvá kolem 12 vteřin ve srovnání s minutou u konzole Xbox One.
- Hra Sekiro: Shadows Die Twice běžela na konzoli Xbox One X v průměru na 37fps, na Xbox Series X má stabilních 60fps. Stejné výsledky mají být u většiny her, které mají odemknutý framerate.
- Značně se zlepšilo i načítání starších her.

Video od magazínu The Verge
Několik fotek magazínu Ars Technica
















Komentáře (171)
Koukám na videa z představení nový mašinky od Microsoftu a musím říct, že se mi ten Xbox Series X opravdu zamlouvá, vypadá vážně dobře link link
Samozřejmě volím PS5 od Sony, je mýmu hráčskýmu srdci blížší, ale být mi o 20 let méně a mít na to bláznivý hraní víc času, tak bych si k mojí PlayStation 5 rozhodně pořídil i Xbox Series X. Jelikož obě novogenerační konzole jsou evidentně naprosto parádní videoherní mašinky, nejlepší, s kterýma máme (za uplynulých 25 let) tu čest 🙂
Už ať jsou tady. Těším se na kvalitní videa z představení PS5 a samozřejmě na začátek prodeje týhle fešný konzole. Nemám pochyb o tom, že je nás těšících se hromada, minimálně taková jako těch, kteří se těší na zahájení prodejů XBox Series X. Takže pařbě zdar a na herních konzolích obzvlášť 😄 🍀
Ještě nikdo nezveřejnil nějaký test PS5 a tady už se zase jedou teorie. Mě také samozřejmě zajímá spotřeba (a z toho se odvíjející teplo), hlučnost atd. Jediné co sony zveřejnila je, že ve stand-by s "uspanou" hrou bude mít spotřebu 0,5W, což je super hodnota. Škoda, že to ještě nikdo nezveřejnil u xboxu, i když je mají k dispozici, asi nesmí.
Nakonec to dopadne tak, že sony bude muset dávat k ps5 i hlasité repráky nebo sluchátka. :) Pokud je už problém v tom aby když GPU jede na vyšší výkon musí být CPU klidné.
@gauntl3t: viz. vyse, mnoho (vsichni) vyvojari si stezuji na vykon jaguaru, ted se konecne nebudou muset omezovat. Do ted to bylo o kompromisech. Dovedu si predstavit i vypocet mnohem realnejsi fyziky na CPU atd. Mozna je osmijadro zatim moc, ale uvidime kam se vyvoj pohne. Urcite je to spravna volba u konzole na 6-7 let... Forza je jen ochutnavka...
To si osobne nemyslím, nároky pôjdu hore kvôli RT a 4k hlavne na GPU. CPU bude mať pri 60fps veľkú vykonnostnu rezervu a to ešte odpadne obsluha audia, kompresie dát. Posledný Doom alebo Battlefield stíha na 60fps aj ten zastaralý Jaguar a vzhľadom na to co sa v tých hrách všetko deje je to až neuveriteľné. Ryzen to dá hravo na 120fps ak sa rozumne poladi grafika a to bude asi jediná príležitosť ho trochu potrápiť.
Celkovo tie výkonnejšie CPU predávajú hlavne kvôli extrémnym FPS pre progaming, stabilných 60fps dá v nových hrách snáď každé 6/12 jadro.
Aligator: Ona ta frekvence GPU u PS5 je vysoká, nicméně vypadá to, že RDNA 2 architektura bude mít strop ještě víc (2.5GHz). Ale zatím to jsou jen oficiálně nepotvrzené úniky. Takže ten boost bude moci být i celkem dlouhý... Při menším vytížení CPU, třeba i trvalý...
Karty jsou rozdány tak, že Xbox series X bude výkonnější cca o 20 procent dle nakládání z boostem. Rozdíl ve hrách bude dělat grafika, CPU je srovnatelné. Načítání u PS5 bude rychlejší, nicméně je skoro jedno jestli se něco načítá 2s nebo 4s... I u Xboxu bude moci být průběžné načítání i rozlehlého prostředí...
Vysoká frekvence GPU nemůže dohnat počet jednotek CU. Protože grafické výpočty se velmi dobře řeší paralelně. Navíc ještě pomalejší paměť... To bude taky hrát roly. Xbox series X může rychlou paměť alokovat na kriticky důležité grafická data a pomalejší na ostatní výpočty (analogie RAM a VRAM).
Ale i tak je PS5 HW pěkná mašinka. Obě konzole jsou super.
Já jsem spíš zvědavý na spotřebu (jak se projeví oněch 2.23Ghz u PS5). Reálný chod (hlučnost). Atd.
Tyhle konzole mají obří potenciál a konečně i kvalitní CPU. Mělo by se to projevit. Jestli vývojáři dokážou využít potenciál, tak to bude masakr.
@gauntl3t: Vše se optimalizovalo na minulou generaci konzolí, kde byla CPU část tak 8x? pomalejší než Xbox series a PS5. Takže zcela logicky procesorové nároky na hry půjdou rychle nahoru. Je možné, že za pár let Ryzen 5 3600 ani těch 60 FPS nedá...
No na PC mám úplne ten prvý a oveľa slabší než dostanú konzole a pod 60 fps mi v živote žiadna hra neklesla (až na FS). V Doom Eternal benchmarku zameranom na CPU ten novy Ryzen dosahuje cez 200 fps a to je overkill ako sviňa, Battlefieldy, COD to isté. Najbližších 10 rokov nevyjde hra s ktorou by mal problém.
Ryzen je overkill? Ale prosím tě
@Aligator: tak to ale funguje na PC už celé roky, variabilné frekvencie kolíšu v závislosti od náročnosti scény. Pri 30 - 60 fps hraní nikdy nenastane situácia aby šlo CPU aj GPU súčasne na 100% (Ryzen je overkill). Nastať to môže jedine pri tých 120fps modoch. Mimochodom tá nová AMD karta z ktorej PS5 vychádza bola práve zalistovana v nejakej zostave od Apple a je taktovana až na 2.5ghz.
Mi někdy hučí, takže se cítím ok
@Zafik: Souhlasím, 30fps by bylo trochu trapné 😀 mě bude bohatě stačit 60/FHD a budu spokojený.
@Aligator: Jinými slovy říkáš, že PS5 je mrdka i když sme ještě nic pořádně neviděli? 🤔 Spíš záleží na tom jak si poradí vývojáři s optimalizací her a to na obou konzolích. 🙂👍
Ako chapem, ze pomerovanie pindiku je relativne detske :) ale mna osobne naozaj zaujima, ktora z tych konzol bude vykonnejsia. Zvlast ked obe zvolili iny pristup hlavne v GPU-cku. Menej CU ale vyssie takty s nizsim TF na Ps5, viacej CU ale nizsie takty s vyssim TF na Series X. Procesor +- rovnaky len jemnucko lepsi na Series X, a Ramky - 10GB je na Series X rychlejsich, 6GB pomalsich nez to co ma PSko. SSDcko je potom rychlejsie na PSku.
Suma sumarum Vam dnes aj tak nikto nedokaze povedat, ktora z tych konzol bude vykonejsia, a preto ma realne analyzy pri takom novom Assassinovi bubu naozaj zaujimat uz len z takeho toho technickeho hladiska.
Samozrejme, ze plati, ze hry su to co rozhoduje, ale na launchi aj tak toto este nerozluskneme, a dalo by sa povedat, ze to nejaky ten rok, dva, tri potrva, nez bude vidiet niekoho "nadvladu" v hrach (a hlavne toto je aj tak strasne subjektivne hodnotit).
Na zaciatku nam +- teda ostane len ten vykon na porovnavanie, a preto mi tieto porovnavacky zase az take detske nedojdu, naopak mna to fakt zaujima ze ktore zelezo to da lepsie.
No a na zaver, moj tip je, ze Xko bude vykonejsie v atributoch ako framerate / rozlisenie / hlucnost / celkove teploty HW / spatna kompatibilita / v pomere ceny za hry (game pass).... zatial co PSko zretelne prekona konkurenciu len v loadingoch, ktore, ak Sony nezavadza, by mali byt fakt instantne :) .. Co sa toho vykonu tyka, myslim si to hlanve preto, lebo Sony ma tych svojich 10.28 TF v Boost mode... a na to myslim, ze vela ludi zabuda... Cize ak boostne GPU na docasnych 10.28, musi sa podtaktovat CPU aby to cele nezhoralo :D.. a naopak, ak pojde docasne boostunute CPU na 3.5 GHz, tak GPU tych 10.28 TF nedosiahne.
Zatial co MS ma proste 12TF na GPU stale, tak ako aj 3.6GHz na procaku (ten procak vie ist aj 3.8 ale porovnatelnych s PS5 je 3.6).. To poda mna urobi to, ze keby Xko slo na hranicu moznosti na 30FPS, PS5 tam bude mat dropy aj pri booste na cca 26PFS a nizsie. (Ak Xko 60FPS, PSko 51-52 a nizsie). Ale to si len cucam z prsta, a preto som zvedavy ako to bude naozaj :)
Sokymu nehučí.Soky hraje na youtube.
@Zafik: To máš smutné :(
Věřím, že to může být kus od kusu, ale beru podle sebe. Mám je obě ve stejné poličce a abych slyšel něco z xox, musím se k němu vyloženě naklonit. U náročných her si jen na pár sekund odfoukne. To ps slim je v poho slyšet z křesla od spuštění. U dost her se to přehluší zvuky ze hry, že to nevnímám, ale z toho právě ty, co ji ždímají, to je solidní hukot, že i ruší hraní a musím vzít sluchadla. U tlou2 to byla fakt masáž. Pokud to někomu nedělá, tak to vyhrál a nebo neví, jak může být konzole tichá
@Herr Flick: a PlayStationů je přesně o kolik méně? PS4 fat, PS4 Slim, PS4 pro. Xone fat, xone s, xone x
@esoLister: hele asi to bude kus od kusu, brácha měl slimku a nehučela mu jak moje první revize
jak muze byt tizsi, kdyz si one s ani neodfukuje
@esoLister: PS4 slim je tišší než Xbox one s nebo co to bylo, těch Xboxů je už víc jak cigánských děcek. To že si někdy v létě při 32°C odfoukla neznamená, že hučí.
@gauntl3t: V pohodě, borec napíše toto, pak profíci napíšou tamto. Pro změnu na PCmag psali že je to jiná liga SeX GPU. Pak si vyberme. Hry byly prostě jen spuštěné na jiném HW, bez zásahu vývojářů, jeli v 60 fps a polepšily se časy. Až bude nálepka optimized pro SeX a bude to nanic, neřeknu nic :).
link
Já už se těším na new konzole, proti PSku nic nemám. Mám i kámoše co bere PS, já zkouším Series X. Dáme si zpětnou vazbu a pohoda. Tak Vám přeju top hraní!
Belros: na prvotní vyzkoušení to stačí. Sony řeba nedolala ani ty konzole
"K vyzkoušení zatím měli jen hry ze zpětné kompatibility".....to neměli ani demo jedné jediné hry na novou generaci? ...OMG
@Herr Flick: tak to ani náhodou. Jen samotné spouštění je dost slyšet, při hrách to taky není hitparáda a někdy vyloženě hlučí. Naposled u tlou a got to byl občas hukot. To xox není slyšet prakticky vůbec a u her si jen občas odfoukne. Pokud je tahle bedna ještě tišší, tak je to pecka!
I když jsou to zajímavé informace. Tak si počkám na informace od místní komunity. Jelikož té si vážím víc než redaktorů kteří byli vybráni MS a jak to tak bývá u velkých společností (Sony počítám také) tak mají určitě nějaký dodatek že nesmějí říci vše klidně i negativní věci. Tak to holt je. Takže sem zvědavý na názory hráčů 😉
Furt tady řešíte nějaký p*čoviny jako TFLOPs a kapacitu disků 🤦🏻♂️ ani jeden z vás s tím stejně nic nenadělá je to prostě tak jak to je 😀. Obě konzole sou dobrý a obě mají co nabídnout. Nechápu tady to nekonečný přeměřování č*ráků a kdo na něm má víc TFLOPs 🤣🤦🏻♂️ nechte si to třeba vytetovat na čelo 👍
No neviem teda ako vam, ale jak pozeram tie loading casy tak mi zacina tych 115% v prospech PS5 SSD davat vacsi zmysel nez +18% TFLOPs v X.
A specialne pre Kinga z ktoreho sa stal HW nerd:
link
Mird@: Články jsem Ti poslal a citoval je. Nedovolil bych si to vymyslet. Zda to je či není pravda, to ukážou až hry, ale spíš to vypadá že jedeš jak se ti to hodí. Nemá se cenu dohadovat nad výkonem když zatím jen pouštěli staré hry bez patche. Určitě když bych pak měl PS5, nepohrdl bych a ostatní jistě taky ne, kdyby jsme zapli Bloodborne/Sekiro a hned to jelo 60fps jak na SeX. Ty jsou hlavně díky CPU.
No man Sky ze svou minut a něco na minutu a půl, nic moc jako 😁