Program ID@Xbox se mezi nezávislými vývojáři uchytil, Microsoft jim za devět let vyplatil přes 2,5 miliardy dolarů

novinka  5
Martin Šmíd, 28. 3. 2022 12:46
Letos je tomu už devět let, co Microsoft spustil program ID@Xbox pro nezávislé vývojáře, díky němuž mohou snadno přinášet své hry pro konzole Xbox. I proto se nyní o tomto programu rozpovídal na oficiálním blogu Chris Charla, jenž se stal jeho hlavní tváří. „Hodně jsme poslouchali a učili se, co chtějí, a co potřebují. Nikdy se nestyděli říci, co funguje a co ne. Například cross-play s jinými konzolemi, tento nápad přišel od nezávislých vývojářů. Na základě jejich zpětné vazby jsme provedli řadu změn, které jsou opravdu důležité, protože se snažíme jim umožnit dostat jejich hry na Xbox a PC,“ píše Chris Charla. „Výsledky předčily všechna naše očekávání. Od vzniku programu získali nezávislí vývojáři na licenčních poplatcích více než 2,5 miliardy dolarů a celkové příjmy partnerů v ID@Xbox na konzolích Xbox se za poslední tři roky téměř zdvojnásobily. To jsou ohromující čísla, vypovídající o síle nezávislých vývojářů. Tem jsme navíc vyplatili stovky milionů dolarů na licenčních poplatcích za službu Xbox Game Pass. Na Xboxu nyní vycházejí skvělé hry, které by bez podpory Xbox Game Pass nikdy nevznikly. Jsme rádi, že až 4600 vývojářů z 94 zemí se snaží poskytnout hráčům zážitky prostřednictvím Xboxu,“ dodává. Microsoft letos na GDC oznámil další program na podporu vývojářů - ID@Azure. Ten umožní vývojářům využívat ve svých hrách cloudové herní služby Microsoftu, a to na jakékoliv platformě. Je jedno, jestli hra vyjde pro PC, Xbox, PlayStation, Nintendo nebo mobilní platformy. Na závěr Chris Charla na oficiálním blogu dodal, že ačkoliv slavili v posledních letech hodně úspěchů s programem ID@Xbox, pořád se mohou zlepšovat, a budou v tom pokračovat i v následujících letech.
Zdroj: Tisková zpráva

Xbox Series X

xsx
Microsoft, Microsoft

Komentáře