Podle Pachtera bude mít Game Pass do deseti let 200 milionů předplatitelů, exkluzivity jsou dle něj špatným nefungujícím modelem

Pachter dále v epizodě debatoval o změně strategie Microsoftu, který zřejmě bude vydávat vybrané hry i na další platformy. Mezi prvními je Hi-Fi Rush , Pentiment, Grounded a Sea of Thieves. Model exkluzivit je dle Pachtera špatný a přestává fungovat. I proto se Microsoft, ale i třeba Sony dívají na možnosti, jak dostat své hry k dalším hráčům. „Proč přinášejí svoje exkluzivity na další platformy? Dělají to z toho důvodu, že model Sony a Nintenda, kdy máte first-party hry pouze na své platformě, je prostě špatný. Je to nefunkční model. Nintendo s ním začalo v roce 1985 a fungoval 40 let. Sony tento model v roce 1995 zkopírovala s PlayStationem, Microsoft pak v roce 2001 s Xboxem. Nějakou dobu to fungovalo, ale pak už ne. Je to jako filmové studio, které vlastní řetězec kin a jediný způsob, jak můžete vidět jeho film, je v jeho kinech. Nějaké peníze vydělají, ale nebude to tolik, jako když své filmy budou distribuovat šesti nebo sedmi různými způsoby,“ říká Pachter k exkluzivitám.
„Microsoft bude mít časové exkluzivity. Nějaké hry vydá na PlayStation a Nintendo, část obsahu bude mít na Game Passu, a do toho budou vše vylepšovat a vymýšlet nové věci. Při nákupu Activisionu se dohodli s regulačními úřady, že to udělají, ale ne proto, že by to chtěl regulační úřad. Vždy to chtěli v Microsoftu udělat. Koupit Activision a stáhnout Call of Duty z PlayStationu by nedávalo smysl, neprodali by nikdy tolik kopií, pokud by série byla exkluzivní pro Xbox,“ dodal Pachter. Ten má určitě pravdu v tom, že model exkluzivních her se stává méně udržitelný, a to hlavně vzhledem k rostoucím nákladům na vývoj.













Komentáře (42)
Už zas vylezl z nory ten magor, který se netrefil snad v ničem? Kdyby někdo dával teze 50/50, tak má větší úspěch, než tohle pachtervemeno
@Eyjafjallajökull: pravda pravda
200 mega do 10 let - tak ten byl fakt dobrej😁. 7 let na trhu pc + konzole, přičemž pár let dozadu MS střílel rachejtle, protože Win 10 na miliardě zařízení, jinak rozdávání/prodlužování prakticky zadarmo, exkluzivní bombice day one, 3p bombice za těžké prachy a výsledek celého tohohle snažení směšných 30 mega (a to ještě můžou děkovat soudruhům z východu, že propukl covid a lidi se v karanténě nudili) a tradiční otočka v "dlouhodobé strategii" (pokolikáté už?), tj. náhlé vydávání vybraných her u konkurence (aneb GP na to nestačí a je potřeba začít vydělávat jinde). MS by měl tohohle proroka lomeno komika zaměstnat, s Philem by si notovali😁.
kostky jsou vrženy, v herním průmyslu už nebude nic jako dřív
hudební a filmový průmysl už si tím prošel, ted je na řadě ten herní
a pár místních individuí žijících ve svých bublinách nemá sebemenší šanci na tom něco změnit :D
10 let je dlouhá doba tak uvidíme, před 10 lety ještě existovali hudební cd :D kde jsou dnes ... nastoupí nová generace hráčů co už ani jiný prodejní model než vše ve službě nezná
Pachter rozumí možná tak penězům, ale co se her týče - historicky byl dost často úplně mimo, stejně jako v tomto případě.
Například: "Proč přinášejí svoje exkluzivity na další platformy? Dělají to z toho důvodu, že model Sony a Nintenda, kdy máte first-party hry pouze na své platformě, je prostě špatný. Je to nefunkční model." přičemž si vzápětí protiřečí " Nintendo s ním začalo v roce 1985 a fungoval 40 let." a osobně nevidím důvod proč by to nemohlo fungovat nadále.
Pachter zapomíná na jednu docela důležitou věc - model exkluzivních her pro exkluzivní platformy nefunguje... pokud jaksi nemáte exkluzivní hry - jako třeba Microsoft, který z nějakého důvodu nedokázal v posledních letech hodit na trh dostatek vysoce zajímavých titulů a už v předchozí generaci měl v tomto směru klesající tendenci. Pokud máte exkluzivní hry jež hráči jaksi chtějí - profit.
Ano, rostoucí cena vývoje je a bude vždy problém, ale to už je věc, která se dá vyřešit a například nástup AI docela hrozí že oseká velikou spoustu manuální práce (ještě tak kdyby vydavatelé povyházeli idioty co tlačí progresivní politiku ve hrách, to by náklady spadly snad o třetinu :D ) ať už co se kódu týče, tak i samotného psaní, plus výrazně dojde ke zkrácení vývojového cyklu, protože AI prostě pracuje rychleji.
A i kdyby ne - je to jen chyba velkovydavatelů že donekonečna tlačí stále větší a dražší projekty, místo aby dělali více B-AA her, jež ano, neprodají bambiliony kopií, ale vydělají tak jako tak, jsou obecně menším riskem vzhledem k nižší pořizovací ceně a ještě k tomu mají šanci se stát budoucím hitem.
@FreeGoro: za mě ta éra skončila. Až na ten Helldivers a Pavouka 2 tam za těch 3 a půl roku moc neni. Stray byl zajimavej ale ten je už i na xboxu.
Já si vlastně ještě PS4 kupoval se stejnou myšlenkou o jaké ty mluvíš. Uncharted 4, Last of Us remaster, Last of Us 2 a nakonec i ten Kojima s DS. Ale všechny tyhle hry už exkluzivity nejsou... A jejich pokračování je v nedohlednu a recyklace pavouka a remastery her co jsem hrál možná někomu stačí ale mě ne.
Jak tu někdo psal, to o čem tu někteří z vás básní je prostě minulost.
Ona je exkluzivita a exkluzivita, Nintedno z nich s nadsázkou žije, je to to, proč si lidí tu konzoli kupují, u Sony je to prostě jen bonbonek navíc, který má člověka nalákat a doufají, že pak i ostatní hry třetích stran, dlc, mikrotransakce, passy atd. kupovat na jejich store. Takže ve výsledku, Sony postačí pár exkluzivit o kterých se bude hodně mluvit, které udělají to boom v rámci masy aby tamhle průměrného Joea, co hraje tak 5 her do roka, kde dvě z toho jsou CoD a Fifa, si jí chtěl zahrát, protože o ní slyší všude 😁 Což se jim daří prozatím, proto je třeba odlišovat běžného majitele konzole od hráčů jako jsme my, tedy minoritní skupiny.
@FreeGoro: playstation predávali hry ako killzone, uncharted, gow a podobne. Nie malé hry. Kvôli malej hre si nový hráč nevyberá konzolu. Už to niekto písal aj vyššie. Playstation si kupoval kvôli single hrám. To isté aj ja. Ja som sa vždy priklonil k PS kvôli hrám, záruke že bude lokalizovaná a podobne. Táto generácia ale ukázala že tomu bude asi koniec. A nintendo? Prosím ťa. Nájdi si koľko stál vývoj napríklad zeldy a koľko napríklad Spiderman. Hry na nintendo sú na úrovni PS3 ( aj to lichotim)
Uzbek....mne prodala Ps5 proste zaruka kvalitnich sony exkluzivek a to, ze playstation ma budoucnost 😛👍
Markoci....ale exkluzivky jde delat i jinak anebo za mensi prachy,nemusi to byt uplne AAAA obrovske top hry ( viz hry tretich stran s prispenim SONY,kvalitni remaky 😛 a viz nintendo exkluzivky 😆
200 mega,ty by musela sony skoncit. Pak by to naskalalo.
@Darth_Štófi: PS5 prodává brand a né exkluzivity. Pak by nebyla najhranejsi hra fortnite, fifa a podobné....
Řekni mi pak jaká exkluzivita ten PS5 lidem prodala? Prodává ekosystém a tvá knihovna o kterou nechceš přijít prechodem na jiný systém.
To že konzoli prodávají exkluzivity je přežitek
@FreeGoro: Exkluzivity predávaju o tom nie je žiadna pochybnosť. Ale model exkluzivít za taku cenu ( 200 mil a viac plus vývoj aj 6 rokov ) je neudržatelný. Len si porovnaj počet exkluzivit PS3/PS4 vs PS5. Tie náklady a vývoj su tak šialene že to bud trvá mega dlho alebo sa pri tých rozpočtoch na to vyseru. Je to krasne vidiet teraz na tejto generácii. Ja verím že Sony ma xy nápadov na hry ale bol rozdiel investovat milion na hru pri PS3 a rozdiel 200 mil pri neistote / ak je to nová značka/. Sony nie je charita pre hráčov. Je to firma ako každa ina ktorá musí generovať zisk. A sú len dve možnosti. Vydávať hry na viac platforiem / viac penazí rovná sa viac možnosti na nové hry/ alebo vydávať len hry pri ktorých bude istota návratnosti.
Exkl nefungujicim modelem ? Tak se zeptejte v SONY a nintendo jak prorazili ...😅 To je lulin.
U x360 exkluz fungovaly.Koupil jsem to kvuli tomu a dokud byly,tak jsem mel xbox
@Darth_Štófi: konzole dnes konkurují prakticky jen cenou.
Nintendu ten model fungovat ještě nějakou chvíli bude protože nízké náklady a ochota hráčů platit exkluzivitu. Sony to má blbé v tom že se udělala na blockbusterech co stojí moc peněz. No a MS vsadil na "hraj levně ". Jak to vidím já tak teď musí zapolit o přízeň hráčů hlavně MS a Sony.
@Uzbek: Kdyby Sony chtělo, tak ty hry má. Jen by se Jimík nesměl zasnít a žádat po studiích 12 live servis nesmyslů a věřit, že z toho budou dojné krávy jako Fortnite. Fakt jsem zvědav, co za měsíc nám holky a kluci od plejáka ukáží.
Exkluzivity jsou to jediné, čím se dnesja můžou odlišit. Vedle PC se jim bez nich bude konkurovat jen těžko se všemi omezeními které konzole přináší
Týpek popřel defakto nedílnou součást úspěchů Nintenda, PlayStationu, Segy. Ono je to prohlášení v podstatě o tom, že když sám něco neumím, nebo nemám, tak to zrelativiziju na zbytečnost a tím se zamaskuje ona neschopnost být konkurenceschopný.
@AsuraCZech: to nepopírám, společnosti co si můžou dovolit to co MS s Xboxem spočítáš na prstech jedné ruky. Je to konkurence vytvořená na sílu ale za žádných okolností to MS nevzdá. A to se mi na tom líbí. Xbox nikdy nebyl o exkluzivních hrách, třeba ani jednu z těch co MS teď vydal na PS jsem nehrál. Jako stáhnul ale nehrál 🤣
Největší fanoušek Sony a PS jsem byl v dobách od Uncharted 2, 3, 4 po Last of US. Ale teď... prostě pro mě tam hry už nejsou.
A sony to nemůže držet s jednou velkou exkluzivitou ročně už moc dlouho.
Proč tohoto šaška vůbec někdo poslouchá? Mě stačí vidět jeho jméno a už se mi otevírá kudla v kapse, tenhle věštec z koule už dvacet let mele hovna a jeho moudra jako "Xbox One prodejně překoná PS4", "PS3 éra bude poslední generací konzolí", "Sony dělá chybu když se nezúčastní E3", "Z Nintenda se stane third party vydavatel", "Wii bude propadák", "Assassin's Creed 2 se bude odehrávat během francouzské revoluce a vrátí se Altair" nebo "GTA V vyjde v roce 2010. Tedy chtěl jsem ríct 2011. A tím jsem myslel že vyjde v roce 2012. Ups tak nakonec to vyšlo v roce 2013, my bad" a moje nejoblíbenější, nechám v originále pro autentičnost ""Call of Duty, I'm calling it a failure... This multiplayer thing being free was a mistake", no zkrátka Míša Pachťa není ani tak klaun, Míša je celý cirkus v jedné osobě. Takže když řekně že GP bude mít 200 milionů (není to málo Michaele Michaeloviči? přoč ne 300 milionů? nebo rovnou miliardu? nebo 8 miliard, každý člověk na planetě bude platit službičku!) a exkluzivity jsou špatným, nefungujícím modelem, tak čekám že MS koncem měsíce zruší GP a do roka a do dne budou všechny hry co vyjdou exkluzivně exkluzivní.
btw tenhle herní Nostradamus je také odborník na akcie a když se budete řidit jeho radami, tak na 47% obchodů vyděláte 😁 Takže opravdu je lepší poslechnout si jeho názor zkušeného veterána byznysu, udělat pravý opak toho co radí a výdělek je statisticky zaručen 😁
Kachlo já vím že je to herní novinka, ale tvle... 😁 Si můžu otevřít svoje vlastní herní analytické okénko, nazývejme ho třeba "Danteho tipáč" a moje prognózy budou dvakrát tak pravděpodobné že se naplní jako delirické výžblechty tohodletoho téměř sedmdesátiletého rádobyodborníka co nedokáže předpovědět šest hodin v 5:45.
Pachter je pan análytik no.. teorie z něj taky tahá
Exkluzivky jsou pořád velice efektivní model, jenom by bylo dobrý aby vycházely ve všech kategoriích a né jenom přebudgetovaný 250+ milionový projekty co trvají 8 let vývoje. Mít exkluzivku napříc celým cenovým spektrem která nemusí plnit všechny dnešní checkboxy a nestojí tolik peněz by bylo výhodnější než poslat 2000 lidí do moderního "dolu" pracovat na projektu, který pak flopne právě proto, že plní ty debilní checkboxy..
@Uzbek: Pro kohokoliv jiného je, ono kdyby Xbox byl jejich jediný zdroj příjmů a divize musela být opravdu soběstatečná, tak to tak slavné nebude a dnes už možná by Xbox ani nebyl. MS ale tam s nadsázkou hází drobné a má to jako hobby projekt :D
Ja osobne si myslím že to čo predáva sú exkluzivky. Vid xbox Series x vs ps5, xbox má jasne lepšiu konzolu no nemá žiadne exkluzívne hry, gamepass beží aj na ladnicke pomaly a hry idu daone na PC.
Sony keď začínala zaujala tiež len vďaka exkluzivkam, hrám ktoré sa nedajú hrať na inej platforme. Reálne z predajov na pc dostávajú úplný zlomok (smeti) z toho čo predávajú na playstatione. Ale samozrejme ak mám už nejaké predaje a tie o niečo navysim aj keď je to len troska, tak sa to ráta ako plus. Len aby sa im nestalo že sa zníži tým záujem o Playstation ako taký a začnú sa vi veľkom piratit nové hry), to by malo v konečnom dôsledku drasticky dopad na ich zisky.
Playstation som kupoval kvôli exkluzívnym hrám popri pc, to iste nintendo…a môžem povedať že ďalšie nintendo kúpim tiež, Leninovho hry sa inde hrať nemôžem, další Playstation už asi kupovať nebudem.
@Pan Nestranný: pravda pravda
To by muselo Sony vydávat 3X do roka úspěšnou hru jako Helldivers. A jak víme, letos se to už nestane
@JimmyTulipan: Pozri sa na rozpočet AAA hry na nintendo a rozpočet na AAA hry pre PS5 a Xbox. Nintedo nepotrebuje svoje hry vydávať inde pretože ich hry v porovnaní ostatných platforiem stoja doslova pár centov. Celkova filozofia Nintenda je inde. Každá platforma pri uvedení konzoly bola v strate okolo 100-150 dolárov, Nintedo na svojej ešte zarábalo. Zarába na cartrig, ked chceš vydať hru fizycky. Zarába v podstate na všetkom. Majú úplne iný obchodný model a úplne inú komunitu ktorá v podstate kupovala tiež remastre hier za 60 €.
@Ashitaka: Povíme si za pár let až v tom Game Passu bude day one očekávaný Doom, Wolf, Fallout, The Elder Scrolls 6, Diablo, Blade a hromada dalších značek, které se buď na plejáku vůbec neobjeví a když jo, tak se zpožděním. 🙂
I to pitomé CODko s tím dost zamíchá. Tohle vi každý, i pohlaváři v Sony. Proto taky měl Jimik ztaženou prdel u regulátorů
@BenjaminL: Phil musel udělat radost PS fanatikum kteří hrají Spider-Mana 2 už po třicáte, a jsou smutni s odchodu Jima Liara
@BenjaminL: všude se propouští 🤣, MS ale nezavírá studia narozdíl od Sony
A to proč se všude propouští snad už každý pochopil né... Se to řeší už od konce minulého roku
Herní trh je nasycen a konzole nedokážou oslovit nové hráče. Děti hrajou na mobilech
o 200 milionech předplatitelů snil Phil už před několika lety a teď vydává hry na PS5 a v xboxu se propuští 😶
200 milionu předplatitelu? Kežby, ale myslím že Game Passu rozhodně přibude minimalně další 10-20 milionu jakmile budou COD tituly v GP a hlavně do budoucna kdy budou vydavat svoje hry + nové COD day one v GP. Fanoušci Sony stále žijí v minulé generaci a myslí si že neustalé zvyšovaní velkých AAA titulu neovlivní "exkluzivitu" jejich titulu. Spoiler Alert: Ovlivní 🙂. K Nintendu se porovnavat nelze, za prvé jejich exkluzivity zatím se prodavají ještě tak 2x-3x lepe než her od Sony, Za druhé Nintendo vydělava nemale prachy vždy i na konzolích samotných a za třetí vytvořit kresleneho maria nebo zeldu není tak finančně naročné (zatim) jako u her od Sony. Řikalo se že Sony nikdy nebude vydavat hry na PC, Stalo se. Rikalo se že Sony nikdy nepujde v budoucnu cestou cloudu... Stalo se. Nevidim žadny duvod aby časem až jejich exkluzivity neskončili na Xboxu nebo Nintendu. Probuď te se Shawn Layden má pravdu 🙂