Podle Pachtera bude mít Game Pass do deseti let 200 milionů předplatitelů, exkluzivity jsou dle něj špatným nefungujícím modelem

Podle Pachtera bude mít Game Pass do deseti let 200 milionů předplatitelů, exkluzivity jsou dle něj špatným nefungujícím modelem
novinka  44
Martin Šmíd, 9. 4. 2024 10:02
Herní analytik Michael Pachter se znovu připomněl v nejnovější epizodě podcastu Pachter Factor, v níž se rozpovídal o budoucnosti předplatného Game Pass, ale také o exkluzivitách. Nejprve ke Game Passu, jemuž Pachter hodně věří a s diváky se dokonce vsadil, že do deseti let bude mít 200 milionů předplatitelů. Je to reálné? Těžko říci. „Když začnou prodávat do Game Passu hry od Activision Blizzard, očekávám, že se počet předplatitelů zvýší. Myslím si, že Game Pass bude jednoho dne obrovský. Myslím, že klidně bude počet předplatitelů více než 200 milionů. Říkal jsem, že v následujících deseti letech se podle mě dostane na 200 milionů předplatitelů a klidně se o to s kýmkoliv vsadím. Myslím, že je pořád prostor pro získávání nových předplatitelů. Obrovskou akvizicí byla zatím jen Bethesda, která začala vykazovat určitou trakci. Pak přišel Activision Blizzard, který ji zatím nemá. Vraťte se ale další rok, když tam budou mít Call of Duty,“ říká Pachter.

Pachter dále v epizodě debatoval o změně strategie Microsoftu, který zřejmě bude vydávat vybrané hry i na další platformy. Mezi prvními je Hi-Fi Rush , Pentiment, Grounded a Sea of ​​Thieves. Model exkluzivit je dle Pachtera špatný a přestává fungovat. I proto se Microsoft, ale i třeba Sony dívají na možnosti, jak dostat své hry k dalším hráčům. „Proč přinášejí svoje exkluzivity na další platformy? Dělají to z toho důvodu, že model Sony a Nintenda, kdy máte first-party hry pouze na své platformě, je prostě špatný. Je to nefunkční model. Nintendo s ním začalo v roce 1985 a fungoval 40 let. Sony tento model v roce 1995 zkopírovala s PlayStationem, Microsoft pak v roce 2001 s Xboxem. Nějakou dobu to fungovalo, ale pak už ne. Je to jako filmové studio, které vlastní řetězec kin a jediný způsob, jak můžete vidět jeho film, je v jeho kinech. Nějaké peníze vydělají, ale nebude to tolik, jako když své filmy budou distribuovat šesti nebo sedmi různými způsoby,“ říká Pachter k exkluzivitám.

„Microsoft bude mít časové exkluzivity. Nějaké hry vydá na PlayStation a Nintendo, část obsahu bude mít na Game Passu, a do toho budou vše vylepšovat a vymýšlet nové věci. Při nákupu Activisionu se dohodli s regulačními úřady, že to udělají, ale ne proto, že by to chtěl regulační úřad. Vždy to chtěli v Microsoftu udělat. Koupit Activision a stáhnout Call of Duty z PlayStationu by nedávalo smysl, neprodali by nikdy tolik kopií, pokud by série byla exkluzivní pro Xbox,“ dodal Pachter. Ten má určitě pravdu v tom, že model exkluzivních her se stává méně udržitelný, a to hlavně vzhledem k rostoucím nákladům na vývoj. 

Zdroj: wccftech

Xbox Series X

Xbox Series X
xsx
Microsoft, Microsoft
KARTA HRY
reklama reklama

Komentáře

Související články

Spencer: Peníze z prodeje her na ostatních platformách nám pomáhají budovat skvělé portfolio
Spencer: Peníze z prodeje her na ostatních platformách nám pomáhají budovat skvělé portfolio
18. 2. 2025 | novinka | 32
Shawn Layden věří, že multiplatformní strategie Xboxu by mohla být stejně úspěšná jako strategie společnosti SEGA
Shawn Layden věří, že multiplatformní strategie Xboxu by mohla být stejně úspěšná jako strategie společnosti SEGA
3. 2. 2025 | novinka | 63
Finanční zpráva Xboxu: Tržby meziročně klesly, Indiana Jones and the Great Circle si zahrály 4 miliony hráčů
Finanční zpráva Xboxu: Tržby meziročně klesly, Indiana Jones and the Great Circle si zahrály 4 miliony hráčů
30. 1. 2025 | novinka | 45
Microsoft byl v prosinci největším vydavatelem her na světě, 64% tržeb měl na PlayStationu
Microsoft byl v prosinci největším vydavatelem her na světě, 64% tržeb měl na PlayStationu
29. 1. 2025 | novinka | 60
Microsoft nehodí konzoli Xbox Series S přes palubu, mohla by pomoci vývojářům s vývoj jejich her na méně výkonné platformy
Microsoft nehodí konzoli Xbox Series S přes palubu, mohla by pomoci vývojářům s vývoj jejich her na méně výkonné platformy
28. 1. 2025 | novinka | 56
Phil Spencer: Hry máme nyní na prvním místě, budeme jich stále více přinášet nejen na PlayStation, ale také Nintendo
Phil Spencer: Hry máme nyní na prvním místě, budeme jich stále více přinášet nejen na PlayStation, ale také Nintendo
25. 1. 2025 | novinka | 85
Sledujte dnes s námi Developer_Direct, dočkáme se nových záběrů ze South of Midnight, DOOM: The Dark Ages a dalších her
Sledujte dnes s námi Developer_Direct, dočkáme se nových záběrů ze South of Midnight, DOOM: The Dark Ages a dalších her
23. 1. 2025 | novinka | 27
Xbox divize mohla být v roce 2021 uzavřena, Satya Nadella nakonec rozhodl raději investovat do nákupu Activision Blizzard - UPDATE
Xbox divize mohla být v roce 2021 uzavřena, Satya Nadella nakonec rozhodl raději investovat do nákupu Activision Blizzard - UPDATE
15. 1. 2025 | novinka | 71
Oznámena prezentace Xbox Developer Direct, ukáže se Doom: The Dark Ages nebo South of Midnight
Oznámena prezentace Xbox Developer Direct, ukáže se Doom: The Dark Ages nebo South of Midnight
9. 1. 2025 | novinka | 13
Známý Call of Duty insider tvrdí, že v příštím roce vyjde nový Xbox
Známý Call of Duty insider tvrdí, že v příštím roce vyjde nový Xbox
6. 1. 2025 | novinka | 70
Xbox gamepad s haptikou je stále v plánu, dostupný má být s další generací
Xbox gamepad s haptikou je stále v plánu, dostupný má být s další generací
29. 12. 2024 | novinka | 35