Podle Digital Foundry by mohla konzole PlayStation 5 Pro vydláždit cestu konzoli PlayStation 6

novinka  49
Martin Šmíd, 2. 10. 2024 13:51
Začátkem příštího měsíce bude uvedena do prodeje konzole PlayStation 5 Pro, která nabídne oproti základnímu modelu vyšší výkon a některé nové technologie. Odborníci z Digital Foundry nyní přišli s tvrzením, že tato konzole by mohla být zásadní pro Sony a pomoci ji položit základy pro budoucí konzoli PlayStation 6. To ve výsledku pak bude přínos i pro hráče, kteří si z různých důvodů nechtějí PlayStation 5 Pro pořídit.

 „Při pohledu na kritiku PS5 Pro si vzpomenu na obrovský odpor proti produktům Nvidia RTX 20 založených na architektuře Turing. Produkty byly drahé, na příběh o AI nikdo neskočil, ray-tracing byl terčem posměchu. Přesto dnes víme, že DLSS upscaling se ukázal jako jedna z nejdůležitějších technologií v oblasti PC, Ray-tracing? Díky chytrým technologickým inovacím, obrovským investicím a strategickým partnerstvím s klíčovými výrobci ho Nvidia přinesla do řady AAA her. Nic z toho se nestalo přes noc, a přesto Nvidia určila směr, kterým se bude ubírat inovace v oblasti grafiky, a konzole jí musí v tomto nyní dohnat," říká Richard Leadbetter.

„A právě v tom spočívá úloha PS5 Pro. Společnost Sony se zde vydala chytrou cestou a dodala potřebný vlastní křemík tam, kde AMD zřejmě žádný nemělo, a zároveň vyvinula PlayStation Spectral Resolution (PSSR). Viděli jsme PSSR na vlastní oči v celé řadě her, a přesto, že je co zlepšovat, jedná se o obrovský skok oproti stávajícím řešením v oblasti upscalingu. Neměli bychom zapomínat, že hardware pro strojové učení není určen jen pro AI upscaling, lze jej použít i pro další úlohy. PSSR je navíc jen začátek. Díváme se na tak velkou změnu, že bychom se měli dívat na PS5 Pro jako na konzoli, která bude mít velký význam. Dokonce si troufám tvrdit, že PlayStation 6 potřebuje, aby PlayStation 5 Pro existoval. Technologické skupiny společnosti Sony potřebují čas na vývoj technologií, jako je PSSR, a na jejich uvedení a následné zdokonalení. Mezitím si vývojáři potřebují na tyto technologie zvyknout, místo aby se na ně soustředili pouze u svých PC her,“ dodal Richard Leadbetter. 

Zdroj: Digital Foundry

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment
KARTA HRY

Komentáře