Playstation Network novinky
novinka•středa 27. dubna 2011•Martin Šmíd•

Zdroj: Konzolista.cz
Vývojáři her pro PSN jsou výpadkem služby určitě poškozeni, ale bude muset hodně platit, bude podle všeho sama Sony. Odborníci z Poneman Institute, nezávislé společnosti, která se zabývá výzkumem pro zabezpečení trhu, odhadují, že škoda by se mohla vyšplhat až na 24 miliard dolarů, což je jak jistě uznáte, opravdu velká suma peněz. Ve výpočtech je samozřejmě nejhorší možný scénář, takže ve skutečnosti to zase tak horké být nemusí, ale i tak to bude Sony nějaký ten dolar stát.
Aby toho na Sony nebylo málo, tak bohužel bylo oznámeno, že přes víkend zemřel ve věku 81 let její bývalý prezident, Norio Ohga. Ten vedl Sony v letech 1982-1995 a nemalou měrou se také podílel na uvedení prvního Playstationu na trh. Do své smrti působil v Sony jako konzultant.
Abych ale jen nemaloval zombíka na zeď (malování mi ostatně nikdy nešlo), tak se podívám i na jednu spekulaci, která se objevila na internetu, jenž by mohla alespoň trochu uvolnit hodně napjatou atmosféru, která by se dala motorovkou řezat. Samozřejmě každý má spoustu otázek na Sony, která se na některé rozhodla nyní odpovědět. Padla třeba ta, jestli budou přidány nové věci, až opět PSN pojede. Sony Computer Entertainment na tuto otázku reagovala tak, že v současnosti, když předělávají PSN, berou do úvahy funkce jako cross game chat a in-game video chat. Bohužel nyní nemohou nic potvrdit, ale hráči se mají připravit na masivní update, který nastane po nahození PSN do online stavu.
No a jedna informace na úplný závěr. Update PS Store a Playstation Home tento týden nečekejte, což už jste ale mohli tak nějak odvodit z předcházející novinky. O dalším dění vás budeme informovat.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Reklama

Komentáře (107)
Lukasneo:
Na PSN už nikdy více od fw. 3.56, kde si v EULA "zlegalizovali" naprosté špehování veškerého obsahu uloženého na PS3 a připojených zařízení - třeba síťový sdílený disk. Do té doby to dělali nelegálně. Všichni kdo mají fw > 3.55 jim k tomu dali svůj souhlas. :-p
Ještě si tam dodali, že Vám můžou permanentně na dálku změnit obsah v konzoli, pokud na ní najdou podle jejich názoru obsah, který porušuje EULA. To znamená jediné - BAN konzole na dálku - ale nejen BAN jsou schopni z ní udělat brick...
Od prosince jsem tímto mimo PSN, jelikož jsem s tímto dodatkem v EULA nesouhlasil. Další featura o kterou mě drahé Sony obralo do doby,než tento nesmysl zase z EULY odstraní - nereálné.
Konzole je teď připojena pouze do lokální domácí sítě bez možnosti konektu do internetu. Díky Sony.
Jsem zvědav, jak se postaví k tomu, až si koupím hru, která bude vyžadovat instalaci vyššího fw než 3.55 a já opět nebudu souhlasit se špehovací EULou. Asi si nezahraju. nemám na výběr - novější fw ano, PSN bez poltvrení EULA ne. Což bych jako zakázník ještě zkousnul. Co ale pak s takovou konzolí, že? Je vidět, že u Sony je zákazník až na prvním místě [s10] Vypadá to, že to PS3 u mě doma v budoucnu dotáhne na přerostlejší 3D Blue-ray přehrávač...
jak píše asgard88, tak mi to po stažení něčeho udělalo brajgl v hudbě, videu apod.
Sony oznámila pravděpodobné spuštění PSN a Qriocity do 4. května, i když ne všechny služby budou plně funkční k tomuto datu. Blog říká: "Naši zaměstnanci pracují dnem i nocí na obnovení provozu co nejrychleji. Chceme mít naprostou jistotu, že provoz bude naprosto bezpečný.
Zdroj : link
To by se ti líbilo,nic nebude!
Nakopírujte sem ten mail ještě tak 18x, volové...
28.4. 2011, 04:44 - dnes v 04:44
PlayStation(R)Network
===================================
Valued PlayStation(R)Network/Qriocity Customer:
We have discovered that between April 17 and April 19, 2011,
certain PlayStation Network and Qriocity service user account
information was compromised in connection with an illegal and
unauthorized intrusion into our network. In response to this
intrusion, we have:
1) Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
2) Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full
and complete investigation into what happened; and
3) Quickly taken steps to enhance security and strengthen our
network infrastructure by rebuilding our system to provide you
with greater protection of your personal information.
We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill
as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and
efficiently as practicable.
Although we are still investigating the details of this incident,
we believe that an unauthorized person has obtained the following
information that you provided: name, address (city, state, zip), country,
email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password and login,
and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data,
including purchase history and billing address (city, state, zip),
and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may
have been obtained. If you have authorized a sub-account for your
dependent, the same data with respect to your dependent may have
been obtained. While there is no evidence at this time that credit
card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have
provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity,
out of an abundance of caution we are advising you that your credit
card number (excluding security code) and expiration date may have
been obtained.
For your security, we encourage you to be especially aware of email,
telephone and postal mail scams that ask for personal or sensitive
information. Sony will not contact you in any way, including by email,
asking for your credit card number, social security number or other
personally identifiable information. If you are asked for this information,
you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation
Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that
you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation
Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or
accounts, we strongly recommend that you change them as well.
To protect against possible identity theft or other financial loss, we
encourage you to remain vigilant, to review your account statements and
to monitor your credit reports. We are providing the following information
for those who wish to consider it:
- U.S. residents are entitled under U.S. law to one free credit report annually
from each of the three major credit bureaus. To order your free credit report,
visit www.annualcreditreport.com or call toll-free (877) 322-8228.
- We have also provided names and contact information for the three major U.S.
credit bureaus below. At no charge, U.S. residents can have these credit bureaus
place a "fraud alert" on your file that alerts creditors to take additional steps
to verify your identity prior to granting credit in your name. This service can
make it more difficult for someone to get credit in your name. Note, however,
that because it tells creditors to follow certain procedures to protect you,
it also may delay your ability to obtain credit while the agency verifies your
identity. As soon as one credit bureau confirms your fraud alert, the others
are notified to place fraud alerts on your file. Should you wish to place a
fraud alert, or should you have any questions regarding your credit report,
please contact any one of the agencies listed below:
Experian: 888-397-3742; www.experian.com; P.O. Box 9532, Allen, TX 75013
Equifax: 800-525-6285; www.equifax.com; P.O. Box 740241, Atlanta, GA 30374-0241
TransUnion: 800-680-7289; www.transunion.com; Fraud Victim Assistance Division,
P.O. Box 6790, Fullerton, CA 92834-6790
- You may wish to visit the website of the U.S. Federal Trade Commission at
www.consumer.gov/idtheft or reach the FTC at 1-877-382-4357 or 600 Pennsylvania
Avenue, NW, Washington, DC 20580 for further information about how to protect
yourself from identity theft. Your state Attorney General may also have advice
on preventing identity theft, and you should report instances of known or
suspected identity theft to law enforcement, your State Attorney General,
and the FTC. For North Carolina residents, the Attorney General can be
contacted at 9001 Mail Service Center, Raleigh, NC 27699-9001; telephone
(877) 566-7226; or www.ncdoj.gov. For Maryland residents, the Attorney
General can be contacted at 200 St. Paul Place, 16th Floor, Baltimore, MD 21202;
telephone: (888) 743-0023; or www.oag.state.md.us.
We thank you for your patience as we complete our investigation of this
incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the
clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes
information protection very seriously and will continue to work to ensure that
additional measures are taken to protect personally identifiable information.
Providing quality and secure entertainment services to our customers is
our utmost priority. Please contact us at 1-800-345-7669 should you have any
additional questions.
Sincerely,
Sony Computer Entertainment and Sony Network Entertainment
To je rychlost,to je ostuda.
Mno snad ani nemám slov. Co jiného než čekat na UPDATE a hrát singl. Jen doufám že to SONY zvládne držim jim palce
Nám nezbývá, než se nad tímto prů*erem jako vrata pozastavit. Jak je možné, že něco takového vůbec nastalo? Sečtěme si věci za posledních zhruba 5 let: nejdřív byly prolomeny ochrany AACS a BD+ (to píšeme proto, že Blu-ray formát představuje z nemalé části Sony, ač to není jen a pouze její produkt), takže Blu-ray je prakticky od počátku kopírovatelný jako by se nechumelilo. Poté přichází Playstation 3 s jejím víceméně primitivním zabezpečením, ač odolala opravdu dlouho a dnes tu máme Playstation Network. Neměla by se Sony zamyslet nad tím, jak své ochrany vyvíjí? Samozřejmě teď mícháme jablka (Blu-ray) s hruškami (účty na PSN), nicméně jistý vzorec lajdáctví v tom vysledovat jde. Ostatně ve zprávě Sony není ani slovo o tom, že by se Sony zaručila svým uživatelům za případné škody.
ale furt sem nevycetl kdy to pude :D :D :D :D
Asgard: To byl hacker a byl dost rafinovanej. Takhle ti proházel hudbu a ty to budeš muset znova všechno uspořádat.[s6]
Vcera okolo 15 hodiny jsem zapnul PS3 a najednou jsem musel neco ztahnout abych se dostal dal.Mel jsem za to,ze se jedna o konecne povinny firmwar,ale cely proces trval asi jen minutu.Vecer jsem si vsiml v hudebni sekci ,ze jsou smazany vsechny nazvy alb,autoru,ze cele je to prehazene.Z puvodnich asi 30 alb se najednou vytvorilo jedno o 348 skladbach bez nejakyho usporadani .Vsechno je to promichany. Nevim,ale jestli se to stalo vcera po tom stazeni nebo to bylo v uplynulych dnech.Musel nekdo vcera taky neco ztahovat aby se dostal dal????
na PSN již nikdy více :)
no hlavne at neprijdu o id [s8],mam plusko a to bych prisel o dost veci..nehlede o tom ,ze je sice fajn ze se neco muze sosnout 5x,ale nektere hry maj ochranu ,a na jinejch uctech je nespustite....
tak doufam ze sony pak hodi do placu nejakou parbu gratis jako odskodneni vernym uzivatelum[s6]
Už opravdu začínáte dost plácat, pánové[s10]
Kdyz mam kartu chranenou max.omezenym vyberem pro internetove nakupy a pojistenou zasilanim SMS pri prevodech, jak mohou cislo karty vyuzit ? Notabene pokud se tam myslim ani nezadaval PIN cod ?
Podle meho zdroje PSN nepujde jeste tak 2 az 3 tydny.Snad se jedna o klamnou informaci jako je i ta zprava ze hraci prijdou o sve PSN ID coz by pro trophy huntery znamenalo obrovzkou ztratu.Sony by se melo oficialne vyadrit jak dlouho bude sluzba pozastavena a to v kokretnim datumu kdy hodla sluzbu opet uvest do provozu a i fer vuci vernym uzivatelum nabidnout velke nejen vizualni ale i inovativni a komunikacni zmeny ktere v PS3 velice chybi napr cross chat,flash player ale i treba zmenu PS store coz bych uvital ja a tim narazim na PS store v CZ,i my CZ a SK jsme sony verni a zaslouzime si vyadreni respektu vuci nasim materskym jazykum....
toto mi prislo od sony z USA
PlayStation(R)Network
===================================
Valued PlayStation(R)Network/Qriocity Customer:
We have discovered that between April 17 and April 19, 2011,
certain PlayStation Network and Qriocity service user account
information was compromised in connection with an illegal and
unauthorized intrusion into our network. In response to this
intrusion, we have:
1) Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;
2) Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full
and complete investigation into what happened; and
3) Quickly taken steps to enhance security and strengthen our
network infrastructure by rebuilding our system to provide you
with greater protection of your personal information.
We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill
as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and
efficiently as practicable.
Although we are still investigating the details of this incident,
we believe that an unauthorized person has obtained the following
information that you provided: name, address (city, state, zip), country,
email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password and login,
and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data,
including purchase history and billing address (city, state, zip),
and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may
have been obtained. If you have authorized a sub-account for your
dependent, the same data with respect to your dependent may have
been obtained. While there is no evidence at this time that credit
card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have
provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity,
out of an abundance of caution we are advising you that your credit
card number (excluding security code) and expiration date may have
been obtained.
For your security, we encourage you to be especially aware of email,
telephone and postal mail scams that ask for personal or sensitive
information. Sony will not contact you in any way, including by email,
asking for your credit card number, social security number or other
personally identifiable information. If you are asked for this information,
you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation
Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that
you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation
Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or
accounts, we strongly recommend that you change them as well.
To protect against possible identity theft or other financial loss, we
encourage you to remain vigilant, to review your account statements and
to monitor your credit reports. We are providing the following information
for those who wish to consider it:
- U.S. residents are entitled under U.S. law to one free credit report annually
from each of the three major credit bureaus. To order your free credit report,
visit www.annualcreditreport.com or call toll-free (877) 322-8228.
- We have also provided names and contact information for the three major U.S.
credit bureaus below. At no charge, U.S. residents can have these credit bureaus
place a "fraud alert" on your file that alerts creditors to take additional steps
to verify your identity prior to granting credit in your name. This service can
make it more difficult for someone to get credit in your name. Note, however,
that because it tells creditors to follow certain procedures to protect you,
it also may delay your ability to obtain credit while the agency verifies your
identity. As soon as one credit bureau confirms your fraud alert, the others
are notified to place fraud alerts on your file. Should you wish to place a
fraud alert, or should you have any questions regarding your credit report,
please contact any one of the agencies listed below:
Experian: 888-397-3742; www.experian.com; P.O. Box 9532, Allen, TX 75013
Equifax: 800-525-6285; www.equifax.com; P.O. Box 740241, Atlanta, GA 30374-0241
TransUnion: 800-680-7289; www.transunion.com; Fraud Victim Assistance Division,
P.O. Box 6790, Fullerton, CA 92834-6790
- You may wish to visit the website of the U.S. Federal Trade Commission at
www.consumer.gov/idtheft or reach the FTC at 1-877-382-4357 or 600 Pennsylvania
Avenue, NW, Washington, DC 20580 for further information about how to protect
yourself from identity theft. Your state Attorney General may also have advice
on preventing identity theft, and you should report instances of known or
suspected identity theft to law enforcement, your State Attorney General,
and the FTC. For North Carolina residents, the Attorney General can be
contacted at 9001 Mail Service Center, Raleigh, NC 27699-9001; telephone
(877) 566-7226; or www.ncdoj.gov. For Maryland residents, the Attorney
General can be contacted at 200 St. Paul Place, 16th Floor, Baltimore, MD 21202;
telephone: (888) 743-0023; or www.oag.state.md.us.
We thank you for your patience as we complete our investigation of this
incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the
clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes
information protection very seriously and will continue to work to ensure that
additional measures are taken to protect personally identifiable information.
Providing quality and secure entertainment services to our customers is
our utmost priority. Please contact us at 1-800-345-7669 should you have any
additional questions.
Sincerely,
Sony Computer Entertainment and Sony Network Entertainment
===================================
LEGAL
"PlayStation" and the "PS" Family logo are registered
trademarks and "PS3" and "PlayStation Network" are
trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.
(C) 2011 Sony Computer Entertainment America LLC.
Sony Computer Entertainment America LLC
919 E. Hillsdale Blvd., Foster City, CA 94404
Tohle Sony hrube podcenila,cely tyden svym fanouskum lze do oci se svym nekolikrat se opakujicim prohlasenim o udrzbe servru,ve finale,kdy lidem zacinaji mizet prachy oznami,ze byly odcizeny udaje...Predstavoval bych si jinej pristup,v nejkratsi dobe od prolomeni psn vypnout a OKAMZITE rozeslat emaily lidem co platili u nich nekdy neco kartou se zpravou o moznym zneuziti dat,ti lidi uz vi,co maji delat.A jestlize maji v podminkach tuhle blbost,neodpovednost za zneuziti udaju,a nejakym zahadnym zpusobem jim to proslo,tak do budoucna muzou rovnou zrusit placeni kartou,protoze normalni clovek by stejne kartou neplatil u nich uz nic.Presto jim porad fandim a verim,ze to zvladnou a vylepsi.Uz zbejva jen dobra prace FBI,at se to trochu pohne dopredu
uz nekomu prisel ten e-mail od Sony ze nema na zadny podivny maily odpovidat? A jinak je o tomhle (vyjimecne) dobrej clanek na eurogamer.cz. doporucuju taky precist (ale radim pred tim mit dobrou naladu)
Já bych to spíš viděl na levnější ceny pro hry na PS3 tak od 999 do 1599 Kc. Novinky a pak trebas po pul roce od 599 do 999 Kc.
$ony by se teď měla hodně snažit aby si udržela svoje hráče / zákazníky. A když myslim hodně tak myslim fakt hodně. Představoval bych si odškodnění 1.000Kč na Store pro každýho uživatele. Možná to zní jako hodně peněz, když si spočítáte na kolik by je to vyšlo, ale rozhodně to stojí za to udržet si větší část "svých lidí". Za únik údajů z kreditní karty by měla $ony hodně platit nám všem. Tyhle údaje by vůbec neměla ukládat na svých serverech a každý má teď právo podat žalobu za uniklé soukromé údaje. Ano můžete si říct, že ONI za to nemůžou, že jsou to "hackeři", kteří nabourali jejich system, ale popravdě koho to zajímá? Tohle se v dnešní době může stát komukoliv to ano, ale má taky povinnost tyhle všechny věci zabezpečit a hlavně NEUKLÁDAT tak citlivý údaje. Nejsem naivní, že $ony je jediná kdo to tak dělá, ale to mě osobně nezajímá. Mě zajímá, že $ony tohle dělá, a že moje údaje jsou přístupný jen tak komukoliv. Proto jak jsem psal, by se měli hodně soustředit na to, aby si nás - hráče co jsou jim věrný od PS1 - udrželi, protože i takový lidi by se mohli sebrat a odejít ke konkurenci.
A ano můžeme nadávat "hackerům", kteří se dostali k těmto údajům, ale kdyby tam tohle uložený nebylo tak se k ničemu nedostanou!
Nikomu nechci nic radit, nadávat, přimomínat a nebo kázat. Každej si teď musí říct sám za sebe jak to bude dál. Buď zůstane a nebo půjde jinam. Já osobně mám PS3 díky VÁM, lidem z Konzolista.cz ... byla by neúcta k vám všem abych jí vyměnil za X360, ale o koupi silně uvažuju a to se řadim mezi ty lidi, o kterých jsem psal, že jsou s playstationem od PS1.
a ja myslel ze apokalipsa prijde az v 2012 a ono uha [s6],ne vazne ,kvuli par pitomcum co si potrebovali asi zvetsit pindoura ,ted trpi nejen sony ale hlavne hraci ,hlavne ze si ti chytraci uvedomuji jakej to ma i herni dopad,ale tak daleko asi nevidi....jen at sony diky tomu nezacne rusit nejake hry...
trochu jiny téma jen sem chtěl říct že kdyby se to toho psn nenabouraly tak ty peníze který strácí mohla dát jinam a ekonomika dopadá na každou firmu v tom státu.
Bubik: Teď vůbec nevim, co chceš říct. Sony přece nemůže darovat peníze, který prodělá, to nemůže nikdo a pokud vim, tak dali celkem dost peněz lidem z postižených oblastí. Výpadek s tím nemá co dělat. A samozřejmě, že to nemusí ustát, ale pořád nechápu proč stavíš případnej bankrot společnosti Sony vedle jedný z největších přírodních katastrof Japonska, při který umřelo a ztratilo domov tisíce lidí...
a co by ne ty prachy co sony proděla na výpatku mohla investovat na opravu postižených míst ne? a pokud to tam pude do haj.lu tak to nemusí ustát.
Bubik: Heh, cože?? Stavíš hacknutí PSN na úroveň vedle brutálního zemětřesení a tsunami a uniklý radiace z elektrárny??
To doufám že se nestane aby SONY šla do bankrotu jako by nestačilo že tam u nich měly zemětřesení následné porouchání jaderných elektráren radiace všude potom tsunami a ted nejaký penáchymové hacknou psn! co bude příště?
Toshiro: Dál už jen Nintendo nebo XBOX =)
Naprosto s tebou souhlasím. Ani ty hry bych nepotřeboval, hlavně ať se to přežene, opravěj to a konec s tím už. Už mě to otravuje celý.