Phil Spencer v otevřeném dopise o akvizici společnosti Activision Blizzard
Phil Spencer: Hraní pro každého a kdekoliv. Náš pohled na akzivizici Activision Blizzard
Herní vývojáři po celém světě vytvářejí inovativní a převratné hry. Myslíme si, že můžeme udělat víc, abychom tyto zážitky zprostředkovali miliardám hráčů po celém světě. Naše lednové oznámení, že hodláme získat společnost Activision Blizzard, bylo důležitým milníkem na naší cestě za tímto cílem. Od té doby se regulační orgány, herní vývojáři i hráči ptají, co tato akvizice znamená pro odvětví a především pro hráče.
I když máme konzole rádi, uvědomujeme si, že nejsou jediným způsobem, jak lidé hrají hry. Největším a nejrychleji rostoucím segmentem her jsou dnes mobilní platformy. Abychom oslovili miliardy hráčů tam, kde jsou, a bez ohledu na to, na jakém zařízení hrají, musíme přijmout možnost volby. Poskytnout hráčům možnost volby, jakým způsobem budou hrát své hry, činí hraní přístupnějším a vede k větším a živějším komunitám hráčů. Stejně důležitá je volba i pro vývojáře. Vývojáři těží z toho, že mají pro své hry rozmanité distribuční a obchodní modely. Možnost volby otevírá příležitosti pro inovace a umožňuje růst celého odvětví.
Výběr rozšiřujeme dvěma způsoby: vytvořením služby Game Pass, která hráčům nabízí možnost předplatného, a uvedením více her na mobilní platformy, mimo jiné prostřednictvím naší technologie streamování her v cloudu. Předplatitelské služby jako Game Pass činí hraní dostupnějším a pomáhají hráčům z celého světa najít jejich další oblíbenou hru. Služba Game Pass umožňuje vývojářům přinášet více her většímu počtu hráčů, ne menšímu počtu. Máme v úmyslu zpřístupnit v rámci služby Game Pass oblíbené hry společnosti Activision Blizzard jako Overwatch, Diablo a Call of Duty - a rozšířit tyto herní komunity. Doufáme, že díky tomu, že hráčům poskytneme ještě větší hodnotu, bude služba Game Pass i nadále růst a rozšíříme její atraktivitu na mobilní telefony a jakákoli další zařízení.
Přinášet více her na mobilní platformy však vyžaduje nové kapacity. Zkušenosti, které týmy společnosti Activision Blizzard přinášejí v oblasti vývoje her pro mobilní platformy, nám pomohou pochopit, jak vytvářet hry, které zaujmou hráče po celém světě. Kromě toho doufáme, že hráči budou chtít hrát tradiční konzolové hry od Activision Blizzard na jiných platformách prostřednictvím naší technologie streamování her v cloudu. To slibuje otevření mobilního hraní, vytvoření nových distribučních příležitostí pro vývojáře her mimo obchody s mobilními aplikacemi a zároveň poskytnutí přesvědčivých a pohlcujících zážitků pro hráče s využitím síly cloudu. Navíc můžeme rozšířit radost z hraní na zařízení, která lidé již vlastní, včetně chytrých televizorů a notebooků.
Přitom se budeme řídit zásadami. Slyšeli jsme, že tato dohoda může odvést franšízy jako Call of Duty z míst, kde je lidé v současnosti hrají. Proto, jak jsme již řekli dříve, jsme odhodláni zpřístupnit nové Call of Duty na PlayStationu ve stejný den jako na Xboxu. Budeme i nadále umožňovat lidem hrát spolu napříč platformami a zařízeními. Víme, že tento přístup hráčům prospívá, protože jsme to dokázali s hrou Minecraft, která je nadále dostupná na více platformách a od vstupu Mojangu do Microsoftu v roce 2014 se rozšířila na ještě více platforem.
Při posuzování této akvizice budeme i nadále jednat s regulačními orgány v duchu transparentnosti a otevřenosti. Respektujeme a vítáme těžké otázky, které jsou kladeny. Dnešní herní průmysl je silný a dynamický. Lídři v oboru, včetně společností Tencent a Sony, pokračují v rozšiřování svých rozsáhlých knihoven her i dalších zábavních značek a franšíz, které si užívají hráči po celém světě. Věříme, že důkladné přezkoumání ukáže, že spojení společností Microsoft a Activision Blizzard bude pro odvětví i hráče přínosem.
Pro všechny hráče a herní vývojáře platí, že zůstáváte středem všeho, co děláme, a my budeme i nadále naslouchat vaší zpětné vazbě a dělat vše pro to, abychom toto odvětví, které všichni milujeme, rozvíjeli.
Phil Spencer - CEO, Microsoft Gaming
Komentáře