Phil Spencer: Next-gen exkluzivity jdou proti tomu, o čem má být hraní
novinka
235
Martin Šmíd, 11. 7. 2020 16:56
Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu, se v posledním rozhovoru pro GamesIndustry.biz rozpovídal o mezigenerační strategii, díky níž budou připravované first-party hry po následující rok nebo dva vydávány nejen pro nový Xbox Series X, ale také Xbox One a PC, navíc do budoucna se počítá i s velkou podporou streamovací služby xCloud. Je nutné poznamenat, že tahle strategie je naprosto opačná té, kterou razí Nintendo nebo i Sony. Ta oznámila, že její budoucí hry budou exkluzivní pro PlayStation 5, aby mohly naplno využít výhody výkonného hardwaru a vývojáři se nemuseli v ničem omezovat. S touto strategií ale v Microsoftu nesouhlasí. „Naše zařízení není středem naší strategie, a to nejsou ani hry. Tím je samotný hráč. A chceme, aby mohl hrát hry, které chce, navíc s kamarády na jakémkoliv zařízení,“ říká Phil Spencer.
Ten navíc nesouhlasí, že by současné platformy brzdily vývoj her pro next-gen konzole. „Informace o tom, jak současná generace brzdí vývoj her pro next-gen konzole vytvořili lidé, kteří jsou až moc zaměřeni na soupeření jednotlivých platforem. Podívejte se třeba na Windows. Je jasné, že skoro každé studio vytváří i PC verzi, která bude vždy vypadat nejlépe. PC ekosystém je přitom ten nejrozmanitější, pokud jde o hardware, ať už jde o stará GPU nebo CPU. Ano, každý vývojáři si vybere, jaký hardware bude ještě podporovat, ale ani rozmanitost hardwaru nezabránila tomu, aby PC verze nabízely tu nejlepší vizuální kvalitu,“ dodává Spencer.
„Tento rok vydáme Xbox Series X. Hraji na něm každý den a je to jiné hraní jak na Xbox One X. Měli bychom ocenit práci, která přichází s SSD disky a zvukem, pokud bych měl vypíchnout věci, na které se zaměřuje Jim (Ryan) a Mark (Cerny) z PlayStationu. Měli bychom ocenit rychlejší nahrávací časy, lepší vizuální zpracování, plynulejší framerate a další výhody, které přinese další generace. To by ale nemělo znamenat, že automaticky nedovolíme hráčům hrát hry, pokud nebudou mít nový hardware. To je náš názor. Vytváříme ekosystém, díky němuž si můžete zahrát Xbox hry, a je jedno, jak si je zahrajete,“ říká Spencer s tím, že hraní by mělo být hlavně o zábavě, komunitě a objevování nových příběhů. Hraní podle Spencera není o tom, aby byli lidé nuceni do nákupu nového hardwaru, aby si mohli zahrát nové hry.
Zdroj: videogameschronicle.com
Související články
Oznámena prezentace Xbox Games Showcase 2023, proběhne 11. června
Do Xbox Game Pass se brzy dostane bojovka Guilty Gear -Strive- nebo Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
V přípravě má být oficiální toustovač Xbox Series S
EU by mohla koncem dubna schválit Microsoftu jeho akvizici společnosti Activision Blizzard
Analytická společnost odhaduje, že Microsoft prodal do konce minulého roku 18,5 milionu konzolí Xbox Series X/S
Phil Spencer: Xbox neskončí, pokud bude zablokována akvizice společnosti Activision Blizzard
Předplatné Xbox Game Pass brzy obohatí hry Soul Hackers 2 a Wo Long: Fallen Dynasty
Microsoft uzavřel desetiletou dohodu s Nintendem ohledně Call of Duty
Sledujte záznam prezentace Developer_Direct, obsahuje české titulky
FTC žaluje Microsoft, aby mu zabránila získat společnost Activision Blizzard
Microsoft od příštího roku zvedne cenu svých first-party her pro Xbox Series X/S
kde to žije ...
novinka
CMA: Akvizice Activision Blizzard společností Microsoft nepovede k narušení hospodářské soutěže v oblasti konzolového hraní
recenze
The Dark Pictures: Switchback
fórum
Diablo IV
fórum
RESIDENT EVIL 4 REMAKE
novinka
Podívejte se na velkou prezentaci hry The Lord of the Rings: Gollum
novinka
V dalším traileru na bojovku Tekken 8 se představuje Jack-8
novinka
Fantasy RPG hra Honkai: Star Rail od tvůrců Genshin Impact oznámena pro konzole PlayStation
novinka
Dnes vychází očekávaný remake Resident Evil 4
novinka
Nový trailer na Final Fantasy XVI představuje svět Valisthea
novinka
Remake hry Resident Evil 4 dostane The Mercenaries režim už 7. dubna, launch trailer
Komentáře