Oznámena příprava nové Dungeons & Dragons hry na Unreal Enginu 5

Tvoje reakce na článek
Galerie































novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
Komentáře (20)
@🏡Makléř: čekat na češtinu u tehle velkých rpg s tunou textu je otrava. Mne taky hodně angličtiny unavuje ale problém s tím zas tak moc nemám. Jen to dyl trvá než to prelouskam a třeba nečtu in game knížky když to není vyloženě nutné.
U pathfinderu bych víc ocenil komplet dabing než češtinu.
U her tohohle typu nelze z ofiko CZ počítat. Prodá se par kusů. Občas se zadari prosadit ofiko amatérskou češtinu jako u OS2 ale na konzolích je ještě ten problém ze vývojář musí Sony zaplatit když to tam chtějí přidat a dat nějaký záruky ze to bude v rámci korektnosti, pokud jde o tvorbu amatérů.
Třeba u Pathfindera plno lidi chtělo španělštinu a proste vydavatel řekl ze ne, ze amatérskou jazykovou verzi do hry nepustí. U Kingmakeru několik let po vydání přidali japonštinu, což z nějakýho důvodu nevadilo.
Mě pathfinder přišel teda lepší než Divinity 2.
Kdybych to měl seřadit tak na první místo dám pillars of eternity na druhý pathfinder a na třetí Divinity.
Ale jinak všemu vládne planescape torment.
@🏡Makléř: Také jsem se tomu kvůli hodnocení vyhýbal. Ale byla to chyba,nedávno jsem si díky ps+ extra zahrál první díl a líbil se mi. Tak jsem koupil dvojku a té se nemohu nabažit. Každopádně jsou to docela rozdílné hry.Wrath of the Righteous mi přijde jako mnohem ucelenější zážitek,takový na jaký jsme zvyklý u jiných cRPG.Hráč jde pořád před v epickém příběhu.
Obě hry jsou realtime a turn based. Můžeš mezi jednotlivými módy přepínat klidně uprostřed bitvy,je to hodně šikovný.
Povinného textu se mi zdá že je tam mnohem méně než v pillars of eternity.
@🏡Makléř: No hrál jsem to na nejtěžší obtížnost . Některé souboje jsem opakoval mockrát a strašně se táhly. I na poměry tahovky. Ale nechci být za prudila, vzasade říct ze by se mi to nelíbilo nemůžu a samozřejmě BG 3 si budu chtít zahrát taky. OS2 mělo taky plus v tom ze na konzole vyšla v celkem dobrém stavu, což se o bugfestech Pillars a Pathfinder říct nedá, opravuji je pak jeste rok po vydání.
Pillars 2 má těch textu min než jednička a má komplet dabing. Ale samo pořad to je hodně ukecane.
@🏡Makléř: Jo OS 2 jsem hrál. Stejně jako všechny další rpg od Larianu. Ale ačkoliv obecně kvality OS2 nelze popírat, mne to zas tak moc nesedlo. Hlavně asi proto ze od crpg očekávám serióznost a tady to je takový lunapark na kolečkách. A strašně mne taky sralo ze Fane ačkoliv do toho aby nebylo poznat kdo je investuje dost času tak při soubojích se to vůbec neprojevuje a nepřátele ho léčí o sto šest. Pak mi taky vadili ty neustále hořící bojiště a cela taková ta meta rovina hry která mi do crpg vůbec nesedí. Obecně jde ale o kvalitní hru a vůbec se nedivím ze ji má někdo rad.
To už mám radši ty Pillars, obzvlášť dvojka se mi hodně líbila.
Z mojeho pohledu ovšem ani jedna z výše jmenovaných nesahá druhému Pathfinderovi ani po pas. Záměrně píšu pas a ne kotníky abych dostal menší čočku až si to někdo přečte 🙂
@🏡Makléř: Ano dohrál,za Fane.Poprvé si sice nepamatuji celý průchod, trošku jsem u toho popíjel. Ale užil jsem si to. Po druhé jsem to prošel v coopu na nejtěžší úroveň.
Je pravda že v divinity je pak každý boj jako šachový zápas. Další fajn věc, že je tam málo trash mobů,v jiných crpg na tebe často nabíhají vlny a vlny zbytečných nepřátel. Tady ne.
@Flash: No já nevím,u mě je pořád na prvním místě pillars of eternity
@🏡Makléř: Divinity je taky moc fajn, ty možnosti co má člověk v boji jsou skvělé (naplnit barel věcmi a po nekom to telekinezi hodit ftw).Jenom mě osobně tam paradoxně vadilo,kolik obsahu je na tak malém území nacpáno. Vyjdeš z města-za 100 metrů potkáš liche co má problém. Zajdeš za zatáčku,troll co má problém. Zajdes za další zatáčku ruiny z prastarým tajemstvím k prozkoumání,vyjdes z ruin a bum další quest. Z herního hlediska mi to samozřejmě nevadí, jen mi to trošku kazilo imerzi. Myslím že tam byli i různé biomy na malém prostoru a moc mi to nedávalo smysl.
@buk va: Aha,okay rozumím. No obě dvě verze mají něco do sebe. Na jednu stranu je fajn, když má člověk určenou klasu a je nucen jí budovat podle nějakého stromů schopností a roleplayovat podle toho. To zase omezuje lidi co si rádi dělají experimentální buildy no. Naopak když má člověk nekonečný možnosti, tak dost jednoduše tu postavu zmrší a není hratelná.
@Flash: Díky,nápodobně!
No je škoda že si Wizards of the Coast nedokázalo pohlídat, aby tam byla ta kvalita. Snad se poučili a nová hra bude pecka.
@MistrOkurka: Je to zjeveni ! Užij si to 🙂
Buk va - prave tenhle problém druhy Pathfinder eliminoval Mytickymi povolanimi které ti tu znovuhratelnost zaručí mírou vrchovatou a navrch stylem který ti otevře pusu :)
@MistrOkurka: ten hlavni a zasadni rozdil mezi ad&d ( bg, iwd, greyhawk...eob :-) ) a dalsimi dily d&d 3ed, 4ed, 5ed ( napr nwn atd.) je v tom, ze povolani postav( vcetne dvoj povolani, multi povolani) maji jasne dany strom schopnosti. kouzel, zbrani, vyvoje atd. To delalo tu spickovou znovuhratelnost .
Novejsi edice (pocinaje nwn) ti umoznuji s postavou delat cokoliv.
Ono to vypada na papire zabavne, ale na me to pri hrani pusobi jak, kdyz do diabla 2 dosadis rpg system postavy z dark souls.
Zajimavym mezibodem "starych a novych" pravidel byl iwd2.
@Flash: Souhlasím,dlouho se mi nestalo že bych přemýšlel nad hrou ikdyž jsem v práci a hledal si každou chvilku abych mohl pokračovat. Skvělá věc.A to říkám z pozice hráče co hraje horší (konzolovou) verzi hry. Ta reaktivita světa je něco neskutečného. Jsem hodně zvědavý na jejich Rogue Trader.
Zrovna Pathfinder WotR hraju a jestli se nějaký hře dá říkat splněny sen crpg hráče je to prave tahle. Jen skoda ze to má zase milion bugu, ne zásadních ale těmi menšími se to hemží ale je to v lepším stavu než když vyšel na konzole Kingmaker. Co se hry týká nemám slov, nevím co by kdo musel v budoucnu vyrobit za crpg aby tohle překonal.
@buk va: Já to beru jako evoluci žánru,na původní baldurs navazují jiní. Ale upřímně doufám že to nebude Divinity OS 3, early access jsem nehrál. Když to bude hybrid mezi original sin a pathfinderem/pillars tak budu spokojený.
Upřímně neznám moc rozdíly mezi různými edicemi a úpravami pravidel,takže možná z toho důvodu mě to netrápí. Jsem zvyklý se to učit za pochodu,je to pro mne značná část zážitků z hry.
@MistrOkurka: to neni Baldurs gate, jen napodobenina a stejny nazev.
Co bych dal za dalsi hru z universa ad&d ( jako byly BG, IWD). Ta pátá, nebo kolikátá edice d&d se svejma mechanikama stoji za ....
No,já právě nevím jestli mezi těmi skvělými iso RPG co vychází je místo a chuť na další. Nechal bych je experimentovat a uvidíme co z toho vyjde. Nějaká variace na xcom/diablo v universu DnD to by nemuselo být vůbec špatný. Snad se poučili a další jejich hra nebude takovej bordel.
@MistrOkurka: Já vím dělají ho lariani (Divinity).
Já nemyslel aby tihle vývojáři udělali nový baldurs gate ale hru v takovém stylu.To co předvedli s dark aliance to byla hrůza.
@Fulgrim: Baldurs gate je ve vývoji,vyjde snad příští rok. A nedávno vyšel na konzole Wrath of the Righteous.
Ať udělají raději něco ve stylu baldurs gate/icewind dale než tupou mlátičku