Nový Tomb Raider v brzké době nebude
novinka•čtvrtek 28. ledna 2021•Martin Šmíd•

Zdroj: Square Enix
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
fórum
Gran Turismo 7
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Oznámena retro first-person střílečka Starship Troopers: Ultimate Bug War!
novinka
Oznámena akční závodní hra Carmageddon: Rogue Shift, vyjde začátkem příštího roku
Komentáře (32)
Jinak teď je na store první díl z trilogie za nějakých 80kc😉
Nedá se nic dělat. Ale na nový díl se už teď těším a doufám, že bude podobný těm z té poslední trilogie, kterou si mimochodem moc rád někdy zopakuji na PS5.
@lubo.dante: jejda, dnes jsem z práce nějaký unavený, jasný díky za upozornění, zaregistroval jsem to u sebe jako obrázek :D
@Speedyredy: To video je tady v tomto clanku
Tak oficiální video s informacemi o oslavách 25. výročí značky Tomb Raider zde link Oslavy výročí začínají 1. února a budou po dobu tohoto roku pravidelně přinášet různé věci připomínající, oslavující tuto značku.
Edit: hups, video je nahoře ve článku, tak pardon.
Jinak oslavovat budou možná i někteří fanoušci klasické Lary protože koncem prosince uvolněná nedokončená hra ze studia Core Design zvaná Tomb Raider 10th Anniversary Edition má velkou podopru schopných fanoušků a ti zdárně pracují na jejím jistém vylepšení resp. dokončení. Kdo má tedy PC, možná bude mít brzy šanci si hru vyzkoušet ve trochu lepším technickém stavu nežli je ten její součastný, nedokončený. Zde odkaz na hru ke stažení link
S výjimkou "Legend", prakticky všechny Tomb Raider hry od Crystal Dynamics dopadli nejlépe jak mohli. A to říkám po letech nespokojenosti s lecsčím. Ten nedokončený Anniversary od Core Design se mi líbí, ačkoliv jsem rád za ten od Crystal Dynamics, ten od Core Design sliboval onen typický level design, přístup k pohybu postavy Lary, takovou tu původní Tomb Raider atmosféru s vším všudy to mělo už v rozpracované fázi. Vlastně mně hodně naštvalo, že ten od Core Design se nedokončil. Já pevně doufám a věřím, že Crystal Dynamics skutečně propojí podstatné, základní prvky původních her, které mimochodem hraju, jen dvojka se mi na ePSXe nechce spustit, a s moderními prvky snad naloží opatrně. Shadow od the Tomb Raider měl k tomu už slušně namířeno. Průzkum, plavání, lokace, všechno výborné, jen ten level design pro šplhání je příliš nalajnovaný a střety s lidskými protivníky jsou tragickou zbytečností, hodně špatně zpracovanou. Klidně si počkám. Já hlavně chci vědět, že tento záměr myslí opravdu vážně a že ho realizují ze všech sil a bohatých zkušeností.
Já chci Laru
Zadna skoda...posledni dily pekne becko
K oblíbenosti nových rebootovaných TR bych řekl asi tohle. Nejprve je dobé říci, že starý neboli klasický Tomb Raider byla puzzle hra proložená přestřelkami, zatímco reboot je primárně střílečka proložená puzzly. TR 2013, tedy nová jednička byla udělaná z tria nejlépe. Lara byla obyčejná holka po maturitě, s kamarádkou se vydala na expedici pátrat po legendě Himiko najít bájný ostrov Yamatai a na něm ztroskotala. Příběh byl poutavý, akční a především zajímavý. Z hlediska hratelnosti byla hra akční střílečka, na kterou byl napasován RPG systém skillů a ten zde fungoval. Průzkum byl sice upozaděn ale vše tu celkem fungovalo jako dobrý mix zábavy. Ve dvojce byl příběh v pořádku ale hratelnost už trochu v jistém ohledu pokulhávala nad očekáváním. První věc co mohla hráče zklamat byl fakt, že je Lara zase přeživší a že se vydává jinou cestou, nežli bylo očekáváno. Archeoložka s duálními zbraněmi, batůžkem atp. Nicméně, hra byla dost automatická, člověk by čekal, že se bude moci třeba plazit, skrčit se, posvítit si baterkou ale ono ne. Vše bylo udělané automaticky a hra se soustředila spíše na filmovost. Skilly, které jste odemykaly pak obsahovaly nepotřebné kravinky. Stále to ale ještě bylo dobré hraní a i celkem dost zajímavé prozkoumávání, design Sibiřského údolí byl atraktivní, zejména geotermální údolí a zde žijící lid, který střeží jedno velké tajemství. Trojka už na tom byla dost špatně. Džungle nebyla nebezpečná, neobsahovala žádné pořádné smrtelné predátory, ze kterých byste měli strach. Hratelnost byla dost omezená, hra spíše připomínala nějaký tutoriál, tedy když jste na sebe mohli nanést bahno abyste se maskovali pro stealth boj, většinou to bylo dané jen ve k tomu určené konkrétní oblasti. Navíc stealth dost často nefungoval a tak vás nepřátel i tak zpozoroval. Skilly byly ve většině případů naprosté zbytečnosti a obecně postup hrou a vylepšování vás mělo učinit být nejlepší zabiják, který ale nemá co zabíjet, protože je množství nepřátel omezeno tak aby nebyla hra primárně střílečka. Chyba no, protože právě tento díl, nabízel nejlepší možnosti pro boj. Naopak hra po vás chtěla průzkum, když jste se ale plavili třeba na voru, nemohli jste se na něm sami přikrčit před nastraženou pastí, nebo si nemohli manuálně posvítit ve tmě baterkou. Prostě zde mnoho věcí nefungovalo, tj. koncepce herních mechanizmů, rozhraní při ovládání postavy nebo logika ve využívání nasbíraných věcí. Koncept z roku 2013, který byla opět recyklovan si nesedl s pojetím hry. Opravdu jsem měl pocit, že zatímco v jedničce se mi ty skilly hodily, zde byly k ničemu a naopak již zmíněné věci jako je posvícení baterkou ve tmě, nebo přikrčení se, bych pro průzkum prostředí a řešení puzzlů v této hře mile uvítal. U třetí hry bylo krásně vidět, jak převzal Eidos Montreal od Crystal Dynamics engine a koncepci hry na kterou se snažil naroubovat namísto střílečky dobrodružnou hru, a ono si to tam prostě nesedlo. Fakt jsem od té džungle čekal více. Více predátorů, více prozkoumávání ale vše byl jen koridor, kde když napozadí byl chrám, nebylo možné vydat se do něj. A když byla rozsáhlá lokace, nebylo v ní co dělat nebo co prozkoumávat. Paititi, a velká pyramidovitá skalní stavba v něm, také jen kulisa. Jak moc jsem se do něj chtěl vydat. Ve dvojce i v jedničce tohle šlo. Velké plus poté lze dát dvojce za možnost, projít některé bojové pasáže buď akčně, nebo tiše, nebo bez zpozorování proklouznout skrze, a nebo interakčním bojem, kdy namísto střílení do nepřátel střílíte do barelů, do všemožných interakčních objektů. Bylo super když na vás v katedrále šlo deset těžkooděnců a vy jste jim mohli buďto střelit jedovatý plyn a nebo střelit do obřího lustru nad nimi a ten je svým pádem zlikvidoval. U trojky jste se mohli v bojích sice opětovně schovat ale jak jsem psal výše, nějak jim ten stealth nefungoval a tak dost často tiše zabitý nepřátel spustil poplach a znemožnil mi se hraním bavit, uplaťnovat svůj postup jako tomu bylo ve dvojce, kde si šlo fakt vyhrát.
Takže za mě : Tomb Raider 2013 1. místo, hned těsně na 2. místě Rise of The Tomb Raider a pak hodně vzadu Shadow of The Tomb Raider, který bohužel nedokázal využít nabízené příležitosti. Vážně jsem si přál aby byla trojka vyvrcholením ale technicky a koncepčně byla spíše krokem zpět. Ani ten den a noc se tam nestřídal. Jak bych si užil prozkoumat Paititi v noci, vidět noční život tam, obřady, rituály, atp.
Chybí mi ještě shadow a prvni dva díly nebyly špatné. Prvni díl lepší za mě.
Koukl jsem na video s TR II A. remake a za mě tedy ne. Jsem za restart rád. Mě se to hraje lépe než Uncharted. Vývoj postav v té hře neřeším. Ale hratelně je nová trilogie bžunda.
Za mě dobrá trilogie. Jednička výborný survival akční adventura. Dvojka mi přišla o dost slabší, jelikož se snažila jet hodně na příběh a postavy, který jsou upřímně velice plochý a nudný v porovnání s Uncharted a trojka mě bavila svou skvělou hudbou, grafikou a hádankami. Příběh a záporák zase velice zapomnění hodný, ale přesto jsem si hru hodně užil.
Co mám informace tak na výročí bude okopírovaná mobilní hra Archero jako Tomb Raider Reloaded, tedy herní parodie na Tomb Raider 1 z roku 1996. Dále je zaregistrovaná značka T.R.U.E. což by měla být edice Tomb Raider Ultimate Experience, reboot trilogie her vylepšených pro PS5 a údajně tam má být i Croft Manor tělocvična navíc, která byla ze Shadow of The Tomb Raider vyškrtnutá. Projekt remasterů TR1-3 byl údajně kvůli vytíženosti studia s Marvel's Avengers pozastaven či něco tak a pokud se bavíme o klepech, tak čtvrtý díl by měl vyjít někdy až rok 2025 a měl by představit Laru v Irsku, jako pokračování rebootové trilogie s tím, že záporákem mají být Natla, (té Lara na konci Shadow posílala dopis ale scéna byla nakonec ze hry day one patchem odstraněna), Lara má být stále přeživší s lukem a má mít mnoho jizev a drsnější vzhled. Tak se nechme překvapit.
U te nove trilogie byla dobra jednicka, ty dalsi dva dily uz byli o hodne slabsi.Cele to chtelo byt az moc Uncharted, jenze na to tihle vyvojari nemaj a Lara uplne ztratila to kouzlo puvodnich dilu. Pro me je ta serie uz mrtva, protoze ke korenum to nikdo nevrati a spatnou kopirku Uncharted nepotrebuji.
Nemyslim si ze predelat PSX dili do teto podoby link by bylo nejak tezke.
Fenix: ano mas pravdu, uncharted je mnohem lepsi. Sice si to tak asi nemyslel ale hokt si to tak napsal
Nová trilogie mě moc nebavila. První díl byl dobrý a ROTR byl už maximálně průměr. Vůbec mi nevadí že si dali pauzu
@Marsam89CZE: Me se libil prvni, druhy uz me moc nebavila treti me uz unudil uplne, a ani jsem ho nedohral. Prijde mi to uplne dementi pokazde zacinat hru opakujicim stroskotanim na jednom blbem ostrove a prolezat jeskynemi aby se zmenila casova doba uplna kravina. Od TR ocekavam archeologii a cestovani po svete, a ne survival akcni strilecku a podrezavani krku po vzoru Ramba v dzungli. Takze Nova trilogie za me hruza, a navic uplne tupa holka ktera nemuze byt Larou ani nahodou, tohle Lara Croft neni ani nahodou.
@Marsam89CZE: Mne sa najviac pacil Shadow, potom Rise a potom jednotka z tejto novej trilogie.Aj tak mi vsak chyba ta sebavedoma, trosku drza, nebojacna klasicka Lara. Nova Lara sa mi casto javy ako nejaka netykavka.
Asi se ten poslední díl moc nerentoval, když nedělaj na dalším díle. Někde psali že hra stála 250M v dolarech což je řacha teda, hodně šlo asi na reklamu ale i tak
Z trilogie se mi líbila nejvíc jednička a trojka.Snad se do budoucna,dočkáme nějakého pokračování.
@Marsam89CZE: Me se taky nejvic libila dvojka. Jednak mam slabost pro snih :-) a obecne mi prisla, ze vylepsila prelomovou (v ramci serie) jednicku, zatimco ta trojka byla o tom samem a ani mi neprislo, ze by ta jeji dzungle byla tak pohlcujici jako ta Sibir z dvojky.
Jak to máte s oblibeností dosavadní triologie? Za mě je nejlepší díl dvojka, pak jednička a nejmíň mě zaujala trojka - hlavně teda ta jungle mě neoslovila, protože mi to přijde jako děsný klišé.
Jednička a dvojka z devadesátek jsou moje srdcovky, ale restart se myslím povedl slušně. Rise mě bavil moc a Shadow mám ještě před sebou...
Ať si dají pauzu a hlavně vylepší animace. V porovnání s Uncharted je to fakt bída. Jinak druhý díl jsem hrál z pluska a docela dobrý.
Nechce se mi koukat na cele petiminutove video afektovanych a excited mluvicich hlav, ale zajimalo by me, co si mam predstavit pod tim "sjednocením restartované trilogie a původních klasických dílů". Ze by nejake remaky? Ach ach, tech puvodnich dilu jsem se na PC neco nahral (lepe receno, dvojku a trojku jsem prosel asi 10x, jednicku a ctyrku jsem nikdy nedohral). To jsem jeste nemel prachy na vlastni cestovani, tak jsem misto toho jezdil s Larou do Benatek, Tibetu, Indie, Londyna, Nevady ... kde ty casy jsou.
Shadow byl super, ale každý to vidí jinak, takže se klidně může stát, že z dalšího TR udělají zase CoD.
Nevim no, musim nesouhlasit. Jsem zelenej, ale Uncharted (Hlavně 4ka) se mi gameplayově líbila mnohem víc než poslední tři Tomb Raideři. Já právě doufám v návrat ke kořenům a OG dílům z PS1, tam musel člověk používat hlavu a akce bylo dost...
jo a Uncharted je zase kopírka starých TR a Indiana Jonese, navíc unchrated trilogii TR nesahá ani po kotníky, co se týče hratelnosti, takže doufám, že další TR bude v duchu Rise a Shadow of the tomb raider
Poslední TR mě bavil nejvíc. Rád si počkám na další díl. Budu se těšit.