Nový pohled na Unreal Engine 5


recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
fórum
Think before you sleep
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
Komentáře (62)
@Tomkalhotka: .. ty hraj hry a viac neries. Aj tak nicomu nerozumiete.
@Marcel CZE: .. na 30 fps to ma UE5 PC uz dnes aj s velmi dobrym PC, preto to vyplakavanie DF ci nas caka nova era "30fps hier" aj na velmi dobrych PC !!
"xbox to dává stejně jako ps5 "
.. opakovane pisem, ze AK engine bude potrebovat VIAC dat ako vie dorucit XSX XVA SSD IOP .. mas problem a XSX SSD vykon je cca o 300% slabsi ako PS5 SSD.
"Jinak už stahuji demo na PC na to že to je kraťoučká ukázka, má to
100GB - tolik ke kvalitě assetu na PC. Dost pochybuji že ps5 by to ve
stejný kvalitě zvládla, celá hra by se jí nevlezla asi ani na disk. To ani kraken nepomůže."
.. sam si si odpovedal .. ak mas 600 gigovu instalaciu a z toho 500 giga direct streamovanych gfx asetov .. tak stojis a padas na kvalite SSD IOP !! /ak nemas 64GB+ RAM/ a tam je PS5 o generaciu dalej oproti PC a vyrazne dalej oproti Xboxu. A ano PS5 UE5 demo pouzivalo 8K asety najvyssej kvality + brush modely bez akehokolvek kompromisu.
.. kraken a oodle .. kraken pakuje vseobecne data, oodle je specialny format BC1-7 textur. Obe dokopy na PS5 davaju az 22 giga/sec dat z SSD.
@joe_zx: no jinými slovy když pominu ten tvůj sloh, který jsem jen prolítl, tak aby ps5 utahlo něco podobného v podobné, nikoliv stejně kvalitní grafice a mělo to být hratelné, tedy s funkční AI, fyzikou atd. tak to bud bude vypadat mnohem hur nebo to pojede 30fps a budeme rádi, když to nebude kolisat v narocnych scenach, to není zrovna kdoví jak úžasná vyhlídka a opět se vracím k tomu, že xbox to dává stejně jako ps5 - je to logicke ty konzole i ted podavají dost podobné výkony, takže stále nevím kde je ta zázračná síla ps5. Jinak už stahuji demo na PC na to že to je kraťoučká ukázka, má to 100GB - tolik ke kvalitě assetu na PC. Dost pochybuji že ps5 by to ve stejný kvalitě zvládla, celá hra by se jí nevlezla asi ani na disk. To ani kraken nepomůže.
to nekdo ty posty od joe čte? :D Ja už je jen přejíždím očima a skipuji
link .. " Lumen's Global Illumination and Reflections primary shipping target
is to support large, open worlds running at 60 frames per second (fps)
on next-generation consoles. The engine's High scalability level contains settings for Lumen targeting 60 fps.
Lumen's secondary focus is on clean indoor lighting at 30 fps on next-generation consoles. The engine's Epic scalability level produces around 8 milliseconds (ms) on next-generation consoles for global illumination and reflections at 1080p internal resolution, relying on Temporal Super Resolution to output at quality approaching native 4k."
.. full RT /svetlo, tien, reflexie/ na 30-60 fps podla dizajnu hry .. je podla mna uplne v pohode .. ze.
@Marcel CZE: "A prvotní ukázané demo na ps5 nejelo 60fps ale 30fps 2K bez RT link Zase si trošku přibarvujeme co? "
.. prvotne rok stare PS5 demo ide v 1440p s TAA upscale na 4K, 30 fps Vsync ON capped, RT /soft + HW/ s tym, ze v tej istej predvadzacke Epic hovori a pise, ze to iste demo v tomto setupe ide aj 60 fps a problemy mozu nastat iba v otvorenej krajine /distant GI/, co je dane systemom nasvietenia Lumen, kt. ma este znacne rezervy.
.. Lumen je mix softverovej /2 typy/ a hardverovej RT !!!!!, Lumen je VXGI/SDF/SS RAYTRACER a ma neuveritelnu rychlu a vykonnu soft rasterizaciu, maju to oficialne na stranke. Nanite a Lumen tak ako boli v prvotnom deme prezentovane na PS5 potrebuju 8ms pracovneho casu, 30 fps hra potrebuje 33ms na cely fame, 60 fps hra potrebuje 16.7ms .. preto Epic pise ze s budgetom 8ms to PS5 demo moze bezat na 60 fps tak ako bolo predvedene.
.. a ideme dalej. Maximalny teoreticky vykon PS5 SSD IOP je 22 giga/sec s moznostou extremne nizkej latencie a extra vysokej prioritu /SONY si SSD radic dizajnovalo samo a je to state of the art chip/, pri XSX je to 6 giga/sec .. v enginoch s intenzivnym streamingom sa tieto dramaticke rozdiely ukazu okamzite.
.. a na koniec .. demo versus hra .. nazorna ukazka:
link - toto je nativna PC grafika triedy Nv 1080Ti. Toto a nie PS4/XO hry ako Witcher3, Cyber77, Resi8. Tato nativna PC grafika bezi na 1080Ti v 1440p/30fps.
.. samozrejme, ak by tam pribudla intenzivna herna logika a herny chaos vobec, hra spadne s rozlisenim alebo fps. Ale tato grafika je PC nativna a na 60 fps s RT by si urcite potreboval aspon 3080 v 1080p-1440p.
.. PS5 UE5 demo predvadza tu istu grafiku v tom istom setupe. Tolko ku HW za 400 euro. A je vysokopravdepodobne, ze sa najde niekto, kto to nakoduje este efektivnejsie ako Epic. UE5 PS5 je iba zaciatok.
@joe_zx: no ty hlavně vůbec nevíš jak to běželo na ps5 ani xboxu ani pc, co bylo použito za assety v jaký kvalitě s jakými funkcemi do kupy, to můžeš leda hádat z videa. Za to na pc si zahraješ funkční ukázku. Jednak je zajímavé že tam není stejná ukázka co prezentovali na ps5, asi očividně aby se vyhnuli přímým srovnavackam a druhak jak uz jsem napsal vypadá to pěkně ale všude jen šutry az nahodi mestke kulisy jako v cyberpunku tak teprve chci vidět co ten engine vykouzlí ve funkční scéně se vším kolem co k tomu patří. Takže ješte raz klidek. Ještě to šáňo nebouchej, zatím tu máme ue5 co běží všude včetně konkurenta co není tak super jak ps5 a stejně si to dává od pohledu ve stejný kvalitě. A narozdil od ps5 na xbox a pc se chystá Hellblade který dost možná bude showcase ue5. ;)
A prvotní ukázané demo na ps5 nejelo 60fps ale 30fps 2K bez RT link Zase si trošku přibarvujeme co? :D
www.youtube.com/watch?v=bjDuvCifC2A .. a oblaciky jasne ..
@Marcel CZE: .. ako DF povedalo, ako som povedal ja .. bezat to bude ale v akom nastaveni a s akou perf !!!, a boja sa uz teraz .. a RT je ten najmensi problem UE5 .. dokumentaciu ma uz epic na sajte a nie je pekne citanie .. dnesne PC akoze level PS5 su vsetky kaput .. ahoj masivne investicie.
@joe_zx: hele a jakto ze to xbox zvládá stejně jako ps5? link a jeste bych neskakal z UE5 jednak ukazaly jen sutry zatím chybí náročnější prostředí s větší hrou světla stínů a s tou náročnosti to taky není tak horké, za to rt ještě nejsou pořádně funkcí a ladí se to. Dost možná ue5 dostane hw podporou rtx v budoucnu...takže zase klidek. A ne btc hodluje neprodava Joeviku. Každopádně demo vypadá skvělé a je už teď jasny že první pořádnou hrou na UE5 bude Hellblade 2 který bude mít hodně nabušenou grafiku. link
@Cardys: .. chlapci z DF sa uz vyplakavaju, ze ci to je navrat do 30 fps .. myslim, ze som tu jasne povedal, ze ti dnes s 2000+ euro PC abs. nerozumeju tomu co sa tu deje, ze nehraju nativne PC hry ale hry pre XO, co je trochu lepsi notebuk. Asi to chlapci stale nepochopili.
.. a hej .. mozu dokupovat RAM na 64 giga, NV 4xxx az pride o rok, SSD v RAIDe .. vela stastia .. aby ta PC sunka zvladala to co 400 eurova PS5.
link - sorry ale PC mani su ako slepec v tuneli o polnoci za bezmesacnej noci.
"The vast majority of triangles are software rasterised using
hyper-optimised compute shaders specifically designed for the advantages
we can exploit. As a result, we've been able to leave hardware
rasterisers in the dust at this specific task. Software rasterisation is
a core component of Nanite that allows it to achieve what it does. We
can't beat hardware rasterisers in all cases though so we'll use
hardware when we've determined it's the faster path. On PlayStation 5 we
use primitive shaders for that path which is considerably faster than
using the old pipeline we had before with vertex shaders."
.. a nespominajte pred mnou ani rasterizaciu, ROPs, fillrate .. nerozumiete co sa tu deje.
Joek, stejně ti to tady PC borci vyvrátí, protože jejich kompík je dražší než PS5 a mají více ram atd :D
.. ze pozdravujem tunajsich PC expertov, kt. skutocne nevedia ABSOLUTNE nic .. naopak ja viem vsetko ..
"I have it loaded now, finally. In editor playback, I get around 30fps on a Tesla T4, 64GB of RAM. I'll try building."
.. je vonku nove UE5 demo aj pre PC .. s velkymi problemami robi 30 fps na 16 gigovej Tesle a 64 giga ram .. teraz sa vratte dozadu a citajte co som pisal presne o tom istom ale ten heh .. ten .. hehe .. ten borec co porovnal PS5 s mobilom .. dobre rano a predaj chlapce tie bitcoiny, ide to do kopru.
.. a uz tu nespominajte tie svoje biedne 1080-3080ky s funny SSD slimakmi .. Ok, cuz dzus.
@Marcel CZE: "ale realita je dost průměrný PC. "
.. ano, nikto si o 6 rokov na 2080 alebo 3070 ani nespomenie a PS5 si s nimi hravo vytrie rit.
.. za B .. stazujete sa, ze tu nemate hry na kt. by sa dal relevantne porovnat vykon PS5 vs PC .. ale cakat nemusite .. pozrite sa na PS4.
.. PS4 zodpoveda i3 2c na 3.2Ghz, HD 7850ke, 4+4 giga ram, 5400rpm HDD .. teraz na tej PC zostave hrajte Days Gone, Death Stranding, Horizon, Cyber 77 na 1080p/medium .. cakam vase benchmarks .. ze su sokujuco zle .. rovnake to bude s PS5 vs PC az ten cas nastane.
@mnaca: no reaguji hlavně na Joe glorifikaci systému PS5, kterou tu označuje za něco co když se správně uchopí tak vytře zrak i násobně výkonějším grafikám, ale realita je dost průměrný PC.
Co se týče ceny, tu bych v kontrastu s PC vůbec neřešil, konzole jsou dotované, především pak bude dotovaná ještě levnější digitální verze ps5, nikdo neví jak moc, ale je jasný, že záměr sony i MS je zaháčkovat si zákazníka do svého systému a tam ho přechýlit do měsíčního placení poplatku a tam si na něm vzít ty peníze z dotované konzole zpět v rámci nějaký zprůměrovaný doby. U PC nic takového není podmínkou + krypto horečka zdražila komponenty trojnásobně. Takže samozřejmě je to aktuálně mnohem dražší vyhypovaný HW vs HW dotovaný...Tím se rozdíl cen značně zvětšil.
Ale jinak naprostý souhlas, vlastně to je můj největší problém s touto generací, že když už teda rovnou nevydali konzoli s cenou kolem 20k a silnějším HW, tak že tu není alespoň možnost nějaké PRO verze. Za PS3 jsem dával přes 20k, PS2 ve své době stála obdobně a to v obou případech byly sakra jiné peníze než dnes, u PS4 jsme chápal že po fiasku s PS3 sony trošku ubrala na hw a přinesla lepší cenu ale stále v té době těch 12k byly jiné peníze než dnes. Dnes je ps5 od 11k za digitalní verzi, jsou beznadějně vyprodané a dlouho budou a výkonově to je takový meh na to že by konzole na launch měla mít velkou výkonovou rezervu pokud na trhu má být alespoň 3-4 roky, to je prostě dlouhá doba na IT. Věřím, že kdyby ps5 stála kolem 20k s tím jak je hw dotován, tak by to byla bestie co se hravě high-end grafikám vyrovná jak nic. V době kdy má každý druhý dražší telefon, tv nebo jinou nepotřebnou blbost bych takovou cenu neviděl jako žádný problém a rovnou by to trošku snížilo poptávku a přirozeně narovnalo trh a schopnost sony dodávat na trhy nové kusy...
... asi stale neruzumiete tomu, ze dnesne skutocne slusne PC s Ryzen 8c, 32 giga RAM, Nv3080, SSD PCi 4.0 nie je na urovni PS5 .. a nebude vam o 5-6-7 rokov stacit na jeho hry.
@mnaca: "Jinak o tom, že High-end PC budou mít hezčí a rychlejší hry není pochyb, když jen za grafiku utratíš pomalu 2x tolik, co za celou konzoli, a to
je jen jeden z komponentů . To je jako srovnávat Toyotu Prius se supersportem."
.. mile dieta netusi, ze ak engine POZADUJE dodavku dat streamingom na urovni 10-20 giga dat za sekundu .. tak ZIADNE PC GPU dnes ani zajtra tento problem nevyriesi. A je jedno, ze to bude GPU za 2000 euro ako 3090. Je jednoduche nativnou PS5 hrou toto GPU poslat do hajzlu. Alebo mate to PC s 64-128 giga RAM aby suplovalo svoj pomaly SSD. Vela stastia.
@Tomkalhotka:
"ale ps5/xsx ořezáva kvalitu grafického zpracování už od vydání nové
konzole. Opravdu neočekávejte zas tak extra rozdíl krom nových
technologických postupu v enginech což je , ale šikovnost vyvojařu a ne
HW "
.. neveritelna halucinacia, UE5 demo neda 90% dnesnych PC, mozno 95%. Brzdi teda PC konzolu za 400 euro ? Orezava vlasgtne to PC ? A sikovnost koderov a nie HW .. uplne vsetci vyvojari hovoria, ze vykon PS5 SSD IOP je unikatny a toho casu nerealizovatelny na beznom hernom PC. Bezne herne PC ratam aj za 1500 euro, co je humor cena oproti lacnej PS5DE.
.. budete nesmierne sokovany az sa tu dovalia prve a dalsie nativne PS5 hry a este viac sokovany z HW narokov, kt. bude PC musiet splnit ako bude chciet port.
@mnaca: já toto vůbec nehrotim a neprožívám :D ikdyby 20, tak co já sem se nahrál od ps1 her a kolik jich vyšlo za těch 25 let na pc? :D úplně buřt.... Ať si delaj co chtěj, to co sem chtěl sem za ty léta odehrál a vzpomínky zůstali.... Jestli teď vyjde na pc syphon filter nebo last of us, tak mi je to vážně víš kde(usoplený emulátory ani nepočítám) :)
@mnaca: no jasný, ale to jsou hry co už maj na ps4 svoje léta za sebou.... Nový ps5 tam uvidíme zas za pár let až.... Takze todle bych vážně neprozival...
No, mě spíš zajímá ta jistota kde berete info jaký a hlavně kolik těch her sony na pc bude pouštět :D a ruku na srdce, na pc se všecky hry, ale úplně všecky hry přeci programujou ne? Takže to tam běžet musí, a jak píše kolega nademnou, pak záleží jak jsou vývojáři šikovný.... Samozřejmě že cena těch pc je úplně jinde než ty co máme doma :)
nechci se tu dotknout místních ultras, ale ps5/xsx ořezáva kvalitu grafického zpracování už od vydání nové konzole. Opravdu neočekávejte zas tak extra rozdíl krom nových technologických postupu v enginech což je , ale šikovnost vyvojařu a ne HW
@mnaca: to nerozporuji, jasně že tu budou i vlastní enginy u exkluzivek a právě proto poukazuji na to, že zatím se moc to co tady Joe tvrdí v praxi neprojevuje ani u těch exkluzivních ps5 her. U mutltiplatforem na to můžeme zapomenout a u exkluzivek to taky není vidět. Naopak PS5 podává dost obdobné výkony jako xbox ser.X a obě konzole jsou na tom u některých multiplatforem znatelně hůř jak PC verze. Takže jedna věc je co znamená hw ps5 v nějaký teorii a druhá jak s ním reálně pracují, respektive jak efektivně umožňuje lidem s konzolí pracovat. A opět pokud čistě PS5 hry mají těžit z těch efektivních pamětí ps5, tak i přestože dev kity vývojaři mají už minimálně 2-3 roky, tak zatím se to u exkluzivek na vlastním enginu neprojevuje nikterak. Otázka je proč? Protože vyjdou i na PC, kde by to byl problém nebo ten hw není taková hitparáda jak joe popisuje nebo se to stále učí? Hádám že odpověď se dozvíme až za pár let. Na PC zatím žádná PS5 exkluzivita nevyšla takže ani není možné porovnat hw ekvivalent konzole u multiplatforem je tím ekvivalentem k oboum konzolím něco mezi 2060-2070rtx ovšem pouze co do rasterizačního výkonu,samotný výkon RT je mnohem horší a chybí DLSS. Takže se mi těžko věří tomu, že jednou by to z tohoto ekvivalentu mělo u ps5 skočit do úrovně něčeho, co budou dnešní high-end grafiky typu 3080/3090 jen tak tak zvládat. :) Trošku taková sci-fi co tu Joe popisuje, ale samozřejmě bych byl rád kdybychom se něčeho takového dočkali a ideálně dřív než za 3-5 let, přeci jenom v IT znamená každý rok velký pokrok v HW.
@Marcel CZE: .. nie, mna iba pobavila ta poznamka, aby sme neocakavali top notch grafiku .. co si budem nakecavat .. Nioh 2 ma viacmenej PS3 technologiu a bezi aj v 120 fps mode na PS5. A ta nova hra bude preskinovany Nioh2. Mozu si hovorit co chcu.
.. hej 3080 ma 10, 3070 ma 8 .. myslienkovy preklep.
"Epic určitě nic nedělá pouze na míru PS5, ten engine bude fungovat na všech platformách."
.. ten engine ti bude fungovat na vsetkom .. nanite vsak bude streamovat 200 mega polygonov na frame na PS5 a 20 mega polygonov na PC s Nvme 1.2 gigovym SSD. Chapes. Nebo a zem.
"sony exkluzivity pokud budou vycházet i na PC taky ne a upřímně i kdyby
ps5 only tak nevěřím tomu, že někdo pustí takový budget do vývoje od
nuly. "
.. budget je alfa a omega problem next gen hier .. MOZES na PS5 urobit hru v kvalite FF CG filmu .. ako to vsak chces zaplatit ?.. projekcia predaja tej hry musi ratat s mnoho mnoho mega kopiami a to solo na PS5 nedas, to je ta pasca next gen hier, kde sice mas HW, kt. to da ale nemas money. EA/Ubi/T2 ich ma ale ich multiplat vec ma PS5 SSD IOP srdecne na haku.
@joe_zx: "PS5 only hra, neskor PC port .. a .. "Don't expect top notch graphics" .. ak to chcete predat aj na PC" - to tam není napsáno že to má spojitost s tím, že má vyjít i PC verze. Jsou to dvě samostatné věty. To sis trošku překroutil interpretaci.
Upřímně je to cele trošku scifi a vzhledem k současným výsledkům co předvádí PS5 mi to nepříjde moc reálné. A kdyby to bylo tak easy udělat to celé od základu tak skvěle pro ps5 tak už máme aspoň nějakou hru co to dokazuje alespoň částečně. Ale je to jen teorie ničím nepodložená, časově dost náročná a multiplatformy jí neuvyžijí, a sony exkluzivity pokud budou vycházet i na PC taky ne a upřímně i kdyby ps5 only tak nevěřím tomu, že někdo pustí takový budget do vývoje od nuly. Takže stejně ty hry budou v lepším stavu na PC. Epic určitě nic nedělá pouze na míru PS5, ten engine bude fungovat na všech platformách.
A 3080 má 10gb VRAM ne 8. :)
link - grafik z Epic timu potvrdzuje moje slova o alternativnej ceste rasterizacie /soft v async compute/ na PS5. Je to uplne logicke z toho co o modernom renderingu viem a opat pripominam, ze SONY nalialo do Epicu v poslednom case skoro 500 mega USD a Epic uz roky pracuje na novej technologii renderingu spojenej aj s ultra vykonnym SSD IOP.
.. to UE5 demo pre PS5 je vysledok tejto spoluprace a mala ukazka moznosti PS5. Bude ovela lepsie, ak teda mate budget na podobne hry. V pripade nejakej slow paced horror survival PS5 only Resi hry mozte dosiahnut uplne fotorealisticku grafiku. Ziadna hyperbola. Proste kvalita filmu v hre.
@Marcel CZE: .. vsetci vyvojari dobre vedia, ze PC prostredie je uz desatrocia iba v style brute force prezentacie vykonu, tam nikdy neslo o efektivitu. Skutocne nikto z nas nevie co dokaze Nv 2080 ti lebo takej nativnej PC hry proste nie je. A ta 2080 Ti nativne dokaze dramaticky viac ako len dat lepsi fps a vyssie rozlisenie v multiplat hre XO/PS4.
.. spravne hovoris, ze SONY ak chce dat hru aj na PC /kde median masina bude este dlho tragicky za PS5 zaostavat/ nemoze velmi tlacit na pilu. Pozeraj sa vsak na to inak. Cielom kazdeho vyrobcu konzolu, je dostat z 200 watt konzoly vykon 400 watt PC. Tak to je. SONY vie, ze dnes ma dobre herne PC povedzme 1080-3080 GPU a o 6 rokov to bude 4080-7080 a tam musia urobit rozne kuzla v HW aby konzola jakz takz s PC aj vtedy drzala krok.
.. je to inak prvykrat v hernej historii, ked konzola nema slabinu oproti PC .. PS2-PS3-PS4 mali slabucke general purpose CPU, stale tam bolo relativne malo RAM a ulozisko bolo hrozne pomale /DVD pri PS2 bez HDD, strasne nevykonne HDD pri PS3-PS4/.
.. PS5/XSX dnes maju excelentne CPU, GPU .. nezabudat na custom upravy .. pekne mnozstvo RAM /nezabudat, ze konzoly mozu kludne 10-11 giga RAM adresovat ako Vram a v tej sekunde je 8 gigova 3080 dost v riti/ a mimoriadne vykonne ulozisko /ovela lepsie ako median PC/.
.. skutocne som sam velmi zvedavy ako toto zmeni tvar a system portovania hier na PC. Ak SONY vyuzije HW PS5 nadoraz /skutocne kto ma PC, kde SSD da 20 giga dat za sekundu priamo do VRAM/, taku hru nedokaze dat hned na PC, lebo tam takych PC nebude dost na to aby nejako zaplatilo vyvoj drahej hry iba pri vydani hry na PS5 a pre zopar kusov predanych na ninja PC. Budu to velmi zaujimave.
.. pri MS vieme, ze Xbox ma nieco ako "priemerne" PC v podobe XSS a tam to takto pojde automaticky. Dalsia forza, gears, cokolvek sa robi primarne pre slabu XSS a XSX a vykonne PC si to iba vylestia pohodlne k svojmu obrazu.
..
Update - link .. PS5 only hra, neskor PC port .. a .. "Don't expect top notch graphics" .. ak to chcete predat aj na PC, tak nemozte tlacit na doraz moznosti PS5, lebo to nebudeme mat ako dat na bezne PC. Tak.
@joe_zx: no to cele smrdí dost specifickým prostředím trosku jak za dob ps3 a zatím to je jedna velká teorie v praxi neviděná. A vzhledem k tomu že chce sony vydavat sve hry i na pc mam trosku pochybnosti v tom ze by pristupovala k tvorbě her natolik odlišne a od zakladu jinak by to značně zkomplikovalo vydani na pc.
@dopitapetr: .. opakovane vsak musim upozornit na problem menom budget .. na PS5 je mozne hravo realtime urobit herne FF movie Spirits within - link .. uplne hravo .. avsak kde na to zobrat prachy u stredne velkeho vyvojara .. za 45 mega sa to urobit neda a ani tie nemate.
.. uf.
.. za C .. svetlo, lumen subsystem .. svetlo/tiene su plne dynamicke typu GI. Nepouziva sa HW RT. Svetlo ide ako mix trochu procesov .. VXGI, SDF, SS pre dlhu, strednu a kratku vzdialenost.
.. VXGI vo variante SVO /sparse voxel octree/ pouzil aj soft renderer v The Tomorrow Children na PS4 /soft GI, RT/ a SDF zas Dreams pre PS4. SS pouziva kazdy. PS5 to kombinuje dokopy ciste cez GPU bez pomoci HW RT a s velkou rezervou do buducnosti.
.. to UE5 dematko pre PS5 je stale iba first gen pakaren .. bude ovela lepsie.