Konzolista.cz

Miyazaki: Nebudeme dělat lehké hry, je to součástí naší identity

novinkaúterý 1. března 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Miyazaki: Nebudeme dělat lehké hry, je to součástí naší identity
Studio From Software zaznamenalo se svými akčními RPG hrami celosvětový úspěch, ačkoliv si zakládají na poněkud vyšší obtížnosti. Možná ale právě proto na ně velká hráčská komunita nedá dopustit. Nyní se k diskuzi o obtížnosti znovu vrátil režisér současného hitu Elden Ring, Hidetaka Miyazaki. „Vždy se snažíme zlepšovat, ale v našich hrách dává smysl, aby hráč trochu trpěl. Takže to není něco, čeho bychom se v tuto chvíli chtěli vzdát. Je to naše identita,“ řekl v rozhovoru pro New York Times. Sám Miyazaki není zdatný hráč a proto o svých selháních často přemýšlí. „Když hraji tyto hry, říkám si, že takhle bych chtěl zemřít - způsobem, který je zábavný nebo zajímavý, nebo který vytváří příběh, o který se mohu podělit. Smrt a znovuzrození, zkoušení a překonávání. Chceme, aby tento cyklus byl příjemný. V životě je smrt hrozná věc. Ve hře to může být něco jiného,“ říká. Zároveň dodal, že se omlouvá hráčům, kteří nemohou těžké části překonat a hra je zlomí. „Chci jen, aby co nejvíce hráčů zažilo radost z překonávání těžkostí.“
Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (34)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
buk va
buk va #Král Talismanu
👍1
👎1

Spuls hry nejsou tezky, jen je treba se na ne soustredit. Navic v kazdym dilu je hned na zacatku poschovavano spousta op zbrani, ktere spolu se summony umozni i nesoustredenemu hraci projit hrou jak nuz maslem. Ed je pro me zatim nejlehci hra. Obtizne bude spis ten svet prozkoumat cely a vse najit. Je toho strasne moctesim se az po dohrani zkusim level 1 run

Abysswalker

Nikdy se nedej Miyazaki, stoj si za svojí vizí, zatím jsi mně nikdy nezklamal! Od Elden Ringu se jen těžko odtrhávám... 😅

slanecek
slanecek #SHODAN

@Marty: Podle mě je to něčí mulťák.

Standa Kokrhejl

@godycz: Souhlasím, filmy od Miyazakiho jsou vrchol animované tvorby. Ještě jsem neměl čas si o Elden Ringu něco zjišťovat, a samozřejmě se taky vyhýbám všem spoilerům, takže preventivně nečtu žádné články. Z těch pár obrázků mám dojem, že to je více CGI, což mi tedy přijde zvláštní, ale tak zkusím na to zajít, až budu mít čas. Podle titulku článku to dokonce vypadá, že Miyazaki chce dělat i hry, tak se tu možná i nějaké hry od něj dočkáš :)

Kohletto

jsem rad, ze si jede stale svoji filozofii a drzi se ji urcite by sel proti sobe. akorat :D mit tam moznost nejak snizit obtiznost :D urcite by prodal treba dvakrat tolik o coz mu asi nejde, takze i za to je to pekny krok a vychazi. a pro me holt zbyva cumakovat na walkthrough :D

Justy
Justy #PS5

@hrc.jena:Sorry za palec mělo to být obráceně.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@Tomkalhotka: taky me hry od fs prijdou relativne v pohode..co je treba tezky jsou hry jako super meat boy apod. Souls hry potrebuji jen nekolik desitek hodin investice a behas je s prstem v nose.

Tomkalhotka
👍2

mě hry FS nějak extra težké nepřijdou. Když jsem hrál remake demon souls, tak počet smrtí byl dost při zemi tzn. nizky. U blodbornu což byla moje první FS hra byla naročná první část hry než jsem pochopil mechaniky a pak to bylo vše v pohodě. Sekiro byl zatím nejvetší challenge , ale to umírani v sekiru bylo zabavne a ten pocit mrtvých bossu za to stál

V pátek by mě mel dorazit ER, tak jsem hodne bullish :)

godycz
godycz #katana-san
👍1

@Standa Kokrhejl: tak tomu rikam fail. to je vrchol :) jak se budes na Elden Ring koukat? jsi na webu o hrach, ty se hrajou...:-)

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord
👍3

@Standa Kokrhejl: Tohle je jiný Miyazaki :)

Standa Kokrhejl
👎3

Miyazaki je prostě nejlepší. Hluboký respekt. Děkuji, mistře. Na Elden Ring jsem teda ještě nekoukal. Zatím se mi od něj nejvíc líbila Naušika, Laputa a Princezna Mononoke.

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord

@jabuntA: Vizuálně, ne "unequip" ale prostě ji schovat jak už tak nějak dnes bývá zvykem, když už jsem hodinu strávil tím aby můj charakter vypadal aspoň nějak k světu v rámci možností, tak aspoň ať jde vidět ta hezká tvářička :D

renorejns
👍5

@AsuraCZech: Helmu můžeš schovat v Equipment tlačítkem čtverec. Není zač😉

Frenky7
Frenky7 #Kafe

Součástí identity je už i mizerný framerate a recyklace, jen tak dále...

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord
👍1

Nemusí být "lehké" postačí když začnete věnovat trochu úsilí optimalizaci a vůbec bych se nezlobil, kdyby jste konečně přestali používat ten engin z PS3 éry :)Jo a rád bych možnost v ER schovat helmu, když tam konečně jde vytvořit něco co vypadá jako člověk.

Zde255
Zde255 #Lucifer
👍8
👎1

@Effa: už jsem ti tu otázku položil jednou a odpovědi jsem se nedočkal, ale zkusím to znovu...Proč hraješ hry, když je každá pro tebe sranec a jediné co dokážeš o hrách napsat jsou samá negativa, nesmysly a jedovaté bláboly?

Effavasmanasalamu
👎14
👍2

A nedeljete openworld. Podruhe smazan ER a uz mu sanci nedam. Sranec open world kde je mrtvo, plocho a jeste k tomu blbe nasvetleno. Doskakovani textur a propady fps uz taky nedelejte. AOE utoky u kazdeho druheho enemaka a kazdeho prvniho bosse uz taky nedelejte, rozbitou ekonomiku na upgrade zbrani taky nedelejte. Proste udelejte neco jako byl bloodborne a nedelejte uz hru kde splacate dohromady vsechno co jste udelali v minulosti a vytvorite kolem toho kecy za pomoci RR Martina. Jestli je tohle opravdu dilo miszakiho tak by si mel dat pauzu. Nikde jsem za 25 hodin hrani nevidel nic noveho, pouze recyklace. Uroven ubisoft. Vazeny Frimsofte tohle si posral.

Kotilion
Kotilion #Rufuss_cz

Arise now, ye Tarnished, ye dead who yet live. The call of long-lost grace speaks to us all!

To je ono “výzva”, která dnešním hrám chybí.Elden ring je narámná zábava a určitě je otevřená pro nové hráče v žánru.

DarthŠtofi: Oproti Souls hrám mi přijde, že popis věcí, atributu je mnohem obsáhlejší než dříve.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák

Vysoká obtížnost mi v jejich hrách vůbec nevadí. Mně vadí že hra vůbec nic nevysvětluje. Hry od From Software jsou jediné, u kterých musím googlit a hledat tipy a triky. V Bloodborne jsem si polovinu hry dával body do Arkane a myslel jsem že mi to zvyšuje útok zbraní na blízko a místo toho to dávalo útok střelnou zbraní. V Demons Slouks taky figuroval jakýsi optimal hit a dodnes nevím co to je. Jak si pak člověk má vybrat třídu když nemá dost informací. Naučit hrače mechaniky hry je část designu a tuhle část From Software prostě neumí. Předpokládám, že v Elden Ring se nic nezměnilo

Chaser91
Chaser91 ##SonyBravia8II

Jeste aby jeho tym vylepsil optimalizaci a kazde jeho budouci hry jeli aspon 1440p a 60 fps...

godycz
godycz #katana-san
👍3

Praise the Miyazaki.

We love PS5

Som veľmi rád že From Software robia ťažké hry a že Elden ring je rovnako náročný ako Dark Souls nevedel som si celkom predstaviť ako bude fungovať Souls v OW ale funguje to skvele a hra je to parádna Ďakujem Pán Miyazaki

KaruiCZE
👎3
👍2

Tak kdo má problém musí prostě chvilku farmit aby dostal gear/lvl a pak už musí být hráč hodně levý aby nedal cokoliv na nadprůměrném lvl ...

Jaroslav Gulasi
👍1

Ďakujeme a tak to má byt 😉 … Souls hry niesu vôbec ťažké ide iba o to že hráč urobi chybu 😁 .. napríklad zle uskoci ked sa zaženie boss .. je to všetko o tom že hráč musí študovať nepriateľa a poznať jeho slabé miesta 😉

RasputinCz
RasputinCz #Hollow

Jejich hry jsou srdcovka hlavně kultovní. Děkuji za jejich tvorbu.

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt
👍5

Som rad že odolali ufňukanemu mainstreamu. A to píšem ako hráč ktorý nevie dokončiť bloodborne pre to aký je ťažký. Nech im to vydrzi, robia uzastne hry.

Justy
Justy #PS5
👍9

Vzpomínám na Bloodborne kdy vycházel,strašně jsem váhal jestli to za plnou cenu vzít měl jsem strach, jestli to na mě nebude moc těžký,nikdy jsem od FS před tím nic nehrál,ale neodolal jsem a šel do toho a nelituji jediné vteřiny které jsem v té hře strávil a dodnes ho řádím na piedestal nejlepších her které jsem měl tu čest hrát.Takže pane Miyazaki určitě neuhýbejte z cesty.

Gody
Gody #PS5
👍5
👎2

Řekl bych že poslední dobou je větší legenda Miyazaki než často zmiňovaný Hideo Kojima.

Kár3l
Kár3l ##playstation
👎2

Nejlehčí byl sekiro

arnold

Já jsem v prvním dark souls vytuhl u ornstein and smough, to jsem hrál tak rok a trvalo mi to deset hodin , než jsem ho porazil, ale hra to byla opravdu vyjímečná, teď už ale nějak nemám chuť se tím trápit.Nejlépe ovladatelný byl určitě bloodborne, možná i nejlehčí.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články