Microsoft se omluvil vývojářům hry Enotria: The Last Song, situaci hodlá vyřešit co nejdříve

Tvoje reakce na článek
Galerie


























novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
novinka
V lednu proběhne prezentace Xbox Dev Direct, Gears of War: E-Day potvrzen na příští rok
Komentáře (18)
@Kainé: Zrovna Lies of P si vede hodně dobře. Tržby za PC/konzole vzrostly Neowiz o skoro 60 % po vydání LoP (v roce 2023 žádnou jinou velkou hru nevydali) - link To je obrovský nárůst.
V březnu oznámili 7 milionů hráčů (jasně Game Pass), což je podle mě velký úspěch pro prvotinu od neznámého studia.
@ΛNĐ3RLΛ: to já přece nepopírám, že jsou legitimní kupci, ale pokud chceš budíček pro západ, tak nemůžeš argumentovat hrou, která prodala k 80- 90% kopií v Čině.
Helldivers měl peak 458K.
Já osobně bych si přál, aby hry jako Stellar Blade a Lies of P, neoslavovaly milion, ale oslavovaly 5 milionu, i když mám ke hrám určité výtky, tak jsou to přesně ty hry, které by se měly prodávat a měly by být ten budíček. To samé ten Wukong, souhlasím, že je dobře, že se to prodává, ale pokud by ta hra byla z Koreji, tak jsme opět na nějakém milionu plus.
@Kainé: Hráči z Číny jsou stejně tak legitimními kupci, jako každá jiná skupina hráčů. Přesto, budeme-li hrát tvoji hru: když se počítali aktivní hráči na Steamu v době, kdy Čína spala, dělalo to nějakých 200k hráčů ze západu, což je stále úspěch na úrovni třeba Helldivers 2.
Důležitá poznámka: 1 milion kopií Stellar Blade se prodalo údajně za 24 hodin, což není oficiálně potvrzeno sice, ale slyšel jsem to z více zdrojů. Navíc pouze na PS5, to je trošku taky nefér srovnání bych řekl. Až to vyjde na Steamu, můžeme se pak bavit.
Letos jinak vyšel Suicide Squad, Skull and Bones, Dustborn. Těch příkladů je požehnaně.
Nejprodávanější hry za rok 2024 (digitál i retail, Top 10) jsou zase Dragon's Dogma 2, Elden Ring, Final Fantasy: Rebirth a Tekken 8 dle Circana. Všechno hry z Japonska. 🙂
@Ashitaka: tak já těch mmorpg hrál dost a dlouho, takže něco o herní toxicitě vím. Pamatuješ diskuze na Games.cz za dob trolla. diskuzního, jindry apod? Období Skyrimu. Na jednu stranu to byla toxicita, na druhé straně to byla spíše hra a vtipný trolling. To hráčům absolutně chybí právě ten nadhled, je to samozřejmě ročníky, teď většina hráčů je do 25 čili miléniové, proto je ta toxicita tak všudy přítomná a hmatatelná.
Budu se opakovat, s tím Wukongem je to mimo a jedno, co výčtu dáš, to nemá nic společného s bojem proti DEI, ty prodeje a ten úspěch je způsoben Čínou. To, že brutálně floplo Final Fantasy: Rebirth, tady nikdo nenapíše. Taky můžu napsat, že Wukong se směje, zatímco Cloud se někde krčí. Škoda, že ta uřvaná komunita ty hry, kde politika není a hry jsou opravdu pro hráče, nakonec stejně nepodpoří, pokud u toho není masivní hype.
@ΛNĐ3RLΛ: herní komunita byla toxická ještě před zavedením DEI politiky do her, pokud jsi někdy hrál nějaké mmorpg či onlinovku, tak určitě ty zkušenosti máš, takže ono to nelze vše svádět na novináře. Hodit celý tento problém na novináře, SBI je alibistické. Je určitě pravda, že se toxicita zhoršila se zavedením těchto nesmyslů do her, ale rozhodně nejde tento problém takhle shodit ze stolu, že za to komunita nemůže a je to akce a reakce.
Celý tvůj příspěvek je ve finále o tom stejné, což ja nepopírám, že proti tomu by se mělo bojovat, ale herní toxicita se nezaměřuje pouze na tohle téma a v současnosti si nemůže být nikdo jistý, jestli se hra nestane pro stádo něčím jako rudý hadr pro býka.
Jen vypíchnu např. Asmongolda, který šikuje docela slušný dav a i tady vidím přebrané názory. Neříkám, že ten člověk nekomentuje věci dost často přesně, ale je potřeba si na druhou stranu říci, že dost často má slušný bias. Dost často vidím, co odsoudí tenhe člověk, odsoudí komunita a to je špatně.
"že pokud masivní neúspěch Concordu a masivní úspěch Black Myth: Wukong stále není onen "wake up call"
"wake up call" - tenhle hashtag okolo této hry jsem viděl hodně na youtube dost často a trošku mě překvapuje, že nikdo nepoužije kontext. Pokud máš 80-90% prodejů z Číny a ze Steamu to po odpojení Číny hrálo ze 2 milionu 200 tisíc, tak to logicky na západě nebude wake up call. To by musela hrát masivně uspět i na západě a to se opravdu neděje. Kolik se prodalo Stellar Blade? Milion. Dávat do srovnání neúspěch Concordu a úspěch Wukongu je za mě míchaní jablek s hruškami.
@mnaca: Dávat Nintendo do výčtu selhání MS a Sony atd. není správné. To že se čeká na novou konzolí dele nic neznamená.
Navíc když se podíváš na starší články, tak jasně řekli že Switch tu bude dele než je obvyklé. Takže plní co avizovali už roky zpět.
@Kainé: Ta jedovatost herní komunity je ale pouhým zrcadlem dlouhodobého odcizení se novinářů a vývojářů od ní. Nebudeme snad tady předstírat, že novináři na tom nenesou velkou část viny psaním hanlivých článků, jako byly ty na účet tvůrce Stellar Blade, či dokonce zcela smýšlených, jako v případě Black Myth.
Validní kritika je reflektována oblíbenými zaklínadly o bigotnosti a cosi o extrémní pravici. Legitimní kurátor her se Sweet Baby Inc na Steamu byl šikanován a těžce nahlašován jak zaměstnánci SBI, tak novináři, kteří se opět na tuto problematiku nedokázali dívat objektivní optikou a měli u toho akorát potřebu si kopnout do herní komunity.
Tady zase například komunitní manažerka nezaplaceného Alana Waka 2, potom, co viděla fail Concordu, volá po odstranění bigotů z herních komunit - link To je toxicita non plus ultra, jen z opačné strany barikády. Není to žádným řešením, je to prohloubení již stávajícího problému a naběhnutí si na vidle tím, že Remedy tak může přijít o potenciální zákazníky. A tahle osoba figuruje na postu, který má hráče sjednocovat?
Novináři a vývojáři nejsou ke komunitě ani k sobě upřímní, pasují se do jakési role arbitra spravedlnosti a morálky, přesto, že mají sami máslo na hlavě a jejich konečným řešením je více cenzury, nebo odebírání přístupu určité skupiny lidí ke hrám, což je z ekonomického hlediska naprosto sebevražedná myšlenka už když jen zvážíme, že základna hráčů nijak neroste dobrých 20 let a je +- pořád stejná.
Na závěr jen dodám jakožto reakci i na příspěvek @mnacy, že pokud masivní neúspěch Concordu a masivní úspěch Black Myth: Wukong stále není onen "wake up call" pro herní byznys, tak mu do budoucna již nic nepomůže a jeho krach je v podstatě jistý.
@mnaca: dá se souhlasit, ještě bych přidal, že celá herní komunita je extrémně toxická, plná předsudků a extrémně snadno se dá ovládat.
Souhlasím, že i Nintendo hodně zpomalilo a najeli na brutální recyklaci svých značek ve stylu Sony, nějaká inovace od Breath of the Wild nepřišla.
Hry jdou v této generaci hodně na jistotu a nepřišla za mě jediná hra, kde bych si řekl wau. Vyšlo spousty výborných her, ale žádná která by něco změnila.
Korejci zatím jsou taky v pohodě a neskáčou na DEI. Věřím, že Capcom bude výjimka a Japonci nebudou sledovat západ(ale víme, že Japonsko bylo a je fascinováno západem a hlavně USA), přesto vše si myslím, že Capcom dělá výborné hry a hejtit je zatím nebudu.
@Jakub Andreas: Ja se obavam, ze on uz se tak narodil...
Toluen mu mozna rikali na zakladce.
@TimeSplitter: Asi toluen.
Tvl takhle se to děla . Chcat někomu dva měsíce do ksichtu a pak mu říct sorry!
Sony není svatá , to ani omylem. Ale to co se děje poslední dobou kolem Microsoftu je hodně hustý.
@TimeSplitter: link
@NIKTO KAZDY: link
ja hre dam sanci tesim se
Omluva se přijímá 😉
Zbytečné, je to sračka, nikdo to nechce a už vůbec nekoupí, tu bylo řečeno.
to je panečku rozdiel v jednaní. sony vyhodí stiahne z trhu a microsoft to dá na pána čisto a charakterne.phil je borec.😆
Kluci od vedle ale rikali, ze se jim to nezda a ze v tom ma prsty beztak sony🥺