Microsoft chce vylepšovat hardware Xbox One postupem času

novinka  140
BarackObama, 1. 3. 2016 20:59
Dnešním dnem opadá embargo na veškeré informace z před několika dny uspořádaného, speciálního meetingu Microsoftem, věnovaného Xboxu a Windows 10. Po několika málo oznámení, jako je například okleštěná Free To Play verze exkluzivního titulu Forza 6 pro Windows 10 nebo rozhovorech ohledně fúze Xboxu a Windows 10 v jeden ekosystém, zde máme jedno vyjádření od samotného šéfa Xbox divize, které lze nazvat jako cosi mimořádného či minimálně nestandardního.



Phil Spencer prozradil, že se společnost připravuje na budoucnost, kde jejich konzole bude "rozšiřitelná", to jest, modulární. Staré komponenty vyhodíte do koše a poběžíte si pro zbrůsu nové, výkonnější, aby tak vaše konzole mohla držet krok s nejnovějšími high-end počítači, co se alespoň algoritmických výpočtů týká. Odůvodňuje to tím, že tím odpadá nutnost, se držet na "zmrzlém bodě" při koupi nového zařízení, čímž jej můžete tak bezostyšně dopovat výkonem během celého cyklu, aniž by jste přišli o ty nejlepší, grafické nastavení u nových her či se minimálně nebáli technických potíží z důvodu nedostatku výkonu.

"Vidíme to na jiných platformách, ať už mobilních nebo těch desktopových, když dostáváte permanentní inovace, které zřídka kdy vídáme na konzolích," říká. "Na začátku každé generace se hardware, stejně tak software uzavřou dohromady, v jeden celek, načež pak musíte proplouvat s jednou jedinou konfigurací celých 7 let nebo tak nějak, zatímco ostatní ekosystémy jsou lepší, rychlejší a výkonnější. Vy přitom musíte čekat na nás, až se uráčíme provést další, generační skok a poskytnout vám novou konzoli."

Šéf divize, známý pod přezdívkou Xboss poté pokračuje: "Když se pak podíváme na časový horizont konzole, věřím, že uvidíme více "časoprostoru" pro konzoli, než jsme kdy doposud viděli. Vlastně nás uvidíte, jak přicházíme s novými možnostmi u hardwaru během jedné, jediné generace, umožňující stejné hry běžet regresivně i progresivně."

Vzhledem k tomu, že Microsoft vlastní "univerzální aplikaci" jménem Windows, která je zakomponována ve většině "univerzálních platforem", bude tenhle gigant schopen vylepšit hardware, aniž by tak "anuloval hry stávající", které běží na této platformě. Není ale zcela jasné, zda to znamená, že "druhá generace her" pro Xbox One, bude schopna se rozběhnout na "hardwaru té první generace".

Při rozhovoru Spencer též zmínil, že Sony pracuje na podobném principu funkčnosti PS4, skrze dodatkový výkon u její nadcházející virtuální reality, PlayStation VR. Až se VR dostane na trh, bude obsahovat samostatné zařízení s vlastním procesorem pro výpočetní operace.


"Společnost Sony tohle dělá s VR. Dodává hardwarové možnosti virtuální realitě uprostřed cyklu PlayStation 4 a dělá to tak, že přidává k zařízení další box. Nemyslím si, že to má negativní dopad. A ani to nic nemění na jádru konzole jako takové. Pro konzole je tohle teď více důležité, než kdy předtím bylo, protože zde kolem přebývá tolik jiných platforem. Kdysi, když jste si koupili konzoli, jste byli daleko před poměrem cena-výkon, vzhledem k tehdejším počítačům. Ale nyní jsou PC velice levná a vaše telefony toho zvládají stále více, stále rychleji a stále lépe."


Přes to všechno, Spencer neposkytl žádné konkrétní informace o tom, zda Microsoft plánuje výrazně modernizovat Xbox One, nebo hodlá zavést zcela novou platformu do budoucna, která by splňovala výše popsané body.

"Nehodlám oznamovat naše plány pro hardwarovou devízu" dodává. "Chci jen ujistit lidi, aby viděli, že to co děláme, nám umožňuje býti víc angažovanými v tom, o čem konzole jsou, než jsme se kdy angažovali a inovovat důsledněji, než jsme kdy vůbec inovovali. To je ten klíč pro mě."

Zdroj: Gamespot.com

Xbox One

xone
Microsoft Game Studios, Microsoft
Datum vydání hry:
23. 11. 2013
KARTA HRY

Komentáře