Marvel’s Spider-Man: Miles Morales dostal 60fps režim s podporou ray-tracingu
novinka•středa 9. prosince 2020•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Interactive Entertainment

REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
fórum
Gran Turismo 7
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Oznámena retro first-person střílečka Starship Troopers: Ultimate Bug War!
novinka
Oznámena akční závodní hra Carmageddon: Rogue Shift, vyjde začátkem příštího roku
Komentáře (38)
Ano je rok 2020 a na 4k ty konzole proste nemaji. Rozdil mezi chechboardem a nativním 4k zasadne pociti naprosty minimum lidi. 30 vs 60fps pozna naprosta vetsina. Nekdo tu psal, ze pres full hd je jak neco pres 10lety ..ne pred 10 lety nebylo full HD standard a pri 60fps kupodivu neni ani dnes pro takovej xbox ses. Nemuzeme s novou generaci zdvojnasobit fraze, to same rozliseni, přidat ray tracing a jeste chtit neco navic v grafice.
@StepoBella: spustu hráču zase včetně mě preferuje 60 FPS než kvalitnější obraz , to je težký takhle škatulkovat dle osobních preferencích, jednoduše nastává přesně to co tu píšu delší dobu , nova generace konzolí je na 4k/60FPS málo výkoná a proto tu jsou a budou tyto kompromisy :(
@Maverick_cz: ehm? Je rok 2020, kdo tu nemá kvalitní 4k obraz? A ten kdo nemá tak vyhledově do 8 let určitě zobrazovadlo mít bude, vydat 2020 konzoli a cilit na 1080p to snad ne.
Však kvalitni 4k /100 hz se dnes pořídí za 20 k , to už není nic nedostupného
No a to je to, co by bylo v pohode kousnutelne vetsinou. FullHDplus (tedy chceckboard s minimem na 1080p) 60fps ray tracing. Stacilo by pak s rezervou pri HDR i HDMI 2.0 a jsme vsichni spokojeni. Kdyz bude zamek na 60fps a poctiva optimalizace, nepotřebuji pak ani Variable Refresh Rate. At je tech modu treba 20 at si prijde na sve kazdej Tonda co mu to schazi z PC, ale at se primarne soustredi na jeden hlavni.
Update - rozlíšenie nieje full HD ale stále dynamické 4k, s nižším základom ako ostatné módy.
danik. CZ.. ne právě. To je to o čem mluvím.. Pak se mužem dostat do bodu jako je PC.. A to fakt nechci. Máme konzole, herní konzole byla vždy o jednoduchosti.. Ne o složitém nastavování, což teď ještě není.. Ale pomalu a jistě tam směřujem. Navíc je to dle mě ztráta času pro vývojáře.. Místo aby tvořili nový obsah, nebo dělali na něčem novém.. Se piplají s gaficky různými druhy nastavení.Jak říkám, teď to tak ještě úplně není. Ale co není může, a koukám že i bude. U minulé generace- PS4/Xbox One to přišlo poprvé, hlavně tedy myslím mezi generace. Tam už to začalo, a to buď, vyšším rozlišení s klasickým 30fps..nebo dynamickém rozlišení a snaha o 60fps..no a teď přichází další, třetí možnost.. Hele za chvíli budeme mít několik různých konfigurací HW, a do toho v nastavení spoustu hejbátek.. Díky nechci. A MS už s odlišnou HW výbavou u next genu začal..viz XSX/S.. Podle mě, a chápu že to nemusí sdílet každý, ale ja osobně bych si bohatě vystačil s maximálním možným nastavením a šmitec. Nemusím, a ani si nikdy u her co to podporují neměnim na vyšší fps na úkor kvality zobrazení. Stačí mi max všeho.. Takže dobře odladěné prostě co ta konzole v danou chvíli HW dokáže nabídnout.. Jinými slovy, co z ní dokážou vývojáři dostat.
@armyk: zajdi si na oční
Insomniac válí.Snad to přidají i do remasteru.
Milese už mám dvakrát projítého,ten konec byl fakt wow.
@FreeGoro: FHD je už celkem málo na velké TV z rozumné vzdálenosti. Ideál by bylo 1440p to je naprosto ideální kompromis mezi ostrostí a hw nároky..
Gur44 Jestli hra bude 1440p upscalovanana na 4k, nebo plne v 4k nemas sanci pri hrani poznat. Jestli budes mit 30 nebo 60 fps ano.
Presne tak...radeji fullhd,60fps,RT a co nejlepsi grafiku.Na 4k staci upscaling
Asi tak pustťe si graficky průměrnou hru ve 4K, bude vypadat lépe? Ne, pač rozlišení nedělá grafiku. Obzvlášť smutné je hrát hru ve 4k aby pak nezbyl výkon to vyšší rozlišení nakrmit více detaily a celkově lepší grafikou.
Tak a teď si pusťte hru jako TLOU II s nabušenou vypiplanou grafikou ve FHD, vypadá to lépe jak kdejaká hra ve 4k? No to bude tím, že grafiku nedělá rozlišení, které brutálně ukrajuje výkon, ale graficky styl a nasvícení které je v TLOU II naprostá špička ve svém oboru.
Nasvícení je důležité. Kdo např. viděl někdy rendery od designeru nebo konstruktéru co vám dokáží na fotku prázdné louky dosadit budoucí dům a vypadá jako živé včetně interiéru - toto není zásluha textur ve vysokém rozlišení nebo 4k, to je především zásluha realistického nasvícení a to je prakticky raytracing. Ne jenom odlesky ale celkové nasvícení scény a hra světla a stínů. Dobrý render dělí od toho špatného především to jak reálně dokážete nasvítit celou scénu. Ty nejlepší moc nepoznáte od reálné fotky.
Krásný příklad jak nasvícení dělá hodně můžete vidět na nejnovější NBA link . textury jsou ve stejný kvalitě jako na ps4 ale nasvícení si mohli dovolit na ps5 mnohem lepší a ten rozdíl je patrný na první pohled, ba co více přímo bije do očí.
Takže za mě raději posunou grafiku, než jen 4k rozlišení, který ukrojí tolik výkonu, že pak stejně nemáte jak nakrmit ty pixely navíc a zobrazit bohatší scénu na titěrný detaily kdesi v dáli.
SteveHood: Jo ale to už jsou zase detaily pro mě, prostě nemůžu mít všechno ale radši oželím tohle než mít RT jen ve 4K, tohle mi prostě přijde jako mnohem lepší kompromis.
Guru44: Co hráč to názor, já prostě tohle vítám ale tím neříkám, že by tam neměla být volba pro někoho s jinou preferencí. Prostě já osobně radši RT a 60 fps než třeba 4K a 60fps
Bohuzel takovy je svet.Nekomu staci fullhd a za druhe protoze proste zbytecne 4k zere hodne vykonu a nekdo kdo lpi na 4k protoze na to ma televizi tak to vyzaduje pac vi ze to vypada lip.No a od toho se odviji kde daji ten dalsi vykon.Kdyz se divam na podarene fullhd hry tak vypadaji supr i na 4k televizi a nic mi nechybi.Kdyz uz dat jediny rezim,tak at tam je vsechno....60fps,RT.No a grafiku at prizpusobi tak aby to jelo bezchybne ve fullhd.A kdo chce 4k,tak na to bohate staci kvalitni upscaling
@AsuraCZech: I tady se řezalo: "který přidává třetí režim zobrazení, v němž hra jede v nižším rozlišení a má i něco méně detailů a třeba hustotu chodců na ulicích." :)
Tak tohle je přesně volba, kterou jsem chtěl, osobně bych to uvítal u všech her, prostě osobně radši oželím rozlišení, 1440p je dostačující a klidně bych šel někde i na 1080p. Radši prostě uvítám víc detailů, 60fps a RT k tomu v tomhle rozlišení než řezat a řezat, aby ta hra byla v 4K, prostě to je zbytečný žrout výkonu, pokud to nemá na starost nějaká technologie jako DLSS
3 nastavení je pro někoho asi už moc za mě by to měl být standard, stejne nějaký nativní 4k a 60 fps je pro next gen stále scifi, takže za mě určitě palec nahoru za 60fps s RT a vůbec možnost jednoduchých voleb dle vlastní preference. Tohle by mělo být všude standard. Naopak konzole si tímto ze světa pc berou to nejlepší - možnost výběru smrsknutou na 2-3 volby, zadny další ladění tak o co jde?
Když je možnost, tak hraju / budu hrát jen 4K/60. 1080p/60 v God of War je sice super, ale to 4K jde fakt znát.
Toto je dobrá volba pro lidi, kteří nemají 4K TV/Monitor, a chtějí RT s 60. Za mě dobrý, jen ať si můžeme co nejvíce vybírat. :)
Ježíš ať se na nějaké módy zobrazení vykašlou!!! Na co jako? Na konzolích byla vždy jedna možnost, a nazdar. Tímhle nastavováním mi konzole připomínají PC. Kde pak díky tomu optimalizace her stojí za houby. Ať se dělá jedno nastavení, a každou novou generaci se to jen posune.. Nestojím o možnost mít to, ale zase nemít tam to.. A když budu mít tam to, tak zase musím oželet něco jiného. Proč?PS5 zvládá 4K a 60FPS..? Ano, tak ať dělají všechny hry takhle a ja osobně budu spokojený.
jak mička.. ano vím, kolik nastavení mám na PC.. proto jsem na něm přestal nové hry hrát. Konzole byla a někde stále ještě je o jednom jediném nastavení tak, jak ho vývojáři zamýšleli a do toho jednoho jediného vložili veškeré úsilí a ten plně odladili. Chápu, že jsem v tomhle v menšině, ale prostě mi nepřijde logický se snažit zalíbit každému. Teď je to o třech nastaveních, za pár let to může být o desíti, ať si přijde na své úplně každý.. neříkám, že je to jako na PC, ale že to tam směřuje.. v případě xboxu mě to ani nepřekvapuje, u pska jsem doufal větši konzervativnost, bohužel ta odešla s příchodem ps4 pro. Mám konzoli, abych sednul zapnul a hrál a né než začnu, tak zkoumal, jak to bude nejlepší. Tahle pohodlnost se s tímhle snižuje a jedna věc je, jak je to teď, druhá kam to směřuje, protože u tohohle to nezůstane, když se to s takovou radostí přijímá.Docela by mě zajímaly statistiky, jak to většina hraje. Snad je budou brát v budoucnu vývojáři v potaz a alespoň ta jedna z variant bude pro ně primární a na tu hra odladěná.
Guru uplně ti rozumim nejsi sám
@Guru44: ja som hral na performance oboch spidermanov. Grafika je krasna aj tam.
To si asi dám spíš ten druhej 4k režim. Hustoty davu a detaily si cenim víc než pár odlesků na specifických místech
@Maverick_cz: 3 možnosti nastavení ti přijde moc? Z počátku vybereš co preferuješ a nazdar. Na pc je situace úplně jiná, tam si můžeš měnit manuálně 10tky nastavení a můžeš laborovat co má jaký dopad na výkon. Takto to máš ideálně vyladěné aby hra vypadala co nejlépe a zároveň splňovala tvé požadavky a každý si přijde na své. Tohle by mohl být standard kvalita - výkon - výkon rt. Možná ještě pro kompetetivní střílečky 120fps ..
Tak to si ho pak pěkné ještě užijí až bude ps5
Kdyby bylo 60fps jasná meta, plovoucí rozlišení a k tomu ray tracing, věřím, že většina hráčů by byla spokojená a hra by byla odladěna na jednu jedinou variantu.. tohle nastavování, pokud neskončí s tím, že se dobere k nějakému zlatému standardu, tak mi smrdí PC scénou a já nechci volit to nebo to.. 60 fps a plovoucí rozlišení je úplně pro všechny.. i pro ty co mají full HD televize.. i pro ty co nemají 120Hz tv, tak proč neudělat jeden danej standard a nemuset volit a vždy něco obětovat.. v důsledku tahle univerzálnost stojí jen výkonový kapacity hardwaru a časový vývojářů. Výsledek by bez toho mohl být ještě lepší.
Tady neni o cem.Zahraji v tomhle nastaveni 👍
Zrovna teďka si ho rozehraju 😂 pecka, i am happy. Měl jsem hrozný dilema, asi bych stopro obětoval Ray-Tracing.
Sakra. Pred hodinou som to dohral
Vedlejšáky ještě nemám, minimálně vyzkouším, každopádně jsem trochu doufal, že tenhle mód vydají.
ted to hraju na ps4 protoze jsem to uz nevydrzel...a muzu rict ze mit to dohrany na ps5 tak jsem fakt nasranej protože ty dva mody to je dilema