Mark Cerny: Plný potenciál PS4 bude využit za tři nebo čtyři roky

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Leonovi S. Kennedymu bude patřit zhruba polovina hry Resident Evil Requiem
novinka
Akční RPG hra Star Wars: Fate of the Old Republic vyjde dříve než v roce 2030
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
Komentáře (36)
jj souhlasím.. pro mě osobně ten rozdíl mezi současnou a další generací v grafice opravdu není naprdelposaďující, ale spíš taková evoluce a vylepšení toho, co haprovalo. Uvidíme, jak se to vyvine, zatím jediný, kvůli čemu bych investoval do nové konzole je Infamous.
No a to je právě to co nikdo nevíme. Když si vezmu Elemental demo, tak to běží na GTX680(karta za ca. 13 papírů) a oproti němu jelo Elemental demo na dev-kitu PS4 bez plně optimalizovaných ovladačů a s menší pamětí, než je 8GB teď. Četl jsem rozhovor i s M.Reinem, že když dělali PS4 Elemental demo, tak něměli vůbec kompatibilní ovladače. Až budpu mít v Sony dokonale odladěný vývojářský nástroje a ovladače pro konzoli, tak to bude vypadat úplně jinak.....Odvěkej problém Sony je software. To nejni jako u MS, ty mají sofware na o hodně lepší úrovni...Já si myslim, že až budou mít odladěný vývojářský nástroje tak asi budeme čučet co ta mašinka umí. Když si vezmu, že marketingovej ředitel AMD se prokec, že tam bude hUMA technologie(nebo její nějakej ekvivalent) tak se máme asi na co těšit(ikdyž to pak hned AMD zametalo pod stůl)........Ty grafárny jsem tam nahodil záměrně, páč si myslim, že pak vizuální stránka her z PS4 se bude blížit tý grafárně(jak říkám ryzí spekulace a brát to s rezervou)......prostě optimalizace je optimalize. To nejni jak u PC, kdy musej počítat s jakoukoliv kombinací HW......pak na to potřebuješ železí jako prase, aby ti to šlo plynule na ty nejlepší detaily....alë to víš sám moc dobře :-D
No tak jako tak mě výkon obou dvou konzolí opravdu vyhovuje. Vizuálně mi ty hry přijdou dostačující už na nynější generaci. Já čekám skok v AI....Nic jinýho bych ke hraní ani nepotřeboval. Vizuál super, audio super, len ten mozok chýba.....no snad se dočkám a konečně budou v CoD chodící, myslící spolubojovníci i protivníci.
Když to tak vezmu celkově, tak si myslim, že MS i Sony měli minimálně ještě rok, dva počkat a pak teprve vyjít s novou generací. To by ten HW byl založenej na úplně jiným čipu a byl by i signál do 4k TV. Teprve pak by jsme s klidným svědomím mohli říct, že si pak z vizuálu sedneme na prdel......holt měli ještě rok, dva počkat....Mě osobně zatím nenutí nic jít hned do nový generace. Z prvu jsem chtěl ,ale už počáteční nadšení vypršelo. Zatím je prezentována jen lepší grafika, nikde známka o lepší AI....tudíž ještě čekám
Robo pěkná práce.. je vidět, že máš hov.. co na práci ;o)))) .. má to ale malej háček, to že to na tý výstavě běželo na téhle sestavě není tím, že ta sestava je podobná, nebo i ekvivalent xboxu v PC s odečtením nároků na systém a tak.. ale proto, že prostě tam muselo být to nejvíc nejlepší, aby se neobjevil žádnej záškub, chyba.. prostě oooobr rezerva. Ekvivalentní PC má podle mě grafiku možná o řád větší než je v konzolích, ale né jednu z těch nejlepších za víc jak 10000Kč.
No, vyorat brázdu nějaké hezké barbarky, proč né[s6]
Mitsu: to co teď vyjde na konzole je už na pc stará sračka, tohle je žhavá novinka, aspoň vidíš jak jsou konzole zaostalé a stejně tu hlubokou brázdu si bez pořádné grafiky neužiješ[s6]
Mitsu CZ: Ale když si koupíš pořádný PC aspoň za 50 tisíc, tak potom můžeš pařit hru všech her link [s6]
Chlapi ty myšlenky o tom, jak PS1,2,3 předběhli v tý době PC a PS4 ne, že, IOIO píše o tom, jak se PS4 nedkoáže rovnat PC za 30 tisíc...no no....tak si dám tu práci a uděláme si součet co vy na to?.....Nejni tajemství, že Ryse běželo na E3 na počítači s core i7 a GTX 780.
X-ONE
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Začneme klasika součet všech komponentů krom monitoru, myši a klávesnice...sčítám to nejdřív pro X-one, páč ten se díky použitým pamětím nejvíce rovná PC.....u PS4 čistá spekulace
CASE + ZDROJ......1797kč
link
ZÁKLADNÍ DESKA.......4866kč
link
PROCESOR+ CHLADIČ.......7794kč
link
PAMĚTI.......1611kč
link
PEVNÝ DISK.......1734kč
link
GRAFICKÁ KARTA............15333kč
link
MECHANIKA BD.............1423kč
link
No sakum prdum se vším všudy X-one PC co běželo na E3 je za ca. 34 papírů
PLAYSTATION4
....vycházim z toho, že PS4 má o 40%výkonější GPU a 50% výkonnější pamětový subsystem....tudíž pužiju lepší deku grafiku i paměti
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
CASE + ZDROJ......1797kč
link
ZÁKLADNÍ DESKA.......6040kč
link
PROCESOR+ CHLADIČ.......7794kč
link
PAMĚTI.......3729kč
link
GRAFICKÁ KARTA............22700kč
link
PEVNÝ DISK.......1734kč
link
MECHANIKA BD.............1423kč
link
Tááák podtrženo sečteno PS4 PC ca. 45 papírů
No já si myslim, že nynější pozice PS4 oproti PC je úplně stejná jako byla v tý době PS3 oproti PC.....zase v tom moc velkej rozdíl nevidim........čistě teoreticky je to jen odhad, tak to berte s rezervou (mezi námi děvčaty docela slušný PCčka na hraní no ne? :-D )
HoraCZ: Oblivion IV je naprosto to stejný, čím se ve hře dostaneš dál, tím víc se to seká.
Maverick - asi jsi nehrál Skyrim na PS3, pokaždé jak se charakter přehoupnul přibližně přes tu stovku hodin, tak byl nehorázný frame drop (hru jsem pořídil po posledním patchi) a místy to šlo hluboce pod údajně locknutých 30 fps. Hlavně v dungeonech.
Mohli by na PS4 vydat Goty Skyrimu, konečně bych si to zahrál bez problémů.
EL_Scorpio.. sekání jako takový na konzolích si dovolim tvrdit prakticky neexistuje.. ano kolísání frameratu, ale sekání známé z PC, kdy se něco opravdu seká! čili někde pod 20fps.. to možná v nějakym okamžiku, ale rozhodně to neni dlouhodobá věc v žádné hře na konzole ať už jsou vývojáři sebehorší optimalizátoři :o) A pokud se bavíme přímo o exkluzivkách, tak tam už vůbec ne.. nicméně ano, když jsem přecházel z PC na konzole, tak jsem si naivně myslel, že opravdu nebude hra, kde by to kleslo pod magickou hranici 30fps.. a né že by to nešlo, ale je to o větší péči od vývojářů. Realita je sice jiná, nicméně sekání jsem opravdu nezažil. Docela by to byl zajímavej námět na téma, která hra je opravdu nejhůř optimalizovaná a má nejmenší framerate.
S tou optimalizáciou to zase nepreháňajte, všetci veľmi dobre vieme ako niektoré hry pekne lagujú na konzolách. Nie je to chyba konzoly, ale hanba vývojárov ale nepíšte tu prosím vás, akoby konzola ponúkala ten najplynulejším herný zážitok.
Proto si ještě něaký ten měsíc počkám, není kam třeba spěchat. Každopádně bude grafika v hrách i ze začátku na PS4 někde jinde než na PS3, ale ještě to na posezení na zadek nebude. Nevím jestli 100% potenciál začíná využívat u her PS3 až tet po 8 letech u her jako jsou The Last of US, GTA 5, ale ta grafika je někde jinde než na začátku vydání PS3. Je jasné, že tet musejí nasekat hry, aby se dalo na PS4 co hrát a postupem času budou graficky lepší a lepší...jako u PS3 [s6] A kdo ví, podle mě bude opět zase cca za 3-4 roky jiná verze PS4 jakož to bylo u předchůdců, protože vývoj techniky jde každým měsícem nehorázně nahoru.
IOIO..
Tak nějak. Jinak, když nepočítám nekonečný a únavný řešení čísílek (místo posuzování skutečnýho výslednýho dojmu), tak nejhorší na zarytý části PC komunity je to, že valná většina z nich žije v přesvědčení, že slovo NEXT-GEN znamená HIGH-END a zřejmě proto z nich na multiplatformových webech v poslední dobe lítá tolik hov*en. Ale když je to baví [s14]
THE EDGE..
Jde o to na jakým PC budou některý hry o něco hezčí než na novou generaci konzolí a zda to nevelký grafický pozlátko opravdu stojí za tu nemalou investici. Já mám jasno [s14]
MAJSTA.. Ty tvoje záplavy srdíček mi vždycky zvednou náladu [s6]
A K TÉMATU..
Na PLAYSTATION 4 jsem čím dál zvědavější a těším se až si jí ke konci letošního roku (nebo na začátku roku novýho) se širokým úsměvem na tváři ponesu z obchodu a se zatajeným dechem jí budu doma rozbalovat. Jinak, když už jsme u úsměvů, víte co mě na všech těch dětinských útocích zarytých PCčkářů (neplést s PC hráčema) rozesmívá nejvíc? Je to představa, že 70% PC v domácnostech si o vizuálních kvalitách her na PS4/XBO může nechat leda tak zdát, ale ONI budou dál žít ve svým ideálním světě, kdy je v každý rodině Titan a i7 naprostou samozřejmostí [s14]
No jo no, každý holt máme svoje sny a nesplněný přání. Já mám taky přání a myslím si, že je splnitelný. Rád bych se následujících 5-6 let bavil u nových konzolí a krásných her na ně, podobně dobře jako jsem se bavil u těch současných....a to přeju i ostatním hráčům i budoucím majitelům PS4/XBO [s12] Ale hlavně ať se kouří z hlavně a slouží nám zdravíčko, to je základ [s14] Bezva večer
MAJSTA: a čo je najhlavnejšie!!! hry su plne optimalizované na HW narozdiel od PC kde sa vyda surový produkt a ako tu uz niekto spomínal... ked ti to nebezi... bez do obchodu a dokup si HW.
:) ps3 ka je tiez uz v dnešnej dobe slabšlí ako priemerny toustovač a stale sa na nom hraju hry ako TLOU, Far Cry a podobne ( to iste ako xbox ) PC hračom ktorý machruju HW sa len smejem a stale sa im smiat budem.
Jeden príklad za všetky... nVidia a ich reálne vlasy ktoré boli použité v hre Tomb Raider na PC... každé PC v prdeli ... len z debilných vlasov... rovnako dobre vyzeral pohyb vlasov v TLOU a nikto z toho nepadal do komatu... bralo sa to ako samozrejmost... PC je proste... proste PC
Mark Cerny je chlapík na správném místě. Jako hlavní Architekt ps4 navrhl řadu speciální úprav, kdo se o to trošku více zajímá, tak ty řečičky o tom, jak ten hw zaostává za pc bere naprosto v klidu.
Hlavní motorem ps4 je gpu a rychlá sdílená pamět'. GPU dostala vylepšeny ACE engine pro GPGPU výpočty (8xACE - 64ops), pro ještě efektivnější využití paměti poslouží hUMA technologie amd, dále byla upravena sběrnice atd..
K paměti lze ještě doplnit, že sony poprvé v historii porušila pamětový cyklus a nasadila nadstandardní pamět'ový modul.
Vývojáři dostali tak co chtěli, velice jednoducho programovatelnou konzoli s vysokým výkonem a velkou rychlou pamětí. Kdo je patlal neudělá graficky kvalitní hru ani na sli-Titanu s 16gb rychlou ram..
Ke hrám lze říci, že ani chystané Killzone nevyužívá nic z toho, o čem mark mluvil.. SPE kód upravili na 6jader cpu jaguar, data naházeli do ram, v podstatě jde jen o "hrubé" úpravy kz3+ enginu.. na čisté ps4 enginy si ještě počkáme..
to jsem si taky myslel, pak prisel Ipad a najednou me to nevadi :) Myslis ze by jsi nedal prednost digitalni distribuci, kdyby ta sama hra stala misto nove krabicovky max 300,-? U Apllu stoji hry v prepoctu od 20,- do 150,- max. Je to pomerne uspesny obchodni model a nejspis ho casem budou nasledovat i velke konzole (cetl jsem hezkou statistiku, ze iOS a Android maji dohromady 4x vetsi trzby nez vsechny ostatni Handheldy, a ted si vem, o kolik jsou levnejsi hry nez na takovou Vitu).
abe-cloud je v budoucnu jisty,ale podle me to zas tak blizka budoucnost nebude,lidi stale ty hry chteji vlastnit,chteji mit krabicku a treba me osobne ty hry z digitalni distribuce zas tak jak hry s krabickou nebavy. ten onlive funguje i v cr,ale neni dobry ma to prisernou odezvu a hry tam bezi na nejmensi detaili.
je to prostě unikátní stav, který tu dřív nebyl a možná by tu nebyl ani v téhle generaci, kdyby nepřišel Apple se svým iPhonem a rozhýbal odvětví, které se zdálo, že nemůže nabídnout nic nového, ale pouze generačně vylepšený stejný model stále dokola.. něco podobného teď je vidět u Androidu, kdy už docházejí nápady, čím by další generace mohla být lepší krom vyššího výkonu, který vlastně nikdo nepotřebuje (viz. třeba Windows phone 8, které jsou dle mě nejsvižnější operační systém a přitom potřebují polovinu výkonu). Trh s desktop PC se zmenšoval na začátku kvůli notebookům, kdy jak říká IOIOI lidi spohodlněli a nechtěli řešit dílčí komponenty, ale chtěli ucelený systém.. dneska jsou v dálší fázi ještě větší pohody ;o) a místo notebooků chtějí tablety.. těžko říct, kam to zamíří dál, nicméně je evidentní, že se to zpátky k desktop PC nevrátí a právě tahle třída celým vývojem drhne nejvíc, takže tvoje spirála se u desktop PC úplně rozpadla :o) není třeba konkurovat něčemu, čemu dochází dech. Osobně jsem si stavěl PC sám a to od malička, kdy mě to opravdu bavilo si neustále kupovat nové a nové a lepší a ještě lepší ;o) komponenty, ale dneska už neinvestuju do ničeho jinýho, než je grafická karta a to vlastně jenom proto, jak píše Mitsu, že na PC stále jsou žánry, které konzole nedokážou sprostředkovat ve stejném pohodlí, jako na PC. To je ale malá skupina her a hry, které opravdu táhnout PC scénu ala World of Warcraft se dají dneska hrát na kdejakém notebooku, takže proč cpát velké peníze do nejistého výsledku, když tu jsou konzole za půlku?
the-edge..chápu co myslíš, ale zapomínáš na něco, co se mění a co ne.. cena komponent pro PC je prakticky stejná. Mainstreamová grafika stále stojí stejné peníze každou generaci a tak je potřeba z peněženky vytáhnout stejnou porci napříč generacema, ale u konzole je teď situace jiná, protože ta konzole v době vydání prostě stojí polovinu toho, co jsem byl zvyklej dávat za generaci předtím.. a pro mě osobně největší výhodou konzolí je právě optimalizace na jeden jediný hardware a ta tu stále je.. nemusím řešit, jestli hru spustím, nebo zainvestuju do komponent. Jsem cílová skupina pro vývojáři s jedním typem hardwaru a oni ho musej vymáčknout jak pomeranč a to dělá v těch hrách strašně moc. Chápu všechny nářky ohledně toho, že nové konzole jsou slabota a oni opravdu jsou, ale podle mě je to výhoda pro nás, jelikož se s tím pojí i poměrově menší cena, takže se vůbec nebojím..
ABE.. v tom cloudu nesouhlasím.. tam tomu bráněj fyzikální zákony a ty se prostě nedaj obejít.. stejně tak jako realita toho, že internet není špičkovej všude a rychlost odezvi při hraní bude vždycky menší než rychlost odezvi, kterou síť jako taková dokáže sprostředkovat.. částečnej cloud ano, ale úplnej nikoliv.. Spíš to vidím na to, že konzole bude jen a jenom grafická karta, zbytek systému za chvíli bezproblémů nahradí obyčejnej mobil.
Už jsem to tady dával do jiného odkazu (takže se budu opakovat). Stejně všechno ale spěje ke Cloudovému hraní. Je docela možné, že přístí generace konzolí bude jen malá krabička s ovladačem. Něco jako univerzální TV, kde se o obsah starají vývojáři. Pak se přestane řešit výkonost. O to se budou starat (předhánět) vývojáři na svých serverech. První vlaštovkou je OnLive link link u nás zatím tuší nedostupnou.
maverick-po strance spolehlivosti nevydrzi ani ty 4 roky,ale de o to ze se dostavame na uroven pc kdy PCckari si kupuji neustale nove graficke karty a dalsi veci a mi si budem kupovat stejne casto nove konzole.to je jeden z duvodu proc sem vzdy dal prednost konzoli pred pc,ze pc strasne rychle starnou.
Zajímavá myšlenka s těma tabletama :) a v podstatě s tebou souhlas Mave. Já si taky myslím, že je lepší se nehnat za ultravýkonem, ale udělat novou konzoli, která bude dobrým kompromisem cena a výkon. V ten moment se totiž toho hodně prodá a pro vývojáře her, tam bude široká cílová skupina zákazníků. A všechno se začne hýbat ve spirále. Je hodně hráčů, bude hodně kvalitních her. Je hodně kvalitních her, přibudou další hráči :)
ABE... s tim převyšováním nové konzole výkonem PC scénu v době vydání souhlasím, nicméně je potřeba uvědomit si, že poprvé po několika generacích PC scéna neroste výkonem nahoru. Můžou za to telefony a hlavně tablety, kdy místo notebooku se dneska mnohem víc prodávají právě tablety. Hardcore hraní na PC je svým podílem natolik malé, že není třeba s ním držet krok v případě konzolí a mnohem důležitější bude cena a touhle cestou jdou právě nové konzole. Opravdu po dlouhé době nemá smysl kupovat namísto 4GB RAM 8 a více, protože to prostě v 90% případů není třeba. Nový procesor? Na co? Hry jsou dneska závislé z 90% na grafické kartě a procesor hraje druhé housle. Kdybych dnes stavěl mainstreamové herní PC, které má chvíli vydržet, tak drtivá většina ceny půjde hlavně do grafické karty a SSD disku.. ostatní parametry jsou okrajová věc a stejně tak jsou postavené i nové konzole až na ten SSD disk na který bohužel už nezbyly prachy v budgetu.. škoda.
the_edge... a co je lepší? Dát 2xtolik peněz a držet konzoli 6-8 let (což stejně nevydrží po stránce spolehlivosti), nebo jednou za 3-4 roky koupit konzoli novou za polovinu ceny?
abe-naprosty souhlas kdyz vysla ps2 a ps3 tak na ne zadne seriove vyrabebene pc nemelo celi rok,dalsi 4 roky vypadali vsechny hry stejne na vsech platformach a potom zacalo mit pc navrch.na ps4 a xone zcela preskocili prvni 4 roky a uz rovnou nektere hry budou na pc hezci,naposled to ohlasovali u battlefieldu 4 ci call of duty coz je hodne spatne.
vim ze muzete namitat ze sou zase levne,ale s takovou muzeme za dalsi 3,4 roky kupovat dalsi konzole.
IOIO krasne napisane! Vidno ze sa vyznas...
Abe:Na PC se ale obrovsky mrha vykonem. Jednak za to muzou Windows, ktere si sami vezmou nemale naroky a za druhy za to muze prave ona vymluva "kdyz ti to nebezi dobre, kup si novej hardware". Driv se taky honilo za realistictejsi grafikoou a vetsima svetama.
Dnesni konzole, ty current-gen, dokazou vykreslit svety o velikosti GTA4 nebo Red Dead Redemption coz uz je vic nez dost a osobne jsem se v RDR misty ztracel. Naucit se GTA4 taky nebyla sranda, ale casem se to dalo. Takze tenhle pozadavek uz neni tolik nutnej, jen dojde k vysperkovani soucasnyho stavu. Graficka stranka her je naprosto ohromujici a prijde mi, ze posledni 2-3 roky se uz toho moc novyho nestalo. Vsechno jsou to jen prototypy (viz ruzna fyzika od nVidia, ktera bezi jen na tech nejnadupanejsich sestavach za 30 000,- a vic korun).
Trendem nadchazejici generace bude urcite interaktivita ve hrach. Naznaky jsou videt u Battlefieldu 4, u inFamous:SS (bude si pamatovat co jste znicili), Watch_Dogs a dalsich her. Na to je zapotrebi hodne, ale hodne RAM. A to obe konzole maji. Grafika se bude jen sperkovat. Zaroven to ale vysroubuje cenu her, protoze na odladeni bude zapotrebi vic lidi a vetsiho usili.
Ja osobne si preju a ocekavam od next-genu odladene hry s tunou interaktivity a plynulym behem. Je mi jedno jestli postava bude z 30 000 polygonu nebo 40 000 polygonu. V ty rychlosti to stejne nezaznamenam. Chci mit Playstation 4 jako oddychovy centrum po praci nebo o vikendu. Chci aby to proste fungovalo. A pokud tohle Sony u Playstation 4 zajisti, vyhraje tuhle generaci. Protoze lidi jsou pohodlnejsi a pohodlnejsi :)
tak to že ve skutečnosti budou hry vypadat podstatně lépe než v trailerech komprimované na youtube je snad všem jasné. [s16][s16]
ale jinak se mmooooc teším ...[s12][s12]
IOIOI: v podstatě souhlas :)
Kromě snad jediné věci (nemám to ze své hlavy, byl o tom docela pěkný rozhovor na Re-Play). Zatím každá herní konzole předběhla v době vydání PC a ta jí v průběhu let doháněla a lehce zase překonala. Tohle je první generace konzolí, která nepředbíhá PC, spíš je jejím průměrem v momentě vydání. Vezmi si kolik stala PS1, PS2, PS3 při vydání? PS2 tuším lehce pod 20 tis, PS3 okolo 16-18 tis. Je jasný že se tlačilo na cenu, aby se rychle vytvořila co největší hráčská základna. To je O.K. Určitě nové konzole budou výkonější než ty současné. To je taky O.K. :) Ale možná to kvůli výše zmíněným argumentům nebude zase takový skok, jaký bychom si všichni přáli (čistě moje spekulace).
Abe, a kolik procent hráčů na PC, má doopravdy nabušený herní PC za 30 tisíc a víc a kolik jich jen kecá a jede na poloviční rozlišení. Oni mají všichni stroje, že si k ním NASA chodí dělat výpočty a potom vychází v platinové edici, Traktor 3, hra kterou spustíš i na gramofonu.
Vy tomu zase vsichni rozumite. U konzoli maji vyvojari vyhodu v tom, ze nespolehaji na hrubou silu, ale na vypocetni optimalizaci na dany kus hardware. Zkuste si spustit treba Battlefield 3 na PC se stejnyma parametrama jako Xbox 360 nebo Playstation 3. Hru vam to ani nespusti a pritom ten vysledek neni tak silene propastny (Battlefield 3 Playstation 3 verze nevypada o tolik hur oproti PC).
PC komunita vidi jenom hruby vykon a musi si honit pindiky s tim, kdo ma vic MHz na pametech u graficky karty. V dnesni dobe vam temer nikdo nezainvestuje 20 000,- do pocitace aby za 3 roky do nej kupoval uz novy komponenty. Pokud se Playsation 4/Xbox One budou dobre prodavat, opet se pozornost bude vrhat na optimalizaci pro tenhle hardware a vykouzli opet nadherne hry stejne jako na soucasne generaci.
Nikdo nebude tvrdit ze konzole za 10 000,- bude mit stejny vykon jako pocitac za 20 000 - 30 000,-. To muze jenom blb a ignorant. Ale kolik lidi ma doma pocitac za tolik penez a kolik lidi ma/bude mit doma konzoli? Tohle si PC komunita neuvedomuje. Navic kolik se proda kusu her na konzoli a kolik na PC? A s jakou marzi? Kolik je piratu na PC a kolik na konzolich?