Mark Cerny: PlayStation 6 je vzdálený několik let

Zmíněn je i Ray Tracing za pomocí specializovaného hardwaru Radiance Cores, což má vést k rychlejšímu a efektivnějšímu renderovacímu procesu, no a třetí je pak univerzální komprese, která komprimuje všechny data GPU, nejen textury, čímž je umožněno získat více detailů a vyšší framerate, a zároveň snížit spotřebu. Na závěr Mark Cerny dodal, že tyto technologie v současnosti existují pouze v simulaci, ale plánuje jejich zařazení do další konzole PlayStation. Ta by měla dle Marka být dostupná za několik let.












Komentáře (51)
@gauntl3t: tos napsal úplně přesně. Z jeho příspěvků je cítit jak moc potřebuje někde získat uznání a poplácat po ramenou, jakože respekt pane. Nevyšlo to na poprvé, tak si udělal multiúčet a snaží se dál. Všude byl, všechno hrál v nejlepším rozlišení na světě a proto na stránce konzolista.cz, která sdružuje lidi co hrají na konzolích, neustále spamuje jak má nabušený PC na který se konzole nehrabou.
Je to podobné jak kdyby chodil na stránky krasobruslení.cz pod každý článek vypisovat, že má nejnovější model hokejky značky Jarda Jágr.
A uznání pořád nikde, místo plácání po ramenou se plácáme do hlavy a místo respektu sklízí jen despekt a posměch. 💩💩💩
Dúfam že šestka bude mať aj internetový prehliadač na rozdiel od päťky. Čo ináč je skvelá konzola!
@gauntl3t: Však Tony Sopranec je jen multiúčet s opakující se hodnotou nula, jelikož dostal Ban, tak tu bude ostatní provokovat a pojede si svoje.
@lagZz: To že PRO pokulhává u některých her, není ale problém konzole, nýbrž vývojářů, kteří PSSR nedokázali optimálně využít. Stejně tak se to děje i u některých titulů na PC, kdy ani kvalitní grafická karta v ceně samotné konzole nemůže být pokaždé zárukou kvalitní optimalizace. Viz třeba Silent Hill f.
@TonySoprano: za tvojimi postami tu cítiť silnú frustráciu, akoby si vnútorne nemal opodstatnené na čom sa doma hrávaš a tak hľadáš satisfakciu v mierne násilnom vnucovani svojho dosť radikálneho anti konzolového presvedčenia - na webe o konzolkách
Nabušené herné PC, Decky, VRka aj Pročka tu máme viacerí ale vzhľadom na dosť špecifické zameranie tohoto webu a z rešpektu voči miestnej komunite konzolistov by si sa mal skúsiť zamyslieť nad tým čo ťa vnútorne poháňa sem toto písať. Skús to pre svoje dobro identifikovať, uchopiť a obrátiť smerom ktorý v tebe namiesto frustrácie bude vzbudzovať radosť.
Inými slovami, užívaj čo máš a už tu s tým viac neotravuj 😀
Když se nad prezentací zamyslím, připadá mi, jako by dosavadní doba, kdy byl výkon premisou, byla postupně nahrazována použitím AI. Možná jednou skutečně o hrách bude rozhodovat kvalita modelu AI než výkon samotný.
@TonySoprano: Já ti tvoje nadšení z hardwaru rozhodně neberu a věřím, že určitě dokážeš postavit výkonnější PC za výhodnější cenu. Jen říkám, že jako hráč videoher a uživatel té konzole jsem nadmíru spokojen. Chtěl jsem hrát nové hry na konzoli s lepší grafikou v 60ti a to jsem dostal.
BTW vůbec nemám strach, že zrovna na PRO vyjde GTA v nějaké ořezané verzi, která by se za svou prezentaci musela stydět. Stejně tak, jako tomu nebylo ani v době vydání GTA5 na PS3.
Upřímně já bych to nevydržel, čekat na na nejočekávanější hru desetiletí ještě další rok.
Edit: ještě k tomu FSR4, no pokud to bude ještě lepší ne PSSR, které ne každému vývojáři padne, tak tím lépe.
@Belros: FSR 4 mám na Legionu i stařičkém Steam Decku, co jsi tím chtěl říct? Hrubý výkon konzole je za zenitem a u mě si tu cenovku teda obhájit nedokáže. Nějaké GTA 6, osekané do morku kosti na PRO, oželím a počkám si na vyladěnou PC verzi s českou lokalizací. Hlavně nebudu muset následující generaci kupovat GTA znovu pod štítkem Definitive, Next Gen a podobně. Za ty prachy postavím násobně výkonnější PC. Ja tam těch 10k navic v HW prostě nevidim.
@TonySoprano: Za mě je PS5pro skvělá konzole. A po updatu v příštím roce, kde bude PSSR srovnatelné s FSR4 se stane ještě lepší. Hlavně je to momentálně vůbec nejlepší způsob, jak si na jaře zahrát nové GTAVI už při vydání.
@lagZz: Za cenu PROčka, mechaniky a ročního členství člověk koupí násobně výkonnější PC ve všech směrech, než je PROčko. Příplatek za 2 GB RAM a GPU s 16 Tflops oproti původním 10 Tflops a s původním CPU, co má PS5, mi nepřipadá jako dobrý deal.
@StepoBella a co z toho, že mám 75" 4K 144 Hz TV, když novinky na UE5 jedou s VRR ve 40 fps, a když se zadaří u nějaké hry, tak 60 fps. Co si kromě Warzone a Fortnite zahraješ ve 120 fps? Když chceš mít opičku, tak prostě musíš mít na banány. A já k takto dobré TV připojil PC, abych se k těmto hodnotám přiblížil, nebo u většiny her dostal. Já si 144Hz TV rozhodně nepořizoval, abych na tom měl konzoli, VRR a 45 fps.
@StepoBella: Problem PRO neni jeho cena jako takova ale vykon ktery za ni nabizi, ktery ve spouste titulu dost pokluhava a nekdy se v tom zamotava PROcko tolik ze i na zakladni PS5 bezi ty hry lepe. To za 20k fakt nechces doma mit. 😁
A je to tu zas🤦♂️
Klidně ať stojí nová konzole 30k🤣 ja za to ty zlaťáky dám. Ehm,jasně..
SONY pak vydá PS6 s cenou 24k a tady se budou zapalovat louče jako u vydání PS5 PRO za 20k.
Mimochodem skvělá konzole doporučuji. Samozřejmě ale s kvalitní TV s VRR,ALLM,120/144Hz. Jinak to nemá smysl kupovat takovou konzoli.
Kdo nemá peníze aby upgradoval i s TV tak se na to raději vybodněte a zůstaňte u PS5. Neoceníte to. A to nechci aby to vyznělo nějak namyšleně,vůbec jen to opravdu má obrovský význam. Což věřím že tady drtivá většina určitě ví..
S tím že bude nejdřív až tak 28, možná 29 počítám už dlouho, žádné překvapení. Je však skvělé, že pracují na implementaci technologií, především specializovaný HW na RT, lepší PSSR, strojové učení, dohromady to poskytne dosud nevídané možnosti. Takže PS5 Pro budu mít nejméně 4 roky, než přejdeme na další úroveň. Mark Cerny je borec, chápe co je potřeba zlepšit a kam technologie směřují, takže organizuje důležité spolupráce, aby se vše vyvinulo na novou úroveň. UE5 je i přes technické problémy jeden z nejlepších enginů, který tento technologický vývoj do značné míry reprezentuje, který až s řádnou implementací všech klíčových technologií jako je nanite, lumen a další, ukazují teprve potenciál tohoto enginu. Silent Hill f je momentálně jakýmsi zlomovým bodem, kde se ukazuje síla enginu ve velmi dobrém výkonu na konzolích v podstatě při fotorealistické grafice podpořené vynikajícím výtvarným ztvárnění při jediném, tří sekundovém loadingu při spuštění. Když doladí ty sem tam záškuby, bude performance prakticky perfektní. Mnoho lidí nepochopilo, že UE5 je od jeho spuštění ve fázi vývoje a teprve postupné implementace a optimalizace. Trvá to roky a rozhodně už se objevují hry, které mají zdaleka lepší výkon, než starší pokusy. Nicméně díky tomu, že se to rozdalo zdarma a získalo se tím ohromné množství zpětné vazby z vývoje různých projektů, tak se ten engine už za ty roky značně optimalizoval, rozšířil a stabilizoval, takže už ty hry při snaze schopných lidí umí něco, co většina her ani vyobrazit nedokáže. UE5 který je teď, je hodně vzdálený tomu, co pohánělo úplně první UE5 hry a jiné projekty.
V pohodě půjčím si na to kolik řekne Sony
@fuffcz: Ceny PC v devadesátých letech byly úplný sci-fi. Pentium 166Mhz, 2GB disk, 32MB RAM, SB AWE32 a 17" monitor za 160k 🤣 V té době se dala nová Škodovka koupit za 200k a za 5 takových počítačů byl slušnej byt v Praze. Je otázka, jestli jsou dnes ty konzole a počítače tak levný, nebo ty byty a auta drahý 🤣
@argokib: je no, dokázal mi do PS4 PRO nacpat tryskáč
@buk va: Pokud si to pamatuju tak psx u nás stála při zavedení 19 900kč, nebo přesně 20k.Pamatuju si, že taková cena byla na zadní straně Score.
@buk va: A přesto to i tehdy bylo levnější, než herní PC té doby. Otec mi v 96 koupil Pentium 100Mhz za 40k. Což bylo slušné dělo, ale nějaký hi-tech to taky nebyl.
@buk va: Ano, potvrzuji, jen za FFIX jsem dal na tehdá 2290.-. Pak jsem žral jen rohlíky a šetřil na paměťovku.
Playstation 1 (první plechy❤️) při vydání v Čr 17000kč, hry při vydání 2490kč, průměrná mzda 8172. Velmi drahá kvalita, která naprosto zdrtila konkurenci.
Ja pred novou generáciou vždy čítam len ako Sony dostane od Microsoftu na držku a na konci generácie čítam ako Microsoft si dal na držku. 😌
Myslím, že PS5pro s GTA VI to čekaní na příští generaci rozhodně zkrátí. Už jen to jak vypadá Death Stranding 2 a Ghost of Yotei jasně dokazuje, že není třeba hned měnit železo.
Playstation jedu od PS1 a poridim si každý jeden playstation co Sony vydá, dokud nenatahnu brka 😁 a je mi jedno, kolik playstation bude stat 😉
Takže tak 2029-2030 hmm
Dal bych cenu minimálně 30k ať je to pořádně nadupané. Ti co nemají 30k na konzoli ať hrají na PS5 a pořádný zážitek nechají těm co na to mají zlaťáky
já mám všechny od PS1 až po PS5 a a ted budu kupovat PS5 Pro,PS6 určitě pořídím:-)klidně si pár let počkám...
Cena bude minimum 20k, na to dám krk. 😁
@TonySoprano: hlavne to 4k je strašne precenovane. Podľa poslednej Steam survey v ňom hrá stále len niečo málo ako 6% PCMR a FullHD s náskokom cez 50% stále dominuje 😉
Celkovo z tej ankety s rozptylom GPU ti príde že PC hráči sú skôr vďační, že tam ide tie detaily znížiť aby si vôbec nové hry nejako zahrali, než aby si to užili tak ako ty 😉 môžeš byť spoko a je zbytočne sa 4k/120 logami zneistovať, PS6 je ešte dosť ďaleko
Už teď vsadím boty, že mám výkonnější PC, než bude PS6. Jsem proto, aby konzole stála klidně 30k, ale ať ten hardware prostě stojí za to. Ten, kdo se trochu v HW vyzná, ví, že výkon každé konzole je na úrovni low-end PC. Absolutně mě iritují ty lživé reklamy na krabici 4K 120 fps, 8K apod. Měli by konečně ve vedení vyměnit slipy za trenky. Protože jsme v době, kdy standardy TV posouvají, mezitím co jsme nuceni hrát na konzolích v 1080p 60 fps. Pokud budou na následující generaci vycházet placené remastery her, které nyní vypadají na současných konzolích odporně, tak to bude za mě poslední hřebíček do rakve. Mezitím, co na PC zvednu detaily, tak na konzolích se za lepší vizuál bude opět platit. Nechám se překvapit, ale pokud se všechno potvrdí, tak ne, díky.
Mark je borec.