Kitase: Vývoj remaku hry Final Fantasy VI by mohl zabrat i dvacet let

Hra Final Fantasy VI vyšla poprvé v roce 1994 pro konzoli SNES, přičemž v roce 1999 se dostala i na první PlayStation a v roce 2006 na kapesní konzoli Game Boy Advance. V minulém roce byla součástí kolekce Final Fantasy 1-6 Pixel Remaster, která vyšla pro konzole PlayStation 5, PlayStation 4 a Nintendo Switch.
Tvoje reakce na článek
Galerie






















Komentáře (29)
@Flash: AC6 má skvělou hratelnost, ta mi neskutečně sedla i MP zápasy si vždy rád čas od času dám, jen co mě strašně mrzí, že to prostě technicky a vizuálně vypadá dost podprůměrně jak je ale tak nějak už u From Software tak nějak klasika. I takový Daemon X Machina mi přišel hezčí textury a sem tam modely prostředí :D Prostě bych fakt chtěl podobnou hru, nebo vlastně cokoliv s mechy, co by vypadalo jak se na tuhle generaci sluší a patří.
Jinak Ring of Red, aspoň po chvilce googlení mi to vůbec nic neříká a vypadá to dobře, takže velký dík za tip.
stillalive: XVI mi stále zanechává hořkou pachuť, strašně skvělý začátek, fakt jsem se těšil na přízemní příběh kde spíš půjde o politiku, jenže už po smrti Benedikty a vlastně celého odhalení její motivace a pozadí, přišlo první zaškobrtnutí, pak příchod Ultimy to pro mě naprosto zabil, nějak mě fakt už unavuje to zabíjení bohů :D Pak i zbytek postav mi přišel hodně průměrný, Jill mi přišla jako krok zpět o dvacet let co se týká ženských postav a to ještě tak, jak je vyobrazovaly ty horší JRPG :D Clivova matka už byla úplně na facku. Zachraňoval to fakt jen Cid a Dion.
Jinak s hratelností jsem žádný problém moc neměl, snad jen vyšší obtížnost mohla být dostupná hned, vizuálu nemám co moc vytknout, lineárnost jsem vítal, Eikon souboje skvělý, to mi pumpovalo adrenalin do žil. Souboják je relativně OK, teď jak hraju ale Granblue Fantasy Relink, tak se mi těžko bude hrát jiný akční JRPG, protože ten nastavil laťku vysoko a asi jsem od FF16 očekával spíš něco tak kvalitního.
Ale jako nevidím nic špatného, že to někdo má jako top, ono každý má jiné preference a staví různé aspekty do jiného žebříčku důležitosti.
Tak má aktuální topka FF her je v podstatě šestice her, kde má u mě z hlediska příběhu aktuálně první místo FFXVI, který jsem shltnul podobně unešen příběhem a jeho dynamikou, jakou u stařičké šestky. Ve skutečnosti vnímám tyhle dvě hry pocitově velmi podobně. Když mám chuť na šestnáctku, zároveň dostanu s tím chuť na dvanáctku, šestku a čtyřku. Jinak tam mám VI,VIII, IX, X, XII. Za tu šestnáctku budu asi vždycky dostávat hejt, ale byl bych sám proti sobě, tvářit se, že to vnímám jinak. Šestnáctka mě baví, že desítky hodin ubíhají jako by nic. Dokonce ani ty vedlejší questy, které bych tam ani mít nemusel, jsem nakonec ze zvědavosti zkoušel, že jsem nakonec vyzobal každý, který byl zrovna ve scénáři dostupný a vnímal jsem je jako takový náhled do toho, co normálně v tomto světě lidé dělají, řeší, jak žijí, co potřebují a krom typicky zjednodušených, respektive toporných animací jinak skvěle vymodelovaných ksichtů u většiny vedlejších rozhovorů, mě vedlejší questy bavili právě tí, že jsem se dovídal další detaily o světě a lidech a jak to tam chodí. Jinak main story je za mě jízda, jakou pamatuji právě naposledy u šestky. Navíc v audiovizuální prezentaci ala CGI. Prostě zážitek a na new game + se těším. Ze zkušenosti vím, že příběhovky si víc užívám až na druhý a další průchod, než ten první, který je zase unikátní tím objevováním, které furt překvapuje. Ale dobré, silné příběhy netáhnou překvápka, která jsou super, ale spíše emoce, které dokáží fungovat opakovaně a pokaždé s jinou emocionální odezvou. Napodruhé odpadá neustálý přísun nových informací, spoustu již známého nevyžaduje tolik pozornosti, a můžu si víc vychutnávat nuance, aniž bych měl pocit, že mi nějaký pěkný detail uteče.
@AsuraCZech: S temi Xenoblade to máme skoro stejně. Ja nekriticky zbožnuju jen Xeno X a celkem jedničku. Dvojka mne moc nebavila i když obecně jde o kvalitni jrpg a trojka tak nějak, nebyla špatná.
co se jap. mechů a tak týče tak je mám taky rád ale už jsem se tím lehce unavil. Dřív jsem musel hrát každý díl Armored Core a teď jak vyšla šestka tak jako nic :)
BTW z těch niche mech her je naprosto boží Ring of Red od Konami na ps2 a také nejsou špatní Robot Warlords.
@Flash: Tak já to nebral po herní stránce, jen že jsou v daném světě protože třeba Megitek armor je tehnicky taky mech, tak prostě není takový ten gundam style, čtyři končetiny a zbraně v nich 😁 Na hratelnost beru spíš Armored Core, když chci uspokojit své akční chutě a Front Mission na rpg taktické 😁 Strašně bych chtěl další díl Zone of the Enders.
Xeno série mě nikdy nechytla, nevím čím to je, možná stylizace nebo ten svět, jako vím že je to skvělá série ale nikdy jsem si k ní nenašel cestu už od PS1 a ani mechové mě nepřinutily, i když jsem X chvíli hrál prostě mě to nesvedlo udržet. Přitom SciFi mám rád, někdy jí budu muset dát znovu šanci, třeba jsem do ní jen nedozrál tehdy 😁
Jo, právě když jsem to hrál FF12 na PS4, víc jsem se ponořil do svět a byl jsem psychicky připravený na ty postavy a příběh, stylistka je skvělá, ono hodně tomu pomohla i ta změna progresu a levelování. Ten původní z PS2 jsem tehdy nenáviděl, takže i hratelnost byla mnohem lepší díky tomu.
@AsuraCZech: plnohodnotní mechové jsou jen ve dvou jrpg. Xenogears a Xenoblade X. Souboje s jinak neovladatelnými mechy v Cold Steel za plnohodnotné nepovažuji a vzásadě mne to dost zklamalo. I ten prostý kamen nůžky papír soubojak s nimi není nic extra. S mechy toho jde dosáhnout více. Ale jako taková pěkná nádstavba a jejich celkem solidni zakomponovani do příběhu a lore je fajn.
On-line verze FF do série nepočítám, je to jiná liga běžící na jiných principech i když nepopírám ze story se single hrami porovnat dá.
FF12 exceluje gameplayem, možnostmi a světem. Příběh a postavy jsou jen ok. Kdyby to někoho zajímalo tak tady o tom cintám přes dvě hodiny link .Když bych sérii měl brát jen jako story mode tak jednoznačně FF7 a 6 tak nastejno 🙂
@mnaca: Jako jo, pokud ohlédnu od svých osobních pocitů, a pokusím se o nějakou objektivitu tak proti tomu nemůžu nic říct 🙂 I když třeba Stormblood mi přišel slabší, nebo teorie s koncem, že hlavní postava je Primal a následky pro svět s tím spojené mi dodnes přijde zajímavější směr ale to by se v MMO moc špatně realizovalo, a jak je Emet skvělý tak naopak Zenos byl fakt utrpení sledovat společně s pár dalšími, jako Gaius...
Ale vzhledem k tomu jak je rozsáhlá záležitost, ne každá postava zasáhne každého, nebo událost. I když tedy jedna věc co mě iritovala neskutečně, lalafelové 😁
FF14 Anime? Jako dodnes mě něco takového nenapadlo ale myšlenka je to dobrá, hlavně kdyby použili mojí postavu FemRoe :D
I když osobně pokud bych si měl voli nejlepší storytelling, byl by to u mě The Legend of Heroes, ale tam je to spíš proto že to sedí mému vkusu víc, když se příběh vypráví přes více postav, z různých míst, to zasazení atd. A hlavně, tam jsou plnohodnotní mechové no 😁
@mnaca: Jako chtěl jsem zmínit FF14, jenže to by nebylo k ostatním FF fér, protože ona dnes je to spíš "sága" přece jen je to příběh rozvíjený už bezmála 13 let, pokud budeme počítat jen od RR. To je taková kategorie sama pro sebe, ale Emet je jedna z nej postav, co kdy v FF byla, proti němu je bělovlásek s obřím párátkem cucák :D
@Flash: Upřímně? Před pár lety bych někoho s takovým názorem pálil na hranici, protože když jsem to tehdy po FFX hrál když to vyšlo, nemohl jsem tomu přijít na chuť, prostě ty postavy mi tehdy přišli strašně mdlé, ono i dnes jsou takové slabé, Vaan je třeba hrozný "hlavní" protagonista ale ten svět Ivalici, mám rád, i ten Star Wars pocit tam je, takže když jsem tomu dával druhou šanci při PS4 remasteru, docenil jsem tem díl. A tedy závěr mi přišlo, že sklouzlo strašně ke generickému, pojďme zabít "boha" JRPG. Přesto je škoda, že se nikdy nerealizovalo to pokračování/spin off Fortres s Baschem.
Jinak kdybych si mohl vybrat ze všech FF co kdy vznikly, tak nejradši mám asi Tactics, pak by se o hlavní místo dělilo trio FF8, a FF9, ta jeho pohádkovost mi nějak sedla oproti DQ sérii mnohem víc a Vivi, s FF6, kde prostě moje láska k Magiteku, který byl prvotní důvod proč jsem si to zamiloval, mám slabost pro mechy no 😁
@Flash: devítka 😉.
@A2: nejlepší je samozřejmě FF 12 a to je dost unsafe názor :)
@Flash: Já se na šestku vrhl teprve tři roky nazpět, odehrál jsem prakticky jedním dechem mobilní, android verzi. To byl můj první průchod a byl jsem v rámci pixel art grafiky již od úvodu ohromen, jaké divadelní představení dokáží rozehrát za doprovodu mého nejoblíbenějšího soundtracku v sérii. Úvodní skladba patří k mým favoritům paradoxně už dávno před tím, než jsem tu hru hrál. Když jsem se učil hrát na varhany a piano, měl jsem vytištěné a stále mám všechny notové zápisy pro piano všech dílů, tehdy byla XII novinkou a úvodní melodie do VI jsem měl nejraději. Do dnes to zahraju poslepu. Nicméně ta dramaturgie je za mě právě excelentní a táhne děj jedna památná situace za druhou. Opera byla jedním z vrcholů, jak hudebně, tak dramaturgicky. Užil jsem si to u přes to, jak moc pozdě jsem tu hru hrál. Teď to mám v mobilu ještě ve SNES verzi a PSX verzi taky na androidu přes emulátor, tím jak je ovládání extrémně jednoduché, dá se celá hra odehrát se dvěma prsty i na dotykovém, virtuálním Dualshocku. SNES verze je lepší ve svižnějších přechodech, nahrávání obrazovek. Ale stejně zkouším tu PSX, páč mám větší obraz a rozlišení, takže ty čtverečky mají ostrou kresbu. Kéž se na remake dostane.
@mnaca: IV mám v Top 5 FF her. Konečně ji taky někdo jiný prokazuje trochu té lásky. ♥️
@mnaca: je to tak, ono říci, že VI je nejlepší, je dost safe názor, protože v rámci mainstream magazínů je až nebývalý consensus v rámci prvního místa.. Takže teď je otázka, kolik lidí to opravdu hrálo a kolik lidí jsou jen hipsteři.
Osobně věřím že za legendární status FF7 vděčí hlavně tomu, že byl první 3D a tak tam byl obrovský WOW efekt. Jako netvrdím že je to špatná hra nebo příběh, to ani v nejmenším, je to jeden z lepších dílů a to nejde popřít, už jen jeho popularita je toho důkazem. Ale když to člověk porovná s FF6, co tam dokázali na pixelech odvyprávět, zničit světy, dodat novou mapu, počet postav atd. Prostě, je to nesrovnatelné. Jako, třeba já jsem strašně doufal, že když tehdy vznikaly 3D remake 3 a 4 na DSko, že vznikne následně 5 a pak i 6.
Jako FF6 jsem nehrál v době vydání, tehdy to muselo být neskutečné ale dostal jsem se k němu někdy až po FF10 a myslím, že tenhle díl by si měl zahrát každý a je to jediný, co si obhájí cenovku v té Pixel Remaster edici a stáří mu neobralo na kráse. Společně s FF14 naprostý vrchol Final Fantasy pro mě osobně.
@stillalive: Já bych sedmičku nikdy nehanil ale nedávno jsem znovu po letech hrál šestku a musím říct že celou dobu jede jak parní válec a není tam jediné nudné či hluché místo. Plno těch situací co tam je, jsou skutečně legendární. Hrál jsem tedy ps1 verzi jelikož pixel remaster je cenzurovaný a chybí mu plno bonusů. Už jen počáteční scéna kdy skupinka kráčí zimou vpřed je kanditát do muzea historie světa :)
S tím souzním. Šestka mě bavila příběhem, ani na moment jsem nenašel hluché místo, za mě dle vlastního zážitku ze hry rozhodně šestka patří k mým nejoblíbenějším FF. Sedmička mě prostě po mnoha poctivých pokusech nikdy neudržela. Bavila, ale vždycky se to brzy vyčerpalo. Šestka mě vtáhla vskutku mnohem více. Prostě tak se stalo, tak jest. Upřímně bych vlastně remake šestky vyhlížel úplně jinak a s větším nadšením, než remake sedmičky, za který jsem samozřejmě vděčný že je, ale nepatří holt k mým oblíbeným. Za šestku bych byl osobně radši.
@ΛNĐ3RLΛ: "Podle mě je dobře, že o něm hráč doteď věděl co nejméně, zvlášť když Midgar je jenom takový komorní příběh a rozjezd celého dobrodružství."
To samozřejmě souhlasím, v původní hře se vyskytoval ještě méně, tady ho ukazují až moc, ale že bych v něm viděl psychopatického kalkulátora to nikoliv. Z mého pohledu pro hráče, kteří FF VII nehráli, ale znají okolo ten hype, tak musí být "Sépha" poměrně "anticlimactic". Ale tohle je všechno na subjektivní rovině.
@A2: Za mě právě funguje tak jak má. Když si to vezmu hypoteticky z pohledu hráče, který původní FF VII nehrál, tak na mě působí jako charismatický psychopat, s jasným cílem/vizí, který pro mě není uchopitelný zatím, což má ve mně vzbudit nutkání se o něm dozvědět více. Největší climax byl potom fakt, že jsem ho nebyl ani ke konci hry schopen porazit s celou svojí partou, což má ve mně evokovat velkou hrozbu a strach.
Jeho ambice se teprve naplno projeví až teď v pokračování a to byl určitě i záměr. Přece bys nechtěl si nechat vyspoilerovat celou jeho "biografii" v Remaku a pak se snažil po další dva díly tu jeho auru uhlavního záporáka udržovat při životě různými nadstavbami. To by při 100+ hodinách bylo téměř nemožné.
Podle mě je dobře, že o něm hráč doteď věděl co nejméně, zvlášť když Midgar je jenom takový komorní příběh a rozjezd celého dobrodružství.
@mnaca: Nechme být, už mám chuť psát fakt zlý věci a vzhledem k tomu ze spolu už delší dobu celkem vycházíme tak to za to nestojí. Ja si Rebirth zahraju dříve či později také, neboj :)
@mnaca: Jo, v FF9 doufám, protože to je asi můj nejoblíbenější díl společně s FF8, který byl můj první.
Jako osobně doufám, že FF7R si půjde svou cestou a bude to spíš "pokračování" jak naznačuje první část, než jen remake. Takže oproti drtivé většině doufám, že se fakt nebudou bát změnit osudy postav i třeba Aeris, který je už tak profláknutý že to ví většina hráčů stejně jako většina ví že Vader je fotřík Luka :D mělo by to pro mě větší přidanou hodnotu a i by to zbudilo aspoň minimální zájem o to.
no, já se přidám, ač mám Remake rád, tak Sephiroth zatím v remaku moc nefunguje, jako má pěkný kukuč a je to obecně fešák, ale jak záporák nic moc. Snad v Rebirthu zaberou a trošku ho nám více prokreslí, protože kdybych tu postavu za ty desítky let neznal, tak bych si nemyslel, že je to dobrý záporák.
To už mě bavili více záporáci z FF XVI(když vynechám Kupku).
@mnaca: Různé vnímání tady neobstojí, jelikož sláva FF7 je mimo jiné přesně z i z těch důvodu co jsem psal výše. Je to konstanta hry. O tom to je. Subjektivní pocity konkrétních hráčů jsou jedno jelikož tu máme legendu která stojí na pevných nohou globálního vjemu. O tom se roky píše, kvůli tomu lidi brečí a píšou elaboraty proč to je prave takhle super. :)
@mnaca: Nepřijde ti divné ze u tak slavný a zásadní hry jako FF7 někdo pak chodí a říká že to bylo blbě a ne podle představ? To jako fakt myslíš že skoro nejslavnější scéna všech videoher s Aeris potřebuje úpravu a měla být jinak? Že dusivá hrůza ze Sephirota co provází partu celou hru byla plánována tak že se provaří hned na začátku a úplně vyšumí protože je potřeba aby měl slušný screen time protože ho lidi milujou a chtějí už od prvních minut vřiskat: ty píčo to je von, Sephirot, mám husinu? Nah.
@mnaca: to jsou jen kecy aby se to omluvilo. Každá hra to takhle má, ze bylo plno věci v plánu a nedostali se tam. Navíc SE pak skoro třicet let jel na bázi OG ff7 a až teď najednou? Meh
@mnaca: Neboj já to chápu. Vím ze pro plno lidi co jsou mladší a jaksi tu FF7 neměli řekl bych in, tak to vnímají jinak než já. Na druhou stranu stále nechápu proč to bylo nutné. Původní ff7 je proste dobra hra a žádné upravy nepotřebuje. A aby se nafoukla hratelnost tak jde přidávat věci co z toho nedělají wtf. Proč Zack? Proč oživování mrtvých a tak dále, k čemu, není to potřeba . Lidem co ff7 neznají nebo ji nezažili to stejně je úplně jedno a akorát to dělá vrásky fanouškům.
Tak FF6 by si ty vynaložené prostředky a úsilí zasloužilo dle mě mnohem víc, než pro mě osobně přeceňovaný FF7, Přesto ale myslím že se nemýlí, kdyby chtěli zachovat všechen obsah a mít vizuální kvalitu FF7Remaka, tak mi i těch 20 let přijde dost optimistických. Škoda že FF6 se takové péče nikdy nedočká.
@mnaca: Tak když je spokojený s formou remaku ff7 jako umělec, tak jeho treshold na tyhle věci zas tak vysoko nebude a měl by to přežít ve zdraví :)
Dávám mu rok..Maximálně dva..
Hele Kitase, už senilníš. Nemusí to být na čtyři díly. Lidem bude stačit jeden a klidně ve formě Star Oceanu Second story R nebo Octopath Travelera. Já chápu ze to je tvoje hra a seš na ní hrdý, máš proč, je super, ale klídek prosimtě Jo?