Jade Raymond se rozpovídala o založení studia Haven a využívání cloudu, už patří PlayStationu

novinka  5
Martin Šmíd, 12. 7. 2022 21:01
Začátkem minulého roku úspěšná herní producentka Jade Raymond oznámila založené svého vlastního herního studia Haven, přičemž hned uzavřela velkou spolupráci s PlayStationem. Spolupráce se postupně prohlubovala, no a začátkem letošního roku bylo oznámeno, že PlayStation má zájem studio Haven koupit. Tento týden byla akvizice dokončena, a i proto poskytla Jade Raymond rozhovor magazínu GamesIndustry, v němž se rozpovídala o založení studia, jeho růstu a využívání cloudové technologie pro práci. Zatímco začátkem minulého roku mělo studio Haven jen několik zaměstnanců, v současnosti už jich je přes 100, takže rozhodně nejde o malé studio. Navíc ve studiu pracují vývojáři s velkými zkušenostmi z Ubisoftu, EA, Googlu a dalších společností.

 

„Velkou nevýhodou, když zakládáte nové studio, je to, že musíte vše dělat zase od začátku. Můžete pro to ovšem najít zase o něco lepší řešení. Založili jsme studio bez fyzické kanceláře či lokálních serverů, takže jsme si už na začátku řekli, že to musíme udělat efektivněji. Co jsem slyšela, hodně studií muselo najmout během covidu spoustu IT techniků, kteří spravují servery a VPN. My nemáme žádného technika, protože pro práci využíváme cloud. Už teď je v několika oblastech viditelné, že se tento přístup vyplatil, takže do něj i nadále budeme investovat,“ říká Jade Raymond. Tento přístup studia Haven zaujal i některé další studia PlayStationu, a podporuje ho i Mark Cerny, architekt konzolí PlayStation 4 a PlayStation 5. „Mark Cerny je něco jako rocková hvězda, takže možnost s ním spolupracovat je vzrušující," dodává Jade Raymond.

Studio Haven v současnosti pracuje na live service hře pro konzoli PlayStation 5, o níž bohužel nic nevíme. Stále je na začátku vývoj a nachází se ve fázi prototypů. Chvilku tak ještě potrvá, než bude oficiálně představena.

Zdroj: GamesIndustry

Komentáře