Konzolista.cz

Hra State of Decay 3 je stále v preprodukci, studio Undead Labs se potýkalo se špatným vedením i sexismem

novinkačtvrtek 31. března 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hra State of Decay 3 je stále v preprodukci, studio Undead Labs se potýkalo se špatným vedením i sexismem
V roce 2020 oznámil Microsoft během své prezentace k představení konzolí Xbox Series přípravu akční hry State of Decay 3 od studia Undead Labs, které před pár lety koupil a zařadil ho do své rodiny Xbox Game Studios. Od oznámení jsme o hře neslyšeli, ale nedávno přímo Phil Spencer prohlásil, že jde o jeho nejočekávanější hru, jakou mají ve vývoji. Nedodal ale další podrobnosti, no a nyní přišel server Kotaku s důvodem. Podle článku zůstává hra State of Decay 3 i po několika letech od oznámení v preprodukci, hlavně kvůli špatnému hospodaření, odchodu klíčových vývojářů a také objevujícímu se sexismu a dalšímu toxickému chování uvnitř studia. Pokud se na hru State of Decay 3 těšíte, tak si na ni budete muset ještě pár let počkat, pokud vůbec vyjde.

Studio Undead Labs podle článku nebylo v roce 2020 připraveno hru ukázat, ale cítilo se pod tlakem, aby jako něco jako nový člen rodiny Xbox Game Studios ukázalo. I proto narychlo vznikl pěkný CGI render, na němž byl vidět zombie jelen, ale to bylo v době, kdy vývojáři ještě vůbec netušili, jestli ve hře budou nebo nebudou zombie zvířata. A možná to neví ani nyní. Uvnitř studia totiž měly dlouho panovat neshody ohledně směřování hry. Jedna skupinka vývojářů totiž chtěla, aby šlo o ambiciózní akční zombie MMO s neustále se vyvíjejícím světem, druhá pak klasičtější pokračování. Bylo proto vytvořeno hned několik konceptů, přičemž jednotlivé týmy mezi sebou nekomunikovaly, což nakonec vyústilo logicky v to, že se hodně práce vyhodilo. Vedení mělo tlačit na vývojáře, aby vzniklo do konce roku 2021 interní demo, ale protože chyběla jasná vize pro hru, vývojáři se měli vzbouřit. Hra je tak i nadále v preprodukci. Vývoji navíc neprospělo ve článku zmíněné špatné hospodaření, ale také sexismus, kdy ženy v týmu se cítily přehlíženy a byly i ponižovány.

YouTube video: YouTube video player

I proto do studia přišla Anne Schlosser, která dříve pracovala v Microsoftu nebo Dell, ale bohužel se jejím nástupem nic nezměnilo. Problémy přetrvávaly a dokonce se prohlubovaly, což nakonec vyústilo v její vyhazov, o který se měl postarat přímo Microsoft. Několik nyní už bývalých vývojářů navíc Kotaku řeklo, že po akvizici Microftem panovala obava, jaký vliv bude mít na další chod studia. Nakonec Microsoft nijak nezasahoval do kultury studia, což ale při zpětné pohledu byla dle oslovených vývojářů chyba. Dokonce si přáli, aby do chodu studia vstoupil a nastolil nové pořádky a udá mu směr, jakým se vydat. To ale nepřišlo, kolaps studia přišel prakticky zevnitř, na což měl vliv i odchod několika klíčových vývojářů, včetně zakladatele Jeffa Straina.

Podle Microsoftu došlo ve studiu Undead Labs v poslední době ke spoustě pozitivním změnám, přičemž v něm v současnosti působí zcela nový vedoucí tým. Snad bude mít do budoucna dobrý vliv nejen na pohodlí samotných vývojářů, ale také na hru State of Decay 3. 

Zdroj: kotaku
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (69)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
orfi
👎1

@Beast of Azurit: váš šmoulí problém lopat je velmi jednoduše detekovatelný dle metody duck typing ...

tímto považuji naši diskuzi zde za ukončenou, nehodlám ztrácet svůj čas s takovým "intelektuálním obrem" jako jsi ty

Plugo All
👍1

No klasika

orfi
👎2
👍1

@Beast of Azurit: tak jsi splnil svou normu, nablít něco do diskuze pod každý článek, už se můžeš jít vyčůrat a spát :)

orfi
👎2
👍1

@mnaca: i muž od pásu si může udělat státnice a přečíst si Vergilia v originále :)

orfi

@Cardys: tak to bude problém kámo, já nevím co to noční je :D

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

@mnaca: Spíš myslím, že hlavní rozdíl je Ice team a XDEV nebo jak se jmenují....

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍6

@N-pikachu: Stejně tak, jako byla chyba nechat dělat Guerilla Games akční rpg adventuru v otevřeném světě, když do té doby dělali jen tunel FPS. Stejně tak Insomniac, tvůrce plošinovek pro děti a poté sci-fi FPS nechali dělat OW akci zaměřenou na close combat. Stejně tak tvůrce 3D plošinovky a super hrdinské scifi hry, Sucker Punch nechali dělat OW řežbau s katanami ve starém Japonsku. Jsou nepoučitelní.

Cardys
Cardys #Svině
👍11

@morfi: az se vyspis po nocni, tak mrkni i na halo novinku

orfi
👎5
👍1

tady je zase každý druhý šmoula znalec :D člověk se až diví, že děláte pořád u pásu na 4 směny, když můžete z fleku vést nadnárodní korporace :D:D:D

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍5

@Mark Gordon: MS ale ta studia nenakoupil v roce 2020, ale na začátku 2018. Za 4 roky z nich mohlo už něco vypadnout, ale máme tu toto.

The Initiative - AAAA studio vytvářející Perfect Dark. V posledních letech v problémech, opouštějí ho vývojáři a vývoj z větší části vede Crystal Dynamics

Compulsion Games - Na něčem dělají, údajně je hra pořád na začátku vývoje

Ninja Theory - Viděli jsme od nich multiplayerovou hru (název už ani nevím), ta propadla. Hellblade 2 vypadá z ukázky pěkně, ale během ní zmáčkl hráč kolikrát tlačítko? 2x? Vydání v nedohlednu

Undead Labs - Radši nekomentovat, viz tato novinka

Playground Games - Jediné studio s dobře fungujícím managmentem, vydalo Forza Horizon 5. Fable ovšem z posledních informací v problémech, protože vývojářům chybí zkušenosti s akčními RPG hrami.

Vlastně se pak ani nedivím, že MS radši kupuje celé vydavatele, protože ti jsou už nějak najetí, mají rozpracované projekty a nemusí se nějak řídit. Přijde mi, že MS nebo spíše ta Xbox divize se teď nachází ve stavu, v jakém byl PlayStation na začátku PlayStation 3 generace, kdy měl studia, ale ta nedokázala rychle chrlit kvalitní hry. Za to mohlo hlavně vedení. Studia vedl tehdy Phil Harrison, který naprosto nechápal, co je třeba, a jen na vše pohlížel z pohledu tabulek a jako manažer, ale o vývoji nic nevěděl. A přijde mi, že MS je to samé v bledě modrém, tedy zeleném. Pak se ale vše změnilo příchodem Yoshidy a nyní Hermena Hulsta. Může si o nich myslet každý, co chce, ale očividně dokázali ta studia nějak nastavit. Ostatně oba pochází z vývoje, takže ví, co potřebují. I proto ty nákupy podpůrných studií. Sice se jim Xbox fans smáli, ale nyní se ukazuje, jak klíčovou roli hrají. Viz The Initiative. Kdyby se nedohodl MS s CD, tak by možná ten PD ani nevznikl a byl zrušen. Nehledě tedy na to, že taková spolupráce je daleko dražší, než kdyby s vývojem pomáhalo vlastní studio.

MS má dobrá studia, alespoň většinu, ale zatím jsou naprosto bezzubá, protože mají špatné vedení. Někde jsem četl, že jim MS chce dával volnost, jakou má třeba Valve. Viděl od Valve někdo v posledních 20 letech nějakou hru, když nepočítám ten VR HL? Tady máte odpověď, jak se to vyplácí.

Kár3l
Kár3l ##playstation
👍4
👎1

Xbox skapal teda rychle

StepoBella
StepoBella #Guardian
👍1

Mě to evokuje snahu od MS, po všech těch kritickych řečích ve světě, že je kazi(šuk) mezi herními společnostmi. A to které pohltí, ztroskotá. Že se hecnul, a naopak do ničeho nezasahoval. Což je samozřejmě obrovská chyba. Protože když to srovnám třeba se SONY, která sice dává svým studiím volnost, ale zároveň chce vidět jasný směr, a jelikož už studio patří pod PlaySation studios, musí taky tak pracovat.SONY si na kvalitě zakládá, to proto má takové hry, jaké má. To se bohužel u MS neděje, a nikdy očividně nedělo. Protože buď zasahoval až moc, a vnucoval své vize.. A nebo naopak nedělal nic. Škoda to určitě je. Mě sice tahle série nic neříká, zkusil jsem a hned opustil. To ale nic nemění na tom, že to bylo žhavé polínko v ohni.A kdo ví.. třeba i ještě bude. Nakonec rychle vykupování herních společností, a jen je házet na hromadu, a hele, my už jich máme víc není cesta. Je třeba těm studiím vytvořit zázemí, a dobré zázemí, dobré pocity vývojářů, dobré hry..

Frenky7
Frenky7 #Kafe
👍9

Kde není talent, dukáty nepomohou.

Samurai
Samurai #Souls

Rodina xbox..na to sem už alergickej

DEMON
DEMON #Phantom Dust

@Trex: tvle.. a já při čtení prvního odstavce už čekal Spotify premium v GPU.. apríl neapríl, když bych rozjel trochu ten off topic, tak by se mi moc líbilo kdyby na konzolích fungovalo víc hudebních appek s přehráváním v pozadí, při hraní her.. hlavně YT premium.. na Spotify a Apple music chybí strašně moc hudby, kterou bych si rád při hraní poslechl.. a na YT je všechno..

Trex
Trex #
👍3
👎1

Podle neověřených informací chystá Phill spojení s největšími hudebními online službami. Pro začátek dostanou všichni uživatelé Xbou zdarma tuto skladbu: link Don't Stop Believin..edit: Jo a prej si taky Phill střihne duet s Toddem link

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍1
👎1

Dalsi xboxAAAA mrtvola ....co na to rict? Zkratka Phil a ms neumi vest lidi aby delali kvalitni hry a to chteli je mit uz 4ackove....nevi jak vznikaji kvalitni hry.Tady uz ti penize nepomuzou.

SONY ❤️🙂😛

delone
👍3

dalsi xbox studio v haji , aj bez skandalov ms nevi robit hry

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👍3

@xXH3adHunt3rCZXx:

renorejns
👍9

Xbox už prostě připravuje nextgen😂 Jinak GT7 je perfektní, takový bylo Gran Turismo vždycky, že se muselo jezdit, aby se vydělalo na superkáry. To není jako Flopza, kdy dostaneš všechno hned, aby dnešní rozmazlený usmrkanci nebrečeli.

žakelin4
žakelin4 #PRO
👍7

@esoLister: to je přesně ono, volnost ano, v tvořivosti a napadech, ale přísný metr a výsledky. Takhle přesně to má nastavené sony, stačí si vzpomenout na ten dokument z vývoje God of war, když do SSM přijel Shuhej a všechny je zdrbal za tu ukázku kterou viděl. To Philik asi neumí, napřed jebat a nemožnost svobodné tvorby a teď asi naprostá maňana v MS studiích, kdy jen doji MS od dolarku a mají z toho prdel. Ještě větší průser bude to studio Initiativ, kde nabrali a uplatili hromadu dobrých vývojářů, kteří šli logicky za prachama, ale teď odtamtud utíkají a studio se potácí v pruserech. Ale hlavní je věřit a doufat, někteří už to dělají 8 let, tak co by další rok nevydrželi, hlavně že GP 💚🙏

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍3
👎2

@N-pikachu: Ne, mikrotransakce tam už byly, viz Kachlova recenze. S cenami vozů nehýbali, nevím, kde jsi na tom zase byl. Snížili odměny aby lidi negrindili jeden závod na ovále a v krátkých rally závodech. Ale lehce přepálili ceny nejvzácnějších vozů, to ano, ale to bylo už před recenzemi (dokonce už v GT Sport). Odměny ale budou upraveny, zvýšeny, přidány další závody. I když já za ještě nedokončený měsíc vydělal ve hře už 43M, takže hate není na místě. Stejně jak v jiných hrách se musíš snažit, aby jsi měl to nejlepší. Třeba Minecraft Dungeons chce pořádný grind zlata a emeraldů, opakování starých lokací... Přirozený grind je v mnoha hrách, hráči jsou líní a zvyklí si za par šupů koupit herní měnu... A to v GT7 moc vzhledem k ceně nejde, proto asi ta kritika, omlouvání vlastní lenosti jezdit, vydělávat. Na druhou stranu je pravda, že odměny za online jsou směšně malé. Ale ty drahá auta ze hry nezmizí, takže je opravdu člověk nemusí mít hned, když se v bazaru/muzeu poprvé objeví. Nebudu se v tomto vláknu ke GT7 už dál vyjadřovat. Už jsem napsal dost v tématu...

orfi
👎2

lidi chcou pr*at , jak divné :D a k tomu je moderní si na to postěžovat :Dke zpoždění her, má někdo pocit že není co hrát ? já tedy nemám spíš opačný pocit díky GP

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍4

"schani posili " 👍

Studio GT7 mně nedrbe, ani ho neznám.

Polyphony možná v GT7 lehce přestřelil ceny některých vozů, ale i přes to mně nedrbe. Nemusím je mít hned. Navíc reagují rychle a dělají změny. Špatný pokus.

Johnny
Johnny #Xboxps
👎5
👍2

Tady je zase nablito od pskaru.. Hlavně že kdyby to bylo studio od sony tak se tu roztejkate že je to dobře.. Na hru si počkáte a hlavně že to studio řeší. Nevidíte si do huby. Radši kdyby jste si hlídali vaše studia co vás drbou jako GT7

Mark Gordon
Mark Gordon #XSX💚

@mnaca Rozumim ti naprosto a beru to :) Ja například osobně jsem se taky těšil hodně na Scalebound a moc se mi ta hra libila a nedavno Platinum se vyloženě nabízelo MS aby snima znovu spolupracovala tak kdo ví. Evil Within 3 taky hrozně chci a zrovna teď hraju druhý díl a moc se mi libí. Jinak ukazovaní her které stejně vyjdou do 4-5 let se bohužel projevuje všude a ma to ruzné duvody ne jen oznamení fanouškum že bude pokračovaní ale i pro akcionaře nebo nové zaměstnance když například studio schaní posili do týmu viz Quantic Dream a jejich Star Wars Eclipse který vyjde až v roce 2026 .

Mr. D
👍7
👎2

více takových jako je mnaca a méně takových jako je Elite prosím :-D

Kritika se dá napsat slušně a věcně a stačí k tomu jeden komentář. Nemusí se hystericky mačkat čudlíky na klávesnici a přidávat komentář za komentářem se stejným obsahem a myslet si jak jsem cool :-)

Hráč123
Hráč123 #GameCave

sem total zapoměl, že se vůbec něco takového chystá.

Metal Lord
Metal Lord #P3D 2025
👍1

Aby hru nepotkal stejny osud, jako kdysi Scalebound

Mark Gordon
Mark Gordon #XSX💚
👎5
👍3

@mnaca Beru tvuj nazor narozdil od jinych tady 100% :) Zatím na Xboxu vyšlo pouze Flight Sim, Halo, Forza, Psychonauts 2 nebo Gears Tactics a Hivebusters a to moc není (nepočítam časovky typu Medium nebo Shredders) . Je ale třeba si uvědomit že se od roku 2020 spoustu věcí zmenila nákup Bethesdy, Activision a celkový posílení studií v XGS a taky XGSP. Všichni víme že vývoj her už není tak ružový jako před lety a spoustu dnešních studií má při vývoji te či oné hry nějaké problemy to ale hned neznamená že se hra nepovede naopak slyšime někdy skvěle zpravy o tom jak vyvoj probiha hladce a ve skutečnosti je v hrozném stavu (Battlefield 2042 nebo Launch Cyberpunku). Nicmeně chci říct že vyvoj hry dneska zabere dost času 4-5 let a jelikož MS začal nakupovat až v roce 2018 a do toho se přidal i kovid tak není težké odhadnout že logicky hry budou přichazet pozdeji. Na druhou stranu tohle vše vyvažuje počet studii které MS má a já nepochybuju o tom že letos vyjde jak Starfield, Redfall tak i FM8 (ostatne všechny tyhle hry uz se testuji vybranymi hrači). Logicky jsme z nich ale nevideli moc protože si to MS setří na svou prezentaci. Ktomu se pořád spekuluje o verzi Age Of Empires 4 pro Xbox, Goldeneye 007 Remaster. A asi muzu ríct ze Modern Warfare 2 je značkou Xboxu ikdyž akvizice samozřejmě se ještě neuzavřela a Deathloop samozřejmě vyjde taky na Xbox letos.

Jinak stebou souhlasím co se tyka těch ruzných přicin a faktoru tykajicich se sexismu.