Hermen Hulst: Udělalo na nás velký dojem, co studio Haven za poslední rok vytvořilo

novinka  28
Martin Šmíd, 22. 3. 2022 11:28
Včera Sony oznámila, že koupila studio Haven, které se tak stává novým členem neustále rostoucí rodiny PlayStation Studios. Nyní se o této akvizici rozpovídal Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, pro magazín GameIndustry.biz, kde řekl, že na Sony udělalo velký dojem, co studio Haven zvládlo od svého založení vytvořit. A to byl hlavní důvod, proč se Sony rozhodla do studia více investovat a nakonec i koupit. „Máte pravdu, mohli jsme pokračovat tak, jako doposud, že by bylo studio Haven externím partnerem. Ovšem to, co Haven vytvořilo, je pro nás tak vzrušující, že tu prostě byla touha tento vztah prohloubit. To, jak studio Haven vznikalo, na nás udělalo velký dojem. Je pro nás takto jednodušší investovat více do týmu a hry. Svědčí to o tom, že jsme byli velmi ohromeni pokrokem, kterého studio Haven dosáhlo. Ve skutečnosti překonalo řadu plánů, a to i z časového hlediska, což se ve vývoji her moc často nestává. Řekli jsme si tedy, pojďme do toho investovat a udělat pořádně," říká.

Sony je známa pro své velké příběhové hry pro jednoho hráče, které mají milionové prodeje i získávají vysoká hodnocení a nejrůznější ocenění. V poslední době ale Sony hodně investuje i do live service her, důkazem toho je i nákup studia Bungie, které stojí za Destiny. I nová hra studia Haven bude takovou hrou, ale Hermen Hulst říká, že se hráči nemusejí bát, že by o své příběhové hry přišli. „Samozřejmě budeme pokračovat ve vývoji velkých her pro jednoho hráče se silným příběhem jako Ghost of Tsushima, The Last of Us a Horizon Forbidden West. Správně jste si ale všimli, že jsme hodně investovali i do live service her. Umožňuje nám to budovat větší světy a vytvářet smysluplné sociální vazby mezi hráči. Máme jich v současnosti dost ve vývoji nebo ve fázi konceptu. I proto je pro nás tak vzrušující přivítat v rodině skupinu lidí, která má s těmito hrami velké zkušenosti,“ říká Hulst.

Kanada je místo, kde má řada herních společností svá studia, která vytváření následně jedny z nejoblíbenějších AAA her. Svoje studia tu má třeba Microsoft, Activision Blizzard, Ubisoft, EA, Nintendo, Square Enix a další, ale Sony doposud mezi nimi nebyla. Se studiem Haven se to ovšem mění. 

Jade Raymond v rozhovoru dodala, že Sony dostála své pověsti poskytovat vývojářům prostor pro tvorbu her, které chtějí vytvořit. „Samozřejmě jsme nadšeni i z PS5. Možnost vytvořit exkluzivní hru pro PS5… Víte, máme v týmu hodně fanoušků PlayStationu a možnost se zařadit mezi first-party studia bylo velkým lákadlem. Není náhoda, že má Sony tolik kvalitních her s hodnocením kolem 90. Je to proto, že dělají věci trochu jinak, a to je něco, co jsme za poslední rok mohli sami zažít," říká Jade Raymond.

Haven Studios je už osmým studiem, které Sony v posledních měsících koupila. Mohlo by se tak zdát, že Sony pomalu bude s nákupy končit, ale Hermen Hulst oznámil, že tomu tak není. „Stále hledáme nové zkušenosti. Hledáme ty nejlepší talenty v oboru, a nejlépe ty, kteří sdílejí naše hodnoty týkající se tvorby her. Nemáme žádné cíle pro růst, které bych mohl nyní sdělit, ale mohu potvrdit, že stále hledáme nejlepší talenty v oboru a pracujeme na těch nejzajímavějších hrách,“ dodal Hulst. 

Zdroj: gamesindustry.biz

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment

Komentáře