Konzolista.cz

Halo Infinite mělo být původně velkou open-world hrou ve stylu poslední Zeldy

novinkastředa 8. prosince 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Halo Infinite mělo být původně velkou open-world hrou ve stylu poslední Zeldy
Už jen minuty dělí hráče s konzolí Xbox od vydání kampaně akční hry Halo Infinite. Při této příležitosti se uznávaný novinář Jason Schreier na Bloombergu poohlédl za vývojem a od řady vývojářů získal několik cenných informací. Podle článku začalo studio 343 Industries plánovat hru Halo Infinite už v roce 2015, prakticky hned poté, co vydalo Halo 5: Guardians. Ve studiu bylo hned několik konceptů, ale nakonec bylo rozhodnuto, že se vytvoří Halo hra s velkým otevřeným světem. Vývoj ale už od začátku měly provázet problémy, hlavně kvůli vývojářským nástrojům Faber, které byly značně zastaralé a vycházely ještě z toho, co navrhlo studio Bungie pro své Halo hry. Ty přitom byly a zřejmě i jsou stále součástí nového Slipspace enginu, který pohání Halo Infinite. Bonnie Ross v rozhovoru pro GameSpot CNET v minulosti uvedla, že vytvoření nového enginu a přepracování vývojářských nástrojů je jako když se člověk snaží pilotovat letadlo během toho, co se teprve staví. „Myslím, že to lidem způsobilo hodně bolesti. Věci trvaly prostě déle, než se předpokládalo, což se následně projevilo na tom, že obsah se do hry nedostával tak rychle a ve vyladěném stavu,“ řekla. Jason Schreier i proto ve svém článku zmiňuje, že se v jednu chvíli uvažovalo, že se přejde na Unreal Engine. K tomu ale nakonec nedošlo.

Možná i kvůli problémům s vývojem, ale také skutečnosti, že polovinu vývojářů tvořili zaměstnanci na smlouvu, kteří mohli v Microsoftu pracovat pouze 18 měsíců, zapříčinilo, že v roce 2019 bylo rozhodnuto, že se vyhodí z plánů zhruba dvě třetiny hry. Ať už jde o příběh, lokace a tak dále. „Z otevřeného světa, který měl být podobný tomu, co nabídla Zelda, nakonec zůstalo něco mnohem menšího,“ stojí ve článku na Bloombergu. V tu dobu mělo studio dostat od Microsoftu informaci, že Halo Infinite bude launch titulem pro nový Xbox, ale tyto plány se změnily poté, co byla hra poprvé prezentována veřejnosti. Schreier přitom ve svém článku uvádí, že původně byl i plán vydat multiplayerovou část už v roce 2019 a kampaň pak až v roce 2020, ale nakonec byly odloženy obě části. „Kdybychom se mohli vrátit v čase, možná bychom nezkoušeli dělat tolik nových věcí najednou. Například udělat free-to-play, rozsáhlý svět s tradičním příběhem, ale také velkou volností. My jsme se rozhodli, že se pustíme do všeho,“ řekla Ross v rozhovoru pro GameSpot CNET. „Co se týče vedení, existují rozhodnutí, která jsem měla udělat dříve. Usnadnila by týmu vývoj,“ dodala.

Nakonec se zdá, že se hra Halo Infinite i přes všechny ty problémy během vývoje povedla. V zahraničí si odnášela velmi vysoké známky a její průměr je v současnosti 86 na Metacritics. Ne všichni jsou ale spokojeni a ukazují i na zjevné nedostatky. Do budoucna chce studio 343 Industries vylepšovat nejen kampaň (možnost opakovat mise a kooperace), ale také multiplayerová část, kvůli níž se rozhořela na redditu doslova válka mezi komunitou a vývojáři. 

Zdroj: Bloomberg
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (44)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Kár3l
Kár3l ##playstation
👎2
👍1

@NIKTO KAZDY: rx 6800 xt je silnější než 10 těch vašich xboxu

NIKTO KAZDY
NIKTO KAZDY #klamosony
👎2

@Pan Karlé: to mas potom supr čupr pc.ja som tiez skusil na ps 1 zahrat dooma z ps4 a mne to ani grafiku neukazalo.:)

Kár3l
Kár3l ##playstation

zkusil jsme to na pc dohral prolog na pc , tak hnusná grafika mistama že bych se styděl to nazvat next gen

Jan Mička
👍2

Četl jsem více recenzi a nemůžu se zbavit dojmu, že kachlo vůbec nebyl tvrdý, ale dokázal odhodit růžové brýle a nepodlehl hypu. Výtky jsou víceméně ve všech recenzích stejné, jen hodnocení je hodně odlišné. Na druhou stranu recenzenti jsou jen lidi, někteří jsou fanboys, tam je pak vysoké hodnocení pochopitelné, ale u jiných text absolutně neodpovídá známce. Halo je krásná ukázka dvojího metru v praxi. Profesionalita recenzentů jde řádně do kopru, což uz jsme mohli vidět na CP.

Tím nechci tvrdit, že ta hra nemůže být pro někoho 10 z 10, jen poukazuji na recenzenty, kteří by měli být více objektivní, než obyčejný hráč.

Jiří Brož
👍2

Odehráno 6hodin.Ovládání na gamepadu u střílečky je nejlepší za poslední roky co jsem hrál.

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum
👎2

Beast of Yharnam: Hmm. Ne.

426kahemi
👍6
👎4

Takovou kokotinu (s tou grafikou Zeldy) může napsat jen totální jitrnice.Jinak gunplay, zvuky, hudba… masakr 💚 Grafika na dnešní poměry lehký nadprůměr, ale rozhodně nijak neurazí, a třeba odlesky a hlavně ostré textury jsou na jedničku. A jako bonus to frčí stabilně i při té největší vřavě.Zdejších 7/10 je hovadina, 86 meta vypovídá mnohem více.

Tragéd

@BenjaminL: 😂😂

Spoock
Spoock #geek

@BenjaminL: grafika Zeldy je na možnosti Switche nádherná

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍3
👎2

To si tu Zeldu půjčili i s grafikou ze Switche, ne?

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum
👍3
👎2

Za mě jako zatím po 2 hodinách hraní 10 z 10. Střelba, pohyb hrou, prostředí je super, filmečky jsou úžasný, pro fandy co znají universum a postavy Halo to ani jinak být nemůže.A Barracku, ty, který jsi časem zmagořil bůhví jak, nebo tvůj nick tady na konzolistovi začal používat jiný člověk, už mlč. Je to až trapné. A ostatní zarytí PS fans... No tady se to dá čekat, v hlavě vymeteno permanentně už odjakživa🙃

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙

@dr_chaos: Že jo? Taková opomenutá inovace

Repi
Repi #🖕
👍2
👎2

Z toho co jsem měl možnost vidět, na mě ta hra působí jako průměrná střílečka, která se veze na hypu jména předchozích dílů.

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
👍9
👎1

Mrzí mě, že Kachlo vůbec v recenzi nevyzdvihl vybuchující barely podle mě to bude hit, který se postupně začne objevovat v dalších fps...

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍7

@TimeSplitter: 8-10 hodin u main campaign na open world je žalostných ať se na to díváš z jakéhokoliv úhlu. Znamená to totiž, že zbytek je jen nastavovaná kaše, kterou 90 % hráčů stejně ani nezkonzumuje.

Kdyby z toho udělali klasický singl s otevřenějšími arénami jako v Combat Evolved, ve kterém se nemusíš nudně přesouvat z bunkru do bunkru, vyšlo by je to levněji a ještě by ušetřili čas, z kterého mohl těžit celkový vývoj.

Každopádně je zajímavé, jak u her od Ubisoftu se kritizují otazníčky a dobývání základen, zatímco u Halo Infinite to je přednost a ještě to tak údajně HC fanoušci chtějí - já jsem HC fanoušek Halo a tohle bych v životě nehrál. :) Ale tak nějak si to obhájit musíte, no, to je jasné... A zároveň smutné...

Jo a k tomu fóru. Na co mám odpovědět? Že Halo je po gameplayové stránce pořád stejné? Ty brďo, to je mi ale novinka, úplně si z toho stříkám do kalhot... Že tam je ale spousta nesmyslných věcí, jako jsou nedokončené levely, žalostný level design a nulová kreativita, to taky samozřejmě radši ignoruješ, když jsem to zmínil v té recenzi od Gmanlives, že? :)

Michal Šimon
👍1

@QaiGonJinn12: v multi das i 1 lvl za 1 hru. Pomalej progres to nema uz davno

QaiGonJinn12
QaiGonJinn12 #LV-426
👎6
👍2

No už nemam ani chuť tu kampaň stahovat. Prostě dobytci kteří se s tím 6 let srali a pak udělali jakousi obludnost. Dokážu si představit krásnej open world ve kterým se mění prostředí a podle toho se objevují pěkně udělátka, vylepšení i nepřátele. Sem tam nějaká ta pěkna mise s naskriprovanýma věcma. Ale tohle se mi hrát nechce pouze čistit místo za místem z toho už mám psinku. Už vůbec nechápu proč na unreal nepřešli hned. Mulťák to zachraňuje ale zabijí ho ten šíleně pomalej progres.

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
👍4
👎3

Kachlo: vždyť ta hra má 4h, už to dohráli

Kapr
👍8

@Kachlo: Ty jsi tu novej ne? :-D doslova X let se tady v komentarich nedeje nic jinyho nez trapny hadky o tom samem porad dokola...

Samurai
Samurai #Souls
👎7
👍2

Halo? hmm , nemám čas ,hraju podruhé Lasty 2 na zničující obtížnost

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍15

Kdybyste radši hráli a ne se tu hádali jako malé děti...

Cobra

@Michal Šimon: nevěř mu chce tě oblbnout však ho znáš

Brano
Brano #sun boy
👍2

Odohrana prva polhodinka. Ak to bude take ako začiatok, pre mňa hra roka .)

Michal Šimon

@Beast of Yharnam: cenim uprimnost

Cobra

@Beast of Yharnam: prosimtě,ikdyby tě ten singl bavil,tak stejně napíšeš jak je na hovno,aby ses neztrapnil, když celou dobu do tej hry šiješ

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍7
👎1

@BarackObama: Ano pokud odignorujes komplet vse a probehnes jen hlavni mise, dostanes se na podobny cas, jako mely i predchozi dily, na cemz nevidim nic spatneho.Komentar jsem psal v reakci na Beastovo blaboleni o tom, ze 8h je pruser. Komunita Halo by uz pres 20 let nesouhlasila... :DA to ze je Infinite celkove nejvetsi Halo kampan je stale pravda, predchozi dily zadne vedlejsi aktivity nemely. Spis bys mi mohl odpovedet neco ze sve hlavy v Halo foru, kde jsi me radsi ignoroval, misto googleni cisilek, ktera mi navic vlastne pouze davaji za pravdu. Vsechny mise v Infinitu za 8h opravdu nedohrajes. Me tvrzeni stale plati. :)

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👎10
👍1

Pak ze xboti nepisou dezinformace 😛

BadExHuman22
BadExHuman22 #XSX💚/PS5💙

@Karel Fiala: v pohodě No mě teď spadla rychlost, všichni tahají

Karel Fiala
Karel Fiala #Series X
👍1

@BadExHuman22: jj multak mám instalovan a něco málo v něm nahráno…tak jestli je to jen cca 30gb tak to si zahraju ještě zejtra to budu mít staženy než si dam sprchu a dvě plechovky 😀 tak díky moc za info i @Pepek já myslel ze to bude mít zas sto giga…

Semy

Ta představa ale Zelda je sexy, ale o víkendu tomu dám šanci, why not.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články