Konzolista.cz

GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS

novinkačtvrtek 3. dubna 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
Nintendo neoznámilo přesný výkon konzole Nintendo Switch 2 ani přesnější informace o procesoru a grafickém čipu. Společnost NVIDIA ale před malou chvilkou potvrdila, že připravila pro Nintendo Switch 2 GPU, které má 10x vyšší výkon než GPU u konzole Nintendo Switch. GPU navíc podporuje ray-tracing, a má i jádra Tensor, která pohání upscalovací technologii řízenou umělou inteligencí Deep Learning Super Sampling (DLSS). Jakou verzi DLSS bude konzole Nintendo Switch 2 podporovat, jsme se nedozvěděli, ale podle společnosti NVIDIA budou hry na konzoli Nintendo Switch 2 díky využití DLSS hezčí, ostřejší a zároveň budou moci běžet v lepším frameratu. Třeba se časem dočkáme dalších podrobností.
Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS
GPU v konzoli Nintendo Switch 2 podporuje ray-tracing i DLSS

Komentáře (41)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Mayfishcze
👎1

@robinhocz: Sice handheld nevyužijete ale pořád je to jako handheld vyrobené a tomu odpovídá i ten samotný výkon a i cena. Bude to levnější než jiné handheldy ale stejně nebo i podle určitých zdrojů i lehce výkonnější. Cena her už je zase něco jiného mno. Nejde přece říct, že Vás handheld netankuje tak je to přepal, protože jednoduše handheld kupujete. :)

lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵

@robinhocz: Já stále čekám na nějaké testy toho reálného výkonu společně s DLSS, do té doby jsem taky skeptický. Na druhou stranu konečně bych si dal obě Zeldy v normálních FPSkách a pak ten Metroid.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@lagZz: Nekupoval jsem.

A Switch 2 na mě působí podobně jako pro verze konzolí +pár ojebů navíc.

lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵

@robinhocz: Zdraví pročko za 20k bez mechaniky a stojánku :D

Ale ty hry jsou přepal s tím naprosto souhlasím.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@Kainé: Je to váš pohled na věc. Můj pohled je, že mě třeba handheld moc netankuje. To využiji minimálně.

Takže jako hybrid mě zajímá hlavně výkon na TV.

A tam zatím neukázali nic. Jediný se mluví, že to bude někde o výkonu ps4pro nebo případně series s.

Což jsou konzole, které člověk koupí mnohem levněji (o ceně her se teď nebavme).

A to jsme pár dlouhých let zpátky. Za chvíli tu bude nová generace.

Tedy pro mě zatím ne moc zajímavé (zvlášť když to ani nepodpořil nějaký kvalitní lineup). A takových lidí bude zřejmě víc. Co jsem projel zahraniční fóra. Je to půl na půl, už co se samotné ceny konzole týče.

Takže z pohledu handheldu to klidně může být dobrá cena.

Z mého pohledu je to drahá konzole. A k tomu ty předražené hry,u kterých prostě neexistuje reálný důvod toho, proč by měly být tak drahé.

Není tam nic navíc (spíš míň), než u konkurence.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

@Iggy: Ty teraflopy jsou dost ošemetný a počítat jen hrubá čísla je zavádějící.

PS4 Pro pohání GPU vyráběné pomocí 16nm FinFET technologii (horší efektivita výpočtů na 1 TFLOP). Switch 2 zase pohání modernější čip Nvidia Tegra T239, který je vyráběn pomocí 8nm procesu v Samsung Foundry. Vyšší IPC (instructions per clock), lepší výkon na watt, lepší efektivita výpočtů než starší GCN.

Při reálné zátěži tak může Nintendo Switch 2 i přes nižší TFLOPs překonávat PS4 Pro, právě díky novější architektuře a optimalizacím.

Iggy

@Kainé: S tou inflací souhlasím a k výkonu... Někde jsem četl že v ruce cca 1.7TFLOPs a v docku kolem 3.1TFlops... Což při nových technologiích bude cca na úrovni PS4 PRO... V ruce asi o chlup lepší než PS4... :-)

Kainé
Kainé #A2
👍1

@robinhocz: ona se situace také změnila poněkud ekonomicky od roku 2017. Covid, války, inflace, tarify. Cena je imho úplně v pohodě.

@ΛNĐ3RLΛ: tak pokud budeme věřit, že Switch 2 je 10krát výkonnější než jednička, tak se dostavemé teoreticky k výkonu přes 3TFLOPS, což by mělo stačit úplně v pohodě na Steamdeck.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@ΛNĐ3RLΛ: Jen píšu,že se situace poněkud změnila. Teď už to není ta levná konzole.

U těch velkých her to asi půjde k těm 2 hodinám. Což není nic moc,ale zase si nedovedu představit, kde bych tak dlouho hrál, aniž bych neměl přístup k nabíjení.

Muziku možná slibily, ale za mě teda na prezentaci žádná nehrála.

Uvidíme časem,ale žádné zázraky co se týče výkonu nečekám.

stillalive

@Kainé: Ano souhlasím, RT není žádná spása, je to možnost a jestli lepší nebo horší víc záleží stejně na umělcích, kteří scény nasvicují a vdechují jim život. Hraju teď God of War Ragnarok, který dle mého vkusu vypadá nádherně, vyloženě si to audiovizuálně užívám a žádný RT to nepotřebuje a ani bych ho mo tam necpal. Co tvrdím je opak extrémismu, tedy buď že je to úplně k ničemu, nebo je to super a musíme to nacpat všude. Tvrdím, že je rozhodně velkým plus, mít tuto technologickou možnost k dispozici tak, že ta konzole s tím počítá. Pořád ve výsledku se kombinují v ideálním případě oboje metody nasvícení, z části volumetrické systémy svícení, z části RT, třebas jen na stíny. Kombinují se i odrazy RT a SSR. To už je na vývojářích. RT je však podstatný pokud chceš konzistentní, filmově realistický vizuální dojem. Tam už kombinace kvalitních shaderů a volumetrických světel nemusí zdaleka stačit a zase záleží na konkrétní scéně, estetice. Proto můj statement je - je lepší to v té konzoli mít připravené, čímž se možnosti rozšiřují, nikoliv naopak. RT se používá v různých zjednodušených variantách jako vlastně v KCDII pro stíny, takže stíny mají více stupňů odstínů a hloubky, díky čemuž vypadají lesy mnohem realističtěji, než v běžných postupech.

RT kouzlí nádherné scény, když je využit smysluplně. A pokud se na konzolích bavíme o RT, tak naopak nesouhlasím, protože se nebavíme o dekádách, ale prvním experimentování v posledních cca pěti letech. Na PC spoustu už tak hnusných her RT nezachránil, ale jsou tam hry, které jednoznačně jsou s využitím RT, s využitím, se kterým umělci rovnou počítali při vývoji, mnohem lepší. Především až v posledních letech. Hlavně RT je už dost stará, původně filmová technologie a teď mi ukaž film s digitálními triky, kde byl RT a jeho později výkonnější varianty zbytečné, nebo že by zásadně nedodali dodaným trikům na realističnosti, takže zapadají do scény. Dnes je to mnohdy hnus, né kvůli technologii, ale kvůli horší pracovní morálce tvůrců digitálních triků. Nic vyvráceno nebylo, naopak přínos této technologie byl už dekádami potvrzen a prověřen. Např. AVATAR by bez těchto technologií nemohl nikdy vzniknout. U her se tato technologie na konzolích poprvé zkouší až s touto generací a to jen u vybraných her. Protože výkon dosáhl už někam, kde se s tím dá přinejmenším experimentovat. V budoucnu však to bude pro tvůrce nenahraditelnou technologií.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

@robinhocz: Tobě přijde ta konzole drahá? Levnější jak konkurence (Steam Deck, ROG atd.) a pokud hodnotíš cenu dle výkonu, tak na soudy bych počkal, dokud na tom nezačneme hrát první hry. Slíbili nám hodně muziky dle prezentace.

Mě hlavně zajímá baterka. Uvádí se 2 - 6.5 hodin, tak snad se to nebude v průměru blížit k těm nižším hodnotám výdrže...

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@Starky: No jo,ale doteď měli levnou konzoli a hry na stejné cenové hladině. Teď mají drahou konzoli a nejdražší hry na světě. Takže to sunou na nový level.

Starky
Starky #NaughtyGod

Procitam ty reakce na netu, trochu me udivuje, kolik lidi se tvari prekvapene. Vzdyt Nintendo pouze jede dal svou klasiku. Technicky ve vsem roky za konkurenci, ale ceny maj extra premiove, nic noveho pod sluncem. 😊

buk va
buk va #Král Talismanu
🤮2

@fenix525: myslíš psvr2? 😁

Mayfishcze
👍1

@Iggy: Přesně tak. Taky mám rád grafiku od Nintendo. Kdyby však Nintendo vydalo konzoli třeba za 18 tisíc nebo něco co by nebyl handheld tak to nekoupím. Oni přesně vědí kde ve spektru chtějí být a tahle cesta má určité kompromisy ale je na takové úrovni, že si to pořád koupí 100 milionů lidí.

Iggy
👍1

@Mayfishcze: Já jsem fanda Maria a Zeldy a neřekl bych, že bych oželil grafiku, ta grafika se mi líbí. Líbí se mi třeba i u nového Prince od UBI. Ale naopak se mi kolikrát nelíbí u těch vysoce rozpočtových her. Sto lidí, sto chutí.

Mayfishcze
👍3

Je naprosto úsměvné jak tu někdo píše o křápu nebo o tom, že se jedná o velké zklamání. Nintendo přineslo přesně to co čekali fanoušci a vlastně i celá herní obec.

Cenově konkurenceschopnou konzoli, která je pořád levnější než konkurenční vlajky s možností hrát skutečně ve 4k 60fps. Jako sorry ale to si fakt myslel někdo,že to bude pro hry 3. stran? Pro jejich first párty hry to bude dostatečné a pro právě tyhle hry si lidi Nintendo kupují.

Prolétl jsem komenty, které byly u Switche 1 a bylo to tam naprosto stejné. Vyhozené peníze, to nikdo nekoupí atd. Ve výsledku to zase bude neskutečný úspěch. Stěžujete si jak to nemá triggery, jak to má malý výkon a jak je to zastaralé. Pořád je to ale handheld, který si koupí lidí primárně na Maria a Zeldu. Nebudou tam dávat další jiné technologie, které jen zvýší cenu konzole a tím by jim to vzalo i potencionální zákazníky právě jejich Mario her, kteří oželí grafiku a triggery a radši koupí konzoli za 12 než třeba za 16 tisíc.

Kainé
Kainé #A2
👍7

@stillalive: “ Doby, kdy hry byli jen čistě účelová zábava bez uměleckého přesahu jsou už dávno pryč.”

Wut? Tohle psát po dekádách videoher, které tohle hloupé dogma vyvracely v kontextu s RT, je fakt 😮.

Jinak zrovna nasvícení, které není real- time může mít mnohem větší umělecký dopad než pokus o realismus.

fenix525
fenix525 #PS/XBOX

Křáp za 12,5k, no neber to

stillalive
🤦2

@Ashitaka: Povíme si za dalších 5let, jak zbytečná fíčura to je. 😄 I Nintendo pochopilo význam lepšího nasvícení, možnosti odrazů a které hry a proč to využijí, proto to zřejmě do té malé konzole dali.

Doby, kdy hry byli jen čistě účelová zábava bez uměleckého přesahu jsou už dávno pryč. Když na to je GPU přímo technicky připravené, pak je to řešeno tak, že zprocesovaní výpočtů extra pro RT má extra vlastní čip specializovaný pro tuto úlohu. Takže se nekoná ta situace, kdy se to vývojáři snažili implementovat, ačkoliv na to GPU ještě nemělo žádné extra řešení. Prostě se ty výpočty ukously z toho, co normálně GPU využívá pro většinu her.

Asi jako spousta lidí tvrdila, jak je fyzika ve hrách, pokud nejde o simulátory, zbytečná a pak vyjde hra jako Zelda na konzoli s výkonem někde mezi PS3 a PS4, kde na simulaci fyziky stojí veškerý svět a veškerá hratelnost. U hry, která je ke všemu kreslená. Máš tu žánr třebas hororových her, kde krom volumetrických systémů může RT sehrát podobně klíčovou roli, jako fyzika v poslední Zeldě. Cpát se to úplně do všeho nebude, stejně jako se to necpe všude dosud, ale pouze u velice vybraných her. Ale s GPU, které je na to ready, to už bude pro mnoho vývojářů menší dilema při implementaci.

Kdyby dnešní konzoli vyvíjeli dnešní pseudo odborníci v diskuzích na internetu, tvrdíc, že je analogový trigger zbytečný, RT je zbytečný a vlastně by jim možná stačilo zůstat u her z minulého století, ok, tak by ta konzole nepřežila ani první rok své existence a už vůbec by nedokázala přelouskat hry budoucí multiplatformní.

Michalcin
Michalcin #PC/PS5/XBOX/NS2

U Cyberpunku se vývojáři snaží 2 grafické režimy handheld 720/40fps vrr a docked 1080/40. A počítám, že quality režim bude 30fps. Což nezní špatně xD

Iggy

@⚖️dr_chaos⚖️: N konzole si primárně lidi kupují kvůli N hrám a tam to bude určitě všechno OK, pro jiné vysocerozpočtové hry jsou lepší jiné platformy. U nás PS5 + Switch (1+2)

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
😁1

Ono to asi i 60fps pojede skrze DLSS, bude tam ale spousta artefaktů si myslím v obraze, protože base rozlišení bude něco jako 720p a níž a určitě vsází na ten malý displej, že se to tam ztratí, na TV to bude už jiná písnička...

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@Jan11: Proč by ne, když to vypadá jako hra dvě generace zpět.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
😁5

Ja jsem po hodine pripravne meditace zvladnul prvnich par radek. Mozna i cely odstavec, kdyby to nejake melo. :D

Ale pak me razne zastavila tupa bolest cele skeble a pocit, ze mi nekdo odpalil mozek jak v Cyberpunku.

buk va
buk va #Král Talismanu
😁2

@esoLister: ikdyz jsem napsal aiculedsull a zapnul nesmrtelnost, tak jsem zvladl jen první a poslední větu 😁

Iggy
👍1

Za mne je ten výkon (jestli se potvrdí) naprosto super. S tím už se dá velmi dobře pracovat. Jsem rád i za nové technologie. Po letech nemá Nintendo beznadějně zastaralý HW. Naopak, na to, že je to přenosná konzole je super.

Alucard

Tak co by ne. Když na původním swišti běžel Mário kart ve full hd a 60 fps tak 4K asi nebude problém. Jen jsem čekal více detailů, teda z toho co jsem zatím viděl.

esoLister
esoLister #legendMKII
😁10
👎5

Dovolím si malinký kvíz, četl někdo ten nekončící odstavec nahoře? Kdo četl dá nahoru, kdo nečetl dá dolů a kdo se pokusil, ale nezvládl to, dá smajla. Děkuji za účast.

Jelikož si nemůžu dát palec dolů, tak jen dodám, že jsem to číst ani nezkusil.😬

stillalive
🤦3
👍1

Nevím jestli tady někdo zažil herní konzoli, která by někdy zaručovala, že každá hra poběží v maximálních obrazových parametrech jak z hlediska rozlišení, tak snímkování? Asi lidé z paralelní reality. Nicméně je přeci jasné, že jako vždycky za celou herní historii, určité parametry jako jsou rozlišení a snímkování bude opět záviset zcela individuálně na individuální hře. Každá hra je zcela unikátní program, každá má jiné nároky a podle toho co konkrétní hra potřebuje upřednostnit, tak v případě kvalitních tvůrců se to jako vždycky udělá. To že konzole umí 4K a 120 fps, pokud jsi nepřišel ke konzolím včera, tak musíš vědět, že jsou to nějaké maximální parametry, respektive pouhé možnosti a jak budou využity? To záleží na nárocích konkrétní hry, na optimalizaci. Takže skřehot kolem ""zbytečného"" RT, že to nepojede na max rozlišení a snímkování vychází kontraproduktivně, poněvadž logika toho, jak vývoj her funguje, jak fungují samotné hry (ODLIŠNĚ!), a co každá hra potřebuje upřednostnit, je individuální a tak nikdy nemůže existovat relativizující prohlášení, že TO pojede, nebo nepojede tak či onak. Jestli něco pojede na Switch 2 ve 4K při 60fps? Je spousta her, které to svými nároky zvládnou na pohodu. Jestli pojedou hry s RT? Tak jukejte na Cyberpunk 2077, stačí ukázka? A jsme teprve na začátku a vím, že si tam zahraju hry, které ještě vytřou zrak a královsky zabaví. Hejt je většinou založený na nepochopení, záměrné relativizaci a ignoraci konkrétních skutečností, které determinují výsledek. Kdo nesedí u konzolí poprvé, není mu pět a půl, tak jen zbytečně povykuje. Ta konzole je perfektně připravená na to zvládnout porty v podstatě většiny her, které vyšli za posledních 12 let a na prvním Switchi by nešli. Ten seznam je obrovský! Já naopak vidím obě technologické možnosti RT a DLSS jako gigantické plus, které významně rozšiřují možnosti a tak možnost si zahrát hry audiovizuálně vtahující a současně plynulé, takže zábavě nestojí nic v cestě. V tom si stojí pouze každý sám sobě překážkou. Já do Switche 2 rozhodně jdu, vím co očekávat a co neočekávat. Za mě spokojenost, kterou sráží pouze celkově cenová politika. Jakože mám koupenou Zeldu TotK za dva litry, koupím Switch 2, ale Zelda TotK krom rozlišení a snímkování grafiku nevylepšuje? A krom koupení konzole musím za defakto hrubé vylepšení platit extra? Většinou si na peníze nestěžuju, vlastně skoro nikdy, ale kde není kus práce extra navíc, pak žádné nároky na peníze nevidím. A pokud, tak kdyby to bylo za cenu toho oběda, zhruba 250, ok. No na ceny jsem ještě zvědavý.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články