Konzolista.cz

DLSS od AMD má být dostupné i na konzolích PS5 a Xbox Series

novinkapátek 5. března 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: DLSS od AMD má být dostupné i na konzolích PS5 a Xbox Series
Společnost Nvidia má nyní navrch oproti AMD se svoji technologií DLSS, díky níž může značně zlepšit výkon v podporovaných hrách. Nějakou dobu se ví, že AMD pracuje na obdobě této technologie, která se jmenuje FidelityFX Super Resolution, přičemž bude uvolněna později, jakmile bude maximálně vyladěna. AMD totiž nechce vydat nehotovou verzi a následně ji testovat, jako to udělala Nvidia u první verze DLSS. Nyní přišel Linus Sebastian z Linus Tech Tips s informací, že tuto technologii nebudou podporovat pouze nové grafické karty od AMD, ale rovněž konzole, protože se počítá s cross-platform podporou. DLSS a FidelityFX Super Resolution je technologie upscalingu obrazu za pomocí AI, která pomocí strojového učení scénu hry vygeneruje v nižším rozlišení, čímž je ušetřen výkon, a následně ho převede do vyššího rozlišení, aniž by došlo ke ztrátě kvality obrazu.

YouTube video: YouTube video player
Zdroj: mp1st.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (41)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
RobotCZ
RobotCZ #Dukla Jihlava

Ježkovy oči "PAN ŽABIČKA"!!!!!....No mazec, ty vl jsem myslel, že už se toho nedožiju. Ty vl když si vezmu to fórum na playstation3.cz jak se to tam občas rozjelo a JOE to tam pak štípal na mraky :-D.... no to byly časy

Kapr

@Tomáš Novotný: Jak nema spolecneho s behem hry? :-D

Si to zkus nastavit u CP a uvidis...tam je DLSS pevne vazano s TAA. Pokud TAA vypnes (jde pres prepis souboru) tak se automaticky s tim vypne i DLSS a uz nejde nastavit leda by jsi zase prepsal soubor zpatky.

Nevim proc ale u CP je to takhle zpraseny...proto vyvojari vubec nereagujou na "prosby" aby slo TAA vypnout.

czDante92
czDante92 #PSMR
👍1

@Tomkalhotka: tyjo na legendu české internetové scény Michala Kolesu bych málem už zapomněl :D a to jsem ho občas i potkával na ulici nebo v obchodě :D to už je taky pěkných pár let

PaulAtreides
PaulAtreides #Marvel&DC

@Kapr: DLSS nemá nic společného s během hry to je sníží kvalitu obrazu a podle AI to upraví aby to běželo líp u DS PC verze to vypadalo líp jak někde to je horší chce to víc dotáhnout AI ,aby rozpoznalo jak to má vypadat. TAA a AA je volitelný efekt na PC což bere výkon ,aby si mohl vidět lepe vypadající rohy zbraní, předmětu, postav, mapy.

stillalive

Hmmm chytrý technologický obchvat 👍👍

Harnet
Harnet #SONY

@Bananek: www.gurujoe.sk ja myslel tuhle stranku Golden Age

brumik

Uverim ked uvidim ale realne to vidim na yo ze to bude az v pro verziach konzol

Tomkalhotka
👍1

guru lhář joe :D :D

já si celou dobu říkal koho mě místní ultras přípomínají stylem argumentace, škoda, že se toho ješte nedožil michal kolesa

StepoBella
StepoBella #Guardian
👍1

Nebo. PSV MAGAZIN... Ten byl taky skvělý.. A měl super redaktory a komunitu.... Jnj ale SONY tim jak VITU odrovnala, tak odrovnala i tyhle super weby. Protože už na ně nebylo co vydávat no.. Ach jo.. Chodil jsem tam hrozně rád..

Banan
👍2

Harnet: stránka trčela hlavně před vydáním PS3

Harnet
Harnet #SONY

Joe_zx neměl si taky svoji stranku? Ze Sokym sme k tobe chodili, daval jsi tam docela trefné info o ps4, když měla launchovat a mam zato, ze si se pak odmlčel nebo i stranka byla zrušena?

Kapr

@Faser: To bohzel ale neni chyba DLSS ze je to mazle ale hrou a jejich TAA.

U Cyberpunku 2077 je DLSS pevne vazane na TAA a vubec AA...kdyz ho pres prepis souboru vypnes tak se automaticky vypne i DLSS a nastaveni uz nefunguje...

Proto je to mazle pac TAA je u tech her napevno...proste prasarna rozmazana..

el-pedro

Vítejte přátelé... Já tam tenkrát byl relativně krátce, tak nepamatuji vsechny, než se web zrušil. Byl to tehdy pro mě jediný zdroj informací z Playstation universe. Ještě pamatuji Kufiho a jeho Corvette. 😀 Je, to byly časy.Jinak pardon za OT, nechal jsem se unést minulostí. 😀

joe_zx

@el-pedro: .. synek a zabak sedi.

Robitus
Robitus #DoYouMissMe?:-D

@el-pedro: z Playstation3.cz nás tu je více než si myslíš :-D

el-pedro

Joe? Jsi to skutečně ty synku? Ten Joe z playstation3.cz? Národnost a avatar sedí... Jestli ano, tak vítej!

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

@Faser: no nevím zrovna v Control DLSS 2.0 vylepšuje celkovou ostrost a rozhodně to vypadá líp s DLSS v DF jasně ukazují jak se ostrost zlepšuje oproti nativu. link u Cyberpunku v nastavení DLSS na kvalitu taky nepozoruji šum. Šum jde pozorovat u CP hlavně když je DLSS nastavený na výkon, pak ano je to nepěkně máznutý. Prakticky ve všech hrách co jsme s ním hrál, pokud je nastavený na kvalitu, vypadá to líp jak nativní rozlišení. Je to jednoznačně ostřejší.

Faser
Faser #PS5 + PC

O tom death strandingu jsem to také zaslechl, ale bohužel nemohu posoudit. Nemám vlastní zkušenost, protože mě ta hra moc nezaujala pravda je, že konzole jsou na tom trochu jinak a třeba to AMD líp vychytá. Uvidíme

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Na konzolich jsou naroky krapet jinde tam s mirnym maznutim nebude problem.

Bjorn
Bjorn #🥩

DLSS 2.0 v death stranding mělo dokonce lepší kvalitu obrazu než nativní 4K, ale to je asi jediná hra kde to tak bylo. Jinde to trochu maže obraz, ale pořád lepší než 1080p

Faser
Faser #PS5 + PC
👍2

Je super, že tahle technologie bude i na konzolich. Nicméně mi to nedá... Mám celkem slušná zobrazovala (Sony X900H + Samsung Odyssey G7) s RTX 3070 a jedna věc je jistá. Cyberpunk a Control když zapnu DLSS, tak je obraz prostě mázlej. A jakmile to jednou vidíte, už to nejde nevidět. Jasně, boostne to fps, ale za mě se na to nedá koukat. Jsem úchyl, já vím :D naštěstí v téhle konkrétní situaci to neva, páč to zvládá i bez DLSS, ale bojím se, že u konzolí to bude nutnost aby na tom jely slušně budoucí nejnáročnější pecky. A bez toho to bude mít fps dropy...

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@rejca: vypocitavat to muze cokoliv..faktorem je ale jak efektivni ten hw pri tech vypoctech je..asi jako v minulosti kdyz se teprve rozmahaly graficke karty a mohl si grafiku renderovat softverove tzn ze to pocital procesor..vysledky byli velmi usmevny.

Jan Mička

@Bjorn: to 1440p je v drtivé většině času a na 1080p jde max u některých objektů v dálce. Hra je v tomto režimu nádherně ostrá a uhlazená, klidně bych se hádal, že má vyšší rozlišení. Opravdu se jim velmi povedlo skloubit rozlišení, vyhlazování a kvalitu textur. Vypadá to fakt luxusně, když jsem po spidym zapl WZ v nativ 4k, tak jsem myslel, že je něco špatně, jestli se mi náhodou nezaplo 1080p.

rejca

otazka pro znale, da se na tu technologii pouzit treba 1-2 jadra CPU? 8 jader je docela luxus...

Bjorn
Bjorn #🥩
👍2

Pak se podívám, ale digitalfoundry to změřilo takto

JustPlayer
👍1

Doporucuji yt kanal ElAnalistaDeBist.. pekne tam ukazuje porovnani ruznych her na ruznych konzolich popripade v ruznych rezimech zobrazeni

Bjorn
Bjorn #🥩

Nema nativní 4K v žádném modu. Oba 4K mody jsou dynamické s dropy na neco kolem 1440p a ten RT performance ma 1080p az 1440p dynamické.

ChuligaN_cz
ChuligaN_cz #FCB 1922

@Bjorn: Přidávali ještě jeden mód zobrazení a měl by to být ten co píše @JustPlayer

JustPlayer
👍2

@Bjorn: ma nativni 4k s rt a 30fps, dynamicky 4k bez rt s 60fps, 1440p s rt i 60fps

Bjorn
Bjorn #🥩

nema spiderman nahodou pouze 1080p s RT a 60fps?