Konzolista.cz

Denis Dyack: Hratelnost není vše

novinkasobota 18. července 2009Petr Strecker
Hlavní obrázek článku: Denis Dyack: Hratelnost není vše
Grafika versus hratelnost. Téma, na které se dá debatovat prakticky celou věčnost. Jedni jdou jako nenasytní dravci po co nejlepším grafickém zážitku, jiní naopak zastávají názor, že kvalitní hratelný základ je povinnost pro dobrou hru. Na každém tvrzení je pravdy kousek. Denis Dyack, zakladatel studia Silicon Knights (Blood Omen, MGS: Twin Snakes, Too Human) má na tuto věc svůj názor. Tvrdí, že každá hra je svým způsobem umění a kvalitní hry se neobejdou bez kouzel v oblasti designu, ale hlavně příběhu. „Hratelnost není vše. Když se dneska podíváte na ty nejúspěšnější tituly, tak zjistíte, že jsou daleko více vypravěčsky zaměřené. Pokud mají jít ve šlépějích filmů, potom se musí ztenčit i dominance hratelnosti, na úkor herních příběhů a jejich vyprávění.“ dodal. Následně pokračoval s vysvětlením své teorie, že jedině kvalitně vyvážená kombinace hratelnosti, příběhu, zvuku a technologií má šanci na vytvoření kvalitní hry. Denisi, děkujeme za osvětlení! Stejně dá každý přednost tomu, co ho doposud nejvíce lákalo a přitahovalo na dnešních hrách.
Zdroj: vg247
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (4)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Lamps
Lamps #Lamps

Záleží na tom, co si pod pojmem grafika a design představíme.. Pro mě nemusí znamenat dobrá grafika nekonečno polygonů a všeho, jako třeba v Gears of War nebo připravovaném God of War 3.. ale třeba zmíněná Okami, to je pastva pro oči a přitom je to jen malovaná záležitost..

AlbertA-CZ
AlbertA-CZ #Jihlava

na co pribeh? koukej na Black - pribeh uplne k nicemu, ale hraje se to suprove. a to jde, o to jak se to hraje. nepotrebuju pribeh, od toho jsou filmy. hry sou od toho, aby se hrali a DOBRE hrali...

the_edge
the_edge #dave3345

nejdulezitejsi je poradny pribeh to je pulka hratelnosti. bohuzel ten pribeh drtive vetsine soucasnych her chyby

VortexCZ
VortexCZ #Switch

Tak s tím designem souhlasím. Jelikož design > grafika. Viz Legend Of Zelda TP, Jet Set Radio, Okami... Už ale ne s tím, že všechno můsí mít stejný podíl ve hře a už vůbec ne, že hratelnost by se měla nějak ztenčovat. Hratelnost není žádná top modelka na dietě. Buď může být dobrá, nebo špatná. Pokud chce vědět, jak udělat úspěšnou hru, ať se zeptá Miyamota, nebo Kojimy.