Konzolista.cz

Demo Outriders má na Xbox Series X vyšší rozlišení, na PS5 stabilnější framerate

novinkaúterý 2. března 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Demo Outriders má na Xbox Series X vyšší rozlišení, na PS5 stabilnější framerate
Koncem minulého týdne vyšla demoverze na očekávanou akční hru Outriders studia People Can Fly (Gears of War: Judgment, Painkiller nebo Bulletstorm), která je dostupná i na konzolích nové generace PlayStation 5 a Xbox Series X. Netrvalo dlouho a máme tu první rozbor hry na zmíněných konzolích. Co se týče rozlišení, tak tady vyhrává jasně verze pro Xbox Series X, u níž bylo nejvyšší rozlišení 3456×1944 a nejnižší 2261×1272, zatímco u PlayStation 5 verze bylo nejvyšší rozlišení zjištěno 3008×1692 a nejnižší 2112×1188. Obě verze tak běží v dynamickém 4K rozlišení a podle scény se rozlišení mění kvůli výkonu. Co se týče frameratu, tak tady zase vyhrává verze pro PlayStation 5. Framerate u ní občas padne na 56 snímků, přičemž v průměru si i tak udržuje 60, zatímco Xbox Series X verze padá i na 51 snímků a v průměru má 57. Na video s testem se můžete podívat níže v novince. Je třeba nutné zmínit, že vývojáři na Outriders neustále pracují a je pravděpodobné, že do vydání projde ještě další optimalizací.

YouTube video: YouTube video player
Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (43)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
joe_zx
👍1

@Bjorn: .. to je ten ftip, kedze to PC zjavne 4K/60 neudrzi, tak tam nema 4K nativne co hladat a rozlisenie ma ist supom dole rovnako ako na konzolach. Potom si ale musim polozit otazku na co mi na ten isty vysledok herne PC za 2000+ euro /s GPU, ktore sa aj tak neda kupit/, ked to 399 PS5 DE dava rovnako. Inak hra bezi na unreal engine.

Bjorn
Bjorn #🥩

Ale na PC to jede pořád v nativním 4K. Každopádně ta hra rozhodně nemá grafiku na to, aby jela tak špatně, že na 3080 dropuje ke 40fps.. to vysvětluje proč konzolím padá rozlišení k FHD

joe_zx

@Beowulf: link - 51fps v 4K /pri troche snahy najdeme aj 40kovy framerate/ na mimoriadne vykonnej PC zostave, z tohto pohladu je velmi stabilnych 4K/60/DRS na PS5ke excelentny vykon.

Beowulf
Beowulf #PC/PS5

51 a 57 FPS v roce 2021 na "next-gen" konzoli ktera jeste ani pomalu neni kde koupit :D propadak ten herni trh s timto posranym trendem

BigJerryCZ
👍2

U Xboxu je prostě vidět to větší propojení s PC. K monitoru mě přijde jako lepší konzole. Nejen VRR a 1440, ale třeba i ta tichost, kdy xbox mám od ucha jen třeba 30 centimetrů.Ja osobně primárně hrají na monitoru, jen když je volná televize, tak hraju tam. Díky cloudu je přenos pozic mezi 2 konzolemi otázkou chvilky, takze i tohle beru jako plus (ale předpokládám, že PS to má stejné)

joe_zx
👍2

@Hektorus-522: .. nove vedenie SONY je ine ako stare vedenie .. Jim Ryan je velmi surovy irsky alkoholik a obchodnik, nie je to hrac, extremne niche poziadavky ho nezaujimaju, ak im teda pride "10" mailov, kde niekto chce podporu 1440p monitoru, neriesi to .. vedia, ze PS5 im kupi 10 mega britov pre FIFA a je mozne ze vsetci budu na 42 palcovych LCD sunkach za 399 euro z Tesco. Samozrejme, ze sirsia ponuka zo strany SONY je vzdy dobra ale nemam ziadne iluzie o sucasnom vedeni. Ide mimoriadne tvrdo po rentabilite. Kazdemu pripada absurdne aj to, ze PS5 nema day one "emulator" PS1, PS2, dokonca PS3 .. ale takto to proste je. Urobia si vlastne data a nie su tak bohaty ako MS a nie je to pre nich ziadna priorita.

Bjorn
Bjorn #🥩
👍1

Já hraju na TV i na monitoru.. u TV je lepší podpora HDR a u monitorů naopak freesync a podobné technologie. Monitory mají HDR nepoužitelné, mimo asi těch tří kusů co stojí 70k.

Podle Steamu má 4K monitor 2.39% a 1440p asi 7,81% hráčů. Full HD má stále přes 67% PC master race.

Na PC všichni jdou po vyšších fps.. já jsem zkusil 1440p 165Hz monitor a dávám přednost 4K 60Hz.. ano obraz byl o něco plynulejší, ale 4K prostě vypadá líp a přijde mi to jako daleko větší rozdíl mít ostrý jemný obraz vs hnusnej rastr a vidět každej pixel jen abych měl 160Hz.

U konzolového hraní je pro mě 120fps úplná zbytečnost, ale VRR je super věc.

Hektorus-522
👍1

@joe_zx: Myslím, že jsi to řekl sám. Je dost možný, že většina lidí má pořád 1080p televize bez podpory HDR. Kdyby tyhle velké spolešnosti naposouvaly technologie dopředu, tak je dnes stále standartem CRT. VRR, nebo třeba podpora HDMI 2.1. není možná dnešní standart u televizí, který má většina lidí doma, ale ty konzole tady pár let budou a nový televize se prodávat asi nepřestanou.

Já třeba na monitoru hraju a myslím si, že hráčů na monitorech je docela dost. To, že na monitoru nehraješ ty, nebo někdo z tvého okolí ještě neznamená, že to tak nedělá nikdo. Navíc jak jsem již psal, lepší je nabídnout lidem možnosti, aby si zvolili podle své potřeby a ne všechny nutit do nějakého "standartu" majority příležitostných hráčů.

joe_zx
👎2

@BigJerryCZ: .. obe konzoly maju GPU zalozene na RDNA2 architekture, AMD freesync vsak potrebuje aj VRR kompatibilny televizor a to je vcelku problem. Ak napriklad bolo ku 1.1.2021 na trhu 100 milionov PS4 hracov, tak si nikto nemysli, ze tych 100 mega pojde a kupi najnovsiu 2.1 telku s VRR kvoli PS5 alebo XSX .. prechod na tieto technologie bude velmi pomaly, sam neviem aky je podiel medzi hracmi 1080p versus 4K ale velmi slavne to po celom svete v prospech 4K asi nebude a kdeze je este 2.1 TV s VRR .. a hraci s monitorom na konzolach .. neviem .. asi smiesne male percento. Nikto okolo mna monitor ku konzole nepouziva, nikto ani nevie, ze je to mozne. Bezny konzument nevie skoro nic.

BigJerryCZ
👍4

@joe_zx: Xbox podporuje freesync, což umí skoro každej monitor i za pár tisíc. Takže to určitě není záležitost pouze HDMI 2.1 televizoru.

joe_zx
👍1

@Hektorus-522: .. ako pise aj robinho nizsie .. VRR je zalezitost zopar televizor na trhu /a asi ziadneho OLED, ako mam aj ja/ .. SONY a urcite aj MS vie, ze 99% hracov nema o rozlisenii, fps, VRR, VRS a dalsich stovkach fines ani paru /PS4 ma 100 milionov hracov, na speci herne fora ako neogaf chodi "tisicka", 99.99% hracov vie akurat zapnut konzolu/. Nikto v mojom okoli s konzolami nevie o tych veciach zhola nic. Netusia co je framerate, tearing, Vsync, 120Hz, nejake VRR je rovne spanielskej dedine. SONY /tie vyjadrenia sa daju dohladat/ povedalo, ze ak by bol zaujem o monitorovych 1440p dramaticky vysoky, tak sa na to pozru, zjavne je bezvyznamny.

Reci o horsich SDK XSX berme ako smiesne krcmove reci. MS je spickove v softvere a SONY nezamestnava ziadnych einsteinov. Je to SONY co ma dohanat MS. XSX ma o 2 tera ALU viac na GPU a o 100 giga/sec viac v RAM /v jej 10 gigabajtoch/. Ziadne benefity z toho zatial nevidiet aj preto, lebo ROP jednotky PS5, ktorych je 64 rovnako ako pri XSX bezia na dramaticky vyssej rychlosti .. cca 1.8 verzus 2.2 Ghz krat 64 ROPs a mame nejakey 110 vs 140 gigapixelov. PS5 ma teda ovela lepsi fillrate a tiez casti triangle setupu ako culling. V klasickych hrach, kde teda nie je vela raytracingu /ALU bound/ PS5 prakticky bez vynimky vedie. A prave preto sa vsetci pytaju preco tak tvrdohlavo tam XSX tlaci vyssie rozlisenie /ktore absolutne nikto aj tak nevidi/ a na ktore zjavne nema dost stavy.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation
👎2

@Hektorus-522: nesmyslVRR je záležitost 1-3% hráčů Když k tomu připočteme fakt, že většina TV zatím neumí vrr prelouskat, aniž by se posralo něco jiného,tak to bude ještě míňPokud by se skutečně někdo tímhle řídil,tak musí mít v hlavě hodně nasráno.

Hektorus-522
👍1

@joe_zx: Tak představa, že MS chodí za vývojáři a říká, že mají větší... ehm ...grafický čip, než Sony, tudíž chtějí, aby jim vývojáři přidali pixely na úkor frameratu je zábavná, ale asi to bude trochu jinak. Většina vývojářů asi chce, aby ty hry běžely všude co nejlíp a vypadaly co nejvíc podobně. Xbox má sice větší čip s více výpočetními jednotkami (CU), ale ty běží na nižší frekvenci, což se podle mě projevuje na stabilitě. Playstation, na druhou stranu, má menší... ehm ... čip, ale výrazně vyšší frekvenci. Navíc používá obrácený boost, takže místo toho, aby ta frekvence stoupala na základě potřeby, tak klesá. Připočti k tomu lepší vývojářský nástroje a na Playstationu je jednoduší vytvořit stabilnější hru. U Xboxu navíc vývojáři můžou brát v potaz, že Xbox už teď podporuje VRR, tudíž většinu těch propadů uživatel s kompatibilní televizí/monitorem ani nepozná.

Co se týče těch televizí, tak vtip je i v tom, že pokud Sony nepodporuje rozlišení, které používám a konkurence ano, tak všechny multiplatformové hry budu hrát na Xboxu, protože tam prostě úplně všechny budou vypadat líp. Kdybych si náhodou 4K televizi časem kupoval, tak stejně vyberu QLED od Samsungu, nebo OLED od LG, tudíž Sony na té nepodpoře QHD monitorů spíše prodělá. Možná jde o drobné, ale vždy je lepší hráčům nabízet co nejvíc možností, je to rozhodně lepší PR.

joe_zx

.. ano, framerate ma prenost pred rozlisenim, teda teoreticky a je velmi zaujimave sledovat, ze na XSX je bezne uprednost trochu vyssie rozlisenie pred stabilnejsim fps, podla mna je za tym psychologia, XSX je brane ako vykonnejsi HW /12 teraflops, 10 giga rychlejsej RAM/ a je tu taky tlak v podvedomi alebo autocenzura vyvojarov to nejako v hrach aj nasilu ukazat .. paradoxne doteraz XSX prehral doslova vsetky suboje s PS5 ak bolo hlavne kriterium stabilita fps, Ale to sa este zrovna /aj ked ako kedy, PS5 ma vyrazne vyssi fillrate a cast triangle setupu ale menej ALUs, takze by mala byt pomalsia pri raytracingu/.

joe_zx

.. v tom je ten ftip, ze TV su bud 1080p alebo 4K, takze SONY nestoji za to, aby to ladili na PC monitory, ich data nemam, ale ked je tych hracov pod 1%, tak ich to proste nezaujima .. co sa VRR tyka, je to podla mna este jednoduchsie .. OLED telky maju s VRR velke problemy, SONY telky nemaju VRR poriesene, PS5 ma VRR priamo v HW rovnako ako XSX, MS vsak telky nevyraba, SONY /naznacene medzi riadkami/ chce PS5 VRR update dat, az to bude mat poriesene na vlastnych telkach a vzhladom na to, ze aj tak podobne telky ma pod 1% hracov, tak ich to velmi netankuje.

Beastial Dante

Bavil som sa s tým asi tri hodiny a potom som to zmazal nič pre mňa,nie je to márne ale ja radšej čistý singel ako tieto coop akcie

Bjorn
Bjorn #🥩

Dynamické 4K, které padá až k FHD je fakt super humus.. doufám, že se tohle nestane standardem jen aby to jelo v 60fps (které to vlastně stejně neudrží)

Zajímavý je, jak zatím většina her na XSX drží vyšší rozlišení i za cenu vyšších propadů fps, to dynamické rozlišení by snad mělo upřednostnit framerate před rozlišením.

Hektorus-522

@joe_zx: VRR slíbili, ale zatím nic. QHD rozlišení používají hry, ale Playstation neumí (snad jen zatím) zobrazit toto rozlišení nativně. To znamená, že buď Playstation hry upscaluje do 4K, nebo downscaluje do 1080p, čímž vzniká ostřejší obraz, ale do nativního 1440p rozlišení to má daleko. Pokud máš QHD monitor, tak ho zkus nastavit do režimu zobrazení 1:1 a uvidíš ten rozdíl.

joe_zx

@Hektorus-522:

link - Does PS5 support VRR?

PS5 hardware supports Variable Refresh Rate (VRR) through HDMI 2.1.

After a future system software update, PS5 owners will be able to use

the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR.

.. a 1440p rozlisenie je jedno z najcastejsie pouzivanych na PS5.

Hektorus-522

Hra jde úplně mimo mě, ale myslím, že tyhle výsledky se budou opakovat stále častěji. PS5 o něco nižší rozlišení a stabilnější framerate a Series X vyšší rozlišení, ale zato méně stabilní framerate. Ve výsledku to pravděpodobně bude generace s nejmenšími rozdíly v grafice a výkonu, která tady kdy byla. Taky to vypadá, že většina her bude používat rozlišení kolem 1440p. Sony musí přidat podporu pro tohle rozlíšení a VRR, jejich absence, vzhledem k výkonu současného hardwaru, nedává smysl.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@Rda Golt: nevím vypadá to úplně normálně a je to super plynulé, tak žádný problémTechnický chyby určitě vyladí do plné. Tohle je spíš betatest než demo.

joe_zx

@dr_chaos: .. zombie sa mota dokola.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák
👍5

Takové RDR nebo TLOU 2 i na těch 7 let starých šunkách strčí 4k novoty do kapsy. Nejde ani tak o množství polygonů, pixelů nebo ostrsoti stínů jako spíš o umělecký dojem. Na ten by se měli vývojáři zaměřit spíš. Ghost of Tsushima má taky textury jak z malování a grafiku celkově dost průměrnou ale dojem dělá výtečnej.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍3

@suchac: Tak to jsi asi nikdy nevidel treba ty Gearsy. Gears 5 i na One X vypada MNOHEM lepe nez Outriders na jakekoli platforme. O Series X verzi ani nemluvim...

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC

@joe_zx: co tu dělá herní legenda Playstationu?

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum

Zbytečné řešit jak hra kde jede, je to jen demo. A navíc kdoví, jestli to vůbec bude stát za něco...

Majsner
Majsner #PlayStation 5

Tak jsem zkoušel to demo, ta plastová grafika je hnus a nechápu ty cutscény zamklé na 24fps, to je fakt otřes.

Rda Golt
👍3
👎1

Už to chce exkluzivní hru od Sony ta neschopnost vývojářů mě děsí...

rejca

@robinhocz: lepsi nez dynamicke rozliseni by bylo fixni 1440p a pro ui 4k, kdyz ma nekdo 75" a nema ji 4m daleko, tak na tom propady k 1100p vypadaji k zbliti...

Viribusunitis89

Prostě mix God of war a Gears of war. Ty pohyby jsou úplně stejné jako u Kratose. To se museli tak nápadně kopírovat?🤦

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články