Konzolista.cz

Crytek: Další konzole musí mít minimálně 8GB RAM

novinkasobota 16. dubna 2011Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Crytek: Další konzole musí mít minimálně 8GB RAM
Jedním z největších neduhů dnešních konzolí je omezená paměť. Xbox 360 i Playstation 3 mají pouze 512 MB, což je pro mnoho herních vývojářů hodně limitující faktor. Tiago Sousa z německého Cryteku nyní řekl, že by si moc přál, aby další konzole měly minimálně 8GB RAM. Poté by vývojáře tato komponenta nelimitovala a mohli by tak vytvářet vizuálně hodně působivé hry. Kdo by moc rád viděl další generaci konzolí, je i studio DICE, které stojí za očekávanou akční hrou Battlefield 3. Podle svých slov jsou vývojáři na další generaci připraveni. Stejně tak na tom je i Avalanche Studios. Jak se ale zdá, na nové konzole si všichni budou muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím připravuje novou konzoli jen Nintendo, ale ta by se podle prvních informací neměla hardwarově moc lišit od těch, které jsou na trhu nyní.
Zdroj: gamezine
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (36)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
neky
neky #BF rulezzz

nevidim to jako dobrej napad vytvaret novou konzoli, ackoliv je jasne, ze to jednou prijit musi.. ale cim dyl budou posledni generace konzoli aktualni, tim vic a lip si pohrajem. protoze maximum z tech nasich bedynek vyzdimal zatim opravdu jen malokdo a to jen mozna.

honza.skypala

8GB RAM není dnes ani u PC standardem. Tolik paměti mají jen nejšpičkovější konfigurace, které stojí hromady peněz. A konzole vždycky byly spíše na opačném konci ceny i výkonu (snad s výjimkou PS3). Konzole nikdy nebyla ten nejvýkonnější herní stroj. Byla to spíše levná cesta pro získání herního hw.

A navíc, Crytek dokázal udělat Crysis 2 na současné konzole, které mají jen 512MB RAM. A řekl bych, že kvalita je "good enough". Ano, pokud bude mít konzole více RAM, pak Crytek bude umět tu paměť navíc využít. Ale bude hra díky tomu lepší? Není současná úroveň výkonu pro 99% dostatečná?

pastic

Hlavně at se daři,SONY.[s6]

Sheva
Sheva #PS5

Ať tam bude třeba 1TB RAM tak Crytek stejně nevymslí něco lepšího, hra není o grafice a Crysis 2 má jedinej rozdílnej mechanismus než u ostatních her a to Nanosuit a to není moc ;)

LordikDevil

Phlips : to ja vim, musel by ses dostat primo k jadru programu aby sis mohl zkonfigurovat RAMku kterou by sis tam vlozil. Pochybuji navic, ze by se PS3 pak rozjela, je jasne ze to Sony konfiguruje primo na ty dily co tam jsou, potreboval by si Master Code aby si to dokazal nakonfigurovat. Ale i na to, ze PS3 uz je temer naky 4 roky stary hardware tak ma porad uzasny vykon, ktery ti mistri programatori neumej vyuzit na tech 90-100%. Bohuzel to plati u vseho, lip se keca, hur se maka. Holt v Sony premysleli nadcasove ale aspon min. 1GB RAM by je snad nezabil

Banan

To sou mi frajeři. Na 5 let starý HW remcaj, ale když PS3 a Xbox 360 byly v kurzu, tak je nějaké konzole nezajímaly.

Snad se po spekulaci Wii 2 všici nesplaší a neoznámí nové konzole. Mě dnešní grafika ještě stačí a rád si počkám ještě na lepší.

Betmen
Betmen #F1 2010

Co by chtěly vždyt před 6 lety co už je ps3 na světě nic lepšího pomalu nebilo.Technika rok od roku je lepší.

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

ale pokud budou dávat 8GB do konzole a bude to opravdu obyčejná DDR3 při standartní rychlosti 1333, která dneska maloobchodně stojí 1800, tak to pro ně nebude velkej výdaj vzhledem k tomu, že počítám bude nová konzole stát cca 15-20000 a ještě jí budou dotovat, tak náklady na Ramku kdyby byly půlka, což bude ještě míň, tak se bavíme o pár stovkách a to už je opravdu pakatel za 8GB RAM.. takže v tu chvíli by to mohlo být i mnohem víc, ale spíš bych tipoval, že půjde o rychlejší RAMky, který budou prostě dražší

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

ať má 40.. ať nejsme troškaři ;o) Jestli měla PS2 32 a PS3 512, tak stejnou posloupností by měla mít PS4 s boxem cca 8GB. Pokud by to měly být klasický typy RAMek, tak vzhledem k tomu, co je dneska standart u PC bych ale tipoval pro konzole 16GB a víc

alkajda11

až vynde nějaká nová konzole tak ať už má aspoň 20 ať je to pořádnej stroj:-D

VortexCZ
VortexCZ #Switch

Na cloud gaming ve stylu on-live není potřeba 8GB ram. :P

Pedro_CZ

Ci ve, dyk si dela prdel, neasi :D

Phlips

LordikDevil: hohoho, pán je nějakej chytrej, ale vůbec netuší, jak se to dělá. (jestli to teda vůbec jde[s8]) Nehledě na to, že i kdyby to jako šlo, bylo by to tam v podstatě skoro k prdu, protože hry jsou dělaný na official HW, a na konzolích si nastavit grafiku stejně nemůžeš, tak k čemu to??

LordikDevil

toho nakecaj, kdo je trochu manualne zrucny svlikne obal a narve si do PS3 vlastni RAM pamet ne ? :D na co 512MB z vyroby, pokud umis pripajet 4GB. :D :D

czDante92
czDante92 #PSMR

Crytek zase přehnání... Navíc není umění udělat supergrafickou hru, kterou většina současných počítačů rozchodí maximálně na střední detaily a konzole jen osekanou verzi, ale spíš vytáhnout z hw co nejvíc (například Uncharted 2 nebo MGS4).

Jinak naprostý souhlas s Pedro_CZ, i ta nejlépe vypadající hra na PS1 je 100x horší než nejhnusnější launchovka z PS2.

Pedro_CZ

"pamatuji si hry na PS2 kdyz vysla....grafika skoro jako na PS1"

Tak k takovemu megablabolu nemam silu cokoliv dodavat, snad jen dukaz toho, jak moc velky blabol to je:

PSX:

link

PS2:

link

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

nemyslel jsem tím, že tohle je to jediný, kvůli čemu multiplatformní hry jsou jeden velkej kompromis, ale že je to jedna z věcí. Vůbec je to klika, že ty hlavní parametry mají konzole vlastně téměř úplně stejný.. procesorr xbox 3x3,2GHz x2multi ... psko 6x3,2GHz plus 3,2GHz ... paměti 512MB oba a grafika téměř stejná .. Šikulové tyhle dvě společnosti, že si dokážou vyhovět :o) jak by asi vypadali multiplatformy, kdyby se MS rozhodnul dát do boxe pouze 256MB RAM, nebo sony ubrat jedno jádro :o) prostě klika

Sheva
Sheva #PS5

...jeden olej bude ve dvou různých motorech taky pracovat jinak ;) takže problém multiplatformovek je jinde...

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

tuhle funkci má každej notebook se sdílenou grafikou.. Nikdy jsem nepoznal žádnou výhodu, kterou by to přineslo. Výhoda to hlavně u takhle malý kapacity paměti určitě bude, protože se bude počítat každej MB, na druhou stranu zase tím ubírám grafice, pokud si jí přelejvám do RAM a jak už jsem psal,.. je to jen o vývojáři, co preferuje. Někdo bude potřebovat zrovna tohle, ale jinej by zase potřeboval rychlejší paměti. Vím, jakej byl před 4-5lety rozdíl ve dvou naprosto stejnejch grafickej kartách s tím, že jedna měla DDR2 na frekvenci cca 400MHz a druhá DDR3 na 800 myslím.. Výkonově opravdu obrovskej rozdíl a bylo to jen o pamětech

edit.

nedostatek kapacity pamětí je vidět opravdu v každý hře na konzole, ale zrovna Crytek je studio, který udělalo Crysis jedna, což je hra, která absolutně neřešila nějakou optimalizaci a vzhledem k tomu, že už je 5-6let? stará, tak je docela na palici, že ještě ani dneska neexistuje hardware, na kterym by to běhalo ve Full HD na maximální detaily při 60fps.. chápu, že takovýhle firmě je potom málo to, co maji dnešní konzole, ale myslím, že zrovna těmhle by bylo málo cokoli :o))

tekken90
tekken90 #MGS4 10/10

Maverick_cz No on je výsledek stejnej (512 MB paměti), ale u Xka s tím jde operovat tak, že když je potřeba víc tady nebo támhle, tak to jde. U PSka ne :) Což ve finále může být to hlavní, proč multiplatformní hry nevypadaj ve většině případů na PSku srovnatelně s Xkem.

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

tekken.. to je pravda, ale zase ta samotná paměť je pomalejší než u pska, takže ve výsledku se to dost dobře nedá porovnat.. je to spíš otázka toho, co je v danou chvíli pro vývojáře lepší.. pro někoho může být důležitější, že je paměť u pska rychlejší a někdo zase potřebuje víc MB.. Podle mě zrovna tohle může být docela velkej problém v multiplatformních hrách a naopak výhoda pro exkluzivity od sony, kdy pokud se s tim počítá od začátku, tak se s tím dá evidentně pracovat lépe, než se samotnou kapacitou

edit:

tak konkrétně by to mělo být 1,4GHz a jsou to DDR3 moduly

tekken90
tekken90 #MGS4 10/10

Menší detail, Xbox 360 má 512MB paměti, sdílenou mezi grafiku a RAM, dle potřeby se může rozdělovat tam, kde je zrovna potřeba. PS3 má fixně 256 RAM a 256 grafiku!

Ano, sice to jsou hodně rychlý paměti, ale je to sakra málo.

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

to ejt.. prosím tě, co to bylo za 4GB Ramky do tvýho PC, když vyšla PS3? Dovolím si odpovědět za tebe.. DDR2. Paměti taktované na 633, nebo 800MHz.. Playstation má paměti XDR, který byly ve své době taktovaný na frekvenci procesoru 3,2GHz.. Když si půjdu dneska koupit Ramky, tak nemám jinou možnost, než koupit DDR2 nebo DDR3 přičemž DDR3 se běžně prodávaj na frekvenci 1333MHz... až paměti v grafickejch kartách typu DDR5 dokážou frekvence okolo 4000MHz a každej MB je sakra znát na ceně ještě dneska. Kupoval jsem před rokem grafiku a hodně jsem se rozmejšlel, jestli připlatit za 1GB, nebo si koupit 512MB.

Opravdu jak psal Jack Rack... tak neni to jenom o kapacitě, takže je sice hezký, že se tu hážou řády GB RAM a co je hodně a co je málo, ale ve výsledku záleží na víc aspektech.

edit:

tak s těma taktama jsem byl podle všeho ještě mírnej.. tady je test dostupnejch pamětí na trhu v době těsně před vydáním PS3 a v době, kdy xbox už frčel

link

podle všeho jsou tam nejlepší takty 600MHz? vidim správně? v tom případě je v porovnávní s paměťma v playstationu na taktu 3200MHz je jasný, že i při tak masový výrobě s jakou se při navrhování konzole počítá to bude neskutečná ďarda

Sheva
Sheva #PS5

godycz. ámen :)

thor
thor #PSM někdo?

Tak tento problém s omezenou pamětí provází konzole generaci co generaci,holt to nejsou compy (což je dobře)

godycz
godycz #katana-san

pamatuji si hry na PS2 kdyz vysla....grafika skoro jako na PS1

po 8smi letech, jsem se nestacil divit...zda to je vubec ta stejna konzole :-D

stejny hardware....jen se asi vyvojari naucili.......

myslet a pracovat....to je to, co se lidstvo odnaucilo :(

Starky
Starky #NaughtyGod

Mluvili o tom uz i lidi z NaughtyDogs, ze bude treba v pristi generaci do konzoli dat co nejvetsi pamet a se Sony uz na toto tema i jednali.Na nic noveho panove z Cryteku opravdu neprisli.

mik5cz
mik5cz #11.1 sound

to chce klid...

etj
etj #etj

Souhlas s Pedrem... 512MB bylo v době, kdy vyšla a kdy jsem si kupoval lowend PC s 4GB RAM zoufale málo a jejich cena nebyla vůbec vysoká. Prostě mi to nedává žádný smysl.

Pedro_CZ

To uz je takovy zvyk, cpat do konzoli malo pameti. Nechapu proc, zrejme aby se par babek usetrilo, ale dopad na kvalitu obrazu je znacny a rozhodne to za par dolacu nestoji. Radeji si priplatim nejakou tu tisicovku navic, hlavne ze nebudu muset cumet potom na nechutnej LOD (polopate-doskakovani objektu, dokreslovani textur, atp.). Cili naprosty souhlas, 8GB je pro pristi generaci naproste minimum. A vzhledem k tomu, ze nez pristi generace konzoli od Sony a MS vubec spatri svetlo sveta, bude HW zase o krok dal, tudiz by jako minimum melo byt alespon 16GB operacni pameti + 8GB video pameti.