Boosteroid: V brzké době hry Activision Blizzard na cloudu nebudou, CMA zpomaluje inovace

NVIDIA už na sociálních sítích uvedla, že je pro akvizici, a to i poté, co byla zamítnuta. Nyní se k ní vyjádřil i zástupce společnosti Boosteroid pro server Wccftech. „Nemáme žádné indicie, že by se hry od Activisionu začaly objevovat na cloudových platformách. Naopak, jak komunita cloudových her dobře ví, Activision má ke cloudovému hraní poměrně tvrdý postoj, což s největší pravděpodobností znamená, že jeho hry nebudou v blízké budoucnosti dostupné na cloudových herních službách. Je sice možné, že se jejich strategie změnila, ale nemáme o tom žádné informace a nebudeme o tom spekulovat. Rozhodnutí CMA pravděpodobně způsobí pravý opak – zpomalí inovace a rozvoj cloudového hraní tím, že odřízne hry Activisionu od cloudových herních služeb. Situace, kdy je obsah dostupný v cloudu, má jasné výhody pro trh, konkurenci a hlavně pro koncové zákazníky, kteří by mohli hrát hry od Ativisionu hrát na jakémkoliv zařízení bez ohledu na výkon nebo operační systém,“ stojí ve vyjádření.
CMA uvedl, že pozitivní dopad na cloudové služby jako Boosteroid je značně nejistý, a to i kvůli doložkám na ve smlouvách na stranách 282 a 283, o nichž ale v současnosti nic nevíme. Když byl zástupce Boosteroidu na ně dotázán, nemohl informace poskytnout. Dodal ovšem, že CMA může dohlížet na plnění závazků ze strany Microsoftu. K rozhodnutí CMA se včera vyjádřil i Phil Spencer, který v rozhovoru pro Kinda Funny Games řekl, že britský regulátor definoval trh, který v současnosti ani neexistuje. Navzdory porážce ale Spencer zopakoval, že budou bojovat, aby dohoda mohla být nakonec schválena.

Komentáře (11)
Wat akvizicna bitvicka pokracuje? 😀
@MarcusChef: Ale CMA je lokální regulátor a šlo o nabídku pro anglické hráče. Proto se taky ve spojení s CMA mluví o lokálních službách. Opravdu je to tak těžké pochopit?
@MarcusChef: Tohle už dávno neplatí, tohle Nvidia zrušila, protože nikdo si nebude kupovat hry dvakrát. V tomhle byl i zakopaný pes u Stadie. Teď si propojíš svůj Steam, Epic, Ubi, GOG klient s GeForce Now a hraješ. V rámci předplatného získáváš přístup k serverům, kvalita se pak liší dle předplatného, které si vybereš. Je tam pár free her na zkoušku, ty slouží na otestování připojení, nic zásadního.
@Hashut: Jenomže ty společnostmi, s nimiž MS podepsal dohodu, jsou lokální, podle toho, co čtu a nejsou ani konkurencí pro MS. Pokud by nechtěl ohrozit konkurenceschopnost ostatních, proč tu stejnou smlouvu teda nedal i Amazonu a jeho službě Luna? Jo, aha, přímá konkurence i v cloudovém řešení.
Pepík, pokud si zaplatí GeForce Now a v rámci toho předplatného bude AC, ne že si ho někde koupí jinde a pak si ho přes GF Now streamuje, tak pokud má mikrotransakce, z každého nákupu má Nvidia procenta. Nevím ale, jestli je AC přímo v předplatném GF Now, aniž by ho musel kupovat samostatně v obchodě třetí strany. Popravdě ale nevím, jak GF Now funguje a jestli tam má vůbec členství s vlastními hrami.
@MarcusChef: A ty si myslíš, že když si Pepík koupí Assasina na Ubi storu nebo Steamu a aktivuje ho třeba na GeForce Now, že z toho samotná Nvidia něco má? Ne. Veškeré peníze shrábne Ubi a obchod. Cloudove služby žijí z předplatného. V momentě, kdy si někdo vytvoří svůj store, tak končí - zdravíme Stadii.
@MarcusChef: Co na tom nechápeš? CMA chtělo důkaz, že akvizice neohrozí konkurenceschopnost ostatních provozovatelů cloudových služeb. Tak s nimi MS podepsal smlouvu ohledně her od AB, aby dokázal, že je nechce šířit exkluzivně jen v rámci svých služeb. Tím že CMA akvizici zatrhlo tak omezilo dostupnost těchto her a udělalo tak pravý opak toho, co v rozhodnutí použilo jako argument. Zkrátka se obratem ukázalo, že o hráče CMA nejde a nikdy nešlo 😉
Nežiju v UK, tak jsem to nevěděl. Takže s hrami nic nemá společného? Smlouva podepsaná pro budoucnost? Nekritizuji to, jen moc teda tu smlouvu s nimi nechápu.
Jinak se mluví o tom, že v těch odstavcích je zmíněno, že Microsoft bude mít 100% z tržeb z digitálních obchodů těch her. Proto s nimi Sony nepodepsala tu smlouvu, když je teď 30% pro majitele platformy.
@MarcusChef: Nikde, EE je druhý největší mobilní operátor v UK, který má skoro 30 mil. klientů, nenabízí žádný cloud. Microsoft ale chtěl těmto lidem ty hry zpřístupnit. Běžná praxe.
O EE jsem nikdy neslyšel. Ani když to zadam do googlu, nic to nenajde. Můžete mi hodit link na ofiko stránku, kde se regnu a mohu hrát ty hry? Nebo alespoň, kde je info, co to je zač.
@ArgE: Je to trošku jinak, Microsoft neuzavírá smlouvy jen tak z nudy, ale z popudu regulačních úřadů, kteří chtějí záruky. :)
No EE je opravdu neznámá streamovací platforma. Co tady se člověk nedozví tvl 😂🤦