Bethesda pracuje na opravě PS3 Skyrimu
novinka•středa 7. prosince 2011•Martin Šmíd•

Zdroj: Bethesda Softworks
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
Šťastné a veselé Vánoce přeje redakce Konzolista.cz
novinka
Na konzoli Nintendo Switch 2 možná zamíří další hry ze série Tomb Raider
novinka
FRONT MISSION 3: Remake vyjde koncem ledna pro konzole PlayStation a Xbox, vydána demoverze
novinka
V brzké době se má Call of Duty dostat na konzole Nintenda
novinka
Bondovka 007 First Light byla odložena na konec května
fórum
Nintendo Switch 2
novinka
Při autonehodě zemřel Vince Zampella, tvůrce Call of Duty
novinka
Hra Gran Turismo 7 je pro Sony obrovský úspěch, má více než dva miliony aktivních hráčů
fórum
Playstation 5
novinka
Bloober Team: Vizi pro Project M je možné uskutečnit pouze na konzoli Nintendo Switch 2
Komentáře (31)
Hm No Comment ...No problem with Skyrim !! End[s3]
Si říkám, že to že mi odešel PS3 a musel sem to začít hrát na PC to bylo jedině štěstí. Já osobně na PC nemám jedinej problém a to nemám žádnou ultra herní mašinu. Jinak hra pecková [s6]
offspring: to by me ani nenapadlo - to neni hodnoceni zdejsich uzivatelu, ale celosvetovy prumer z metascore link link
tekken90: tim lip pro tebe - preju ti, aby to tak i zustalo; sam si na tu hru brousim zuby, ale riskovat to zatim nebudu...
Skyrim je pro mě po každé stránce dokonalá hra. Jen ta technická stránka je dost bídná, ale furt je to pro mě lepší, než mít třeba všech 5 měst stejných, jako to měl Oblivion, nebo všechny dungeony stejný, hlasy stejný, opět, jak to měl Oblivion, protože vím, že tyhle technické chyby se dají opravit.
Těžko budou vydávat patch na to, aby opravili 150 dungeonů, aby byl každý jiný. [s14]
Takže jim dejte čas, Oblivion měl taky plno bugů, ale teď tam na nějaký narazíte jen občas, ale bude vás srát spíš to, že je tam opravdu skoro vše jak přes kopírák. [s14]
Erik 666
Možný to je.. Jenže aby u takhle rozsáhlý hry našly všechny bugy, všechny možnosti a okolnosti toho, jak bug vznikne atd., tak by to muselo testovat tisíce lidí, stovky hodin,... to by byly neskutečný náklady na tu hru.
Jak už jsem tu ale jednou řikal.. já si hru užívám, i s občasnejma chybkama, protože je fakt skvělá. A pokud ji někdo nemá rád, tak je to jen jeho problém :)
tekken90:
No zatím asi hodne lidi tech 250-300 hodin nahrano nema,nechci strašit,ale může se stat,že až pár bláznů toho času dosáhne,zamrzne jim save a můžou zkusit štestí v new game..
bitskull: Ale on tady nikdo netvrdí, že ta hra nemá bugy.. ona je má, ale je tak kvalitní, rozlehlá, přímo nekonečná... že i přes to všechno je to úžasná hra. Ale já osobně jsem na bug, kvůli kterýmu by se mi hra sekla, nemohl bych hrát, padal mi framerate, nenarazil..
bitskull: No promiň, ale jestli bereš hodnocení zdejších uživatelů vážně...[s1]
tekken90: jj - staci si tam procist par komentaru a mrknout na user score:
Skyrim 6.3/10
Uncharted3 8.4/10
PS: pokud nekdo problem nema, neznamena to, ze ho nemuzou mit ostatni (staci mrknout na forum hry a nektere velke e-shopy)
Ty voe, jak jsou najednou všichni strašně chytrý vývojáři her zde na webu [s14] lol [s14] Zajímavý, že s tou hrou maj pořád problém ty samý lidi, kteří ji snad ani nehráli... btw o kvalitách hry snad dostatečně vypovídá metacritic hodnocení, který je vyší než u hypovanýho Uncharted 3..
Styxx: Taky to nechápu, nenarazil jsem na jediný vážnější bug, a framy mi jedou zatím v pohodě, po patchi se mi i zmenšil save a někdy se mi zmenší i když normálně uložím. Takže si zatím nemám na co stěžovat. [s8]
Když oni v Bethesdě taky každej den říkaj něco jinýho, viz. asi tisíc článků na Eurogamer.cz. Jednou to jde opravit, podruhý už ne, pak za to může PS3, pak za to může engine hry, teď už se zase najednou pracuje na opravě... Ještě, že se mi ty bugy stále vyhejbaj[s16]
V podstatě plná hra Skyrim ještě nevyšla. Zatím jste si koupili betu, kterou pro Bethesdu nyní testujete (za vaše peníze) a plná bude až bude vše opraveno. Tedy za dlouho. Tohle je přesně ten problém, když se něco plánuje. Oznámí se datum vydání a chtě nechtě vývojáři to musí stihnou. Nakonec hru vydají ať už dopadla jakkoliv. Hlavně neporušit oznámené datum, ať už to bude, nebo nebude mít bugy že? Skyrim je ukázkový příklad. Však oni si to lidi koupí, to je pravda, my o chybách víme, ale nejsme přece debilové, aby jsme je na to před vydáním upozorňovali a připravili se tak o část prodejů/zisku. Oni tu nepěknou pravdu zjistí, my se přiznáme až po tom, co se z prodejů zaplatí alespoň vývoj hry a vše se časem nějak pořeší. Ještě těm debilům naslibujeme jak moc to tu řešíme, aby jsme neodradili případně další kupujcí a je to vyřešeno. Hra se prodá, humbuk kolem bugů časem vyprchá a my to nakonec nemusíme řešit. Tak takhle uvažují některá studia a věřim tomu že opravdu tak uvažují.
(*-*)PC&PS3:
A to je smutná realita. Viz PSV a 512mb ram a HW N3DS. Co pak dají do PS4 a Xka3 za HW. [s6]
Mitsu CZ:
Ja už na konzole jedině exluzivky.
Lykantrop-one: To by se nesmělo dít totéž i na Xboxu 360.
PS3fanboy: Udělají - korporace provozující konzole jsou jako šetřivý tatík, který sestaví synkovi "super herní PC" za 10K, který bude potřebovat upgrade za 6 měsíců [s16].
Místo toho, aby výrobci konzolí brali dostatek paměti jako investici do budoucna, narvou dovnitř ty nejlevnější věci a vývojáři si s tím musí poradit dalších minimálně 5 let. Dát tam lepší HW tedy "doplácet" na konzoli delší část cyklu se prostě nikomu nechce.
Sony nedělalo problém osekat PS3 ještě za chodu (hdd, čtečka, zpětná kompatibiliza) a ubrat tak konzoli spoustu věcí, které ji dělaly o tolik zajímavější, než 360. MS byl se svým "Arcade" Xboxem a předraženou paměťovkou na pár MB a malým hard diskem za velké peníze, prodávaným v současné generaci zvlášť neméně trapný.
Současné konzole na velký otevření svět prostě nemají, proto jsem koupil PC verzy a všechny hry s otevřením světem hraji na PC. Doufám že, u nové generace PS a Xka neudělají stejnou chybu, Nabušené procesory k ničemu málo ram paměti a směšně slabé grafické karty. Ať dají více peněz do ram a grafiky a procesor použijí nějaký už funkční. Aby nemuseli platit šíleně drahý výzkum, z kterého nakonec vyleze takový paskvil jako je Cell, nepoužitelný a nepřístupný programátorům.
Edit:
Kamenujte, ale ruku na [s7] je to pravda.
[s6]
Ps3 version with two hours of exclusive lags
... kousek clanku z games.cz ... Reseni problemu:Pokud mezi ně patříte, poznamenejte si. Vypnout auto-save, který může občas u velkých sejvů, třeba při přechodu do nové oblasti, způsobit škobrtání celé hry. Vyčistěte si harddisk. Skyrim je prý celkem náročný a navíc se ukazuje, že různé značky HDD, protože ne každá PS3 má stejný disk a ne každá má původní, reagují na hru jinak. Nu a také pomůže, když necháte čas plynout pomocí čekání. Během vašeho čekání totiž hra vyřeší případné reakce ve světě, které odráží vaši činnost. Při extrémním přístupu můžete čekat třeba měsíc, uložit hru, restartovat hru a znovu načíst pozici.
Každopádně jsou si v Bethesdě vědomi toho, že i když patch 1.2 pomohl velké části hráčů s PS3, nepomohl všem. Momentálně prý byli vývojáři schopni analyzovat problém do té míry, aby poznali, že za problémy nemůže jedna věc, ale několik malých, zkombinovaných problémů. Momentálně se pracuje na úpravách těchto problémů, ale v updatu 1.3 je ještě nečekejte.
Poučení pro příště? - NEPŘEDOBJEDNÁVAT!!
(*-*)PC&PS3: Ale jo je, vypadá to totiž, že Skyrim namá žádný fungl nový engine tak jak se psalo. Jejich "nový" Creation Engine se tváří jako upravené a přejmenované Gamebryo (stejné chyby jsou i ve Falloutech - náhoda?). A pokud je, Creation fungl nový, tak ho zase napsali tak, že potřebuje hromadu paměti, která na konzolích není [s12]
Teď přesně nevím, kde jste četli, že Bethesda psala, že to nepůjde opravit. Myslíte tenhle článek?link Já jsem se tam teda nedočetl, že to nepůjde opravit, jen nadpis byl trochu zavádějící. Takže tu zase neříkejte něco o tom, že se říkalo že to nepůjde opravit. [s1]
Ted jsem si vsiml... - "Jsme si vědomi toho, jak frustrující to může být, když má vaše hra problém." -vase hra?- pristup lidi, kteri uz maj nahrabano a ted zadarmo neco spravovat...
Eeeeh... Minule to neslo, dnes se na opravach pracuje a priste uz to bude slapat jak nikdy! ;DDD Oni dekujou za zpetnou vazbu?!? vzdyt vydali doslova betaverzi za nemalou cenu! Co cekali???
Ještě teď si pamatuji, jak Pete Hines ohledně Skyrimu řekl, že "Vývoj na PC je bolehlav". Vtipné bylo, že je to PR manager a ne vývojář. Ukázalo se, že bolehlav je pro Bethy i konzole, co je tu s námi už 5 let.
Pamatuji si na TESII: Daggerfall (1998) hratelný až po několika záplatách. A taky na supr patch pro datadisk Oblivionu, Shivering Isles, který do několika hodin hraní zamrazil veškeré animace ve hře. Koukal jsem, že najednou přestaly i plameny plápolat. [s6]
bitskull: Ten engine není šitý namíru PC - to byl možná Gamebryo, který podporoval multithreading. Četl jsem, že Creation nedokáže zužitkovat víc jak 2GB paměti a 2 jádra procesoru... PC má prostě štěstí, že to tam jede. [s14]
_zed_: Stejny problem se zacina objevovat i na xboxu: link
Problem neni v konzolich, ale v zabugovanem a nedokonalem enginu, ktery je sity na miru PCecku s hromadou pameti...
Nezbyva nez verit, ze to nejak zalepi - rad bych si tu hru zahral [s8]
Sem zvedav jestli to daj do kupy - u Falloutu se na to vybodnuli [s8] btw: Negativni komentare se hromadi i na Amazonu, kde je "plna hra" aktualne "jen" za 23 liber [s6]
Ono se testovalo, na Xboxu.
možná by radši udělali, kdyby počkali s vydáním, a více předtím testovali
no do vánoc mají čas... počínaje 24.12 ji začínám hrát [s16]
Pochybuji, že to půjde. Maximálně zvednou framerate o pár fps. Podívejte se na Oblivion a Fallout 3, nebo na New Vegas pro PS3. Přestože zejména u New Vegas je ten problém závažností hodně blízko tomu ve Skyrimu, tak se dodnes nic nestalo a nikdo nic neopravil, ani u jedné z her.
U Skyrimu teď vývojáři alespoň musí předstírat nějakou činnost, protože je to opravdu neúnosné. Tahle kauza určitě negativně ovlivní prodeje jejich dalších titulů na Playstationu, kdy už si dá řada hráčů preventivně pozor.