AMD pracuje na obdobě DLSS technologie, plánuje se i pro next-gen konzole


novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
Komentáře (32)
Mnaca: Počkám na nějaký rozbor, už je v tom chaos...
Mnaca: Přesně, čip je založený na RDNA2, takže tuto technologii využívá, plus je upravený ve spolupráci s AMD pro potřeby SONY.
Snad me tu nikdo neumlati kdyz napisu ze pravdu ma gauntlet. PS5 ma rdna2 architekturu s upravama of Cernyho a inzenyru od Sony
Pro modré polomozky, čest vyjímkám. A milovníky od MS .
In a separate slide titled 'Other tricks', Microsoft confirmed that machine learning inference acceleration hardware is available on the Xbox Series X for 'resolution scaling'. We already knew that the engineers added 'special hardware support' for 8-bit and 4-bit integer operations, which are often enough for inference algorithms, and the Xbox Series X is capable of 9 TOPS for 8-bit integer operations and 97 TOPS for 4-bit integer operations according to the official spec sheet.
This slide however gives us a hint as to the kind of machine learning techniques that may be actually used. The two examples given are resolution scaling, most certainly a DLSS-like technique, and 'character behavior', which seems to be related to Artificial Intelligence. Microsoft says it spent only a 'very small' area of the die on ML acceleration hardware, while it expects a 3-10x performance improvement from it, just like for ray tracing.
@zer69: Xbox tento chip má, lze to najít v rozborech DF atd. Dedikované jednotky pro umělou inteligenci.
Zase tento fanboy talk. Ano TVOJA konzola je najlepsia pretoze ju TY mas, treba sa o tom hadat jak kkti. Teraz k veci. Na PC som skusal DLSS zapnut v Death Stranding a je to super. Chapem to ale tak ze GPU musi mat dedik chip na AI aby to fungovalo, takze na PS5/XSX by musel byt nejaky chip predpokladam? Takze to bude az na refreshnutych konzolach... (PS5 Pro,...)?
@Kapr: Tak výkon na RT to má, jde o to, kolik toho RT ve hrách do budoucna vlastně uvidíme :D
Tito dva ....... proč nemají ban? Je normální číst hovna těchto......?????
Mozna by si pan redaktor mel neco nacist driv nez bude zase z konzoli delat "nadstroje"
RDNA2 nema s tim co je v konzolich moc spolecnyho.
A pro laiky receno...ani jedna konzole nema tzv. "raw power" na to aby neco podobnyho jako bude DLSS od AMD rozbehlo.
To same jako nema vykon na RT...ale oni ho tam proste budou cpat protoze je ted "cool"...
@Fre626: MS pre nutnosť zdieľaneho Direct X na SeriesS/X a PC musí používať rovnaké RDNA2 špecifikácie ako AMD karty. PS5 má pre podobné featurky vlastné custom riešenia vyplývajúce z jeho jedinečného API ktoré RDNA2 architektúra na PC nemá. Je možné že sa neskôr objavia na RDNA3.
@Nová doba: Po oficiálnom ohlásení prvých RDNA2 grafík od AMD Microsoft potvrdzuje, že jeho Xbox konzoly sú jediné, ktoré majú plnú novú architektúru. Nakoniec to aj vieme, keďže od začiatku ohlasuje všetky funkcie, ako raytracing (odlesky, tiene, nasvietenie, zvuk), VRS (na zrýchlenie grafiky), mesh shader (realtime manipulácia objektov) a sampler feedback (grafika si sama vypýta textúry, funkcia šetrí pamäť).
Pridávajú k tomu aj Machine learning funkcie, ktoré budú pre lepšiu inteligenciu NPC postáv, lepšie animácie a vylepšenú vizuálnu kvalitu cez techniky, ako "super resolution" cez machnie learning. To je funkcia, ktorú ešte spolu s AMD rozbiehajú a bude ich verziou DLSS.
Microsoft intenzívne spolupracuje s AMD na týchto funkciách a to ako pre konzoly, tak PC. Pri PC je dôležité, že toto všetko podporuje už celá RTX séria Nvidie a autori to budú môcť aplikovať aj na AMD karty, vďaka čomu sa budú funkcie čoraz viac využívať.
DLSS by byl fajn pro PS a Xbox když každý ví že RTX a 4K jsou celkem zabijáci fps
@Nová doba: a k čemu je to dobré? důležité je, jestli to dokážou "tvůrci" využít, v dnešní době totiž na tom vůbec nesejde, je to jako s těmi teraflopy
Jako byla by to parada...videl sem video z death stranding s DLSS 2.0 a uz ve 480p to vypadalo hratelne ..720p pak byla uplna parada a fps byly vysoko nad 120.
Úplně jednoduchý :D pokud todle oznámili i na konzole xbox a ps5 tak to obě budou používat... Nezájem v rozdílu 12 vs 10 TRf, každopádně dobrá věc kde ušetřit na výkonu s 4k rozlišením
@GALBATOR: a co pan bramburek na plné RDNA 2 architektuře ? Hmm 😃😃 tož to je plný potenciál 😃👌.. jo aha.
Beztak to vyjde v polovině generace místo Pro verzí, jako takový upgrade
Když se podívám na to, co dokázali tvůrci TLOU2 vymáčknout z PS4 o výkonu 1,84TFLP, tak u PS5 jsem absolutně klidný :)
And war rise again 🤣
@BenjaminL: Ty polomozgu...nectes tady jak oznamuji Ray tracing spolecne u her na PS5 a Series X? Aby ses nedivil až budou rozbory ty..
Jako jestli by to přišlo i na konzole, tak to bude fakt super.
XSX nieje plna RDNA2 a to ani jedna nextgen konzola ! V nazve clanku sa pise integrovana v clanku plna aj ked to nieje uplna pravda. GPU clock nema potrebnu frekvenciu, nema infinity cash to znamena nemoze byt plna RDNA2. XSX ma najblizsie k desktopovej RDNA2 predstavena dnes preto pisu integrovana (hra so slovickami), avsak PS5 ma odlisnu architekturu od XSX a maju tam v spolupraci s AMD pridane vlastne napady ktore...(mozno cakat na predstavenie RDNA 3) preto ma tak rozdielny gpu od XSEX a nazvali ho vlastny. V tomto momente je uz nepodstatne ktora ma co pod kapotou, casu bolo dost vysledky sme videli a uvidime do buducna co obe dokazu aj ked MS to bude trvat trosku dlhsie.
Taky se tesim na rozbory na DF, jen aby nebylo v udoli jeste vic smutno
Dlss je třeba rozlišení 1440p a upscaluje to na 4k a vypadá to někdy líp jak nativní 4k Pokud to bude, tak 60 fps se dočkáme standartně
zrovna vcera jsem to sem daval a ptal se na amd,DLSS dava 30 snimku navic u enlisted link parada
@Nová doba: ak to bude fakt pravda to co som otom cital ,teda tie moznosti co to dava tak to bude naozaj mazec.
To by bylo skvělé protože dlss on nvidie je prý skvělé
Ak by to bola pravda, tak len potom by prišiel ten pravý NextGen na konzole.
@Nová doba: 9TF a orezane featury na GPU. To bude vypadat. Uz se tesim na rozbory od DF.
@Nová doba: a proto na ní ještě nikdo neviděl RT. To jsou zase sny link