343 Industries mělo přijít o třetinu zaměstnanců, budoucí hry ze série Halo mají vytvářet externí studia

novinka  47
Martin Šmíd, 20. 1. 2023 1:18
Tento týden došlo v Microsoftu k velkému propouštění. To se hodně dotklo i studia 343 Industries, které se stará o oblíbenou akční sérii Halo, která je neodmyslitelně spjata s konzolemi Xbox. Insider Bathrobe Spartan, který v minulosti několikrát prokázal, že má velmi spolehlivé informace o vývoji série Halo, nyní přišel s několika docela zajímavými podrobnostmi, co se přesně ve studiu 343 Industries stalo, a jak to ovlivní jeho fungování do budoucna. To nejpodstatnější jsme shrnuli níže v novince. Je nutné dodat, že Microsoft nic z toho nepotvrdil a až čas ukáže, jestli jsou informace pravdivé. Pocházejí ovšem od důvěryhodného zdroje.

  • Zdá se, že studio 343 Industries přišlo o 1/3 svých zaměstnanců. Většinou šlo vývojáře vytvářející příběhovou kampaň pro jednoho hráče.
  • Plány na rok 2023 propouštěním nemají být ohroženy touto změnou. Pořád se bude studio zaměřovat na podporu multiplayerová části Halo Infinite, ať už to budou nové sezóny, mapy a další obsah. Ten zřejmě budou vyvíjet externí studia. Ostatně už obsah pro druhou sezónu vyvíjela primárně studia Sperasoft a Certain Affinity.
  • Před odchodem Bonnie Ross pracoval Joseph Staten s malým týmem na několika singleplayerových DLCček, která by v průběhu let rozšířila příběh Halo Infinite. Jejích vývoj byl ovšem zastaven, když se do vedení dostal Pierre Hintze. Viděl, že jejich vývoj je značně zdlouhavý, obtížný a vzhledem k malé ziskovosti kampaně by se ani nevyplatil. Raději se rozhodl všechny síly přesměrovat na multiplayer.
  • Halo Infinite nesplnilo finanční ani jiné cíle, což vedlo k rozhodnutí Microsoftu, že ve studiu 343 Industries zastaví aktivní vývoj budoucích her ze série Halo. Místo toho bude studio 343 Industries koordinovat vývoj dalších Halo her s externími studii. Ať už půjde třeba o pokračování Halo Infinite nebo různé spin-offy a tak dále.
  • Do budoucna se stále počítá s využitím Slipspace Enginu, bude i poskytnut externím vývojářům.
  • Studio 343 Industries mělo s Microsoft Game Publishing už v roce 2020 kontaktovat externí studia, aby s nimi vytvořilo budoucí zážitky s nálepkou Halo. Cílem tohoto má být optimalizování/snížení nákladů na vývoj. Svěření vývoje Halo her více studiím by mělo mít i pozitivní dopad v tom, že bychom se mohli dočkat rozmanitějších her, které budou vycházet častěji než pouze jedna first-person střílečka za několik let. 


Multiplayerový designér hry Halo Infinite Patrick Wren odešel ze studia 343 Industries už před několika měsíci a v současnosti pracuje ve studiu Respawn Entertainment na hře Star Wars Jedi Survivor. Na twitteru se ale k propouštění rozhodl vyjádřit a pořádně se opřel do vedení studia 343 Industries, které nazval přímo neschopné. „K propouštění ve 343 nemělo dojít a Halo Infinite mělo být v lepším stavu. Důvodem obou těchto věcí je nekompetentní vedení během vývoje Halo Infinite, které způsobuje obrovský stres těm, kteří tvrdě pracují na tom, aby Halo bylo co nejlepší. Vývojáři, kteří tam stále jsou, na tomto snu tvrdě pracují. Podívejte se na Forge. Buďte k nim v tomto hrozném období laskaví,“ napsal na twitteru. 

Své k současné situaci napsal i další bývalý zaměstnanec Tyler Owens, podle něhož velkou vinu nese i Microsoft. „Jako fanoušek Halo jsem unavený z obchodní politiky Microsoftu, která pomalu zabíjí věc, kterou miluji," napsal na twitter.

Halo Infinite

xonexsx
Microsoft Game Studios, 343 Industries
Datum vydání hry:
8. 12. 2021
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
7/10

Komentáře