343 Industries mělo přijít o třetinu zaměstnanců, budoucí hry ze série Halo mají vytvářet externí studia

- Zdá se, že studio 343 Industries přišlo o 1/3 svých zaměstnanců. Většinou šlo vývojáře vytvářející příběhovou kampaň pro jednoho hráče.
- Plány na rok 2023 propouštěním nemají být ohroženy touto změnou. Pořád se bude studio zaměřovat na podporu multiplayerová části Halo Infinite, ať už to budou nové sezóny, mapy a další obsah. Ten zřejmě budou vyvíjet externí studia. Ostatně už obsah pro druhou sezónu vyvíjela primárně studia Sperasoft a Certain Affinity.
- Před odchodem Bonnie Ross pracoval Joseph Staten s malým týmem na několika singleplayerových DLCček, která by v průběhu let rozšířila příběh Halo Infinite. Jejích vývoj byl ovšem zastaven, když se do vedení dostal Pierre Hintze. Viděl, že jejich vývoj je značně zdlouhavý, obtížný a vzhledem k malé ziskovosti kampaně by se ani nevyplatil. Raději se rozhodl všechny síly přesměrovat na multiplayer.
- Halo Infinite nesplnilo finanční ani jiné cíle, což vedlo k rozhodnutí Microsoftu, že ve studiu 343 Industries zastaví aktivní vývoj budoucích her ze série Halo. Místo toho bude studio 343 Industries koordinovat vývoj dalších Halo her s externími studii. Ať už půjde třeba o pokračování Halo Infinite nebo různé spin-offy a tak dále.
- Do budoucna se stále počítá s využitím Slipspace Enginu, bude i poskytnut externím vývojářům.
- Studio 343 Industries mělo s Microsoft Game Publishing už v roce 2020 kontaktovat externí studia, aby s nimi vytvořilo budoucí zážitky s nálepkou Halo. Cílem tohoto má být optimalizování/snížení nákladů na vývoj. Svěření vývoje Halo her více studiím by mělo mít i pozitivní dopad v tom, že bychom se mohli dočkat rozmanitějších her, které budou vycházet častěji než pouze jedna first-person střílečka za několik let.

Multiplayerový designér hry Halo Infinite Patrick Wren odešel ze studia 343 Industries už před několika měsíci a v současnosti pracuje ve studiu Respawn Entertainment na hře Star Wars Jedi Survivor. Na twitteru se ale k propouštění rozhodl vyjádřit a pořádně se opřel do vedení studia 343 Industries, které nazval přímo neschopné. „K propouštění ve 343 nemělo dojít a Halo Infinite mělo být v lepším stavu. Důvodem obou těchto věcí je nekompetentní vedení během vývoje Halo Infinite, které způsobuje obrovský stres těm, kteří tvrdě pracují na tom, aby Halo bylo co nejlepší. Vývojáři, kteří tam stále jsou, na tomto snu tvrdě pracují. Podívejte se na Forge. Buďte k nim v tomto hrozném období laskaví,“ napsal na twitteru.
Své k současné situaci napsal i další bývalý zaměstnanec Tyler Owens, podle něhož velkou vinu nese i Microsoft. „Jako fanoušek Halo jsem unavený z obchodní politiky Microsoftu, která pomalu zabíjí věc, kterou miluji," napsal na twitter.

Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (39)
@delone: to by si musel vlastnit nějakou konzoly
Co chcu zarobit s gp za 1
@FreeGoro: moc si to bereš, mě chybí takovejch her na který se sere. Halo má aspoň dobrej multi
Ale kde je Killzone? O ten se ani nikdo nepokouší. A o Ubisoft starším portfoliu ani nemluvím
Tak zrovna u 343 neni propousteni zadna skoda, to studio je zrale na zavreni.
.... velkou vinu nese sam Microsoft „Jako fanoušek Halo jsem unavený z obchodní politiky Microsoftu, která pomalu zabíjí věc, kterou miluji,"
To vime uz dlouhe roky ale par fanousku to vidi porad ruzove 😯
Podle mě může za všechno propouštění gamepass ať je to v MS, Sony, Amazonu nebo Googlu.
Nebejt gamepassu tak maj lidi práci!
IQ lvl volim Baštu protože odvolá vládu
Tak něják si představuj lidi co věří nepodloženým žvástům.
Po Facebooku, Amazonu propouští i Google, 12k zaměstnanců.
@Morty Smith: tak se zase uklidníme. Těch 10k je za celý MS, nikoliv jen z Xbox divize. Nehledě na to, že za poslední rok MS přijal 40k zaměstnanců. Takže se z toho dělá jen senzace v okurkové sezóně :-)
Presne, Phil o týždeň vyhlási že sa cíti dobre a že po akvizícií príde zas ďalší najlepší lineup aký kedy mali a všetko bude fajn 😄
Ale zas to nafukujete tak, to je až komický 🤣
Dát Halo po akvizici infinity ward a je klid 🤣, nebo těm co dělají black ops. To by sedlo spíš, na xboxu halo stejně zajímá míň a míň lidí.
Poslední době jsou v módě válečné simulace.
Arma reforger, insurgency, hell let lose víc takovejch her prosím.
Halo byl boom před 15 lety, díky multaku a co-opu. Protože nebylo moc her co by měli co-op singl. No a oni to 15 let po ani nejsou schopný udělat. Takže asi tak, at si jdou hledat práci. Svět se neboří, lidský práva se neohejbaj, absolutně chill situace
Jste moc přísní k řadovým vývojářům v 343. Ti jen dělají, co jim řekne vedení, a to je očividně dost neschopné i po několika změnách, a je otázka, jak studio vůbec vede Microsoft. Jestli mělo od něj totální svobodu a moc se nestará, což vždy vede k naprostému průseru a chaosu, který 343 předvádí v živém přenosu. Jestli každé studio takhle pracuje samostatně? Proč? To tam jako mezi sebou nespolupracují? Je opravdu hodně otázek. MS nakoupil hromadu studií, ale očividně s nimi zacházet neumí. Když se podívám na studia pod PlayStationem, ta všechna táhnou za jeden provaz a navzájem si pomáhají, tohle u studií pod MS nevidím.
A někdo psal, že Halo Infinite nevydělalo tolik kvůli multiplayerové části. No, ve článku je, že na sebe nevydělala ani kampaň, proto zrušili ta rozšíření pro ni. Proč asi na sebe nevydělala, když si ji každý zahrál za dolar nebo dva v Game Passu že... Nebo ji většina z těch 20 milionů za první měsíc koupila za 60 eček?
Za mě jedna z nejhorších her od xbox studios za poslední 2 roky, i když multak neni úplně špatnej. Tak je znát že jiné studio by to zvládlo lépe. Ani nemluvím o komplikacich které studio udělalo Micrtosoftu když vycházel xbox series a oni měli hru co v té době vypadala totálně jak na minulé generaci.
Vlastně to ani lépe dopadnout nemohlo, nikdo by si na prsou neměl hřát hady co dělají pomalu.
Určetě je desítky studií co by dalo Halo větší péči.
Udělat z Halo tuctový open world byla snad ta největší kojotina co mohli udělat. I tak jsem mapu vysbíral a bavil se protože, Halo a pěkně na hard. Jen jsem se nemohl zbavit pocitu klasického čištění základen jak v AC nebo Far Cry. Pamatuji si jak jsem spokojeně mazal pro Halo Reach tenkrát po práci a následně se královsky bavil. Kde jsou ty časy?
aha,takze propoustej pres 10k lidi ale nevim o tom ze by vysla nejaka hra krom Forzy a Halo.Takze ted muzeme cekat jeste horsi situaci ohledne first party her ? to se mi moc nelibi.Hlavne ted studia vedi ze kdyz je MS zkoupi,na 90% prijdou potom o praci...vazne krasny vyhlídky.
Vlajková loď co měla táhnout xbox v nové generaci. Myslím že přesný obrázek toho jak si MS zatím vede. Loď se potápí
Není to smutné že MS už pořádně zůstala jen forza s legendárního tria, tam ta kvalita ale taky klesa díl o dilu
Sony je zaměstná jako sádrové trpaslíky v Naughty Dogu 😀
Ja bych je zavrel rovnou komplet. Vydat od roku 2012 tri hlavni dily Halo, kazdy se sestupnou kvalitou a zakoncit to takovym paskvilem jako Infinite by mel byt jasny signal, ze takovy studio proste nepotrebujes.
Ja vidím hlavne obrovský rozdiel medzi tými PR kecmi čo MS púšťa a realitou. Ak to stále niekto nevidí tak už mu neni pomoci.
Nejaké prepúšťanie pre reštrukturalizáciu jedného štúdia je v rámci politiky firmy ok, ale keď sa prepúšťa vo všetkých pobočkách tak to je už zlé. Hlavne pre tých ľudí čo prídu o prácu v tejto dobe - odhliadnuc od hier.
A ta hra je na krabici nového xka. Veď sami museli vidieť čo za hra je to. Ale možno reštart serie niečomu prospeje. MS ma jedine šťastie že ma tie USD inak by nebol absolútne schopný niečo poriadne vytvoriť.
@Mr. D: jak píšeš ani jeden do toho nevidíme. Ale tak na venek to nevypadá moc dobře.
@TimeSplitter : to máš těžko, v dnešní konkurenci MP her je těžké se uchytit a bez úspěchů se těžko hledá motivace na tvorbu nového obsahu.
Za mě to je asi Halo v nejlepší formě ale bohužel je ten koncept pro dnešní mládež už zastaralý a vůbec Halo není COD. Halo si většina koupí kvůli SP, což si myslím že je problém číslo 1.
Jinak , je Infinite MP pro mě takové historické okénko obohacené o nové prvky ale že bych u toho strávil stovky hodin, to asi ne.
Přece jenom si dnes můžeš, klidně zdarma, zahrát daleko lepší MP hry.
A tady právě zase narážíme na ten samý problém a tím je GP.
Aby hra pořádně vydělala, tak je logicky stavěna jako Live Service hra, na úkor toho, čím Halo vždy bylo.
Tím myslím, Skvělý SP zážitek podpořený skvělým a hlavně jednoduchým MP bez zbytečných sraček. Nebo se snad mýlím ?
A tak dámy a pánové halo skoncilo
@Robitus: Mě naopak přijde model, kde každý měsíc máš stabilní příjem zajímavý a pro firmu lépe předvídatelný.
Vem si, že vývoj vlastní hry teď trvá 3-5 let. V tom dobrým případě vytvoříš super hru a jednou za pět let dostaneš pořádný prachy, který ti ovšem musí vydržet, než se vydá další hra. Průser pak je, když vytvoříš za tu dobu hru, co se neprodává, tak to můžeš jít pomalu zabalit viz. teď Ubisoft. Zrovna ten Ubisoft je poměrně dobrý příklad dobře prosperující firmy, která vytvářela kasovní trháky (nebudeme se bavit o kvalitě, ale hry jako Far Cry a Assasin se prostě dobře prodávaly vždy). A i přesto je teď 1-2 špatně prodávané hry dokáží položit.
Každopádně tvůj názor beru a respektuji. Pravda může být i někde uprostřed, ale jak to ve skutečnosti je, nevidím ani já, ani ty 🙂
@Robitus: Halo nevydelalo ne kvuli GP, ale predevsim kvuli tomu multiplayeru, ktery jim mel na mikrotransakcich sypat ranec dlouhe roky.
A zaklad byl pravda slusny, hratelnost skvela, jenze obsah a podpora 0, takze to relativne rychle prestala hrat darda lidi, vcetne dlouholetych fans jako jsem ja ci Demon. Horsi podporu jsem u live service hry snad nikdy nevidel.
A i ty mikrotransakce - skiny, staly za hovno. Byly vetsinou hnusne a nezajimave, pripadne recyklaty starych armoru, temer nic noveho a jeste predrazene jak svina. Proste cela monetizace kompletne spatne nastavena.
Za to, co s Halo znackou provedli, bych to studio zrusil uplne. Meli hromadu casu, jeste vic penez a "novy" engine. Vysledek? Tunel.
Se tam hadam misto delani hry topili v koksu nebo nevim.
Hlavne tu svini Ross a veskere jeji vedeni meli vyhodit uz pred lety a ne ji pouze presunout jinam.
A to ani nezminuji ten naprosto odpadni serial, ktery nerespektuje ani zakladni lore hry. Cela znacka totalne zprznena...
Tahle hra je strašná. Nebýt to Halo, hodnocení by bylo minimálně o 2-3 stupně níž. Největší ostuda MS.
@Mr. D: Halo Infinite ale není vůbec špatná hra, má za mě nejlepší MP z Halo her, má skvělý gameplay, gunplay, boží svět, mě se líbí i ten singl a kdyby nebylo Halo v GP tak si ho jednoduše koupím, tak jako většina dalších fandů Halo.
A fakt se nezlob, je rozdíl mít třeba prodaných 5 milionu kopit, i když by to bylo reálně daleko více, za 60 USD, než peníze z toho paskvilu, který každý sežene za maximálně za 1300Kč za rok.
Nalejme si čistého vína, tento model prostě nefunguje a Halo je taková první vlaštovka, která to dokazuje a bude hůř, což mě, jako hráče vůbec netěší. Nehledej za tím nějakou zášť nebo cokoliv, jen mám prostě obavy aby podobně nedopadly ostatní studia, které MS naprosto bezhlavě kupuje.
Jasně můžeš oponovat Forzou ale to je prostě anomálie. Ta hra je natolik geniální, že jí ani GP nezastaví 😁
A pritom se ms dusuje, jak bude akvizicka prospesna pro hrace a bude jich vic.. Takova mrva :D
Proupousti skoro vsechny tyhle velke firmy nevim k cemu ten rozruch
Očekával bych stejnou vlnu nevole od gauntleta, Benjamina a dalších ve speciálu o zavřených studiích Playstatinu. Ať hledám, jak hledám, tak nic, divné nebo snad pokrytecké? 🙂
K věci, tohle studio restrukturalizaci potřebuje jako sůl, ani bych se nedivil, kdyby ho zavřeli. Za celou dobu nic pořádného nepředvedli. Chyba jde samozřejmě i za vedením MS, že si nebyli schopni to pohlídat.
@Robitus: kdyby tu hru vydali kompletní, včetně všech funkcí, co Halo vždy mělo (split co-op, forge atd.), tak pak by se dalo soudit. Ovšem oni vydali polotovar, který ani teď není pořádně hotový. Na GP bych to v tuto chvíli neházel, možná naopak, bez GP by to byl ještě větší průser.
Co si budeme,Halo Infinite není vyloženě špatná hra,ale 343 Industries to pěkně pokurvily...vývojáři Teda asi ne,ale spíš vedení...levá ruka nevěděla co dělá pravá...a takhle to dopadlo...normálně mám strach co s tou značkou udělají...kdysi bylo Halo výkladní skříní Xboxu, dnes je to takové pff..bohužel...multiplayer je sice vynikající,ale ten už to nezachrání
Robitus @ tady nejde ani tak o GP,ale ono celkové pojetí singl kampaně je špatně, už jen ta semi ow mapa nic moc,pribeh taky nic moc...a lidi Halo vždycky hráli v co-opu a se skvělým příběhem, ale v Infinite se nic z toho nekoná